A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Pasi- és nőtípusok: "Meggondoltam magam ..."

2011.05.05. 10:20 skarlát betű

Folytatjuk az eddig két részt megélt sorozatot: ezúttal olyan szeretőkről (vagy inkább jelöltekről) lesz szó, akik a kezdeti lelkesedés után hirtelen vagy fokozatosan leeresztenek, mint a lufi, és előbb vagy utóbb, de nagyrészt csak noszogatás hatására tudatják a partnerrel, hogy ők mégse. Van, aki inkább eltűnik, mint láttuk, de most nem róluk szólunk, hanem azokról, akik valamilyen magyarázatot is adnak a kihátrálásukra.

A meggondoltam magam típus nőben és férfiban egyaránt előfordul, lehet, hogy az utóbbi sokakat meglep, mert az a közhiedelem, hogy egy férfi legfeljebb az első szex után gondolja meg magát. Hát, nem. És nem olyan esetekről van itt szó, amelyekben a felek ne tetszenének egymásnak, mert az érthető ... Vagyis könnyebben magyarázható. A meggondolók annak ellenére változtatják meg a viselkedésüket, hogy a másik tetszik nekik.

A bevett erkölcsi szabályok alapján ezeket az embereket dicséret illeti, hiszen ellenálltak a kísértésnek: már majdnem elcsábultak, de nagy küzdelmek árán legyűrték ösztöneiket, és diadalmasan kerültek ki a harcból. Erkölcsösek maradtak.

De nézhetjük másképp is. Tán nem az erkölcs győzedelmeskedett, vagy nem csak az. Lehet, hogy nem volt elég mersz bennük. Nem is akarták eléggé, persze, és nem akarták elég sokáig. "Bűnbe esni" nem könnyebb, mint megúszni a "bűnbeesést", a bűn ugyanis felelősséget ró az emberre, időt, energiát, lélekjelenlétet is követel. Hallottam már olyat, hogy a befektetett energia nem éri meg az egészet.Túl fárasztó időpontokat egyeztetni, aztán azokban az időpontokban ki tudja, hogy lesz-e kedvünk szexelni ... Hazudozni kell, ez energia, meg kell erőltetni az agyat. A hűtlenkedés pénzbe kerül legtöbbször, kockázatos, és így tovább. Ha nem elég erős a motiváció, ezek a dolgok mind szerepet játszhatnak az erkölcsös döntésben. (Az persze nagy kérdés, hogy hitegetni, csábítgatni, ígérgetni mennyire erkölcsös, ha nem akarunk valójában semmit.)

Sokszor azon is múlik az eredmény, hogy mennyire váratlan és spontán módon jön a kísértés. Ha nincs idő sokat gondolkodni rajta, könnyebben elcsábul az is, aki elviekben nem akarta beadni a derekát. Olykor a csábító rámenősségén múlik. De a magukat folyton meggondoló emberek nem lesznek stabil szeretők, az biztos. Ha ideig-óráig működnek is, vagy hamar abbahagyják, és monogámiát fogadnak (amit persze nem kell túl komolyan venni), vagy újra és újra szakítanak, hogy újra és újra bűnbe essenek. (Ha van hozzá partner, aki ezt bírja, akkor esetleg egy kapcsolat is felépülhet erre a dinamikára.) 

38 komment · 3 trackback

Címkék: kitartás erkölcsösség visszakozás

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr182865269

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 38 évesen rokkantnyugdíjasként 2011.05.06. 09:08:11

Leszázalékolva élek rokkantnyugdíjasként, 38 éves vagyok, az igazi nevem nem írnám meg, ha nem baj. Nem sok mindent tudok csinálni, internetezem a nap nagy részében, vagy olvasok, a TV idegesít, olyan vacakságok mennek benne többségében. Nem látok pers...

Trackback: Nekem sikerül az orgazmus, neki pedig nem 2011.05.06. 09:05:26

Tudna-e nekünk tanácsot adni abban, hogy nem olyan a szex a barátnőmmel mint kellene legyen! Nekem sikerül az orgazmus, neki pedig nem, aztán próbálkozunk tovább és nekem valahogy nem sikerül merevedést elérni, ha sikerül is akkor is csak rövid ideig t...

Trackback: Neki mentem és ököllel ütöttem 2011.05.06. 09:01:00

Remélem jó helyre fordulok a problémámmal! Egy 28 éves párkapcsolatban élő nő vagyok. Vőlegenyemmel 14 éve ismerjük egymás és lassan 6 éve alkotunk egy párt. Általában nagyon jól kijövünk és szinte mindent megtudunk beszélni. Tegnap azonban összevitatk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

éniskócos · http://eniskocos.blog.hu 2011.05.05. 11:12:32

nem tudok hozzászólni :)
a flört nyilván nem ez a kategória. bár volt (van?) egy "pasim", aki már kezdett túllépni ezen a kategórián, de én egyszerűen nem akartam tőle többet (pedig akkor éppen nem voltunk együtt a szeretőmmel, így én is felettem magamnak a kérdést). szóval, nem hangzott még el az igen, amit meg lehetett volna gondolni :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 11:15:25

@éniskócos: Nem a szimpla flörtre gondolok, hanem, amikor ezen már túlment a dolog. Amikor már többször randiztak esetleg, sőt, szex is volt, vagy valami ahhoz hasonló. És nem is arra gondolok, amikor nyilvánvaló, hogy az illető csak egy alkalmas szexet akart, mert ez is más.

Cica7 2011.05.05. 13:38:26

@skarlát betű:
Volt ilyenben részem.
Valahol a kezdeti lelkesedés alábbhagyott, mert a másik állandóan az exről beszélt, majd hasonlítgatott hozzá, ami nem volt igazán ínyemre, meg folyamatosan panaszkodott...:(
Volt hisztizés is, na ilyet otthon is látok.:)
Akkor meg minek csináljam? :)
Biztos nem a megfelelő alannyal találkoztam.:)

bee-lah 2011.05.05. 13:59:47

Ezt most rólam írtad? :)

B1

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 14:16:41

@Cica7: Szerintem ez is más. Az emberben csalódtál, nem arról volt szó, hogy nem volt merszed megtenni, vagy túl kényelmes voltál hozzá. Persze, ha elszenvedője vagy egy ilyennek, nem lehetsz biztos abban, hogy az okok, amelyeket a meggondoló felhoz, valósak, és nem csak a szimpátiája csökkent valami miatt. Ilyenkor az ember agyal egy ideig. Illetve, ha már sokadszor találkozik a típussal, előre kiszűri, hogy ki az, aki nagy valószínűséggel ezt fogja tenni ... Akkor már nem is meglepő.

@bee-lah: Hihi ... Nem tudok róla, hogy valaha találkoztunk volna és meggondoltad volna magad. De gyakran kapom meg, hogy olyan, mintha egy-egy posztot valakiről írtam volna. :-)

notC 2011.05.05. 16:35:34

A stabil és nem stabil szeretői viszony között ha jól értem minőségi különbség van. Ez eddig OK. De mi van akkor, ha valaki nem is akar "minőségi" szeretői viszonyt, egyszerűen csak egy kis flörtre vágyik, abból is a pikánsabbik fajtára. Gyávaságnak, vagy lustaságnak nevezted, pedig inkább arról lehet szó, hogy van egy bizonyos határ, amibe már nem akar valaki belemenni. Egy ismerősöm úgy általában a kapcsolatokkal van így: ha eljut egy bizonyos pontra a kapcsolat, akkor kihátrál belőle. Egyszerűen mert az ő élete nem bír el egy komoly kapcsolatot, ugyanakkor kell legyen valaki az életében, mert csak úgy érzi teljesnek.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 18:10:24

@notC: Minden lehetséges, ez az én nézőpontom. Főleg, mert sokszor van úgy, hogy ezek az emberek, akik később kihátrálnak, igencsak bizonygatják, hogy DE, ők akarják!!! Nagyon!!! Lehet, hogy ilyenkor ők is teljesen elhiszik. Ha valaki tudja magáról, hogy így működik, mert nem először csinálja, akkor tisztességesebb ezzel először szembenézni, aztán a másikat se hitegetni mindenfélével. De még nagyon okos, érzékeny satöbbi emberek is képesek arra, hogy ne nézzenek szembe a saját határaikkal.
Ami az ismerősödet illeti: szerintem ezt is lehet, de akkor inkább olyan partnert kéne választania, aki szintén nem akar mélyen belemenni egy kapcsolatba. Nagyon a begyemben vannak az olyan emberek, akik például 30-as független nőket hitegetnek, hogy aztán faképnél hagyják őket. Ha nem akar hosszabb távon semmit, akkor az ilyen nőket kerülje - hiszen tudhatja, hogy ennek a csoportnak a célja leggyakrabban a családalapítás.

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.05. 20:51:07

Talán vannak mások is, akik nem szeretnek hazudni a kedvesüknek? Szerencsésnek gondolom azt, akinek nem kell hazugságban élnie. Gyengének azt, aki rászokott a hazugságra, szerencsétlennek azt, aki ezt hozta otthonról.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 20:56:35

@hussarX: Nem tudom, ezt miért pont ennél a posztnál írod. A meggondolók már eljutottak addig, hogy hazudnak a párjuknak. Meg önmaguknak ...

Egyébként általában senki nem azért hazudik, mert szereti ezt csinálni, hanem, mert muszáj. Persze, hogy szerencsés, akinek nem kell hazudnia, ezt senki nem is tagadta. De ez mindig legalább két emberen áll.

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.05. 21:10:02

Tapasztalatból írtam. Nem kellett hazudnom a páromnak, elmondhattam (és a mostaninak is elmondhatom) ha aznap flörtöltem valakivel. Sőt, bizonyos keretek között tovább is mehetnék a flörtnél. Mégis eddig mindig "meggondoltam magam". Nem akartam, nem akarok olyan helyzetnek még a közelébe sem menni, amiből csak a hazugság lenne az egyetlen menedék, mert az igazság szinte mindent lerombolhatna, ami kedves... Persze, a jó és hosszú kapcsolathoz nem árt a jó fantázia, és kevés nőt izgat egy olyan pasi, aki senki másnak nem kell, de nekem eddig elégnek bizonyult az elméleti szabadság is, mi több, csak ez a fontos számomra! Az agyam lehessen szabad, a többit majd meglátjuk! Különben is, a szex, mint gyakorlatozás, már régen nem izgat. Ha nincs benne a pakliban a megtermékenyítés lehetősége, kár a fáradtságért. Gondolom ez a 40 év alattiaknak nevetségesen hangzik. Talán sok 40 év felettinek is, de nem baj:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 21:15:14

@hussarX: Úgy könnyű, ha nem izgat a szex. Mást meg izgat, 40 alatt és fölött egyaránt :-) Nem nevetséges, csak érthetetlen a számomra. De hát én csak egy vagyok a sok közül. És már nem akarok több megtermékenyítést :-) Szexet viszont igen.

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.05. 21:32:17

@skarlát betű: Hú? Ki mondta, hogy nem izgat? Csak a vaktöltényes és a köpenyes nem. Tavaly nyáron ismertem meg 22 évvel fiatalabb 2. feleségem, és egy hónappal ezelőttiig (az orvos eltiltotta egy időre a terhesség vége felé, nyitott külső méhszáj miatt) csak 8 olyan nap volt, amikor nem volt legalább 1 menet, legtöbbször 2-3, és 48 évesen megjavítottam 13 évvel ezelőtti „egyhuszonnégyórás” rekordomat is (8-ról 10-re). Hogyne érdekelne a szex, imádom, persze ki tudja, meddig fogom még. El tudom képzelni, hogy eljön az idő, amikor már nem fog érdekelni.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.05. 21:49:58

@hussarX: Már ne haragudj, de ha 22 éves a nejed, és te 48 vagy, akkor azért egész másról beszélünk ... (És ez egy különleges helyzet, nem 15-20 éve vagytok együtt, ugyebár ...) Biztos az első feleségeddel is mindig őszinte voltál.
Grat a csúcsdöntésért, meg a nagy aktivitásért, de remélem, a szülés után azért hagyod szegényt pihenni. És akkor megint csak vaktöltény következik. Ha a csecsemőtől lesz benne energia bármire is. Terhesség alatt kényelmes a dolog, nem kell védekezni, haha ... De utána igen.

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.06. 08:48:21

@skarlát betű: Ő 26 én 48:) Igen az elsővel is őszinte tudtam maradni, ő (is) imádta az édeshármast". De nem volt az a kimondott „feleség típus”, inkább a karrierről álmodott, és végül meg is unta a házasságot, pedig én még 11 év után is mindennap megkívántam, és ha nem "fájt a feje", meg is kapta. A dolog pikantériája, hogy végül egy olyan nagydarab testépítőbe lett halálosan szerelmes, akiről már túl későn derült ki, hogy minden látszat ellenére nem igazán férfi, C'est la vie:) Én remélem 8 gyerekig meg sem állunk! Nagyon szeretjük a gyerekeket, az Ő örömük a mi örömünk, nem is vágyunk sokkal többre: elkészíteni őket boldogság, jó embernek felnevelni őket szép kihívás. Ha már nem lesz gyerek a pakliban, és még nem leszek túl öreg a szexhez, az lehet, hogy problémákat fog okozni. Érdekes módon azonban, egyik feleségem sem zárkózott el (elméletben) egy „többnejűs” kapcsolattól.:)

bee-lah 2011.05.06. 08:56:26

@skarlát betű:
Egy férfinél - még ha otthon meg is kap mindent - alap, hogy a legtöbb nővel akit meglát, lejátszik egy (vagy több, különböző hosszúságú) szexfantáziát... :)
Azonban, ha otthon "rendben" van minden, ezeket tettekre nem váltja... (alkohol, "hosszú" távollét, stb szokott segíteni a tettekben)
A "szülök neked egy gyereket" ajánlat az egyetlen, amely egy rendben lévő kapcsolatba is lyukat tud ütni... Hiába no, a "szaporodjatok és sokasodjatok" genetikai parancs elég erős... Huszár kolléga szerintem erre utalt (akinek a felesége 48-22=26 éves... :) )

éniskócos · http://eniskocos.blog.hu 2011.05.06. 09:02:57

@hussarX: sok boldogságot!
és biztosan nagyon szerelmes vagy éppen, mert nekem furcsa ez a gyermeki naivitás 48 évesen.
22 évvel fiatalabb feleség, kevesebb, mint egy éve ismeritek egymást, éppen terhes stb - ne így legyen, de minden ellenetek szól...
mindenesetre ez megint az a történet, aminek szívesen megnézném a folytatását 5-10-20 év múlva. szeretem ám a tündérmeséket :)

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.06. 10:54:28

@éniskócos: Kicsit későn ugyan, de rájöttem, ha valakivel szeretjük egymást, egészségesek vagyunk és az utódok is azok, akkor nincs mit veszítenem, ha nemzek sokat. Ha el is válnánk 10 év múlva, a gyerekek akkor is megmaradnának, és ma már nem is automatikusan az anyához kerülnek. Szerintem jó eséllyel nem válunk el egyhamar. Az előző házasságból is sikerült 3 gyönyörű makkegészséges gyerek és 10 szép év (az utolsó nem volt szép), pedig ott is az egyéves évfordulón már megszületett a fiam, aki ma is boldogan él velünk. Ja, csak hogy a betegyek a sztereotípiáknak, a válásra ráment a cégem, a hatalmas ház eladhatatlan, nyáron megkapja a bank, 12 éves a Suzukim, el kellett adnom a szép autót... magyarul, csóró vagyok 25 éve először, mégis boldog, és az új feleségem így jött hozzám, így vállalt gyereket. Az első lehet, hogy részben a pénzre is jött, de gondolom szerelmes is lehetett, ha szült nekünk 3 gyereket. A blog oldalamon néha írok, habár néha évekig hanyagolom, ha érdekel a tündérmese vége: www.szabo-online.us/

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.06. 11:44:04

@hussarX: Sokminden eszembe jutott arról, amit írtál - bár nem igazán ehhez a poszthoz tartozik. Szóval, ennyi idősen (nem vagy öreg, de már azért nem is épp fiatal) kisgyereket vállalni akkor is kockázatos, ha épp nem 8 van betervezve. Mert mi van, ha nem tudod felnevelni? Ki fog róluk gondoskodni, ha veled történik valami? A feleséged, aki kiesik a munkából (ha egyáltalán dolgozott valamikor, mert 26 évesen esetleg még azt se), és ott a sok gyerek, a beteg férj, meg a nagy semmi háttérként? Már 2-3 gyerekkel is taccsra van téve egy nő, ha nem számíthat a férjére, nem hogy többel.
A másik dolog, hogy mit fog látni benned a nejed 20 év múlva. Már akár 10 év múlva is ... Ő akkor még nagyon fiatal lesz. (Noha a sűrű gyerekszülés, szoptatási időszak, az álmatlan éjszakák, a bezártság stb eléggé meg is öregítheti a nőket, elhasználja őket ... A szép fiatal asszonyból egy leharcolt, idegbajos hárpia is válhat, főleg, ha nincs segítsége a háztartásban, gyerekek körül.)
De te elég könnyen veszed, hogy legfeljebb elváltok. Persze, a gyerekek megmaradnak, de őket felnevelni nem 10 év. Még a mostani, elsőt is legalább 20 év, mire elindítjátok.
Harmadik dolog: a szex gyakorisága. Erről már volt itt szó sokszor. Úgy érzékelem, hogy neked az aktusok száma adja meg a szexuális életetek minőségét. Biztos vagy benne, hogy a feleséged (első és második) is így áll hozzá? Volt már itt olyan vallomás, hogy a nőnek túl sok az állandó szexelés, nincs rá igénye ... Csak kérdezem, nem állítom. Nekem unalmas lenne naponta. Akkor még megkívánni sincs idő.

@bee-lah: Ezt legfeljebb akkor tudom elképzelni, ha a pasinak a nejétől nincs vagy nem lehet gyereke. Mondjuk, nincs, mert a nő nem akarja, vagy egészségügyi okokból. De egy 2-3 gyerekkel megáldott pasi abszolút nem fog lelkesedni azért, ha a csábító nőci belengeti, hogy még gyereket is szül neki. A mai pasik többsége ettől inkább fél, mint a tűztől, az ilyen belengetésnek olyan gyorsan kirúgás lenne a következménye, hogy a csaj nyelni se tudna.
Úgy egyébként: szeretőnek gyereket szülni? Női szemszögből: szóval szüljek azért egy emberi lényt, hogy magamhoz kössek egy pasit, aki valószínűleg egyedül hagy a gyerekemmel? Vagy a korábbi gyerekeit hagyja cserben, vagy engem és a közös gyereket ... Nem hiszem, hogy olyan nagyon jó ötlet lenne, de persze minden előfordul, ez is.

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.06. 12:22:09

Érdekes, amit írsz! Eszembe juttatja, hogy valószínűleg ez a magyar valóság, amiről te írsz, így ezek is a sztereotípiák.

Én 13 évig éltem nyugaton, talán innen az optimizmusom:) Hiszen a gyerek nem aggodalom forrása, hanem örömé! Miért aggódjak azon, hogy mi lesz a gyerekeimmel, ha meghalok 10 év múlva? Hiszen ezen az alapon meg sem születnének, ami 100%-os nemlét! Ezer érv szól ez ellen, itt van kettő:
1. az apai nagyapám (és sokan mások is) meghalt a háborúban 4 gyereket hagyva hátra. Mind felnőtt szegénységben, de tisztességben. Azt a lesöprést nem fogadom el, hogy "akkor még más volt", mert akkor bizony nehezebb volt, nagyanyám nem kapott segélyt, vagon tetején utazott, stb.
2. az anyai nagyapám, és minden más felmenőm, aki nem halt meg a háborúban, vagy nem lett alkoholista, bőven 70 évig élt/él. A nagyanyám már 92. A legtöbb férfi ősőm megélte a 80 évet szellemi frissességben. Utána kicsit bezavarodtak az igaz, habár magukról tudtak/tudnak gondoskodni. Tehát miért ne élhetnék még én is legalább 27 évig egészségben (soha nem szándékozom nyugdíjba menni, az az agyhalálhoz vezető legbiztosabb út lenne). De a legfőbb érv, hogy az ember bármikor meghalhat. Sajnos nálam fiatalabb emberek is meghaltak már a környezetemben.

A leamortizált nőről: az első feleségem depis volt, cukros volt, kancsal volt, és bűzlött a szája, amikor megismertem (8 évvel volt fiatalabb nálam). Akkor költöztem haza Kaliforniából, barátkoztunk, megszerettem, elvettem, megtanítottam helyesen táplálkozni, biztonságot adtam neki, új fogsort, szemműtét stb. Pelenkáztam a gyerekeket, imádtam velük foglalkozni, az ex feleségem olvasgatott, napozott és csinálgatta a házimunkát, nem vártam el tőle sokat, egy téglát nem tett arrébb 7 év építkezés alatt. Külföldre vittem gyerekestül, és gyerek nélkül is. Szebb lett 37 évesen, mint volt 27 évesen. És lám elkezdték körülrajongani a fiúk, a kis szoláriumban, amit csináltam neki. Túl nagy volt a csábítás - ha kicsit puha is:) Szóval nem törvényszerű, hogy egy 3 gyerekes anya leamortizálódjon, nézd meg Rubin Rékát, de másokat is ismerek, akik meg tudták őrizni szépségüket! A gyereknevelés nem egyenlő a lepukkanással, inkább alibi rá. Ha van lehetősége jól táplálkoznia és mozognia (sportolnia), akkor egy anya is friss maradhat. Ehhez persze szerintem is kell egy férj, egy apa támogatása! Talán örök életem legnagyobb bánata marad, hogy szupertehetséges, de tehetségét pazarló, irányítást igénylő nagylányom a "szabadságot" választotta, és anyjával maradt, aki azóta állandóan dolgozik, kétségbeesve rohangál az alkalmi fiúk után, és hát a lánykát neveli az utca. Szerencsére sokat van nálam is, ha igazán nem is tudom őt így segíteni.

A sok szex vs. minőségi szex teóriát sem értem: Miért is zárja ki a kettő egymást? Hehe, hiszen az új feleségem legalább annyira kezdeményező, mint én! Vannak olyan nők, akik sokszor szeretik! Tudom a legtöbb nem, de mi valahogy nagyon megtaláltuk egymást ezen a téren is. Az első férjével Ő sem volt ilyen aktív, és nekem is jobban bejön az ágyban, mint az előző feleségem, pedig azzal is meg voltam elégedve. Mindketten szeretjük a jó szexet, tóban, tóparton, sátorban, ágyban, és ki tudja mi lesz még. Az exem pl. kocsiban szerette, a mostanival pl. még nem avattuk fel a mi autónk:) Nekem csak az a dolgom, hogy mindig és mindenhol álljak rendelkezésre:) Most sokat írtam, de mennem kell a dolgomra, jó volt veletek megosztani gondolataim, köszi!

22 év 2011.05.06. 12:29:33

@éniskócos: 10-20 év múlva mi fog történni?Senki nem lát a jövőbe!Én is öregedni fogok meg Ő is...napjainkban a férfiak sokáig tudnak fiatalosak,egészségesek és "jól karban tartottak" maradni!Manapság egy 35-40 körüli Nő vénlány(sajnálni való,főleg ha elvált és van 1-2-3 gyereke),míg egy 40-50 körüli Férfi(nem sajnálni való agglegény,ha elvált is 1-2-3 gyerekkel)hanem a legszebb korban lévő ember!A fiatal "liba" az idősebb párja mellett érik Nővé,tanul Önmagáról,a szeretet összetartó erejéről!A férfi pedig újra éled a szerelemben,szexben és aktív lelkesedéssel él meg új érzéseket!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.06. 13:11:40

@hussarX: Semmit se lehet előre tudni, persze, csak vannak valószínűségek. Valószínűbb, hogy egy 70 éves pasi lebetegszik, mint hogy egy 40 éves, de nem muszáj, hogy így legyen. Csak, ha az ember megpróbál tervezni, akkor kockázatfelmérést végez. A szerelem állapotában valószínűleg nem :-)

Én tudom, milyen szegénynek lenni, és akkor nem vállaltam gyereket, amikor még teljesen bizonytalan volt a helyzet. Mikor vállaltam, akkor úgy tűnt, hogy megoldható lesz. Valahogy persze átvergődik az ember így is, úgy is, de nekem fontos, hogy a gyerekem ne szenvedjen szükséget. Most se vagyok gazdag, de már sokat kellett költenem a gyerekekre, olyasmire, amire nem számítottam előre. Én óvatos duhaj voltam világ életemben, lehet, hogy ez jellemhiba ... :P

A szexről: nem mondtam, hogy én ne szeretném sokszor. Csak azt mondtam, hogy a naponta többszöri szexelés nem feltétlen olyan izgató ... De ez személyes ügy, kinek mi jó. Mindössze arra utaltam, hogy a különösen potens pasik gyakran összetévesztik a sok szexet a jó szexszel ... Ha nálatok nem így van, annál jobb.

@22 év: Ha jól értem, te vagy a 26 éves? :-) Ne sajnáld le a 35-40-eseket, te is leszel annyi. Remélhetőleg szép és kívánatos. És nem elvált :-) 3-4-5 gyerekkel a nyakadon ... Egy 48-50-es pasi tényleg a csúcson van. De te még 20 év múlva is a csúcson leszel (sőt, akkor igazán), ő meg valószínűleg már nagyon nem ... (Isten adja, hogy tévedjek.)
Egyébként sok boldogságot!

éniskócos · http://eniskocos.blog.hu 2011.05.06. 13:35:58

@22 év: csatlakozom @skarlát betű: .höz. amiket írtunk, azok egyszerűen tapasztalatok, legyen az saját, vagy csak a világból ellesett. de kivételek mindig vannak, így legyen a ti esetetekben is! :)
és nem véletlen, hogy a 48 éves pasiba nem kötöttem bele :) az én szeretőm is 46 és egyszerűen hihetetlen dolgokra képes :D hatvanasokról viszontegyelőre semmilyen tapasztalatom sincs :)

Charmeúr 2011.05.06. 18:53:32

@hussarX: hát azért én nem Rubint Rékát állítanám példaképnek. töménytelen mennyiségű L-carnitin és mindenféle sebészeti beavatkozások után nem nehéz úgy kinézni...
én örülök ha úgy érzed hogy működik és boldog vagy. A fenntartásaim a többiek már leírták...

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.06. 22:05:11

@Charmeúr: Amennyire tudom keményen edz, de nem ismerem életművét. Csak mostanában szülte asszem a 3. gyerekét. Sok szép anyukát láttam már, de sajnos mégtöbbet, aki szétfojt és a gyerekeit esetleg férjét vagy az egész világot okolta gyengeségéért. Ártalmas az L-carnitin? Az exem is azt issza, tényleg nem is duci:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.06. 22:57:14

@hussarX: Szeretném, ha a pasik szülnének ... De tényleg. Nagyon függ attól, hogy milyen az ember alkata, milyenek a gyerekek (kimerítik-e a végtelenségig), milyen testi-lelki támogatást kap a nő. Nagyon könnyű ítélkezni. Kemény dolog szoptatás és több gyerek utáni rohangálás közben még éhezni meg sportolni is. Lelkierő kell hozzá. Nekem volt, de ha valakinek nincs, az nem biztos, hogy csak az ő hibája. Amit a nők elviselnek olykor, idegi és fizikai, meg lelki szinten, azt szerintem a legtöbb férfi nem bírná.

Charmeúr 2011.05.08. 07:37:19

@hussarX: elégé OFF az irány, de: mi a véleményed a doppingról?
Rubint Réka nem reális példa, mivel egyrészről bizonyos dolgokat műtétileg igazítottak meg rajta (cici). Másrészről császárral szült ami biológiai szempontból egészen más mint normál módon. Harmadrészt amennyit ő edz szintén nem elvárható egy dolgozó/háztartást vezető nőtől. Erre már csak hab a tortán a sok segédszer amit betol, lást L-carnitin. Mondhatnánk doppingnak is akár, hiszen beavatkozik a szervezet működésébe (igen a fájdalomcsillapító is az ebből a szempontból).
Az emberek mindent megtesznek azért hogy ne nekik kelljen megküzdeni a fittséggel, túlsúllyal, betegségekkel. Miért? mert lusták, nyápicok...

Én kifejezetten utálom Aerobik Norbit és kis családját. Konkrétan harmadjára vagy negyedjére végezte el a középfokú edzőit, szóval nem egy észlény. Viszont egy dologért nagyon tisztelem, ő volt az akinek sikerült behozni a magyar köztudatba országos szinten hogy a túlsúly és az egészséges táplálkozás fontos.
De a módszerei (főképp Norbi Update), hát messze vannak a szakmai mezőny közepétől is.

@skarlát betű:
A jó alakhoz tévedés hogy éhezni kéne :) a mozgás fontosabb és nem is a szétgyilkolom magam féle, inkább a rendszeresség ami számít, ami háztartás és gyerekek mellett egyáltalán nem könnyű.

OFF vége :)

Charmeúr 2011.05.08. 07:42:12

@Charmeúr: a lusták/nyápicok felsorolásból igazságtalanul kihagytam hogy nincs rá idejük.
Igaz, szerintem mindenkinek arra van ideje amire szán.
Sokan igen sok idő elteltével jönnek rá mennyire fontos az egészség, és akkor sem késő, de visszaszerezni ami elveszett már, lehetetlen. Megtartani ami még megvan pedig olyankor hirtelen nagyon fontossá válik.

Így működünk, vagy ez lett belénk nevelve? A hosszútávú józan tervezés nem gyakori erény manapság (nem csak egészség szempontjából sajnos). Nem egy esetről tudok közvetlen környezetemből, amikor a delikvens nem foglalkozott azzal hogy rossz irányba mennek a dolgok egészségileg, aztán mikor az orvos mondott egy durva diagnózist, hirtelen leesett a tantusz és bármit (de tényleg bármit) bekajált volna megtett volna hogy helyrejöjjön...

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.08. 09:57:01

Ezek szerintem nem off témák, mert összefüggésben állnak a hűtlenséggel vagy éppen a hűséggel, ugyanis minden tagadás ellenére nem mindegy, hogyan néz ki az ember párja. Ne higgyétek, hogy a kedvesetek azért mondja "hogy nekem így vagy jó, ahogy vagy" az azért van, mert szereti az elhízott embereket. Ezer más oka lehet, de ne menjünk bele a magyarázgatásába, legyen elég, hogy lefordítjuk valami ilyenre: "nekem így IS jó vagy, ahogy vagy, mert azért téged is szeretlek, és a fittebb kinézetű, aki udvarol nekem, max. szeretőnek akar tartani, meghát ott vannak a gyerekek is..."

Tegnap viszont megszületett a kisbabánk, gyönyörű és makkegészséges:) Az anyuka egy hős volt, az egész szülés alatt nem sikoltott, nem panaszkodott, még mosolygott is a fájások közti szünetekben. Csodálatos egy nő! Ez volt a 4. szülés, ahol bent voltam, így egy korábbi kommentelővel ellentétben nem "kívánom, hogy a férfiak szüljenek". Soha nem fogom megérteni, miért kell az embernek (jelen esetben a nőnek) ilyen fizikai szenvedéseken keresztül menni, hogy életet adhasson. Nem kívánom senkinek, se férfinak se nőnek! Tehetetlennek érzem magam, megteszek minden tőlem telhetőt, hogy elviselhetőbbé tegyem szenvedéseit, de átvállalni nem tudom, és nem azért mert nem merem, hiszen soha nem riadtam vissza a fizikai fájdalomtól. Szóval nem tartom jónak a nemek közti egymásra-mutogatást, hiszen úgysem leszünk (szerencsére) soha egyformák, az a jó, ha mindenki el tudja fogadni, aminek született (nőnek vagy férfinak), és abban a bőrben próbál meg boldog lenni.

A Norbiékról részben egyet tudok érteni, érdeme, hogy rábeszél embereket a mozgásra, ahogy üzletet csinál belőle a termékeivel az nem, főleg, mivel a legtöbb terméke nem olyan jó, amennyire én meg tudom ítélni. Inkább jól reklámozza őket. Az exem 7 év otthonlét után étrendkiegészítőkkel akart foglalkozni, csináltam neki egy ilyen boltot (szolival stb. kiegészítve), így egy kicsit rálátok ezekre az étrendkiegészítős dolgokra, mint látjátok a webáruház részét tovább is folytattam a válás után, sok itt is turpisság, a gyors haszon hajhászása, de sok embernek segítenek ezek a cuccok, legalábbis azt írják nerkem, és rendszeresen veszik őket. Én nem élek velük, egyedül a zöldteát iszom rendszeresen és a gyerekek kapnak egy pici aloe verát reggelenként, úgy októbertől májusig. Viszont én is rendszeresen sportolok és a gyerekeknek is KÖTELEZŐ, habár nem úgy érzik, mert már az oviban rászoktak. Sajnos a nagyobb kislányom, aki elkerült tőlem lassan mindent abba is hagy, hiszen anyuka a karrierét üldözi, és nagyon későn ér haza, ráadásul akkor is hazaviszi a munkát.

Szóval nem hiszek én ebben az elválósdi "szabad pasizós nő" született feleségek modellben, ami most dívik, ez elöl jöttem haza Kaliforniából, de valahogy nem figyeltem és becsomagolhattam valamelyik hazaköltözős bőröndömbe:)

Az L-karnitin (is), amennyire tudom, egy teljesen természetes anyag, az állati zsírban található, mivel én minden reggel egy pici szalonnával kezdem, nem hiszem, hogy szükségem lenne rá. Aki nem eszik állati zsírt, annak talán jó, hiszen még salátától is el lehet hízni, ha nem mozog valaki, főleg, hogy a saláta mellé még nassol is ha senki nem látja.

Egyes betegségeket kivéve a túlsúlyt emberi gyengeség következményének tartom, valóban lassan csak a legkeményebb akaraterővel rendelkező emberek tudják egészségben tartani testüket. Ma már az igazgatók leszereltetik a kötelet a tornatermekből, nehogy valaki leessen, vagy kiröhögjék a többiek, mert nem tud felmászni. Amikor egy társadalom ennyire PC lesz, megássa a saját sírgödrét, de sajnos vagy nem sajnos, ez is a természet rendje. Társadalmi formák jönnek, alakulnak, és mennek, egy öröknek tűnő spirál mentén, egyre fejlődve a nagy semmibe, amiről csak hinni tudjuk, hogy a cél (végcél?), állítani, főleg bizonyítani abszolút nem. Azért én hiszek a fejlődésben, mert optimistának születtem, így ha nincs bizonyíték, akkor hiszek. Így hiszek a jövőben is, a jövő pedig a gyermekeké, nélkülük emberi (nő és férfi!) jövő nem a mi jövőnk, hanem valaki másé:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.08. 10:00:46

@Charmeúr: Alkati kérdés, mint említettem, hidd el, hogy van, akinek az éhezés is kell egy ideig, mert másképp nem fog lefogyni. (Úgy koplalni, hogy közben eteted a családod, nem kis kihívás.) A szintentartáshoz már nem kell éhezni. Nem csak háztartás és gyerek, de még a munka is ott van ... Hogy mire van ideje egy nőnek, amikor pl nincs kire hagyni a gyerekeket? Nem arra, amire ő akarja, sajna. De meg lehet oldani, csak sokkal nagyobb erőfeszítéssel, mint ha csak magadról kéne gondoskodnod.
Rubint Réka nekem nem mond semmit, neki szellemi igényei például aligha vannak ... Pénze viszont rengeteg. Aki megengedheti magának, hogy mindig lepasszolja a gyerekeit, azt ne vegyük ugyanabba a kategóriába, mint aki ezt nem teheti meg. Ráadásul neki ez a szakmája, ami eleve nem teszi fair-ré az összehasonlítást.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.08. 10:14:32

@hussarX: Hát, gratulálok! Most nehéz időszak jön, de ezt úgyis tudod ...

Azt, hogy kívánom, a férfiak szüljenek, szarkasztikus megjegyzés volt, komolyan vetted? Nyilván sose fog bekövetkezni, de nem ártana, ha egy kicsit belülről éreznék, milyen ez. Persze nincs két egyforma szülés se ...

Ami a külsőt illeti: ebben nagyot tévedsz. Nem feltétlen az vezet egy nőt a megcsaláshoz, hogy a férje elhízott. Sőt, meglepődnél ... Nem egy olyan esetet ismerek, amikor a szerető nem is jobb külsejű, és nem is fiatalabb. Pasiknál is megfigyeltem, hogy igen csinos feleségeket bírnak megcsalni. Ezek a dolgok sokkal bonyolultabbak a külsőségeknél.
Ráadásul nem feltétlen a bombázók a legjobb szeretők!
A túlsúlyt lehet így is nézni, meg így is:
zsircsajok.blog.hu/
Legalább ne legyünk egyoldalúak :-)
Ezzel együtt, éljen a testmozgás, a szeretkezést is beleértve!

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.08. 11:30:03

Scarlet „A”: Ahogy mondod, ez sokkal bonyolultabb dolog! A külső csak az egyik tényező, remélem nem tettél be abba a kategóriába, aki csak üresfejű bimbókra hajt? 10 évig dolgoztam modellekkel, mint operatőr. Tisztelet a kivételnek, a legtöbbel még ágyba sem bújtam volna. De még köztük is volt nagyon tradicionális, családcentrikus értékrenddel bíró és még értelmes nő is. Ahogy a vastag szemüveges göthösség sem mindig egyenlő a feltétlen műveltséggel, a gyönyörű külső sem mindig takar üres belsőt! Nekem eddig a külsőre "második vonalbeli" nők jöttek össze, akik modellek nem lehetnének (talán mert nem is akarnak azok lenni), de nagyon jó nők, legtöbben elfogadnák őket szívesen. De a külső szerintem minden normális embernél csak a belépő lehet, sokkal fontosabb egy tartós kapcsolatban, ami belül van.

Tudom ebben a blogban szeretők próbálják tisztára mosni magukat egymást lelki segélyben részesítve, de én egy olyan gyerek voltam Í(vagyok), akinek az anyjáról kiderült, hogy 16 évig csalta az apját, aki robotolt a családjáért, és megtett mindent, hogy jó legyen nekünk. Nem ivott csak ritkán, még csak nem is verekedett, amíg le nem bukott anyám. Ha itt vannak olyan nők és férfiak, akik bevállalják, hogy a gyerekük majd egyszer (főleg ha ez miatt válás lesz) így gondoljon rájuk, hát lelkük rajta! - Szóval ebben a blogban sarlatánság becsületről írni, de nem baj, a falrahányt borsó is jobb, mint a véka alá rejtett. Legfeljebb kiutálnak innen:)

Igen, tudom, hogy sok ember (főleg nő, de nem csak) egyedül marad a gyerekekkel, kevés píz, nuku segítség a családtól, és jó ha nem lesz depis. Sokszor 0-100%-ig terjedő skálán ez az ő hibája, akik közelebb vannak a 100-hoz, mint a 0-hoz, azok megérdemelték, de a gyerekeik nem. Az én lassan 92 éves nagyanyám még ezt írta hajdanán anyámnak, amikor az férjhez ment: "Tinikém, te csak tűrjél, tűrjél" - egyszerű parasztasszony volt, talán nem tudott semmit, mondaná egy "modern nő". Vagy talán mégis tudott valamit? Gyerekeit tisztességben felnevelte, egy olyan ember mellett, aki nyugdíjazásáig ritkán volt otthon, hiszen hajós volt, állítólag minden kikötőben volt egy szeretője, de a fizetését mindig rendben hazaküldte.

hannawald 2011.05.08. 12:07:53

@hussarX: csak annyit, hogy nem hiszem hogy ki leszel utálva. itt egy eléggé nyitott társaság gyűlt eddig össze. a te véleményed is érdekel (minimum engem) és megértem. és egyeltálan nem gondolom h becsületről írni sarlatánság lenne akárki szerint. annyi nézőpont, annyi prioritás, annyi sors, személyiség létezik. nem kell mindenben egyetérteni, sőt. csak sokszor az empátia legkisebb jele nélkül, meg az okok és indítékok megértésének legkisebb szándéka nélkül ítélkeznek az emberek. ez a baj. ez ellen "lázad" ez a blog :) szerintem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.08. 12:47:49

@hannawald: Így van. Kiutálás csak arra vonatkozik, akivel nem lehet vitatkozni.

@hussarX: Tudod, ezt hívják finoman hímsovinizmusnak. Amit van, hogy jól viselek, van, hogy nagyon rosszul. Dédanyákkal példálózni nem igazán meggyőző, én nem szeretném az ő sorsukat, ők nem értenék az enyémet, tisztelem őket, de eszem ágában sincs követni a példájukat.

Úgy látom, te alaposan megégetted magad az anyukád miatt, és ezért tendenciózus az ítéleted ... Mi lenne, ha megpróbálnád megérteni anyádat? Nem tudom, milyen ember volt, de önmagában az, hogy megcsalta az apádat, még nem teszi rossz, elítélendő személlyé. Az szerinted elég egy nőnek, hogy a férje nem iszik, csak ritkán, meg nem veri meg? Uramisten, ennyit tartasz a nők igényeiről? A te nézőpontod szerint a férfinak van joga csalni (lásd nagyapád), amíg hazaviszi a pénzt, a nő viszont égetnivaló? Hogy is van ez?

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.08. 13:27:00

Én az eddigi életemben inkább femininsovinizmussal találkoztam, habár Kaliforniában divatos volt pufogtatni és akasztgatni ezt a "hímsovinizmus" dolgot a 90-es években.

Ezerszer többet várok el egy nőtől és egy férfitól is, persze. Nem is értem, hogy jön ez ide? Meddig akarjátok még a múltat bosszulni? Imádom, amikor a mai sztenderdek szerint ítélik meg a múltbéli embereket (ti a nagyapáitokat). Egy más területről hozott példa, hogy ne vágjon annyira húsba: "Hitler volt a legkegyetlenebb diktátor, mert x millió ember halála szárad a lelkén" - Pedig valószínűleg "csak" ugyanolyan kegyetlen volt, mint mondjuk Dzsingisz kán, csak a tatároknak nem voltak még tankjai stb.

Nagyszüleink korában azt kívánta az élet, hogy a férfiak olyanok legyenek, amilyenek voltak. Ma már így 48 évesen, a mai fiú sztárok nagyon buzisnak tűnnek a szememben. Változnak az idők, lassan elavulunk mindannyian.

De remélem, hogy vannak örökérvényű erkölcsi normák, mint pl: aki megcsalja a párját, úgy, hogy nincs köztük még hallgatólagos egyezség sem, az bizony becstelen, akárhogy nézzük. Szerintem bukás esetén mindent a másik félnek kellene megkapnia, ha igényli a gyerekeket is és a gyerekek is őt választják (szerencsére a mai bírósági gyakorlat már kezd ilyenné válni itthon, egy jó pont Magyarországnak). A régi femininsoviniszta gyakorlat, hogy a gyerek automatikusan az anyához megy, még ha az anya @ta is szét a házasságot, hát az talán már „over”. És ez még egy nagyon liberális eljárás a hajdanvolt megkövezéshez képest.

Én mindig emberekről írok, az itt válaszolgatók valamiért férfi-nő ellentétben utaznak, úgy tűnik nagyanyáik képzelt elnyomása mögé bújva próbálják elfogadhatóvá tenni, megmagyarázni bűnüket. Igazából nem én, hanem gyermekeik fognak ítélkezni felettük ha már valami Istenféleség esetleg tényleg nem létezik.

Az empátiáról: dehogynem! Anyám teljesen jó anya volt különben. Ma már ritkaságszámba-menően önfeláldozó (a családjáért, nem a férjéért). Csórók voltunk, szoba-konyha, olajkályha, mindig a munka. Persze, hogy nem tudtak igazán jó szexuális életet élni egy olyan kis lukban, ahol 2 egyre cseperedő gyerek aludt tőlük 2 méterre. Ezt mind megértem, megszakad a szívem, ha arra gondolok, mennyire rossz soruk volt. De mindkettőnek! Apámnak talán még rosszabb, ha lehet. Sokkal jobban húzta az igát, mint anyám, de csak azért, mert erősebb és kicsit okosabb volt. Ez volt elvárható tőle. Nem minden férfi okosabb a feleségénél, mielőtt ezért is csípőből lőttök habzó szájjal:)

A kedvesem azt mondta, amikor beleolvasott ebbe a blogba, hogy "betegek ezek". Ő csak 26 éves múlt, lehet, hogy mégis okosabb nálam? Nem tudom, mindig is túl liberálisnak tartott a környezetem, pedig még csak nem is hiszem, hogy az volnék. Ebből a szempontból megértelek benneteket, hiszen pl. a 3-as ma még nem mainstream sehol a nyugati világban, persze van, ahol jobban elfogadott.

Ha én is summázni akarnék, hogy ne fájjanak ujjbegyeim, azt írtam volna csak: A hazugság az hazugság, akárhogyan is öltöztetjük, magyarázzuk. A hazug embereket pedig sajnálat illeti, hiszen a legkegyetlenebb dolog hazugságban élni. Akit erre kényszerít az élete, az segítségre szorul, de segíteni csak annak lehet, aki szeretné ha segítenének neki.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.08. 18:03:24

@hussarX: Kicsit kezdem unni.
Kezd átmenni némi gyalázkodásba. Betegek meg becstelenek ... Lécci, hagyjuk. Nem azért nem válaszolok részletesebben, mert nincsenek érveim, azt hiszem, az egész blogban nagyon sokat érveltem. Nincs kedvem elismételni ugyanazt. Akinek nem tetszik a blog, ne olvassa. Aki kommentál, az tartsa tiszteletben az itteniek döntéseit. Én is tiszteletben tartom a tiéiteket, bár nem értek velük egyet. Tarthatom én is erkölcstelennek ezt meg azt - nem fogom most kifejteni. Én nem ítélkezem, akkor te se tedd.
26 évesen én is azt hittem, hogy a szerelem örök és a hűtlenség valami elképesztően borzalmas dolog. Csak ennyi ...

hussarX · http://www.szabo-online.us/ 2011.05.09. 09:30:36

Dear Scarlet,
Folyamatosan ítélkezel te is és mindenki más is, ez természetes. Egyértelmű, hogy nem vagyok ebbe a társaságba való és ezt az elutasítást bóknak veszem:) Jó mulatást! Peace out.
Andy A. Szabo

TBal 2011.05.09. 12:16:07

@hussarX: "De remélem, hogy vannak örökérvényű erkölcsi normák, mint pl: aki megcsalja a párját, úgy, hogy nincs köztük még hallgatólagos egyezség sem, az bizony becstelen, akárhogy nézzük"

És akkor Umbridge tanárnő százszor a bőrébe íratja varázstollal Harry Potternek, hogy "hazudni bűn"...

Ez sem olyan egyértelmű, utána lehet nézni az indokoknak, motivációknak... sokszor nagyon is emberi az ok, pl. az ember párját egyáltalán nem értdekli az, hogy az ember ki legyen elégítve, viszont ha máshogy akarja megoldani, akkor az már erkölcsi szabályokba ütközik, azt nem szabad. Kb. mintha azt mondanád, hogy: Csak velem lehet szex - ami neked kurva szar, de nekem kielégítő. Most jön a sztenderd elválás duma, de ez nem olyan egyszerű, van egy rakat egyéb szempont is.

Az ember nem egyértelmű, egyszerre akar ezt is, azt is, amazt is - a nyugati kultúra viszont egyértelműségre épít, pl. válassz EGY vallást, ne legyél ez is, az is, amaz is, és mindenben legyen határozott álláspontod. Ez az elvárás.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.09. 12:26:37

@TBal: Én a hétvégén próbáltam sokmindent magyarázni, de szerintem teljesen hiába. Nagy itt az érzelmi érintettség (anya pl), ami eléggé betesz annak, hogy hideg fejjel végiggondolja valaki ... De szerintem nem is érdemes ragozni.
süti beállítások módosítása