A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

A női agy és a hűtlenség biológiája

2011.10.26. 07:02 skarlát betű

Nemrég írtam ennek a könyvnek a párjáról, a Férfi agyról, nos, az igazságosság úgy kívánja, hogy a Női agy is sorra kerüljön, természetesen a mi sajátos szemszögünkből. A két könyvet ugyanaz a tudós asszonyság írta, Louann Brinzendine: egyébként elsősorban a női agy kutatása foglalkoztatta, és csak később tért rá a pasik szürkeállományára.

Ebben a kötetben a kutatónő ugyanúgy végigveszi a különböző életszakaszokat, mint a másikban, tehát attól kezdve, hogyan alakul ki egy lánymagzat agya, a gyerekkoron és a pubertáson át eljutunk a szerelemig és a szexig: vagyis az övön aluli agyig. Aztán jön az anyai, az érző és az érett kori női agy.

Noha valahogy rendszerezni kell a dolgokat, az a benyomásom támadt, mintha nem lenne elég átjárás a különböző állapotok között. Az anyai agy nem csak társadalmi hit, hanem a hormonok szerint is elnyomja a női agy egyéb területeit? (A szex lecsúszik a "tízes listáról", a nő kótyagos lesz, nem fog tudni másra koncentrálni, bár legalább a térérzékelő képességei javulnak.) Érdekelne, mennyire általános az, hogy a szexuális érdeklődés ennyire megszűnik (és itt lép be a "kitettség" a férj/partner részéről), mert szerintem ez nem egyértelmű. De haladjunk. Mégpedig A női hűtlenség biológiája alfejezet irányába, mert ez nyilvánvalóan mindannyiunkat izgalomba hoz.

Gondolom, elég sokan hallottak már arról a megállapításról, hogy a női szaglás a ciklus különböző szakaszaiban más és más, ettől függően ki vagyunk téve a szaglásunk és a velünk szembejövő férfi egyedek feromonjai véletlenszerű és kiszámíthatatlan kölcsönhatásának. A reakcióink nem csak napról napra, de óráról órára is változhatnak, és vannak olyan momentumok, amelyekben elég, ha egy vonzó pasi izzadságmirigyeinek egyik feromonját, az androsztadienont megérezzük, és hat percen belül mintha kicseréltek volna minket, madarat lehet velünk fogatni, és még koncentrálni is sokkal jobban tudunk. (Nem szeszélyesek vagyunk, csak feromonfüggők.)

Nomármost, egy prágai tudós - biztos a sok elfogyasztott sör hatására - azzal az eretnek ötlettel állt elő, hogy pont peteérés idején úgy módosul a párkapcsolatban élő nők szaglása, hogy történetesen a férjüknél, partnerüknél dominánsabb pasik feromonjai sokkal nagyobb hatással van a libidójukra. (A szingli nőknél ez nem megfigyelhető, azoknak mindegy, a jelek szerint.) Vagyis: amíg a csajok nem horgásztak ki maguknak egy megbízható embert, addig a kevésbé kakaskodókra buknak, miután azonban megvan a megszelídített pasi, elkezdenek az alfa hímek felé kacsintgatni. (Na jó, de ki mondta, hogy az alfák megbízhatatlanok, és mit csinálnak a legalfábbak nőstényei?)

Itt jön aztán a 10%-os történet, amelyet olyan sokan vonnak kétségbe. (Az apák 10%-nak semmi köze biológiailag a sajátnak hitt gyerekéhez.) Magyarázat? Azon túl, hogy hűtlenek az asszonyok is, mint tudjuk... Lehet, hogy a szeretővel jobb a szex, gyakoribb az orgazmus, és az orgazmus segít a megtermékenyülésben. Noha a fogamzásgátlás korában tényleg megdöbbentő, hogy még mindig ilyen magas az arány. (A LÁTSZÓLAG monogám madárkáknál 30%-os ez az érték, ennyit a madarak monogámiájának mítoszáról.)

Még egy érdekes kísérlet (a részleteire is kíváncsi lennék, de ehhez a könyvhöz nincsenek jegyzetek, mint a másikhoz, csak bibliográfia): azt is megállapították, hogy az olyan nők, akiknek van szeretőjük vagy akár csak flörtölnek (hm), gyakrabban mímelik az orgazmust az állandó partnerükkel, és ezzel úgymond elterelik a figyelmet a megcsalásról. A férj spermájából kevesebbet tartanak meg, mint a szeretőjéből, és így tovább. Ez az egésznek a BIOLÓGIAI háttere, nem erkölcsökről beszélünk, és mindannyian tudjuk, hogy ez nem ilyen szimplán megy.

A konklúziót mindenesetre szó szerint idemásolom:

"Mindent egybevetve ezek a kutatások arra világítanak rá, hogy a női orgazmus KEVÉSBÉ szolgálja a házassághoz való erős ragaszkodást, jóval lényegesebb vezérelve a SZERETŐ genetikai adottságainak ÖSZTÖNÖS, ALATTOMOS ÉS ÖNTUDATLAN értékelése. A nők SEMMIVEL SEM IDOMULTAK JOBBAN A MONOGÁMIÁHOZ, mint a férfiak. Nem kényszerülnek arra, hogy végleges döntéseket hozzanak, és az orgazmus imitálásával képesek partnerük figyelmét elvonni a hűtlenségükről." (112. oldal, kiemelések tőlem)

Ehhez tessék hozzászólni. 

42 komment · 2 trackback

Címkék: orgazmus hűtlenség feromonok alfahím női agy

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr193326557

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit számít a férfitest...? 2014.02.09. 08:07:57

Több ízben is szó esett már arról, mi vonzza a nőket a férfiakban (I., II., III., IV., V., VI., VII.). A kérdés természetesen összetett, s előfordul, hogy sokféle szempontot kell mérlegelni, azonban úgy tűnik, bizonyos prioritások szinte mind...

Trackback: Hűtlenség- és ami mögötte van 2014.02.09. 08:03:53

Ki ne tette volna még fel magának a lassan közhelyessé váló kérdést-  mi a tartós, boldog, és nem utolsósorban kölcsönös hűségen alapuló párkapcsolatok titka? Mennyire fontos a hűség? Fontos-e egyáltalán? Ki az, aki hajlamosabb a félrelé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbieds (törölt) 2011.10.26. 09:49:15

Az alattomos jelző különösen a szívembe lopta magát.

M-elicious 2011.10.26. 10:14:41

ugye nehéz úgy nyilatkozni,hogy nem olvastam a könyvet, és csak közvetett információra, kiemelésekre támaszkodom, de nekem nagyon "megmondtam a tutit" érzésem van...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.26. 12:53:49

@M-elicious: Ez egyetlen fejezet, nyilván nem az egész könyv ilyen. A csaj csak beszámol mások által végzett kutatásokról, meg persze neki is vannak saját kutatásai.

@barbieds: Az nekem is, ezért írtam nagy betűvel. De az alattomosnak itt semmi köze az erkölcshöz, ez a puszta biológia. Persze nehéz az embert pusztán biológiai lénynek tekinteni, és nem is szabad.

Üvöltő Szelek 2011.10.26. 12:58:38

@barbieds: Engem az ösztönös és az öntudatlan jelzők is megragadtak: Minden alól felvagyunk mentve! Csak ösztöneiknek engedelmeskedünk :-) (már ha ez felmentés egy "civilizált" világban)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.26. 13:13:14

@Üvöltő Szelek: Nem, semmi alól nem vagyunk felmentve, mert ez csak a biosz, erre épül a szocializáció. De nem árt tisztában lenni azzal, hogy milyen késztetéseink vannak, így esetleg még jobban is tudjuk őket szabályozni.
Egyébként az nem tetszik ebben a biológiai megközelítésben, hogy egyrészt azt állítja, a hormonális, idegrendszeri működésünk azonos a kőkorszaki emberével (ez igaz, rendben), de utána aktuális példákat hoz fel. Ugyanakkor a környezetünk, a neveltetésünk, az erkölcsi felfogásaink nem azonosak, hanem teljesen különbözőek. De még a biológiánk se ilyen lineáris. Nem csak peteérés idején kívánom a szeretőmet, hanem bármikor, akármennyire is meglepő :-) (Ugyanakkor eszem ágában sincs teherbe esni. Az is kívánja a szeretőjét, aki már nem eshet teherbe, satöbbi.) És a fogamzásgátlás elterjedése óta azért, ha annak a nőnek van esze, nem a szeretőjétől fog teherbe esni, mert a lebukás túlságosan kockázatos (szerintem).

nadiposzata 2011.10.27. 09:47:13

kivéve, ha ugyanaz a vércsoport. :)
Nálam utólag kiderült minden volt pasim egyforma volt. Ha belegondolok azok a hímnemű egyedek is akikkel a mai napig jó kapcsolatot ápolok vagy barátaim 0- -ak. :D
Mondjuk részben az orromból is élek.

Szóval apasági teszt nélkül az ilyenkor nem nagyon derül ki. Ha meg nem hasonlít a gyerek lehet hivatkozni vmi üknagymamára, akitől ezeket a vörös göndör fürtöket örökölte vmi csudásan fennmaradt recesszív gén által. :D

Aha, persze 2011.10.27. 09:54:37

Sok könyv és cikk foglalkozik a hűtlenség biológiai hátterével és elég logikus és egyértelmű miért van rá szükség. Mintahogy arra is, hogy ne csak 1 partnerünk legyen az életben. Az embert az ösztönök a biológia irányitja, bár szeretjük azt mondani, "ez nem civilizált, már nem vagyunk állatok", pedig valójában mindig is biológia lények leszünk. Ha nem így lenne, már kihaltunk volna. :)

Aha, persze 2011.10.27. 09:56:42

@nadiposzata: Hát igen, de azért a másik rasszal vigyázni kell, azt már nem lehet megmagyarázni :) Bár magyarországon ez ritka. Bár ki tudja, lehet mindenkinek a Pákó kell :)

spontan · http://erdekessegek.info 2011.10.27. 09:59:37

A lényeg: legyél alfahím, és akkor sok nőd lesz. :)

leonito77 2011.10.27. 10:17:59

Szerintem...

Azért a hűségnek van biológiai alapja, azaz a nem hűségnek (hűtlenség).

Mert addig a hűség automatikus, amíg a szex minden hormonális igényt kielégít, mert rendbe teszi a testet és a lelket, de ezt az állapotot egy életen át nehéz (lehetetlen szerintem) konstans fenntartani és hosszabb, vagy állandó szünetben jön a ferromon szagolgatása, másra való gerjedés, hűtlenség.

Az otthon eljátszott orgazmus meg a szükséges rossz, de nem csak az orgazmus, hanem maga az aktus is csak is azért van, mert társadalmi elvárás, félelem a lebukástól, lelkiismeret-furdalás, önigazolás, hogy ha otthon megvolt máshol is lehet stb...

Ezek már emberi gyarlóságaink. És persze biológiailag programozott, marha intelligens vadállatok vagyunk.

cantata profana 2011.10.27. 10:42:40

Igen, amerikai DNS apasági vizsgálatok (és erre alapuló becslések) szerint az apák 25-30%-ának nincs biológiai köze az általa nevelt gyerekhez, magyarul mástól van. Ez a biológiai része - talán.
Azonban válás után, az apát - a bíróságok sokszor, mégis - kötelezik apasági tartásdíj fizetésére - függetlenül attól, hogy a DNS szerint övé-e a gyerek. Mondván, ha már korábban elfogadta a sajátjának, akkor az övé.Ez már szociális és erkölcsi döntés.

Skodakék Fábia 2011.10.27. 10:46:38

Miért színlelik a nők az orgazmust? Mert azt hiszik érdekel minket :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.27. 11:17:15

Az ember közepesen promiszkuis faj. A férfiak heréjének mérete ezt viszonylag jól mutatja. A gorillánál pl. nagyon picik a herék, mert nincs sperma kompetíció. Az erősebb kutya...
A törpe csimpánzoknál (bonobó) meg nagyon nagyok, mert szinte inden konfliktust aktussal vezetnek le.
Az ember hímje valahol a kettő között van.

Csak egy érdekesség: Egy angol felmérésben volt, hogy iker gyerekek esetében a két testvér más apától származott. Hmmm...

A nők pár preferenciája is változik a ciklus során. A fogamzóképes időszakban a macsóbb (nagyobb tesztoszteron szintű) pasikat preferálják. Azon kívül a jobb apáknak tűnő egyedeket. Ez elég világos stratégia, nem? :)

AnnaKarenina 2011.10.27. 11:23:54

Érdekesnek érdekes, de szerintem a biológiai alapokat ősidőktől felülírja a nők monogám kapcsolat iránti vágya (nem = női monogámia), mert ez biztosítja a másik iszonyúan erős biológiai késztetés, az utódok létrehozásának anyagi és erkölcsi alapját.

AnnaKarenina 2011.10.27. 11:25:11

@marosy: Tehát: minden férfi strici. :)

marosy 2011.10.27. 11:30:01

@AnnaKarenina: Természetesen, mi futtatunk titeket, kurvák!

koibito 2011.10.27. 11:30:05

@TrueY: a bonobók nagy része buzi XD az oroszlánok/gorillák stb fajok hímjei egymást basszák a hierarchia miatt :) a a párosodni akaró hímek a nöstény kölykeit megölik több fajnál is... a szülők saját kölykeiket falják fel... az a bizonyos madárfaj meg, ha a hím rájön, h nem a saját fiókája, kilöki a fészekből XD
igen... come on, hasonlítsuk már az embert továbbra is hozzájuk... :)) hol is helyezkedünk el?

igen, biológiai lények vagyunk, ösztönök voltak/vannak és köszönik jól megvannak :) de felelősségtudat és egyéb természetes meder, igenis vezérli az embert... a többi csak a kiskapuk keresése saját lelkiismeretünk elhallgattatása... nem én tehetek róla, a biológiám! XD

félreértés ne essék, ez tetszik, mert olcsó :)

és ismétlem... annyira nem értékelem a fene nagy hűséget se, főleg, ha az kényszer és elvárás...

AnnaKarenina 2011.10.27. 11:32:05

@marosy: Vagyis belőlünk éltek? Nyugodj le.

marosy 2011.10.27. 11:34:53

@cantata profana: "Mondván, ha már korábban elfogadta a sajátjának, akkor az övé.Ez már szociális és erkölcsi döntés."
Akkor költözz amrikába, mert Európában ez nem így működik.

marosy 2011.10.27. 11:36:48

@AnnaKarenina: Na és? A végén ugyis a kuncsaft fizet, aki szintén férfi.
MNK

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.27. 11:51:02

@AnnaKarenina: Én ma megpróbálok elmenni a provokátorok mellett, meglátjuk, sikerül-e.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.10.27. 11:53:55

Csak nem kint van a blog az index címlapján? :))

fuakjs11 (törölt) 2011.10.27. 12:03:26

Hányok ettől a "biológiai lények vagyunk" -féle takarózástól. Soha egyetlen állandó kapcsolatban sem léptem félre és egész biztosan nem is fogok.
Persze tudom, hogy kihalóban lévő állatfaj vagyok, így a leendő házassági szerződésben (alap hogy lesz) az anyagiakon túl automatikus DNS vizsgálat is szerepel. (Meg az is, hogy hány kilóra hízhatnak a felek, de ez inkább egy fitneszblogra való téma.)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.27. 12:09:29

@franc0: Ajánlom a hazugságvizsgáló bevezetését. Sok sikert hozzá.

TBal 2011.10.27. 12:39:46

Eddig csak 1 troll van, jó arány :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.27. 12:42:27

@barbieds: Jó, hogy már tegnap elkezdtük kommentelni, így látják az újonnan jöttek a stílust :-)

TBal 2011.10.27. 12:43:18

@AnnaKarenina: Olvastam egyszer egy érdekeset, hogy a hímeknél a birtoklás, féltékenység (azaz monogámia iránti vágy - de csak, hogy a nőstény legyen monogám) azzal függ össze, hogy mennyire látványos a nőstények peteérése. Ha nagyon látványos, elég csak a peteérés idején "vigyázni" rájuk, de ha nem látszik, akkor bármikor lehet...

Rézfánfütyülő fűzangyal 2011.10.27. 12:53:30

@franc0: Ezzel én is így (bár férfi) )vagyok. Azaz partneremet néha - hol magamtól, hol kényszerből - váltom, de a hűséget sosem szegem meg! Akkor sem, ha nincs hozzá papír!
Ami a biológiai meghatározottság állati minősítését illeti, ez a könyv pont arról szól, hogy emberré válásunk után is elsősorban biológia lények vagyunk, de nem ösztönlények, azaz állatok!.
Tetszik, nem tetszik, az ember is a természet része, és természetszerűen működik! Ez van! Kivétel nincs!

Rézfánfütyülő fűzangyal 2011.10.27. 13:00:22

Ha tehát tudod, ki és mi vagy, talán jobban tudsz a világhoz és a magad emberi (én)tudatához alkalmazkodni. Ez tehát senkinek nem jelent erkölcsi felmentést. Csak azoknak akik vállalják, hogy ösztönlények, nem embere--állatok!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.27. 14:03:33

@koibito: "a bonobók nagy része buzi"
Ezért ez így egy kicsit sommás. A coitus imitálása még nem jelent valódi aktust.

"az oroszlánok/gorillák stb fajok hímjei egymást basszák a hierarchia miatt :)"
Nem igazán. Az oroszlánfalkában egymás unokatestvérei a hímek (és a nőstények is egymáséi). Nincs igazi falka sorrend. A gorilláknál pedig a főgorilla elüldözi az összes nemzőképes hímet. Ezért nincs sperma kompetíció.

"a párosodni akaró hímek a nöstény kölykeit megölik több fajnál is..."
Igen, ez az oroszlán ciklus újraindulásánál is így van. Gyorsabban lesz fogamzóképes a nőstény.

"a szülők saját kölykeiket falják fel..."
Ez azért ritka. Főleg fogságban fordul elő.

"az a bizonyos madárfaj meg, ha a hím rájön, h nem a saját fiókája, kilöki a fészekből"
Vajon miből jön rá? Végeztet DNS vizsgálatot?

"igen... come on, hasonlítsuk már az embert továbbra is hozzájuk... :)) hol is helyezkedünk el?"
A humánetológia azzal foglalkozik, hogy miben hasonlítunk és miben különbözünk. És ha különbözünk, akkor mi annak az adaptív oka.

"de felelősségtudat és egyéb természetes meder, igenis vezérli az embert... a többi csak a kiskapuk keresése saját lelkiismeretünk elhallgattatása... nem én tehetek róla, a biológiám!"
Pont ezért fontos megérteni a késztetéseinket. A "felelősség tudat" pedig nagyon is kultúra függő. A lelkiismeretről pedig azt olvastam, hogy aki tanulatlan, azt kevéssé érdeklik a szabályok. Aki meg tanult, az meg tudja magyarázni, hogy miért hágja át. Ennyi. ;)

jadu 2011.10.27. 15:14:48

@TrueY: vándorló oroszlánok, akár tesók, felállítják a sorrendet... és amíg nincs falka az erősebb bssza a másikat :) TÉNY.

de @Rézfánfütyülő fűzangyal: fogalmazta meg jól... :) ott a lényeg.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.28. 09:19:51

@jadu: Ok! Ezt elfogadom. A szabad csoportokban kóborló oroszlánok lelkivilágának vizsgálata eddig kívül rekedt a figyelmem fókuszán. :)

Nem egészen értek egyet. Szerintem az ember sokkal ösztön lényebb, mint az gondolnánk. Illetve az állatok is kevésbé azok. Csak szeretnénk úgy érezni, hogy nem... ;)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.29. 10:18:16

Na, a brit tudósok már megint végeztek egy felmérést. Az adatok cseppet se lepnek meg egyébként:
divany.hu/intim-rovidhir/2011/10/28/a_britek_kozel_fele_csalta_mar_meg_a_partneret/

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.10.29. 17:57:49

@skarlát betű:

Azért megnyugtató, hogy a brit tudósokra mindig számíthatunk.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.10.29. 18:02:45

@tiboru:

Utánanéztem, mert érdekeltek volna további részletek, de csak ezt találtam:

style.uk.msn.com/sex-and-relationships/cheating-survey-results

Nos, aki az MSN körkérdését "kutatásnak" tekinti (pl. a Dívány), az nyugodtan nevezheti Akadémiai Értesítőnek akár a Blikk című nyomdaterméket is :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.10.29. 18:04:28

@tiboru:

És így talán érthető, miért olyan megdöbbentően alacsony a megcsalók/megcsaltak aránya. Biztos vagyok abban, hogy egy frankó, tudományos igényességgel elvégzett felmérés legalább 10-15 százalékponttal magasabb számokat hozna ki.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.10.29. 18:28:39

@tiboru: Jogos, ha ügyesen teszik fel a tesztkérdéseket, szerintem is nagyobb arány jönne ki. Van, aki még egy anonim felmérésben se szívesen vall be ilyesmit. Ki tudja, mennyire anonim. ;-)
süti beállítások módosítása