A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Ki olvassa a blogot, és miért?

2011.09.05. 07:45 skarlát betű

Hűséges és hűtlen olvasóim, a szó mindkét vagy még több értelmében!

Váratlan sikerem után valahogy kíváncsi lettem rá, hogy ki mindenki olvassa a blogot, és főleg miért. Úgyhogy egy kis közvélemény-kutatás következik, de kifejthetitek kommentben is, hogy miért kíséritek figyelemmel az itt megjelenő posztokat és kommenteket vagy miért tévedtetek ide egyáltalán.


Egy másik kérdésem is lenne, mégpedig azzal kapcsolatban, hogy titokban olvassátok és kommentelitek-e, vagy esetleg épp ellenkezőleg, ajánljátok-e másoknak?

46 komment

Címkék: titok nyíltság okok

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr633053384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbieds (törölt) 2011.09.05. 09:26:28

Azon gondolkodtam, hogy honnan keveredtem ide annak idején, és nem bírok rá visszaemlékezni. Az a vicces, hogy az első pár posztból úgy tűnt nekem még akkor, márciusban, hogy épp a másik oldalon állsz, vagyis téged csaltak meg, és ezért próbálod boncolgatni a hűtlenség mozgatórugóit. (Vagy ez képzavar?) :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 09:28:50

@barbieds: Rugókat boncolgatni? Azt is lehet :-)
Érdekes, hogy ez volt a benyomásod az elején, nem hittem volna.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 09:30:15

Úgy szeretném, ha az egyéb opciót választók kifejtenék, hogy mi az az egyéb, ami miatt itt vannak!

wazelin 2011.09.05. 09:47:28

Én több minden miatt is olvasgatom a blogot.
Érdekel a téma, baráti körben, családban előfordul ilyesmi. Ugyan én még nagyon nem csaltam meg senkit (ugyebár, mi számít megcsalásnak :), de sose lehet tudni, és itt azért tanulni is lehet dolgokat.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.09.05. 11:25:49

@skarlát betű: kifejtem, csak megint froclizásnak fogod venni :), Azért, mert a nyolc-kilenc felé szeletelt valóság egyik szelete sem adja vissza a saját élményemet.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 11:28:41

@wazelin: Így van, sose lehet tudni :-)

@kardhal77: Nem veszem froclizásnak, de ha ki akarod fejteni, hogy akkor mi is a saját élményed, azt megköszönöm.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.09.05. 11:53:35

@skarlát betű: hát, nekem az az élményem, hogy a szexuális viselkedés nem szorítható hűség-hűtlenség kategóriáira. Ennél sokkal több színű az élet.

Lars.Lares 2011.09.05. 12:03:02

Azért egyéb, @skarlát betű: , mert jó olvasni a felvetett témákról, és jó olvasni a női hozzászólók véleményét. Azért is, mert talán el lehetne jutni odáig, hogy a hűség talán nem is létezik, sem női, sem férfi oldalról, vagyis hűtlenség sem létezik.
És azért is, mert nyitottabbá, szabadabbá tesz a blog, és vele együtt a többszörös párbeszéd. És még sok minden másért is. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 12:36:17

@kardhal77: @Lars.Lares: Lehet, hogy nem az a hűtlenség, amit általában gondolunk, de azért talán valamilyen értelemben létezik. Ahogy hűség is ... Csak nem a szexuális viselkedésünk függvénye.

Anna_Karenina 2011.09.05. 13:20:05

Én is hűtlen lettem szexuális értelemben, és egyszer, nem sokkal a blog indulása után az egyik poszt index-főoldalas volt. Érdekesnek tűnt, elolvastam, és nem is csalódtam. :-) Nekem nagyon sok új információt nyújtott sok-sok témában, és gondolom még fog is. ;-) Emellett megkedveltem itt a virtuális világban sok kommentelőt, és sokszor bizony egy-egy poszt kapcsán kifejezetten kíváncsi vagyok a véleményükre.

Én, bevallom, csak olyankor szoktam olvasni a blogot, amikor egyedül vagyok, de ajánlottam már olyan ismerősömnek, aki szerintem sokat profitálhatna belőle... :-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.09.05. 14:01:48

@skarlát betű: egyetértek, persze. A megcsalás, hűtlenség nagyon is létező dolgok -- de hogy a szexhez van-e bármilyen közük, azt csak az az ember tudhatja, aki éppen érintett egy ilyen helyzetben.

barbieds (törölt) 2011.09.05. 14:25:50

@skarlát betű: Egyszer írtam neked egy levélben, hogy szerintem azért értelmetlen dolog hűtlenségről beszélni szexuális vonatkozásban (persze lehet, hogy másban is), mert egyszerűen mást kap belőlem egyik és másik szeretőm. Amit az egyiknek adok, azt a másiknak akkor sem tudom adni, ha megfeszülök. Nem veszítheti el azt, amit meg sem kaphat. És ahhoz nem vagyok hűtlen, amit viszont csak neki adok.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 14:33:42

@Anna_Karenina: Köszi, hogy összefoglaltad. Érdekes, hogy a tanulás nem először merül fel :-)

@barbieds: Igen, ezzel nagyon egyetértek, és már mástól is hallottam hasonló gondolatot. Minden egyes partnerrel mások vagyunk, és mást csinálunk, tehát ilyen értelemben senki nem veszít semmit.

Koborlovag 2011.09.05. 15:03:03

Azt gondolom, hogy sokan sokféle okból olvassák. Szerintem legtöbben az index blogketrecén keresztül találtunk az oldalra és bár ennek így utólag csak örülünk, mégis nehezen viseljük mikor oda ki-kikerül egy poszt, mert akkor szinte evidens hogy jönnek a trollok is.:)
Miért-re a válasz: mert megéltem, megtettem és mert kíváncsi vagyok arra, hogy ki és hogyan éli meg ezt a "bűnt".
Nem különösebben titokban, bár azért otthon ha látnák hogy ezt olvasom bizony volna agyalás, meg hidegkedés... Volt már hogy ajánlottam, de csakis olyannak, akiről tudom hogy ez nem fogja a vele való viszonyomat befolyásolni. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 16:23:37

@Koborlovag: Valóban nem valami hálás dolog címlapra kerülni ezzel a bloggal. Se nekem, se az olvasóknak. De ha soha nem vagyok ott, akkor sokkal kisebb az esély, hogy rámtaláljanak.
A Díványban szoktam beajánlani, onnan jönnek azért olvasók. Meg olykor más blogszolgáltatónál valami témába vágó posztnál kommentelek, és mivel ott alig kommentel valaki, át szoktak jönni az emberek.

Kashkara1 2011.09.05. 19:03:34

Szia!

Ha szavazni nem is szavazok, azért elmondom, hogy miért vagyok itt. Próbálom megfejteni, hog az erkölcsi korlátokhoz való idomulás vagy a hedonizmus a döntő abban a pillanatban, amikor valakinek eszebe jut/ amikor valakivel megtörtenik a hűtlenség. Érdekel, hogy vajon a kíváncsiság, a vágy, az izgalom játszik-e nagyobb szerepet a megcsalásoknál, vagy egyszerűen a hétköznapok egyhangúságából akarunk csak kikecmeregni.

LittleBear 2011.09.05. 20:20:50

nagyon régen voltam titkolt harmadik, de az semmilyen szempontból nem volt klasszikus hűtlenség

jó ideje deklaráltan hűségesek vagyunk a férjemmel, több okból is

érdekel viszont a téma, és tetszik, hogy majdnem tudományos igényességgel járod körbe, minden aspektusát megmutatva

az én környezetemben is előfordul a hűtlenség minden formája, és szeretném megérteni a mozgatórugókat - olyan furcsa látni, hogy mások másképpen gondolkodnak, mint én

aquamarin 2011.09.05. 20:26:20

Kedves Skarlátbetű!
Rendszeresen olvasom a blogod. Az írásaid legnagyobb értéke számomra, hogy mindenféle sablontól, közhelytől mentesek. Ja, igen! És hogy tabu... Jól "kitaláltuk" maguknak ezt az "intézményt"! Minden, amitől félünk, vagy épp nagyon vágyunk rá bekerülhet ebbe a dobozba. Jól rázárjuk a doboztetőt, aztán kész, el is van intézve. Itt nálad nyitva a doboz, és bátran lehet válogatni, vizsgálódni, együtt gondolkodni - szembe nézni, esetleg más szempontokból megvizsgálni az érintődéseinket.

Igen, vannak a témáid között, amik személyesen érintenek, és ezért jó olvasnom. Segít magamba nézni, átértékelni, megerősíteni dolgokat. Mások meg baromi távol vannak tőlem, ezért érdekes, és örülök, hogy megmutatod.

Még egy. Számomra a blogod együtt értendő a kommentelőkkel, akik nélkül nem lenne teljes - úgyhogy köszi, elsősorban Neked, Skarlátbetű, és Nektek is, akik tovább építitek az értékes, őszinte hozzászólásaitokkal. Majd egyszer talán én is ;)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 23:17:09

@Kashkara1: @LittleBear: @aquamarin: Köszönöm nektek, hogy leírtátok az indokaitokat. Igen, aquamarin, ez a blog azért működik terápiaként, mert itt vagytok ti, kommentelők! :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 23:22:16

Most akadtam erre - hűtlenség-témában közölnek olvasói leveleket:
velvet.hu/blogok/randi/2011/08/25/ereztem_a_micsodaja_szagat_a_parom_arcan/

Úgy látszik a Velvetnél, ahol egyébként már szerepelt az egyik poszt (nem sok köszönet volt benne), felkapták a témát. A kommenteket inkább meg se nézem :-(

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.05. 23:24:31

@skarlát betű: Hát, az olvasói levelet se kellett volna ...

Marcsa a szomszédból 2011.09.06. 09:26:17

Szervusz Skarlátbetű,

Hosszú hónapok óta minden nap ránézek a blogra, izgatottan várom az új írásokat.
A "nyári szünet" igencsak megviselt, mintha a barátnőm hetekre kikapcsolta volna a telefonját... :)

Mikor legelőször véletlenül ide tévedtem, azt éreztem: végre tudok valakivel "beszélni" erről a témáról, vagy legalábbis olvasni a Te és mások véleményeit. Olyan érzés volt, mintha egy csoportba estem volna be, ahol értik, érzik, hogy mi van legbelül. Hozzáteszem: sajnos a környezetemben senkivel nem tudok ilyen témákról beszélni.

Én a játéknak azon szereplőit képviselem, akik a "bűnös harmadikak" vagy a "szeretők", nevezzük akárhogy.

Korábban az ilyen fajta életnek még a gondolatát is elítéltem, most pedig ebben élek több, mint egy éve. Soha nem tudhatjuk, mit hoz az élet!

Szóval, ebben a "mennyben és pokolban" Te, Ti vagytok az én társaim, akik legalább egy kicsit is értik (ezt) az életet.

Köszönöm!

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2011.09.06. 11:01:16

Szerencsére lehetett többet is választani (legalábbis nem jelezte vissza a rendszer, hogy érvénytelen lenne a szavazatom ezáltal), mert tisztán nem jellemző egy kategória sem rám. :)
Érdekesen, kulturáltan, körültekintően írsz drága @skarlát betű: , élvezet olvasni a posztokat akkor is, ha az embernek semmi köze a témához (ami ugye ebben a formában nem ismindig igaz)!

Gritty goose 2011.09.06. 12:33:03

Szavaztam, de elgondolkoztam, hogy lehet, előtte a hűség és a hűtlenség fogalmát kellene szavazásra, véleményezésre bocsátanod.:-))))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.06. 13:22:19

@Enchantée: Igen, lehetett többre szavazni egyszerre. Aki megkísérelte, rájött :-)

@Gritty goose: Erre is sor kerül, bár már körüljártuk, de konkrétan ez így nem volt még téma, igazad van.

hannawald 2011.09.06. 15:25:35

én azért szavaztam az egyébre, mert az, hogy én "segédkeztem" abban, hogy valaki más hűtlen legyen, az nem jelenti azt, hogy én is hűtlen voltam. viszont "a családi baráti körökben találkoztam ilyennel" alatt sztem nem ezt értetted. vagy?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.06. 17:15:21

@hannawald: Igen, ezt a verziót kifelejtettem :-( Valahogy egy kalap alá vettem a passzív szeretőket a hűtlenekkel.

hannawald 2011.09.06. 19:37:31

@skarlát betű: hát elég rosszul is esik :P :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.06. 20:52:56

@hannawald: Sorry, nem volt szándékos. Az én hibám. :-)

M-elicious 2011.09.07. 11:11:04

@Anna_Karenina: azt hiszem, én is az indexen keresztül jutottam ide, és megdöbbentem, mert az elején olyan volt napról napra, mintha nekem, rólam szólnának a posztok. de legalábbis olyan kérdéseket vetettek fel a témák, amiket én is feltettem magamnak, de nem volt még rájuk kész válaszom. azóta ez a láz elmúlt, de most is izgalmas általan meg nem élt helyzetekről is az egyes posztoknakköszönhetően elgondolkodni, illetve a többiek kommentjével együtt- és továbbgondolni sokféle szituációt.
jó, hogy tabumentes a blog - és amennyire csak lehetséges -, némileg távolságtartó, jó, hogy SB, te nem akarod a saját véleményedet előtérbe helyezni, ráerőltetni az olvasóidra.

egy szóval: megy és jó ez együttgondolkodás:-)

Lars.Lares 2011.09.07. 11:28:05

Olyan jó olyan véleményeket olvasni, mint @M-elicious: ,@Enchantée: ,@hannawald: ,@Gritty goose: ,@barbieds: ,@Marcsa a szomszédból: ,@aquamarin: @Anna_Karenina: megjegyzései. Amíg a másik posztban forrnak az indulatok, itt nyugalom van, és béke.
A hűtlenség megközelítésében a @skarlát betű: &barb féle irányvonal a szimpatikus. Az, hogy minden ember egyedi, ezért nem kevesebb lesz az egyik, vagy másik, hanem inkább több a többpartnerűség révén. Nincs megcsalás, inkább pluszadás. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.07. 13:44:10

@M-elicious: Az index is jó valamire. :-)
Bár már rég nem ajánlom be a blog.hu-nál, mert nem akarok rohamot. De lehet, hogy néha el kell viselni annak érdekében, hogy új emberek is ránktaláljanak. Ha már tényleg gyógyhatású készítmény ez a hely :-)

@Lars.Lares: Olykor az indulatok forrása se tesz rosszat :-)

M-elicious 2011.09.08. 14:44:54

@skarlát betű: szerintem azért általánosabb hangvételű posztokat be lehetne ajánlani, más is legyen oly szerencsés, mint páran közülünk:-) a trollok meg úgy is eltűnnek 1-2 nap alatt, ez a természetük.

Lars.Lares 2011.09.08. 15:09:20

:D @M-elicious: a trolltermészettudós! :D
De tényleg valahogy így van.

bloah 2011.09.09. 16:51:53

Részben @aquamarin: ezt a vonalat nem is fejteném tovább. Viszont itt értelmes, megfontolandó kérdéseket kap az ember, amin lehet és érdemes gondolkozni (bár ez mindíg is egy gusztustalan tevékenység volt, de van aki mosogatni szeret, én meg nem.)
Pl. nagyon messziről: "[...] makes evolutionary as well as moral sense. Except, of course, that those two senses are probably, biologically speaking, the same thing."
www.economist.com/node/21524698
Azaz itt nem az megy, hogy a "miért jó/rossz"ra egy "csak" válszt kapunk.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.09. 17:41:08

@M-elicious: Rendben, akkor ezt fogom tenni.

@bloah: Nem tudom, ti észrevettétek-e már, hogy megüt a guta, mert egy könyvben olvastok valamit, és nem lehet kommentelni :-) Valahogy ez a jelenség lehet mögötte, a könyvek magukban lezárt értekezések, és ez persze a hátrányukra válik ... Másrészről imádok könyveket is olvasni, persze :-)

Holly-Audrey 2011.09.13. 10:38:02

Véletlenül tévedtem ide, Index híreit olvasgattam amikor észrevettem a blogot.
Számomra nagyon jó időben keveredtem közétek, 5 !! hosszú hűségben töltött év után kapott el újra a gépszíj nyár elején.Bár a lelkem mélyén tudom, hogy nem vagyok rossz, csak szimplán megélem a vágyaim azért nagyon megnyugtató volt olvasni, hogy itt nincsenek előítéletek, stigmák csak nyitott és mások sorsa iránt is érdeklődő szimpatikus, emberek.( a trollok nem izgatnak, rájuk nem figyelünk )
Gratulálok skarlát betűnek az igényes "gyermekhez".:-)

Lars.Lares 2011.09.13. 11:51:25

Valahogy kettős a 'normálisok' által felállított mérce @Holly-Audrey: -).
Miért ne élhetnéd meg a vágyaidat, miért ne élhetné meg minden nő? És miért megengedőbb a férfiakkal szemben? Ha nekünk szabad, akkor legyen természetes, hogy neked is.
Miért lenne rosszabb a te vágyad, mint bárki másé?
Rossz az, aki az ellen szól, hogy ne élhess számodra teljes életet, csak hiány érzettel telit.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.09.13. 13:03:33

@Holly-Audrey: Tényleg, miért is lenne ez rossz? Vagy te miért lennél rossz? A rosszaság, gonoszság nem itt keresendő, szerintem.

Holly-Audrey 2011.09.13. 21:24:21

@Lars.Lares: @skarlát betű: A rosszaság inkább annak szólt, hogy lelkifurdalásom van néha amiért nem érem be azzal ami van.Pedig ami van, az akár ideális is lehetne.Másnak.Egy olyan nőnek, akinek elég egy férfi ölelése, illata, csókja stb.Vannak ilyen nők biztosan, de a környezetemben inkább aszexuális baráti házasságokat látok, ahol nincs már intimitás, csak unalom.Ott nincs szerető sem.Nálunk (házasságomban) van intimitás, kielégítő a szex,jó a kommunikáció, mégis úgy érzem ez kevés ahhoz, hogy teljes életem legyen.Miközben megjátszom itthon, hogy elég és minden rendben.

kiscsillag_75 2011.09.13. 21:36:38

@Holly-Audrey: Megnyugtatlak, ezzel én is így vagyok. Semmi okom nincs arra, hogy máshol keressem a boldogságom, de azt a pluszt, ami hiányzik a teljes élethez, nem a férjemtől szeretném megkapni, hanem valaki mástól. És ha a szeretővel véget ér a kapcsolat, a vágy akkor is megmarad és jön valaki más...

barbieds (törölt) 2011.09.13. 22:50:09

@Holly-Audrey: nahát, ezt a kommentet én is írhattam volna. :)

micu13 2012.09.24. 15:18:20

@Lars.Lares: Egyetértek Veled, csak egy kicsit egészíteném ki..az összes párbeszéd nem csak a női hozzászólások, a témák, az arra adott válaszok mind, mind, érdekesek és egyben tanulságosak. Én sokáig csak olvasó voltam, mert érdekel a téma mindkét oldalról, mint csaló és megcsalt is.:-P Ahány ember , szituáció annyi vélemény, annyi megítélés és ezt kimondottan jó olvasni..:)

Tylia cordata 2012.09.27. 09:58:00

EGYÉB-re voksoltam. Indexen találtam a blogra, a nyáron, azóta folyamatosan követem a posztokat és kommenteket, mert nagyon érdekesek. Élettapasztalataim értelmezését segiti, és tanulok is a vitából, tán én is hozzá tudok adni egy kicsit. A "hűség - hűtlenség" klasszikus fogalmát a másik ember feletti birtoklásvágy kifejeződésének tartom, ami függetlenségünket sérti.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.09.27. 12:57:41

@micu13: @Tylia cordata: Érdekes, hogy most találtatok rá egy egy éves posztra :-) De biztos megvan az oka.
süti beállítások módosítása