A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

És mit tud a femme fatale?

2011.12.02. 07:38 skarlát betű

Az alfahím kitárgyalása után természetes módon az "alfa nőstény", vagy inkább az alfahímhez hasonló csáberővel rendelkező nőtípus következik.

Melyik lány ne szeretné, ha egy vagy több férfi őt femme fatale-nak, vagyis olyan nőnek tartaná, aki képes az ujja köré csavarni a férfiakat? Kérdés persze, hogy milyen egy igazi femme fatale, milyen pasik kellenek neki, illetve, hogy vajon kellenek-e neki a pasik egyáltalán, vagy megelégszik magával a hódítással? 

Míg alfa férfinek lenni a hagyományosan férfiasnak tartott tulajdonságok összességét is jelenti, a femme fatale vagy vamp (ha a kettő ugyanaz), inkább a hagyományos női értékekkel ellentétes jellemzőket vonultat fel. Nem gondoskodó, nem szerény és alávetett, nem kötődik, úgy viszonyul a szexhez, mint a férfiak, hatalomvágyó, irányító, független. Nehéz elképzelni egy femme fatale-t háziasszonyként vagy anyaként, de akár megértő feleségként is, bár biztos vannak olyanok, akik ezen szerepek között egyensúlyoznak. 

Őszintén szólva nem ismerek olyan nőt, akire azt tudnám mondani, hogy igen, ő egy femme fatale, kétség nem fér hozzá. Elképzelhető persze, hogy csak én nem ismerek elég nőt, de az is lehet, hogy nem veszem észre valakin, ha kifejezett férfifaló. Ugyan hallottam már olyat barátnőktől, hogy minden pasi beléjük szeret, de nem láttam bizonyítottnak, sőt... Inkább csak szerették volna, ha így van.

Az irodalomban, történelemben, filmművészetben annál inkább előbukkannak ezek, a férfiak számára annyira vonzó figurák. Mindjárt a Teremtés elején ott van Lilith, aki bizonyos források szerint Évát megelőzően Ádám felesége (partnere) volt, de nem sokáig bírta. Tipikus femme fatale-nak tartják Sámson csábítóját, Delilát is, Putifárnét is emlegetik ebben a szövegösszefüggésben, bár szerintem a csábítás sikertelensége az ő fatale mivoltát erősen megkérdőjelezi. Az operairodalomban Carmen a par excellence példa, a történelmi személyek közül Mata Hari juthat eszünkbe tán leghamarabb. Ha tipikus filmet akarunk, A kék angyal Marlene Dietrich-hel biztosan telitalálat (bár szégyenszemre nem láttam), a konkrétan Femme fatale címűt viszont igen, azt ajánlani is tudom. Magyar vampunk is van, Karády Katalin személyében.  

A végzet asszonya és a csábítás, a hűtlenség elválaszthatatlan egymástól, egyrészt, mert az elcsábított férfi sokszor már más nőhöz tartozik, másrészt, mert a vamp törvényszerűen megcsalja és elhagyja áldozatát, miután egzisztenciálisan tönkretette. (Legalább is a forgatókönyvben így szerepel.) Még az sem biztos, hogy valaha lefekszik az áldozataival: a gyengébbeket, az omega hímeket például anélkül ejti el, hogy részesítené őket a kegyeiben.

De milyen a valóságos femme fatale? Milyen a ti számotokra? Nem sokkal inkább képzeletbeli lényről van szó, akiről a férfiak fantáziálnak, és akitől a nők félnek, mert bármikor elcsábíthatja tőlük a partnerüket? Vagy kinek-kinek más típusú nő a femme fatale-ja? Lehet, hogy olyanban látja a végzetet, aki egyáltalán nem rendelkezik vamp tulajdonságokkal? Létezik olyan nő, aki veletek bármit meg tudna tenni? És vajon jó lehet femme fatale-nak lenni? 

84 komment

Címkék: csábítás vamp femme fatale

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr523373111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbieds (törölt) 2011.12.02. 09:20:19

Fém fatál = alfanőstény? Ezek szerint a szerető típusnak született nők az "igazi" nők, szemben a feleség/anyuka típusúakkal?

M-elicious 2011.12.02. 09:52:39

Én már láttam élő femme fatale-t, és csak ugyanazt tudom mondani róla,mint az ú.n. alfahímekről: van egy pont, mikor ők is domesztikálódnak (ha akarnak), mert fárasztó a folytonos vampság. ld. Josephine Bakert vagy Angelina Jolie-t, aki szerintem pont azért vették körül magukat egy rakás gyerekkel, hogy tompuljon a vampságuk, és hogy ne a szexualitásuk határozza meg őket egész életükben.

Krapulax7 2011.12.02. 13:13:36

Jolie-t én nem nevezném a végzet asszonyának, mert hiányzik belőle a végzet. Ha lecsupaszítod csak egy tipikus amcsi médiabáb, kozmetikaipari termék.
Mata Hari azért jó példa, mert ő tényleg sorsokkal játszott, és megvolt benne a kellő átütő erő hogy hitelesen megtehesse. Amikor egy férfi tudja, hogy az élete - vagy több! - a tét, de mégis belemegy valami esztelenségbe egy nő miatt, az már valami.
A végzet asszonyát viszont sosem lehet közönségnek, publikusan játszani, csak párosan vagy kis csoportokban. Ott már a sorsok olyan összefonódása van jelen, ami ezoterikus mederbe terelné a beszélgetést - karma, meg ilyesmi. Ezért nem jó a femme fatale-t összekeverni a média üdvöskéivel.

Ja, és ezt személyes szinten bárki megélheti az életében. Ha nem is Mata Hari, de egy személyre szabott változata bármelyik ablak vagy ajtó mögött lapulhat. Én egy ilyen nővel találkoztam, ütős volt. Képes volt kihozni belőlem is a drámaiságot :) Mintha az átlag napi élet szappanoperája egy pár hétre-hónapra fullextrás hollywoody kalandfilmmé változott volna HD-ben és dolby surrounddal. Egy "sima" szerető ezt nem tudja hozni.

Jilley (törölt) 2011.12.02. 13:31:51

Kell hozzá egy alfahím, aki a végzet asszonyává teszi a nőt. :) @Krapulax7: :D Nagyon jóóó!

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 13:47:44

Két nagyon különböző viszonyítási rendszerről beszélünk alfahím és a végzet asszonya címszó alatt. Az alfahím a férficsoporton belüli pozícióval (illetve az ezen pozíció kivívásához szükséges képességekkel) azonosítható [nem pedig a nőre gyakorolt hatásával], a femme fatale pedig a férfire gyakorolt hatásával azonosítható [nem pedig a női csoporton belüli pozíciójával]. Vagyis végeredményben mindkét tünemény a férfit írja le, az egyik inkább szociális, a másik inkább személyes lelki dimenzióban. A végzet asszonya nem valódi nő, ő csak a férfi pszichéjében létezik.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.02. 14:04:31

@Jilley: Szerintem az alfahímekre kevésbé vannak hatással, talán arra várnak, hogy végre leigázza őket valaki?

@kardhal77: Első olvasatban az alfahím tényleg a hímek közti pozícióját tekintve értelmezhető, de én inkább a nőkre gyakorolt hatását helyeztem előtérbe, önkényesen. A ff-ról meg nekem is az a sejtésem, hogy a valóságban nem létezik. De ettől még a nő pszichéjében is jelen van a képe, és bizonyos vetélytársakra rá is ruházzuk a tulajdonságait - szerintem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.02. 14:28:16

@barbieds: Nem tudom, van-e olyan, hogy alfanőstény, ezt provokációs szándékkal írtam. Biztos, hogy nem a femme fatale az "igazi" nő, amennyire Szűz Mária se az. Valószínűleg inkább csak prototípusokról van szó, a férfiak szeretik az ilyesmit :-)

@M-elicious: És milyen fajta pasi tudta domesztikálni azt a vampot? Tényleg annyira vamp volt?

Krapulax7 2011.12.02. 14:47:13

"A végzet asszonya nem valódi nő, ő csak a férfi pszichéjében létezik."
Majd másképp gondolod ha találkoztál eggyel...

Krapulax7 2011.12.02. 14:48:06

SB, látom ám a kitüntető figyelmed, amivel hangsúlyozottan csak az én hsz-emre nem válaszolsz :)
Vérig is sértődtem azonnal :)

M-elicious 2011.12.02. 15:26:20

@kardhal77: "A végzet asszonya nem valódi nő, ő csak a férfi pszichéjében létezik". ebben igazat adok neked. de szerintem ugyanígy tipikus alfahím sem létezik, csak mi akarjuk mindenáron rárángatni ezt a skatulyát mindenféle ellenállhatatlan (női szemmel) / hulla arrogáns/tenyérbemászó (ffi szemmel) pasikra. szerintem nincs alfahím, van viszont sármőr, van pszichopata, aki a nők kihasználására játszik, van nagydumás, van, aki szerelmes a farkába, van olyan, aki csak utálja a nőket, és azért akarja mindegyiket megszerezni, hogy aztán megalázza őket stb.stb. ezek mind különböző pszichéjű palik, akiket én nem raknék egy kategóriába. de ha valakinek ez kell, ám legyen.

@skarlát betű: a "vampot" egy olyan pali domesztikálta, aki végre nem a vampot látta benne, csak egy hétköznapi embert, aki tetszett neki, minden gyarlóságával. ja, visszatérve a kardhal által mondottakra: pontosan attól volt vamp ez a barátnőm, hogy mindenki azt képzelt bele, amit akart, ő meg elhitette velük, hogy úgy van. olyan fata morgana volt. közben viszont 1. a palikat nem érdekelte, hogy ki is ő valójában, cserébe viszont 2. őt sem érdekelték ezek a pasik. ezt a játékot unta meg, gondolom.

M-elicious 2011.12.02. 15:42:57

@M-elicious: tudok egy másik "vampról" is, aki pontosan így jár(t?) el: "Még az sem biztos, hogy valaha lefekszik az áldozataival: a gyengébbeket, az omega hímeket például anélkül ejti el, hogy részesítené őket a kegyeiben". Felújíttatta a lakását egy kivitelezővel, aki azt hitte, hogy jár vele, elvégeztette a munkáját kis (cégen kívüli) mamelukokkal, elvitette magát nyaralni dugás reményében...omegákkal, azt' persze dugás sosenem vótt. viszont volt egy igen sármos, aki 3 gyerekkel rendelkezett, azzal volt minden, pl. anyunak telefonálgatás, hogy most már engedje el aput...viszont cserébe az áldozat is bement egyszer a csaj főnökéhez féltékenyen üvöltözni, hogy miért nem engedi el szabadságra szíve hölgyét.

de ez a csaj (a másikkal ellentétben) komplett pszichopata. na jó, lehet, hogy csak volt, nem láttam egy évtizede (de szerintem nem változott).

Almandin 2011.12.02. 19:20:05

Szerintem ez a poszt kevésbé sikeredett jól, mint az alfahímes. Ebben úgy látom, hogy több nőtípus van összemosva. Ha valaki határozott és nem szeret senkitől függeni, valamint vonzza a férfiakat, az még nem biztos, hogy férfifaló vamp.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 20:27:43

@M-elicious: de hát az alfahím, az egy konkrét szociális státusz: a kisebb-nagyobb férficsoportok vezéregyénisége. Most az más kérdés, hogy az előző poszt kommentjeinek a végére olyan kép rajzolódott ki, hogy "minden férj alfahím lehet, ha ügyesen csinálja". Ez persze félreértés, mert férfiként kiteljesedni, az szerencsére nem ugyanaz, mint alfahímnek lenni.

A femme fatale, az meg egy férfi képzet a nőről. Ha valaki ennek megfelel, és ilyen módon stimulálja a férfi pszichét, akkor a férfi a végzet asszonyaként tekint rá. Egészen addig, amíg valamelyiküknek (a férfinek vagy a nőnek) nem jut eszébe valami magasabb fokú pszichoszexuális működésbe kezdeni.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 20:32:21

@Krapulax7: a femme fatale többek között azért lenyűgöző, mert teljes antitézise annak a nőképnek, amit az "1001 praktika a tökéletes párkapcsolathoz" c. szakkönyvben ismerhet meg az ember. Nyilván nem is véletlen, hogy valakiben felismerted; ha újra találkozni szeretnél vele, biztos receptnek tűnik minél több ilyen szakkönyvet olvasni. A kiéheztetett psziché kiköveteli a magáét.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.02. 20:38:44

Köszönöm a két linkajánlót!

A témához egy kicsit később szólok hozzá, de nem hagyom ki, az fix!

hannawald 2011.12.02. 20:51:51

szerintem mindenkinek megvan a maga végzete....:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.02. 20:52:01

@M-elicious: @kardhal77: Az alfahím szerintem (is) sokkal könnyebben megfogható, mint a femme fatale, szóval a "párosítás" egyfajta játék. És minden férj természetesen nem lehet alfahím.

@Almandin: Egy képzeletbeli "dologról" viszonylag nehezebb posztot írni :-) Azt nem állítottam, hogy minden érzelmileg (anyagilag?) független és vonzó nő vamp, természetesen. Főleg, mert vampot nem is ismerek. :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.02. 21:05:32

Na akkor először:

Szerintem nincs olyan, hogy ff. Persze olyan nő, aki azt képzeli magáról, hogy az (és akiről a gyengébb férfiak* el is hiszik), olyan szép számban szaladgál fel s alá. Jókat lehet rajtuk röhögni, mert egy idő múlva nemcsak nevetségesek, de szánalmasak is lesznek :-)

Mindez nem jelenti azt, hogy egy numeráért cserébe a férfiember ne lenne megalkuvó; elvégre ha csak az kell neki a hancúrhoz, hogy úgy tűnjön: elismertem őt, mint a végzet asszonyát, hát egye fene.

*gyengébb férfiak: akikre nagy hatással van az állítólagos ff által megszemélyesített (meglehetősen bóvli) szerep. Az ilyen pasasoknak általában amúgy is rossz az ízlése: szeretik a vörösboros kólát, a legalább négy szóból álló címmel rendelkező modern regényeket és kritikán aluli ingeket viselnek :-)

Krapulax7 2011.12.02. 21:07:30

Az alfahímet sem fogta meg senki igazán, mert még azt sem sikerült egyeztetni, hogy mit is értünk alatta. Kardhal a valós társadalmi státuszhoz ragaszkodik, de ilyen szövegkörnyezetben sokkal hasznosabb a "szexuális sikeresség" felől közelíteni. Egy rockgitáros semmilyen férfiaknak nem vezetője, de lehet hogy egy héten több nővel van mint egy miniszter egész életében. Most akkor melyik alfa és miért?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.02. 21:10:47

Vagyis a femme fatale-ság egy relatív dolog, sokkal-sokkal relatívabb, mint az alfahímség. X-nek a végzet asszonya, Y-nak harmadosztályú ripacs.

Számos hadtörténész szerint például Mata Hari egy szánalmas, kiégett kurva volt, aki sztriptízben megelőzte ugyan a korát, de kizárólag ötödosztályú hírszerzési jelentésekre volt képes. Aki tehette, megdugta, és a szerencsétlen nem vette észre, hogy üveggyönggyel fizettek érte.

Krapulax7 2011.12.02. 21:14:24

...és hát a "végzet asszonya" még ennél is megfoghatatlanabb, mivel ahhoz, hogy elfogadjuk a létezését, előszöris hinni kell a végzetben. Az pedig manapság nem dívik.

Az én szép emlékeim között is van egy rakás ódivatú meg drámai kacat, amit _azzal_ a nővel hordtunk össze, de nem szégyellem. Sőt. Sajnálom azokat az embereket, akik megfosztják magukat ettől az élménytől a saját hitetlenségükkel. A földhözragadtak sosem fogják elfogadni, hogy egy "sorsszerű" kapcsolat ablakot nyithat egy addig ismeretlen világra.

Túlromantizáltam, sebaj. Fáradt vagyok.

hannawald 2011.12.02. 21:15:40

@tiboru: hiába, minden nő kurva :)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 21:17:45

@Krapulax7: na de hogy ne lenne egy menő rockgitáros vezető szerepben?! Az egy kifejezett spirituális vezér, egy modern kori táltos. Ha nem az lenne, nem jönnének össze ezren, hogy részt vegyenek a ceremóniáján.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 21:21:13

@tiboru: azért, mert csak a férfiak pszichéjében léteznek, ne legyintsünk a végzet asszonyaira! Sőt, innentől kezdve lehet igazán komolyan venni -- akkor is, ha nincs benne a száma a telefonkönyvben az "F" betűnél.

Mata Hariról szóló történészi beszámolóknak (melyeket mellesleg nyilván férfi történészek írtak) szerintem olyan nagyon ne higgyünk, se pro, se kontra. Az a tény viszont, hogy a neve szállóigévé vált, pontosan mutatja, hogy mire van lelkileg szüksége a férfinek.

Krapulax7 2011.12.02. 21:23:01

@kardhal77: Nem rossz képzettársítás, de azért kicsit sántít. Egy gitáros nem vezet más férfiakat sehová. De oké, fogadjuk el amit mondasz. A "probléma" továbbra is fennáll, miszerint vannak olyan pasik, akik gitározni sem tudnak és semmi egyéb státuszuk sincs, egyszerűen csak tudják hogyan kell bánni a nőkkel. Mint a nemrég pellengérre állított Don Juan meg Casanova. Ők alfák?
Vagy státusznak értelmezzük azt is, hogy sok nőjük volt, és akkor körkörössé válik a magyarázat? :)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 21:25:13

@Krapulax7: azt meg honnan veszed, hogy bárki más nem élt/él át ugyanolyan nagy élményeket a partnerével, mit te a vampoddal? (Leszámítva persze azt az alaptézist, hogy a köz le vagyon sajnálva -- hol azért, mert nem elég racionális, hol azért, mert nem elég spirituális, stb.)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 21:29:35

@Krapulax7: már én unom magyarázni, de még egyszer, utoljára: a rockgitáros szellemi és lelki élményekhez vezet el mindenkit, aki meghallhatja. Ezért spirituális vezető.

Don Juant meg Casanovát pedig nem mint alfahímet tartjuk számon, hanem (mondjuk úgy, leegyszerűsítve): nőcsábászokat. De ez tényleg konkrétan szerepelt a múltkori poszthoz kapcsolódó beszélgetésben, tényleg csak odafigyelés kérdése lenne részedről.

Krapulax7 2011.12.02. 21:38:51

@kardhal77: Jaj de tüskés vagy. Pedig kezdtem lazítani, mert úgy tűnt hogy képesek leszünk emberi kommunikációra. A remény hal meg utoljára, csak hogy letudjam a napi kliséadagot.

Én valahogy sokkal alfábbnak tartom Casanovát mint egy nagyon gazdag bétát. Bill Gates leéli az életét úgy, hogy összesen 5 nőt nem dug meg, de az örökösei nem fogják tudni elkölteni a pénzét. Alfa? Szerintem nem. Aki "nőcsábász", az automatikusan alfa. Akkor is, ha egyébként a társadalom utolsó trógernek tartja.

A spirituális élményvezérrel az a gond, hogy a történelem során szinte soha nem járt együtt romantikus sikerekkel. A táltosok, papok, meg úgy általában a spiritualitás emberei nem sokat foglalkoztak a nőkkel.
A másik gond meg az, hogy ha gitárosunk bemegy a szomszéd város kocsmájába, ahol senki nem ismeri, ott is fel tud csípni egy csajt, mert olyan a testbeszéde.

Azt viszont férfiasan bevallom, hogy nem olvasok el minden cikket és kommentet. Sőt.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.02. 21:46:02

@Krapulax7: hát, tudod, sosem gondoltam volna, hogy pont számomra, és pont ebben blogban fogja elveszteni a fontosságát, hogy milyen az ember szexuális élete, de most valahogy mégis eljött ez a pillanat. :D

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.02. 22:25:56

@tiboru: Lehet, hogy csak nem találkoztál még a végzeteddel, vigyázz :-)

Mata Hari nekem egy szerencsétlen nőnek tűnik, aki eljátszott bizonyos szerepeket. Nem tudom, mi járhatott a fejében, de alig hiszem, hogy olyan nagyon élvezte volna a saját életét. Lehet, hogy a végzet asszonya típusban csupán a saját végzetének szomorúsága rejlik. Most nem férfi szempontból nézve.

Vannak olyan nők, akikből sugárzik valami csáberő, de abban én sem hiszek, hogy minden férfira egyformán hatnak. És a vamp nagyon is teátrális, aki pedig átlát a színészkedésen, arra nem lesz nagy hatással.

Jilley (törölt) 2011.12.03. 09:23:57

@M-elicious: Teljesen egyetértek a véleményeddel.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.03. 10:56:13

@skarlát betű:

Figyelem, ordas közhely következik:

A nőkkel ugyanúgy vagyunk (és ők ugyanúgy vannak velünk), mint a kajával vagy az italokkal: van, aki a báránybordát, s van, aki a túróscsuszát tartja kedvencének. Van, aki boros és vannak sörösök, esetleg kólázók. Egyesek imádják az osztrigát, s akadnak, akik hányni tudnának még a gondolatától is.

Nincs univerzális kedvenc (vagyis nincs oyan nő, aki minden pasinak femme fatale lenne), arról nem is beszélve, hogy koronként és földrajzi helyszínenként más-más a végzet asszonya. Karády vagy Greta Garbo stílusán ma már szerintem a férfiak döntő hányada fuldokolva röhögne, míg annó ők voltak a non plus ultra.

Oké, vannak örök értékek, mint a szép mellek, a borjúbécsi vagy a száraz vörösbor :-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.03. 13:33:35

@tiboru: nem úgy van a'. Az ízlések különbsége mögött ott vannak a közös vonások a férfilélekben. Már pusztán az, hogy _mindig_ van egy ügyeletes Greta Garbo, erről árulkodik.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.03. 17:01:03

@tiboru: Ezek neked örök értékek, a melegeknek, a vegáknak és az antialkoholistáknak nem :-)

Egyébként egyetértek :-)

@kardhal77: Kíváncsivá tettél, ki lenne most az ügyeletes Greta Garbo?

Egyébként az is érdekes, hogy Greta Garbo civilben milyen lehetett, mert azt a színházat nem lehet folyamatosan előadni. Egy femme fatale soha nem esik ki a szerepéből?

barbieds (törölt) 2011.12.03. 17:12:50

@skarlát betű: Az a vicc, hogy ha minden igaz, GG leszbi volt (és biszexuálisként működött), szóval nem tudom, ez mennyire fér bele az ff imidzsbe.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.03. 17:16:18

@barbieds: Miért, így volt igazán megkaphatatlan. Nem ezt akarják a pasik? :-) Az azért két különböző dolog, hogy milyen szerepet játszik, és mi valójában. Pasi idol is bőven van, akiért nők rajonganak, pedig homokos. Ezért kérdeztem rá, hogy valódi, nem sztár szinten lévő ff létezik-e :-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.03. 18:46:46

@skarlát betű: mondjuk Milla Jovovich. Kábé ekkorát változott a világ.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.03. 18:49:30

@kardhal77: Hát, ő legfeljebb Bruce Willisnek az 5. elemben, ami egy jópofa komédia. (Bár ha nem Bruce lenne a főszereplő, nem biztos, hogy megnéztem volna :-) Kíváncsi vagyok a pasik véleményére. Egyáltalán hallottatok róla? :-)

barbieds (törölt) 2011.12.03. 19:16:22

@kardhal77: Szerintem van benne valami keresetlen báj, amolyan "girl next door quality", amitől nem annyira ff, leglábbis női szemmel. Nekem inkább egy Monica Bellucci jut eszembe. :)

@skarlát betű: Én azt hiszem, hogy a való életben csak fájdalmas paródiái léteznek a femme fatale-nak. Ugyanis ez egy szerep, és a valóságban senki nem ilyen egydimenziós személyiség. Aki mégis az próbál lenni, az megkeseredett nő lesz egy idő után. Én ismerek ilyet, barátnő-féleség a csaj, és nem bírom kiverni a fejéből a sok hülyeséget, aztán csodálkozik, hogy nincs pasija.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.04. 00:52:02

@skarlát betű: @barbieds: hát én csak azért gondoltam, mert az az ámokfutás, amit gépágyúkkal, lángszórókkal és rakétavetőkkel a kezében tizenöt éve folytat a filmvásznon, megfelel a korszerű "végzet asszonya" képnek. ;)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.04. 10:25:01

@kardhal77: Attól, hogy egy nő akcióhőst játszik, még egyáltalán nem végzet asszonya. Ami legutóbb emlékeztetett erre, az Sharon Stone volt az Elemi ösztönben. És az is jó régen volt már, 92-ben :-)

@barbieds: Igen, nekem is az a benyomásom, hogy a való életben ez nem nagyon tud működni.

Rogerthat 2011.12.04. 11:39:58

@skarlát betű: van-e attól végzetebb végzet, hogy valaki szembejön veled és egy rakétával lelő? égi szerencse, hogy a való életben ez is csak ritkán fordul elő. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.04. 12:41:59

@Rogerthat: Ha csak egy akciófilmben lő le statisztaként, akkor semmi végzetes nincs benne :-)

barbieds (törölt) 2011.12.04. 14:06:44

@kardhal77: @Rogerthat: Férfiaknak tényleg ff bír lenni egy G.I. Jane? Sose gondoltam volna. Azt hittem, ebben maradt a régi elvárás: titokzatos, gyönyörű, elérhetetlen, ilyesmik.

Rogerthat 2011.12.04. 14:30:07

@barbieds: én a magam részéről a "végzet" szó másféle értelmezésével viccelődtem, és ilyesmit gyanítok kardhalról is.
számomra sokkal inkább ff mondjuk Caro Emerald, de eddig nem mertem szóbahozni, mert még a végén lehusizza valaki. :)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.04. 14:56:28

@barbieds: @Rogerthat: én nem vicceltem.

Hogy Jovovich filmjeinek csak a plakátjait láttam (kivéve: Ötödik elem valamikor a huszadik században), de valahogy mégis eszembe jutott ez a név, kicsit rákerestem, és rögtön felismertem, mint a végzet asszonyát.

Miért ne lenne ez a nő "titokzatos, gyönyörű és elérhetetlen"? Önmagában az, hogy ikszmillió férfi (és nő) csüng a filmjein, lényegében ugyanazt a státuszt jelenti, mint Greta Garboé volt a maga idejében. Az, hogy GG-nek nem volt rakétavetője, csak az idők változását jelzi.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.04. 14:57:28

@kardhal77: "Hogy" törlendő a 2. bekezdés elejéről.

Rogerthat 2011.12.04. 15:14:04

@kardhal77: hogy mindebből van benne valami, ami teljesen átjön már a tekintetéből is, azt aláírom, kellemes lány ez a Milla. nálam csak az rontja az élményt, hogy láttam már róla paparazzi-képeket is, ahol teljesen hétköznapi viseletben, csak femme volt. szóval a bennem levő kép sérült, de attól ő még lehet további milliók számára ff.

greta garbo nagy szerencséjére az ő korában még kevésbé volt fejlett a technika meg az információáramlás. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 16:20:49

@barbieds:

Semmi baj a biszex csajokkal! Sőt!

(Tényleg, erről volt már poszt?)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 16:23:17

@kardhal77:

MJ mint ff?!

Necsináldmán... Maximum valami pattanásos arcú, mutáló hangú, halmozottan hátrányos helyzetű, 13 éves fiúgyerek szemében, de ott is csak este, a paplan alatt...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 16:27:05

@barbieds:

Egydimenziós femme fatale?!

Ez contradictio in adjecto. A ff szigorúan 3D-s!

De még jobb, ha 75D-s

:-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 16:32:38

@Rogerthat:

Caro tényleg szexi, de ff-nek nem mondanám. Akkor inkább a húsz évvel ezelőtti Hernádi Judit.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.04. 17:09:50

@Rogerthat: Hát, ez az, szerintem bármelyik csinos nőből ff-et kreál a média, vagy a cirkusz, vagy az akármi, csak a megfelelő szakembergárda kell hozzá. Na jó, bármelyik tán nem alkalmas rá, ha valakinek kifejezetten kislányos a habitusa, az kevesebb eséllyel indul :-) De a mindennapokban ezek a csinált ff-ek csak egyszerű nők, akik smink nélkül nem néznek ki vampnak. Egyébként is, mi egy vamp smink nélkül? :-)

@tiboru: Külön a biszex csajokról még nem. A témát érintettük: hutlenseg.blog.hu/2011/05/14/azonos_nemu_erotikus_barat_no
Összesen 14 komment van ott, nem volt jó az időzítés :-)
Nem ismertem ezt a Carót. Érdekes, hogy felmerül ebben a szövegkörnyezetben, de egy szimpla fotó nem sokat árul el.
Hernádi Juca? Dalolj, dalolj, dalolj, kicsi zongoristám! :-) Gyerekfejjel ez inkább mókásnak tűnt :-) De 20-25 évvel ezelőtt valószínűleg tényleg ő játszotta a femme fatale magyar változatát, noha visszanézve a filmjeit az a lepukkant környezet, amiben ő alakított, kissé ront az illúzión :-)
El lehet képzelni olyan ff-t, aki maga takarítja a fürdőszobát odahaza? És nincs si neki cselédlánya? Vagy a femme fatale-hoz hozzátartozik a szürke egérke, aki őt csodálja és öltöztetni? A Tűsarok jut eszembe Almodóvártól. És Marisa Paredes. A kiöregedett femme fatale. Neki volt amolyan asszisztensnője, aki nőként sose rúghatott labdába.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.04. 18:46:12

@tiboru: kapaszkodj meg: a "pattanásos arcú, mutáló hangú, halmozottan hátrányos helyzetű, 13 éves fiúgyereknek" pontosan ugyanolyan férfilelke van, mint neked vagy nekem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 18:58:09

@kardhal77:

Ha a férfilélek helyett kromoszómát mondasz, még el is fogadom. De ezt a lélekizés dolgot... nem, nem! Tiltakozom!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.04. 18:59:34

@kardhal77: @tiboru: Mikortól számít férfiléleknek a hímnemű egyed lelke? :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 19:05:01

@kardhal77:

Amúgy pedig konszenzus alakult ki atekintetben, hogy az ideálok (és a ff-kép is ide tartozik) idő, életkor és földrajzi hely függvényében változnak. Egy 13 éves fiú (függetlenül a pattanásai számától) egyetlen nőben sem ugyanazt fogja látni, mint én, aki akkor születtem, amikor a bölények még szabadon kószáltak a kiégett füvű prérin, s az útszéli kurvákat még Marcsinak és Julcsinak hívták, nem pedig Dzsennifernek vagy Eszmeraldának.

Téged nem ismerlek, ezért a nevedben nem nyilatkozom.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 19:07:18

@skarlát betű:

Férfiléleknek a születésétől kezdve természetesen (most a heterókról beszélek), de az ellen tiltakoztam, hogy egy 13 éves ugyanazt látná egy nőben, mint egy 23 vagy 33 éves - hogy a még tapasztaltabb korosztályról ne is beszéljünk.

Rogerthat 2011.12.04. 19:18:34

@kardhal77: ezt most én sem értem. egy 13 éves fiúnak még csak legfeljebb bimbódzik a szexualitása, és ezzel a nőkhöz való viszonya, márpedig később mindkettő meghatározza a lelkét. ettől még lehet számára MJ egy pozitív hős, nemi kártyával is, de a lelkének legfeljebb az alapjai egyeznek meg a tiéddel, enyémmel, krapulaxéval.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.04. 19:18:42

@tiboru: Az ideálok természetesen változnak, ahogy a férfikép és az ideális vagy vonzó nő képe is, nem is csak életkor, nemzeti hovatartozás, hanem kultúra, tanulmányok, egyéni ízlés, és egyebek függvényében, de mégis vannak bizonyos irányvonalak, noha ezek elég nehezen megfoghatók.

Egyébként eszembe jutott, csak az antifeminsták számára nyilván vörös posztó, van egy könyvem: A férfiasság kódjai, egy magát gyakorlatilag feministának tartó férfi írta, Hadas Miklós.
http://bookline.hu/product/product/home!execute.action?id=87810&type=22&_v=Hadas_Miklos_A_ferfiassag_kodjai
Elkezdtem olvasni, de nem találtam annyira érdekesnek, mint reméltem. Mindenesetre azt boncolgatja, hogy az utóbbi évtizedekben mi számít férfiasnak, és honnan erednek ezek az elképzelések.

Azért én egy öt-hat éves kisfiú lelkét nem nevezném férfiléleknek. És egy húszévesét is csak bajosan. Valahol háttérbe szorul a kisfiú (vagy nagyfiú), és elkezdődik a férfi (van, akinél sose kezdődik el, mert nem nő fel hozzá), de ez egyénenként változik, persze. Mindig csodálkozom, mikor a hírekben 18 éves férfiról beszélnek... Lehet, hogy régen a katonaság megadta ezt a beavatást, de most végképp nincs semmi, amihez kötni lehetne ezt a határpontot. A törzsi társadalmakban persze sokkal egyértelműbbnek látszott, erőpróba, ilyesmi, bár szerintem nem az tesz valakit férfivé, hogy belenyúl egy darázsfészekbe... Na, megint hosszú voltam.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 19:31:36

@skarlát betű:

Asszem a Bár Micvónál jelenti azt (is) a férfivéválás, hogy onnan kezdve az apa nem veszi magára a fia bűneit (vagy valami ilyesmit magyarázott az egyik zsidó cimborám).

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.04. 23:36:30

@tiboru: @Rogerthat: @skarlát betű: nyilván egy fejlődési folyamatról beszélünk. Vannak érettségi fokozatok a férfi pszichében és az ezekhez kapcsolódó nőképekben is. De ugyanakkor van benne folytonosság is; ami tizenkét (vagy éppen két) éves korodban megragad egy nőben, az nem múlik el húsz-harminc-negyven évvel később sem. Ne sajnáljuk le az ovisokat meg a kamaszokat -- több él bennük belőlünk, mint amennyit képzelnénk.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.04. 23:46:33

@kardhal77:

Ja; elég, ha csak a mellfixációra gondolunk :-)

M-elicious 2011.12.05. 10:38:25

@kardhal77: @tiboru: férfilélek 13 évesen? nem vagyok férfi, de egyetértek tiboruval; más a lelke egy 13 évesnek, egy huszonévesnek és egy 2 váláson túl lévő férfinak(-nek, csakazértis!!!!).

Egyébként látott márközületek valaki rendes bármicvát? Ha máshol nem, filmen már biztos. A srácok remegő-mutáló hangon próbálnak úgy tenni, mintha olvasnák a Tórát, miközben szegény rabbijuk próbálja több hónapja a fejükbe verni azt a kis szakaszt. Nekem valahogy nem a férfilélek jut eszembe erről.

Megjegyzem lábjegyzetben, én egyetemista koromban a saját bőrömön tapasztaltam, mekkora különbségek vannak férfilélek terén kortól függően. A saját korosztályom meg én nem érdekeltük egymást, mert teljesen másban utaztunk - a középkorú pasikban viszont pont azt láttam meg (és vice versa), ami hiányzott a kortársaimból.

Azt is látom-érzem, hogy én mennyire, de mennyire másként gondolkodom nőként most, mint 10 éve. Akkor a férfiaknál ez miért ne lenne így?

Nekem Monica Bellucci az igazi, elsőszámú, vérpezsdítő vamp, akit még magam sem rúgnék ki az ágyból. Nem értek egyet kardhallal, Angelina Jolie annak ellenére is vamp/ff, hogy egy csomó marketinget rápakoltak az évek során. Kár, hogy csontkollekció.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.05. 10:47:26

@M-elicious: is.

("Vagyunk is, meg nem is vagyunk" - így folytatódik a filozófiatörténet egyik leghíresebb idézete. "Változunk, és mégse változunk" - fordította le popzenére a költő.)

Angelina Jolie-hoz amúgy én nem szóltam hozzá.

M-elicious 2011.12.05. 10:56:01

@kardhal77: my bad, tényleg nem te szóltál AJ-ról.

Persze, én is örülök, hogy pl. a saját értékrendszerem alapjai nem igazán változtak, és nem kell szembeköpnöm magam a 18 éves önmagamhoz képest, de azért nagy a különbség a mostani és az akkori önmagam között.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.05. 11:02:56

@M-elicious: kérdés, hogy mennyire látjuk pontosan a saját személyiségfejlődésünket, illetve mit tekintünk fontosnak vagy kevésbé fontosnak. Én például konkrétan harminc-iksz évesen visszatértem a 10-12 éves koromban jellemző szexuális fantáziáimhoz. És ezt fejlődésként érzékeltem az önazonosság útján. ;)

Rogerthat 2011.12.05. 11:42:07

@kardhal77: @M-elicious: elsőre én is jobban tiltakoztam, mert persze hatalmas a különbség minden egészségesen fejlődő embernek a 13 meg a 33 éves lénye közt.
ugyanakkor meg ha jobban belegondolok, van olyan motívum nálam is, mégpedig alapvető, meghatározó komponensem, ami már akkor is stimmelt (megkockáztatom, akkortájt alakult ki, kiskamaszként), és azóta is végigkövetett. csak hát ezek eléggé el vannak dugva mélyen, belül. az elsőre szembeötlő, mondhatni domináns jegyek viszont, amik az előtérben vannak, nyilván nagyot változnak ennyi idő alatt.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.05. 11:42:38

@M-elicious: Filmen is ilyen a bár micvó, legalábbis én ilyet láttam :-) Nem férfias kicsit se, persze. De szerintem akármilyen beavatási szertartás se az. De több ezer éve nem ugyanott voltak a férfivá válás korhatárai, mint manapság.

Jé, mik nem derülnek ki, ennyire bejön Monica Bellucci? Nem emlékszem, hogy láttam valaha (most megnéztem a filmjei listáját, hát, tényleg nem ismerős), de ha láttam, akkor sem gyakorolt rám ilyen elemi hatást. Na, majd bepótolom :-)

@kardhal77: Te még emlékszel a kisfiúkori fantáziáidra? :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.05. 11:44:20

@kardhal77: @tiboru: Az biztos, hogy sok a kisfiús vonás, ami megmarad a férfiakban, de lehetőleg az aranyos vonások legyenek ezek, és ne az idegesítők :-)

A mellfixáció már csecsemőkorban kialakul :-P De ebben sem egyformák a gyerekek...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.05. 11:49:02

@skarlát betű: igen, elég jól hozzáférhető számomra a kisgyerekkorom, két-három éves koromból már jó néhány emlékem van. Ezt nagy ajándéknak tartom.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.05. 11:53:56

@Rogerthat: egy időben sokat foglalkoztam rockzenével, és arra lettem figyelmes, hogy akiket ez olyan erősen megérintett, hogy életpályályukon a közelében maradtak (zenészek, stúdiósok, szakújságírók), mind arról számolnak be, hogy 4-5 éves korukban már meghatározó zenei élmények érték őket, tudták, mi az, ami "nekik szól".

Nyilván fogékonyság kérdése is, de hát ezen a blogon például vélhetően szexre fogékony emberek jönnek össze.

barbieds (törölt) 2011.12.05. 12:00:32

@M-elicious: Csajokban egyezik az ízlésünk. ;)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.05. 12:05:14

@barbieds: A fekete hajú szépségek érdekelnek? :-)

M-elicious 2011.12.05. 14:50:40

@barbieds: örülök, sziszta! azért attól nem kell "félnünk", hogy valamelyikőjük valaha is betámad minket, akár külön-külön, akár kettesben:-)

@skarlát betű: én valamiért mind férfi, mind nőideálban mindig is a déli típusokban utaztam.

a mellfixáció meg tapasztalatom szerint sokáig ugyanúgy megvan a lányoknál, mint a fiúknál. legalábbis a(z ellenkező nemű) gyerekeim példája ezt mutatja. lehet, hogy erotikus a vonzása a mellemnek, de szerintem inkább aziránt van nosztaligájuk, amikor még nem kellett leválni rólam.

@kardhal77: jha, kérem, ilyen alapon mindenki az anyját vagy az apját keresi a jövendőbelijében. nekem is van emlékem arról, hogy Pistibe milyen szerelmes voltam 4 évesen, és hogy hogyan árult el a barátnőm (konkrétan beszámolt a puncim titkairól az akkori nagy szerelemnek), de azért nem ezt tartom
meghatározó élménynek. főleg, mivel Pisti szőke volt.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.05. 18:34:54

@Lars.Lares: Hogy mit bosszankodtam Szinúhén, amikor olvastam a regényt! :-P Eszemben is volt valamikor, hogy felhozom, de épp nem ültem képernyő előtt :-)

@M-elicious: Ha ők nem is, de valami hasonló démonok letámadhatnak :-)

Biztos van mellfixáció lányoknál is, de kinevelik belőlük. Vagyis igyekeznek kinevelni :-P Meg aztán, mikor saját mellünk lesz, azért az is segíteni tud :-) Persze, eltart egy ideig, míg hozzászokunk.

Miféle titkai lehettek a puncidnak már akkor? Elképesztő :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.05. 18:47:24

Teljesen OFF, de most találtam:
hvg.hu/itthon.bunugy/20111205_csengohang_szomszed
Tanulság? Ha a szeretőnkkel vagyunk, halkítsuk le a telefont :-P

M-elicious 2011.12.06. 09:47:04

@skarlát betű: gyönyörű történet, de lehet, hogy nem annyira egyedi, mivel nem régen láttam hasonló helyzetet beleírva az egyik kedvenc sorozatomba, csak ott nem volt verekedés.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.06. 10:58:33

@M-elicious: Gondolom, nem magyar sorozat volt :-) De a dolog tényleg nem annyira egyedi.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.06. 17:31:54

@M-elicious:

A mobiltelefonról kikövetkeztettem, hogy biztosan nem az Isaura volt :-)

M-elicious 2011.12.06. 20:02:45

@skarlát betű: @tiboru: kedves kivancsik, a sorozat cime The Good Wife (van valami magyaritott cime is, de nem emlexem), es a 3. evadban (ami viszont M.o.-n nem vetitenek meg) tortenik a baki. egyebkent azert jo a sorozat, mert jol vannak felepitve a karakterek, es a tuncimunci tokeletes HTB-bol lesz ontudatos no (ezek a rohadt feministak mar megint), aki kezdi kapisgalni, hogy nem bipolusu a vilag.

hannawald 2011.12.06. 20:16:48

@skarlát betű: néha tényleg nem értem az embereket :)

Lars.Lares 2011.12.08. 08:06:16

Mellfixáció jó dolog @M-elicious: -)!
Kitörölhetetlen emlék a beetetéses időszak! :)
süti beállítások módosítása