A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Kapuzárási pánik?

2011.12.19. 07:34 skarlát betű

Sokszor hallottam már, talán főleg férfiaktól, hogy azért csábítottak el valakit, vagy azért kezdtek szeretőkeresésbe, mert erőt vett rajtuk a kapuzárási pánik. Elmúltak negyven évesek, vagy még el sem érték a negyvenet, de az fenyegető közelségbe került, és elkezdtek aggódni. Nem lesz már semmi új az életükben? Lezárult a történetük? Ötven felett biztos impotensek lesznek már... (Dehogy!) Egyáltalán képesek még levenni egy nőt a lábáról? Vagy végleg berozsdásodtak? Bizonyítani akarnak... 

Nőknél is létezik hasonló, főleg az utóbbi időben: az internet nagy lökést adott a jelenségnek, mert ha valaki családos, sokszor érezheti úgy, hogy kalitkába van zárva, és ebből a kalitkából a net segítségével nyilvánvalóan egyszerűbb kitörni, mint azelőtt valaha volt. Most már egy vidéken élő nő sem kényszerül arra, hogy eltemesse magát, vagy, hogy lebukjon, és az egész falu vagy kisváros a szájára vegye.

Van, akin a kapuzárási pánik úgy jelentkezik, hogy párhuzamosan futtatott partnerek száma vagy a szexig való eljutás ideje tekintetében csúcsot próbál dönteni, egyfajta sportot űzve az egészből (a netes társkeresés erre is teret ad), van, aki csak óvatos duhajként lejár a diszkóba szombat esténként, és a lesmárolt lányok számát igyekszik növelni hétről hétre, de ott abba is hagyja a rosszalkodást. Kell neki az az érzés, hogy ő még nagyon is értékes a piacon, de valójában megkap mindent otthon, vagy úgy ítéli meg, hogy nem érdemes kockáztatni (akár a saját érzelmei miatt sem).

Nyilván tele vannak a társkeresők olyan emberekkel, akik igazából nem akarnak elmenni a testi hűtlenségig, de kacérkodnak a gondolattal, és élvezik a flörtöt, a játékot, a virtuális szexet. Élvezik, hogy találnak maguknak izgalmas partnert, ezek szerint még nincs minden veszve. (Kérdés, hogy ha nem mennek tovább, az gyávaság, vagy a józan ész győzedelme, merthogy agyilag, érzelmileg hűtlenek lettek, és hűtlenebbek, mintha véletlen belesodródtak volna egy pár percig tartó aktusba, az számomra elég nyilvánvaló.) 

A kérdés az, hogy mikor lendül át az ember ezen a kapuzárási pánik nevezetű jelenségen könnyebben? Ha kiéli, vagy ha csak kacérkodik a gondolattal, de nem meri megtenni a döntő lépést? Éreztetek már ilyet? Léptetek félre emiatt? Ha akkor ez nem is volt világos, utólag lehet, hogy ez is az egyik oka volt a hűtlenségeteknek? És be kell zárni egyáltalán azokat a kapukat valaha? 

47 komment

Címkék: kapuzárári pánik

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr373437813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lars.Lares 2011.12.19. 09:00:54

Basszus, néhány itt leírt szimptóma szerint, gimis korom óta kapuzárási pánikom van? :)

M-elicious 2011.12.19. 09:55:49

Asszem, nekem van olyan. De 1. nem állítana meg abban, hogy továbblépjek, 2. úgy érzem, hogy most tértem vissza a családos életem előtti önmagamhoz. Akkor ez mégsem az?

Mindenesetre itt van az az idő, amikor a gyerekek már elég nagyok, nekem több időm van magamon gondolkodni, és ez magával hozza az igényt, hogy újradefiniáljam magam.

barbieds (törölt) 2011.12.19. 10:03:19

Ez a kapuzárási pánik megint csak egy gonosz elnevezés, hogy megbélyegezzék azokat, akik nem viselkednek "erkölcsösen", nem? Nem tök mindegy a motiváció? Azt a bizonyos kaput meg úgyis látványosan beteszi a természet egy idő után, amikor már végképp nem vagyunk piacképesek.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.19. 10:30:03

@barbieds: nemrég találkoztam egy olyannal, hogy egy fiatal srác minden vágya, hogy öreg, kövér, szőrös pasik mellbimbóját szopogassa. Hogy gondolhatnánk ezek után, hogy bárminek ne lenne piaca?

Lars.Lares 2011.12.19. 10:38:45

Szerintem egy nő sem, @barbieds: sem árú, így nem kell fénie. És nem mindenkinél zárul be a kapu, szerencsére. :)
Like, @M-elicious: -)!

barbieds (törölt) 2011.12.19. 10:41:57

@kardhal77: Tisztában vagyok a niche market jelentőségével, ám én magam nem szeretnék ilyen szegmensekben megfordulni. ;)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.19. 10:46:41

@barbieds: érdekes, eddig úgy képzeltem, te is osztod azt a nézetet, mi szerint a résekbe be kell hatolni! ;)

barbieds (törölt) 2011.12.19. 10:52:36

@kardhal77: ezt meghagynám a vállalkozó szellemű férfiaknak. :D

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 13:44:12

@Lars.Lares: Kapunyitásid nem is volt? Mostanság az a nagyobb divat.

@barbieds: Nem én találtam ki az elnevezést :-) Egyébként én se szeretem, a mid-life crisis jobb?
Szerintem nem kell bezárni a kapukat :-) Főleg nem 40-50 évesen, ráér később is, ha egyáltalán bezárul, de ezt persze nem mi döntjük el saját hatáskörben. Az az elképzelés, hogy mostantól már semmi izgalmas nem történhet velem, és majd csak a gyerekeimben élek, nekem valahogy nem tetszik, pedig ezt sugallja a család. (És az izgalmast most elsősorban érzelmi-erotikus vonatkozásban értem, persze. Valahogy enélkül a többi izgalom se az igazi.

E. Bonheur 2011.12.19. 14:11:20

@skarlát betű: és az egész társadalom, mármint ezt sugallja, és ezt akarja elfogadtatni veled.

barbieds (törölt) 2011.12.19. 14:34:58

@skarlát betű: Pont azt írtam én is, hogy a társadalmilag vizionált kapuzárás (és emiatti pánik) egy nagy hülyeség, legfeljebb a természet teheti be azt a kaput, de hát abban meg kardhal cáfolt meg. :D

(A kék szemű a képről meg akár velem is oldhatná a pánikját. ;))

E. Bonheur 2011.12.19. 14:45:10

@barbieds: érdekes ez a gondolat, hogy piacképes nő és piacképes férfi.
Mi dönti el ezt? Kor? Testsúly? izomszövetek állaga? Sok húszéves testsúly és izomszövetek állagából ítélve már nem piacképes. És mire vagyok piacképes? Házasságra? Tartós kapcsolatra? Szeretőtartásra? Szexre?

barbieds (törölt) 2011.12.19. 14:55:40

@E. Bonheur: Nyilván relatív ez a dolog (is), de azért eljön a pillanat, amikor például egy nő észreveszi, hogy mondjuk már nem akad meg rajta annyi férfitekintet. (Tök extrém példám is van, 26 éves koromban vágták a fejemhez, hogy nőben ez már nem annyira fiatal, hogy csak úgy válogassak. :o)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.19. 15:07:24

@barbieds: látom, mélyre ment ez az ifjúkori az ütés. Pedig ha már, akkor alighanem arról volt inkább szó, hogy a hapsi pánikolt, hogy már nincs túl sok ideje csajokat befűzni, nem ér rá elutasítva lenni. :D

E. Bonheur 2011.12.19. 15:07:44

@barbieds: Persze. Értem én ezt. Egy csomó harminc fölüli nő futkos össze-vissza, keresi pánikosan az igazi, és az egyetlen párját, akivel aztán ásó-kapa-nagyharang. Aztán egy-egynek kerül. Vajon ebben a pánikrohamban mi szerint választják ki, hogy ő az igazi? Megalkusznak, csakhogy legyen valaki? Vajon ez az érett társválasztás, és ilyenkor milyen erők munkálkodnak? És amik huszonegynéhány évesen köttetnek, azok az elhamarkodottak?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 15:11:25

@E. Bonheur: Izomszövetek állaga? Mi van??? :-)
Valójában mindenki piacképes, aki nem extrém ronda vagy elhanyagolt. (Most a betegekről, fogyatékosokról beszélni messzire vezetne, pedig nekik is ugyanúgy vannak vágyaik, csak elvárják tőlük, hogy ne legyenek.)
Inkább az elhanyagolt, a magára semmit nem adó az, aki úgymond nem piacképes. De annyiféle igény létezik...

@barbieds: Ja, ez is egy olyan pasi lehetett, aki neked nem kellett, mi?
Persze, vannak pedofilok is, azoknál már a 15 éves is túlkoros.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.19. 15:14:52

@skarlát betű: ja, mellesleg ismered a képletet a pasi szeretőjének ideális életkoráról?

Így hangzik: x/2 +7 év, ahol x a pasi éveinek száma. ;)

Lars.Lares 2011.12.19. 15:21:08

Mire vagy piacképes @E. Bonheur: ? Ebben a sorrendben mindenre, de gondolom főleg az utolsóra. :))) A társ adalom meg sugalljon annak, aki ismeri. :)
Jé, @barbieds: ilyen érett? :)
A képlet hátrányos a 100 éves pasikra! :)

barbieds (törölt) 2011.12.19. 15:29:14

@skarlát betű: @kardhal77: Ja, racionalizálni tudom a dolgot, de úgyis folyton pánikolok a korom miatt. :D

@E. Bonheur: Ó, én nem is gondoltam ennyire komoly dologra, bár szerintem minden életkorban ugyanakkora esély lehet az "igazi" megtalálására, kérdés, hogy mennyi időre ő az igazi vajon. Ezzel együtt félelmetes szerintem, hogy a negyven feletti nőket mennyire le tudják írni úgy általában.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 15:32:47

@E. Bonheur: Én is ismerek ilyet, aki folyamatosan pánikol, és folyamatosan önostoroz... Nincs recept, nincs garancia, az egész egy akkora lutri, hogy sose tudod, mikor nyersz és mikor vesztesz. Nőként ezt az idődrukkot sokkal nehezebb kezelni. Merthogy a pasiknak ilyenjük nincs is.

@kardhal77: Nem vagyok jó matekos :-P

@barbieds: Milyen jó akkor annak, akit fiatalon kevesebben néztek meg, mint most. :-) Nincs ez a veszteség-érzet :-P

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 15:34:13

@barbieds: Én nem nagyon találkozom olyannal, aki leírja a negyven feletti nőket. Érdekes... Nem is pánikolok a korom miatt egyáltalán, hamis biztonságérzetben ringatózva :-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.19. 15:55:52

@Lars.Lares: valóban, hiszen mit kezdjünk 100 évesen, erőnk teljében egy 57 éves szipirtyóval? ;)

@skarlát betű: ez esetben segítek. Tegyük fel, hogy te 35 éves vagy, ekkor a képletet alkalmazva pontosan egy 56 éves férfi számára vagy megfelelő szerető. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 15:59:31

@kardhal77: Drágám, ezzel nem arra akartam utalni, hogy nem tudom kiszámolni, hanem arra, hogy fix leszarom :-P

A kérdés persze úgy merül fel, hogy számomra milyen korú az ideális szerető. Ha valakit érdekel, én a 10-12 év korkülönbséget preferálom :-P (Pasi idősebb változatban.) Persze, nem biztos, hogy 10 év múlva is így fogom gondolni :-)

E. Bonheur 2011.12.19. 16:04:01

@skarlát betű: pedig van a pasiknak is. ők is pánikolnak, hogy atyaúristen 35 éves vagyok, és se feleségem, se gyermekem. Én már örökre agglegény maradok?
Elég sokan pánikba vannak emiatt. Akinek meg már 35 évesen van felesége és 2 gyereke, az már kifelé kacsintgat. Hát érted te ezt? :))))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.19. 16:07:04

@E. Bonheur: Eh, semmi se jó a mi elkényeztetett nemzedékünknek. Tényleg túl jó dolgunk van... :-P

Bár én még olyan pasit, aki PÁNIKBAN lett volna 35 évesen, mert nincs családja, esküszöm, nem láttam. Olyat, aki kicsit lógatta a fejét, igen, de az más.

E. Bonheur 2011.12.19. 16:08:41

@kardhal77: hát lefordulok a székről mindjárt:) nevettemben. Mikor 57 éves dögös nagyi leszek, akkor egy 100 évesre fogok hajtani. Egy fessre. Akinek áll még. Még pimaszkodnék, de félek, hogy elvetem a sulykot. :)

E. Bonheur 2011.12.19. 16:10:31

@skarlát betű: bizony, bizony :) pánikolós pasik is vannak.

barbieds (törölt) 2011.12.19. 16:14:47

@E. Bonheur: Ebben az a vicces, hogy az, aki 35 évesen TÉNYLEG pánikol ezen, az jól is teszi, mert valami komoly probléma lehet a kapcsolati képességeivel. Avagy nem komoly a pánik, csak egyszerűbb azt mondani, hogy nem sikerül, mint bevallani, hogy nem akar családot, ami még ma is megvetendő álláspont össztársadalmilag.

E. Bonheur 2011.12.19. 16:17:30

@Lars.Lares: Köszönöm. Ez egészem biztató. Pedig már kezdtem feladni. :)

barbieds (törölt) 2011.12.19. 16:19:37

@E. Bonheur: Csak ne pimaszkodj, egyik kolléganőm mesélte, hogy a nagypapája 86 évesen még a falu bikájának számított kvázi. (Bár erről csak az a vicc jut eszembe, amikor a fiatal, az idősebb és a még idősebb bika nézegeti a legelésző teheneket.) :D

E. Bonheur 2011.12.19. 16:23:05

@barbieds: pedig ez az össztársadalmi álláspontoknak a megfelelés - és csak az - egyenes út a boldogtalansághoz.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.19. 19:09:53

@E. Bonheur:

"Én már örökre agglegény maradok?"

Ez nem a pánik hangja, hanem a diadalérzeté!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.19. 19:11:36

@E. Bonheur:

Ja, pánikolnak, ha rájönnek, hogy már nem bírják úgy az italt (meg általában a kihívásokat), mint huszonévesen :-P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.12.19. 19:13:39

@kardhal77:

Hát tudod, én elképesztően rugalmas gondolkodásúnak tartom magam, de most ment el a kedvem az egésztől.

E. Bonheur 2011.12.19. 20:21:01

@tiboru: Érdekes kifejezési módja a diadalérzetnek:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.20. 09:18:09

@E. Bonheur: Nem kell mindent komolyan venni - ezt nekem szokták mondani :-P

Jilley (törölt) 2011.12.20. 10:16:19

Zárás vagy nyitás, teljesen mindegy, csak az a lényeg, hogy ne őrizzék a kapukat. :) @M-elicious: Újradefiniálni magunkat, ez még nem jutott eszembe ebben a szóösszetételben, de minden bizonnyal fontos állomása az életünknek. @skarlát betű: Ha belegondolok, számomra is ijesztőnek tűnik, ha megszűnne a pezsgés, vibrálás. Bár lehet, hogy igazad van @barbieds:, és a természet majd intézkedik, ha eljön az idő. :( Nem tudom, hogy fogom átélni, de tulajdonképpen 20 évesen a mostani állapotot sem tudtam elképzelni, pedig ez egyáltalán nem szörnyű, sőt! Sokkal tutibb :) (gondolok itt arra, hogy Bonheur talán te írtad, hogy 40 felett leírják a nőket? Mekkora egy hülyeség! Miután addigra készül el a nő igazi valójában. :)

barbieds (törölt) 2011.12.20. 10:46:56

@Jilley: Én írtam, hogy 40 felett leírják a nőket, ami persze, hogy hülyeség. És nyilván lehet más tapasztalatod a közvetlen környezetedben, a társkeresés során, de valahogy a médiából, a közfelfogásból ez árad. Amúgy lehet, hogy ez is bír változni, azt hiszem itt is volt már szó arról korábban, hogy az év nője Helen Mirren lett, aki pontosan 66 éves, és nagyon csinos.

M-elicious 2011.12.20. 10:52:09

@barbieds: "a nagypapája 86 évesen még a falu bikájának számított kvázi" - nekem erről ez jut eszembe:

www.youtube.com/watch?v=6DojUsPNTuo

(hosszabb verzióban: www.youtube.com/watch?v=_dn63mQeO4E)

M-elicious 2011.12.20. 10:53:47

a hosszabb verzióban: 1:49nél "ma io, a 42 anni..." (pedig én még 42 évesen...)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.20. 12:05:36

@E. Bonheur: ezt is szeretem, de ezek a szimfonikusok messze kergetik az eredeti nótát. :P

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.12.20. 12:10:35

@barbieds: amikor a kékeslila hajú, dizájner szemüvegkeretes, filigrán hölgyek kipattannak a turistabuszokból a Mátyás Pince előtt (általában huszan vannak, összéletkoruk kb. 1300 év), sosincs az az érzésem, hogy őket bárki leírta volna. Persze tudom, hazánkban ez másképp működik...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.12.20. 14:29:07

@barbieds: Szerintem már a médiából is egyre kevésbé árad ez, persze a huszonévesek továbbra is úgy gondolják, hogy csak övék a világ, de ez mégsem közfelfogás. Lassan a marketingesek is kezdenek ráébredni, hogy 49 évesen nem ér véget a fizetőképes kereslet. Bár iszonyú fafejűek, de azért lassan rájönnek alapvető banalitásokra.

Leírni meg azt írják, aki hagyja magát, szerintem.

normálnyomtáv 2011.12.24. 17:25:52

@skarlát betű: "Nem is pánikolok a korom miatt ": hát ne is pánikolj, hívd a kéményseprőt! :-)

Komolyabban: "kicsit" 40 fölött vagyok, sose voltam a nők bálványa, de korpánikolni még nem jutott eszembe. A legrégebben fiatal 54 éves volt, akivel hancúroztam, 44, akivel már régóta van kapcsolatom, 52, akire régóta nagyon vágyom. Viszont van 30 körüli, aki szívesen lenne velem, de annyira kövér, hogy képtelen vagyok sörözésnél, beszélgetésnél többre vele. 40+, 40++ nő ismerőseim is találgatnak párt, szeretőt, barátot maguknak. Szóval, semmi pánik! :-)
süti beállítások módosítása