A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Meddig várjon a szingli szerető? És mire?

2013.03.27. 10:58 skarlát betű

Elég ritkán beszéltem eddig a szingli szeretők speciális helyzetéről, vagy azokéról, akik ugyan nem szinglik, de a párkapcsolatuk már csak egyfajta kényszerű együttélés, betegápolás, vagyis érzelmileg/szexuálisan szinte szingliknek számítanak, viszont sokkal kevésbé szabadok, mint a valódi szinglik. Az utóbbi időben hallottam egy-két esetről, ami elgondolkoztatott a meddig várni, mire várni témájáról, valamint arról, hogy mi történik, ha egy hosszú status quo hirtelen felborul, mert mondjuk az elkötelezett fél megözvegyül...

özvegy.jpgKezdjük azzal, hogy rengeteg szingli szerető lehet szerte a világon, aki arra vár, hogy házas partnere elhagyja a feleségét/férjét, és legalizálja a vele folytatott kapcsolatát. Klasszikus helyzet, mikor a házas férfi fiatalabb, egyedülálló lányt kecsegtet azzal, hogy majd elválik, csak még kicsik a gyerekek, csak most nem lehet, mert anyagilag nem megoldható, csak még ez, csak még az. Nem feltétlen üres kifogások ezek, aki házasságban él és gyerekei vannak, az pontosan tudja, hogy mennyire nem csak kifogásokról van szó. Ettől függetlenül nem szép dolog olyasmit ígérgetni, amit nagy valószínűséggel nem fogunk betartani, csak, mert nekünk kényelmes, hogy legyen egy mindig elérhető szeretőnk, aki parkolópályára tette az életét miattunk.

Persze lehet, hogy az ígérgető fél nincs tisztában azzal, hogy soha nem fogja betartani, amit ígér. És még az is lehet, hogy egyszer rászánja magát. Kérdés, hogy a szingli szeretőnek érdemes-e erre várnia. És meddig. Vajon okos dolog-e benne maradni egy teljesen bizonytalan helyzetben, olyan ígéretre alapozva, amelyet a másik fél bármikor visszaszívhat? Ne feledjük, ezek a helyzetek évekig, sőt, évtizedekig is elhúzódhatnak. Közben lehet, hogy a házas fél már el is költözött egyszer-kétszer a szeretőjéhez, vagy legalábbis el otthonról. De visszament, a gyerekek miatt, vagy mert a házastárs érzelmi zsarolása működött, vagy mert hitt benne, hogy megváltoznak a körülmények odahaza. De a körülmények ritkán változnak, vagyis megy tovább ugyanaz a gyötrődés, és kényszerhelyzet.

A "szabad" fél dönthet úgy, hogy ultimátumot ad, ha az letelik, akkor véget vet a viszonynak. Baromi nehéz lehet megtenni, hiszen minél több időt és energiát fektettünk egy kapcsolatba, és minél jobban szeretünk valakit (a szerelem hosszabb ideig megmarad, hiszen nem szerezzük meg teljesen, vagyis folyamatosan vágyhatunk rá), annál nehezebb beismernünk, hogy nincs értelme. Vagy dönthet úgy, hogy kivár, türelmes lesz és nem keresgél másutt. Esetleg - ez a liberálisabb, szabadabb szellemű megoldás -, dönthetnek úgy együttesen, hogy a szingli félnek lehetnek kalandjai, vagy egyenest biztathatja arra a szeretője, hogy keressen független társat, akár annak az árán is, hogy ő el fogja veszíteni.

Ha a házas felet ez a társkeresés zavarja, frusztrálja, lehet, hogy érzelmi zsarolásba kezd, féltékenykedik. Lehet, hogy szakít, és az is lehet, hogy ez fogja lépésre bírni. Ha nagy a szerelem a szingli fél részéről, hiába mond le a másikról időlegesen a "normális" kapcsolat érdekében (mert annyira monogám, hogy nem lenne képes párhuzamosan két kapcsolatot folytatni), ha nem jön össze egy bizonyos időn belül az a legális, vállalható kapcsolat, vagy nem olyan, amilyet ő szeretne, könnyen megtörténhet, hogy visszaesik, és ismét a szingli szerető státuszban találja magát. De lehet, még mindig jobb ez, mint olyannal legálisan együtt lenni, akit nem szeret. 

A megözvegyülés szintén hatalmas kérdéseket vet fel. Hiszen az özvegy nem tudhatja magáról előre, hogy mi mindent vált ki majd annak a társnak az elvesztése, akit valaha szeretett, de már egy ideje talán nem, egyenest tehernek érezte esetleg, ha sokáig betegeskedett, és emiatt nem hagyhatta el, bár legszívesebben azt tette volna, vagy esetleg nagyon is szerette, annak ellenére, hogy szeretőt tartott mellette. Lehet, hogy utólag támad lelkifurdalása, mert nem tudta eléggé szeretni és becsapta, a hirtelen megkönnyebbülés miatt is érezheti magát rosszul (özvegyeknél gyakori jelenség a gyász és a megkönnyebbülés együttes megléte, főleg, ha úgy érezték, a házastársuk elnyomta őket). Ki tudja, nem sújtja-e sokkal jobban az illetőt a házastárs elvesztése, mint ő maga gondolta volna, és ki tudja, nem viseli-e sokkal könnyebben, mint várná.

De a szingli szerető aztán végképp nehéz helyzetbe kerül, főleg, ha kimondva-kimondatlanul várt erre az eseményre. Ha elhangzott, hogy összeházasodnak, ha a házastárs meghal. Egyrészt milyen dolog más halálától várni a saját boldogságunkat? Már ez is nagy tehertétel lehet. Mikor pedig bekövetkezik, amire a szingli szerető várt, hirtelen légüres térben találhatja magát. Egy szellemmel nem lehet versenyezni. Az elhunyt érdemei felértékelődhetnek, a veszteség megszépítheti a múltat. Az özvegy egykori ígéreteinek megemlítése mikor válik lehetségessé? Ha magától nem tér vissza rá, mikor szabad finoman rákérdezni erre? Hány hét, hónap múlva?

Mi történik a kapcsolattal, ha az özvegy rájön, hogy ő tulajdonképp legszívesebben úgy folytatná, ahogy eddig, nem legalizálna továbbra sem, hiszen ez a szeretői felállás épp megfelel neki. Egyrészt hogy néz ki a családja, a külvilág szemében, ha most azonnal elvesz valaki mást (nyilvánvalóvá válik, hogy régebbről ismeri, tehát szeretőt tartott)? Másrészt miért akarná lekötni magát újra, mikor egy nagy és esetleg túlságosan terhessé vált kötöttségtől épp most szabadult meg? De ki az a szingli szerető, aki ettől nem borul ki, ha x évig várta, hogy végre felvállalja a partnere? Ha emiatt nem ment bele más kapcsolatba? És mi van akkor, ha az özvegy teljesen új életet akar kezdeni, kalandozni és ismerkedni szeretne, a várakozó szerető helyett pedig valaki mással jön össze, esetleg még házasságot is köt?

Ragozhatnám tovább az egyedi eseteket, de már így is hosszú ez a poszt, legyen most a szó a tiétek!

239 komment

Címkék: szakítás várakozás özvegység kényszerpálya szingli szerető

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr995175000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.10. 16:26:03

@orsiw: Azért erősen remélem, a nők többségének nem ilyen tré az első gondolata :P Bár a fene tudja, de nekem az oltár sose jutna eszembe.
Az is ritkán, h jaj, de szexelnék az illetővel. Ez csak sokkal későbbi gondolat. Elsőre nincs egyéb tervem, mint jót beszélgetni, élvezni a humorát (ha nincs, mehet a levesbe), együtt lenni vele, felfedezni.
Amúgy a pasiknak is sok más eszükbe juthat a de megdugnám-on kívül, ha egy kicsit több van az agyukban, mint a páviánoknak :) Szerencsém van olyan pasikat ismerni, akiknek több van :) De persze biztos csak nekem játsszák meg magukat, és csakis azért beszélgetnek velem, mert nem merik bevallani, hogy a dugáson kívül nem érdekli őket semmi :P

Persze, az alap tendenciák úgy működnek, ahogy leírod, de nem ennyire sarkítottan, és egyre több nő van, aki nem akar 20 évre berendezkedni, életfogytiglan meg még kevésbé.

És tuti, hogy rengeteg szeretői állapotban lévő nő, aki nem törekszik arra, hogy együtt éljen a szeretőjével. De majd megkérdezzük a nagyérdeműt.

orsiw 2013.04.10. 20:26:38

@skarlát betű: Tré? Nos, a házasság és az együttélés nem tré dolgok.
Persze, sarkítottam a példával. Igazából egy szexológust idéztem felületesen. De a mondanivaló lényege ez volt.
Szerintem nem lenne az embereknek feldedezni a másik humorát minimális testi vonzalom - bocsánat! - szimpátia nélkül. Mert legyünk őszinték magunkhoz: elsősorban a külső a döntő. Természetesen érdekessé válhat egy másik ember a humorán, kisugárzásán keresztül, akkor is, ha külsőleg "ronda". Vonzóvá válhat a a lelkén keresztül, de alapvetően egy a lényeg: és ez a testi kontaktus felvétele. Ha tetszik, ha nem.

orsiw 2013.04.10. 20:28:52

a helyesírási és gépelési hibákért elnézést kérek

orsiw 2013.04.10. 20:36:59

@skarlát betű: természetesen vannak nők, akiknek megfelel a szeretői viszony. Erről számos riportkönyv beszámolt már. (Nem árt, ha híres rocksztár a férfi, hogy azért legyen mivel dicsekedni...) Számos nő van, akik nem akarnak gyereket. Oké.
Persze, sokan nem szeretnének húsz évre berendezkedni, csak ha mondjuk már ott állnak 50 évesen, akkor egy kicsit érzékenyen veszik, ha a párjuk lelép és ott állnak egyedül, azért mégiscsak jó lenne valakivel és az egész párkeresési mizériát újra kell kezdeni, úgy, mint húszévesen. Csahogy ugye a korosztálybeli férfiak a fiatalabbak felé kacsintgatnak, mert miért ne?
Azt hiszem mindannyian illúziókat kergetünk...a nők azt, hogy "megöregedhetnek" valakivel (boldogságban!!!), a férfiak pedig azt, hogy az otthoni TÁRSsuk mellett egy NŐT is tarthatnak...szomorú állapot...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.10. 20:41:52

@orsiw: Nem a házasság a tré, de ha egy neki tetsző pasira nézve első pillanatban az oltár jut valaki eszébe, az sztem kicsit abszurd. Mert fogalma se lehet, hogy milyen az illető, csak a megjelenését látja, ettől még az embernek nem lesz kedve a holtomiglanra, alapjáraton.
És nem szerencsés ilyen szélső értékek mentén megfogalmazni a két nem különbségeit, szerintem.
Pont, hogy ezek ellen a sztereotípiák ellen kellene tenni, mert az ilyen folyamatos ismételgetésével ráerősítünk egymás legnegatívabb tulajdonságaira, vagy inkább arra a képre, amit egymásról alkotunk - sokszor tévesen. Nagyon rossz, ha egy nő azt gondolja, hogy a férfiak csak a dugásra gondolnak, és ha egy férfi azt, hogy a nők mindjárt férjhez akarnak menni. Ez abba az irányba hat, hogy a nőknek herótja legyen a dugástól, a férfiaknak meg a házasságtól. Természetesen kis túlzással :P

Külső: lehet, ebben sem vagyok átlagos, de nálam elég hamar meg lehet fordítani a kezdeti nem meglévő testi vonzalmat, ha a pasinak baromi jó a dumája és elképesztően sármos. Végülis a személyiség számít, nem a szimpla fizikai megjelenés - azt el se választhatjuk a személyiségtől. Tetszetős test ostoba fejjel - na, az tuti, hogy nem ébreszt bennem erotikus gondolatokat. :) Persze én is tudom értékelni a szép testet, csak nem biztos, hogy ez előkelő helyen szerepel a listámon. :P

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.10. 20:50:29

@orsiw: 1) Attól, hogy valaki egyedülálló szerető, nem biztos, hogy fiatalabb a házas szeretőjénél. Aki családot akar, annak ez nem ideális állapot, ki mondta, hogy az? De míg az ideálisra vár, addig is jó örömködni valakivel.

2) Ugyan már, szeretők ezrei és milliói nem rocksztárok, tök normális, nem gazdag és nem híres emberek. Én pl egy rocksztárt se ismerek :P

3) A szeretőzés éppen arra jó, hogy az emberek ne hagyják el egymást, csak, mert megtetszett más. Így 50 évesen nem kell mindent újrakezdeni. Ha valaki ragaszkodik a szigorú monogámiához, az nagyobb eséllyel kényszerül újrakezdeni. Persze megengedő helyzetből is el lehet veszíteni egy házastársat, ha az bekattan és a szerelme után megy, de sztem sokkal gyakoribb, hogy akkor van törés, ha a megcsalt fél nem tolerálja a viszonyt vagy akár egyszeri félrelépést.

És nem illúzió, bizony, az otthoni társ mellett, aki nő vagy férfi, lehet egy másik nő vagy férfi is az ember életében, és ettől nem kell, hogy összedőljön a világ, se semmi. Ki mondta, hogy csak egy nő vagy férfi lehet egy ember életében? Tudom, hogy sokan, csak ez társadalmi konstrukció és nem megcáfolhatatlan elv.

orsiw 2013.04.10. 21:33:31

@skarlát betű: oké, benne vagyok, hogy lépjünk fel a sztereotípiák ellen.
- ideális jelölt: tetszetős test, elragadó személyiség, vagy legalább elragadó személyiség, hülyékkel senki nem akar kapcsolatba lépni, akár rondák, akár szépek;
- egy idő után megunod az örömködést;
- oké, nem feltétlenül lesz az egy megcsalás válóok. Még a kettő sem. Még a sorozat sem. :) Mondjuk azt már jobb, ha titokban tartják.
- egy társadalmi konstrukció nem megcáfolhatatlan elv, ebben van igazság, de nem véletlenül találták ki. Sajnos. Az efféle "szabályok" amúgy nagyon egyszerűvé teszik az életet. Lehet ellenük lázadni, lehet ellenük élni is, de a problémák nem szűnnek meg.
Persze, ha elfoglalja a nyitott pár magát a szeretői, a fellángoló érzelmei és pillanatnyi vágyai közti ingázással, akkor ez az apró nüansz fel sem tűnik. Csak olyan...üres lesz az egész.

Tylia cordata 2013.04.10. 23:41:55

@orsiw: Mintha kissé kiábrándult lennél..., meg túlzottan leegyszerűsíted a férfi-nő viszonyt is.

Próbálj meg más élethelyzeteket is átgondolni!

Nem kell pl. szent borzalommal emlegetni az ötven éves nőt, akit csúnya férje fiatalabb nőért egyedül hagyott. Ehelyett gondolj arra, hogy még mennyi ideje van hátra az ötvenes hölgynek! Új életet kezdhet, már nem ő a család állandó rabszolgája, azt csinálhat szabadidejében, amit akar, megismerkedhet számos érdekes emberrel és szép élményeket szerezhet, élete új szakaszában boldogabb lehet - ha elhatározza, eléri ezt a célját! .

Felvilágositalak, hogy nagyon sok negyvenes szingli v. elvált férfi van, akik a náluk idősebb nők iránt érdeklődnek és sokan élnek igy, hosszú és jó kapcsolatban. Annyira korjelenség ez, hogy a Nők Lapjában egy hosszabb cikk foglalkozott vele (ún. yokózás), pár hónappal ezelőtt.

A szeretői kapcsolatok sokszinűek, de addig maradnak fenn, amig működőképesek, éppen ezért őszintébbek. Az adott időszakban boldogabbá, teljesebbé teszik életünket. .

OakTree 2013.04.11. 13:02:04

@skarlát betű:

"A szeretőzés éppen arra jó, hogy az emberek ne hagyják el egymást, csak, mert megtetszett más."
Ez így nagyon ütős, de pontosan csak annyira igazolja vissza az élet, mint az ellenkezőjét :)

"megcsalt fél nem tolerálja...."
Miért lenne kötelező tolerálnia? A megcsalás lényege éppen az, hogy az anyagi/életmódbeli előnyök illetve megcsalt fél munkaerejének további kihasználása miatt titkoltan zajlik az új párkapcsolat létesítése.
A legtöbb esetben a megcsaló fél pontosan tudatában van annak, hogy mit kockáztat.
A túloldalról nézve pontosan ő okozza a törést.
Ezt láttam a gyakorlatban sokszor, amikor két félnek a saját szempontjából tökéletesen igaza volt :(
A toleranciát pontosan annyira lehet természetesnek tekinteni, vagy akár számonkérni, mint a hűséget :))

OakTree 2013.04.11. 13:43:16

@Tylia cordata:

"Nem kell pl. szent borzalommal emlegetni az ötven éves nőt, akit csúnya férje fiatalabb nőért egyedül hagyott"

Az én esetemben az ötven az telitalálat :) vagy :(

Ha nem is szent borzalommal, de azért nem olyan boldogan fogadnám, ha a mai magyar rögvalóságban hirtelen egyedül maradnék a két lányiommal akármilyen okból.
Úgy hiszem minden energiámat és időmet elvinné a megcsonkult család. Ha marad energiám és kedvem akkor pedig ott lenne az életkorral sajnálatos módon de szükségszerűen "átlényegült" női vonzerőm...
Hát nem tudom.....
A magam részéről inkább erősen azon vagyok, hogy ne kelljen kipróbálnom a helyzetet.
Persze szerencse is kell - mint mindenhez.

florence 2013.04.11. 14:48:05

@skarlát betű:

Azt kérdezted, hogy rosszabb volt-e az első férjem-házasságom és, hogy a mostani annyira jó-e, hogy ennél már csak kicsit jobbat, érdekesebbet, érzékibbet, stbit tudok elképzelni.

A rövid válaszom: igen
A tipikus különbség, ami miatt itt sem lesz soha kibékíthető az ellentét a nézőpontok között, az a kapcsolat szóban van.

Az első házasságom egy érdekes, izgalmas párkapcsolat volt.
A második házasságom családdá nemesült. A sokat emlegetett boldogságérzés sokkal többmindenen múlik egy családban, mint egy kétszemélyes kapcsolatban.
Egy csomó elem szinte elengedhetetlenül szükségesnek látszik (egészség, szex, anyagi biztonság, gyerek, stb) de az a szép az egészben, hogy egy család még egyik másik hiányát-elveyztesét is túlélheti úgy, hogy értékes és áldozatokat is megérő maradhat.

Oak tree is ezt pedzegette, szerintem.

OakTree 2013.04.11. 16:28:34

@florence:

Én sokkal földhözragadtabban közelítem a dolgot.
De úgy látom, ahogy ítt írtad.

orsiw 2013.04.11. 21:19:25

@florence: khmm...khmmm..család...naigen. A kulcsszó.
@Tylia cordata:
Igen, valóban kiábrándult vagyok. Engem ugyan koromnál fogva még nem érint még az időskori egyedüllét, de a környezetemben sokakat igen és nem túl rózsás a helyzetünk, akármit ír a Nők Lapja :)

Lehet, hogy nem pont ehhez a poszthoz illik, inkább ehhez: hutlenseg.blog.hu/2012/12/07/szeretoi_modellek_eletmod_vagy_rendkivuli_allapot ,
de itt valóban SB nek van igaza rám nézve, van aki nem tud szerető életmódba kapcsolni, mert valahogy klasszisokkal értékesebbnek gondolja magát. Bezzeg huszonévesen ez még nem okozott nekem sem akkora dilemmát!!! Elég lazán vettem. Úgy látszik öregszem, óra ketyeg...stb. Mondjuk ott meg a kommentek közt hiányoltam a szeretők véleményét...Csak a szeretőtartók vagánykodtak. No, mindegy.

orsiw 2013.04.11. 21:23:04

Ezt tegnap hallottam, a pasi egy híres és befolyásos házas ember titkárnőjének a fia (tehát balkézről született) - de ez a mellékinformáció lehet, hogy tök lényegtelen:
"Az a baj a nőkkel, hogy nem értik meg, hogy egy TÁRS mellett szükségünk van egy NŐ-re is."

Tylia cordata 2013.04.11. 22:17:27

@OakTree: Ha adódik egy helyzet, abból ugyanúgy ki lehet hozni jót vagy rosszat is, attól függően, hogy kezd neki az ember és milyen célokat tűz ki maga elé, milyen stratégiát alakít ki.
Arra utaltam, hogy a példabeli egyedül maradt 50 éves nőt nem kell sajnálni, mert lehet neki nagyon jó élete is ezután, de lehet elég vacak is. Csak rajta múlik!
Számos előnnyel rendelkezik egy fiatalabbal szemben: élettapasztalata van, pályáján sem kezdő, gyerekei is felnőttek,így sokkal több ideje, energiája marad magára, társasági életre, ismerkedésre. Egy 50-es nő, ha a férje melletti biztonságban élve nem slamposodott el, még nagyszerűen néz ki! Ha mégsem, akkor rendbeszedi magát.
Ilyenkor nem a "párkeresési mizériát" kell megismételni! Ugyan már! Hanem kihasználni az uj lehetőségeket (több idő, energia jut magára). Új baráti társaságot alakit ki. Meg kell tanulnia másképpen élni!
Egy mosolygós, pozitiv kisugárzású embernek mindig akad elég partnere

Tylia cordata 2013.04.11. 22:20:06

@orsiw:
Irod, hogy "van aki nem tud szerető életmódba kapcsolni, mert valahogy klasszisokkal értékesebbnek gondolja magát".
Ezt nem igazán tudom értelmezni. Mire gondolsz? .

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.11. 23:21:46

@orsiw: Nekem meg az nem világos, hogy az életmódos posztban, amely nem a szingli szerető vs. házas szerető konstellációról szól, hogyan beszélhetünk szeretőtartóról és szeretőről külön. Az max akkor merülhet fel, ha a 2 fél szituációja különböző. És max 1-2 vagánykodást láttam, amilyen hülye vagyok, visszaolvastam a kommenteket.
Szóval aki szeretőt tart az egyben szerető is :P

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.11. 23:25:50

@OakTree: Természetesen nem kötelező a tolerancia, de ha valakinek van némi túlélési ösztöne és tényleg nagyon nem akarja kitenni magát az elvált férfi/nő szitunak, akkor legalábbis mérlegelni nem árt.
Tudod, a hűség túlságosan hosszú dolog, a hűtlenség elviselése olykor egész rövid :P Persze van, hogy hosszú, az már más tészta, ott egy virtigli monogám nehezen fog tűrni.
Tisztán racionálisan megközelítve. Szerencsére azért jó sok ember nem csak zsigerből hoz döntéseket, noha még a top menedzserekre is azt mondják, hogy a racionális érveik csak díszítések a zsigerből hozott döntéseik fölött.

OakTree 2013.04.12. 07:23:57

@skarlát betű:

A hűségről írtam már, hogy pusztán csak egy eszköznek tekintem.
A hűség "megvalósítása" és a hűtlenség elviselése szerintem ugyanolyan hosszú ideig tart.

A toleranciáról pedig tudod, hogy az a véleményem, hogy kölcsönösnek kellene / illene lennie - nem csak itt :))

A "top menedzsereekről" írott szavaidat olvasva kapcsolatban újra megszállt a sanda gyanú, hogy nem vegy-e véletlenül Te is agyfürkész :)))

OakTree 2013.04.12. 07:25:04

@Tylia cordata:

Értem amit írsz.
DE ha egy mód adódik rá nem próbálnám ki személyesen :)

OakTree 2013.04.12. 07:30:49

@orsiw:

Ezt én tipikusan "hímsoviniszta" ideológiagyártásnak tekintem.
Benne is van egyértelműen, hogy a "társ" az nem nő hanem gatyamosás, takarítás, gyermeknevelés, stb.
Valójában nem sértőnek, inkább szánalmasnak látom.

Tylia cordata 2013.04.12. 08:45:40

@OakTree: Tudod, mi az érdekes? Én kipróbáltam - 38 évesen, 2 kissráccal döntöttem a válás mellett, és egyáltalán nem alakult rosszul, sőt... !
Ezt a megoldást persze nem a jó házasságban élőknek ajánlgatom. Tapasztalatom, hogy minden élethelyzetből lehet előnyt kovácsolni, csak érteni kell a lényeget és akarni kell!

TBal 2013.04.12. 10:51:25

@orsiw: "de itt valóban SB nek van igaza rám nézve, van aki nem tud szerető életmódba kapcsolni, mert valahogy klasszisokkal értékesebbnek gondolja magát.", írod.

Ezzel kapcsolatban csak egyet nem értek, egyet hagysz ki a számításból: miért ne mehetne a kettö egyszerre? teszem azt, belemész egy szeretözésbe, élvezed azokat az órákat, amiket vele tölthetsz - ez tisztán a mának szól, ez Carpe Diem. Ezzel párhuzamosan nyugodtan keresheted azt az illetöt, akivel a mában élés mellett a jövöt is lehet tervezni.

Nem látom be, miért kéne lemondani a ma örömeiröl, amíg a jövö nincs, illetve, miért járna bármilyen hátránnyal egy szeretöi státusz (amit élvezel, amíg tart, és bármikor megszakíthatsz) a párkeresés terén?

orsiw 2013.04.12. 11:15:32

@TBal: nem, nem ítélem el a dolgot a "kettőt egyszerrét". Nos, évekig tudtam csinálni azt, hogy lazára vettem a figurát A-val és közben nyitva volt a szemem és ha jött B, akkor A ugrott. Ezzel sokan vannak így, dolgoznak a hormonok...stb.
Mondom, biztos a kor miatt van, de már nagyon kényelmetlen az ilyen talonemberek ideiglenes tartása, komoly párkapcsolat mellett meg kifejezetten felesleges. De abban az esetben, ha a szingli szerető valamilyen szinten hitegetve van a (távoli) jövőben megvalósuló kapcsolat lehetőségével, akkor igenis nagyon észnél kell lenni, hogy meddig engedi magát kihasználni. Persze, ha a szingli szerető is csak eü célokra használja a szeretőjét, akkor mindegy.

orsiw 2013.04.12. 11:19:25

@OakTree: igazad van, ugyanolyan nehéz hűnek lenni, mint elviselni a hűtlenséget, csak a második könnyebb és lazább lehetőségnek TŰNIK! A fiúk olyan szerencsések, hogy nekik könyebben megy a hűtlenség elengedése.

orsiw 2013.04.12. 11:22:05

@OakTree: igen, szánalmas, vajon akkor milyen státusza van a (gatyamosó?) TÁRSnak és milyen a Nőnek? És vajon miért nem lehet egy? :D

TBal 2013.04.12. 11:49:26

@orsiw: nézd, egyéni felfogás / érzés kérdése, hogy mi kényelmes/kívánatos és mi kényelmetlen. Számomra furák azok a szavak, kifejezések, amiket használsz, mert egy, az enyémtöl gyökeresen különbözö látásmódot tükröznek, de abszolút érdekesnek tartom, és nem is feltétlen akarok ellened beszélni, mert ezzel a szemlélettel is kialakítható egy önmagaddal jóban levö élet, boldogulás. Nyilvän fontos kérdés ebben, hogy kinek mi számít értéknek, milyen kapcsolások vannak (pl. szex magában érték-e vagy csak kapcsolattal együtt).

Kifejteném, mire gondolok, mindig is szerettem az enyémtöl különbözö szemszögböl lefolytatott gondolatmeneteket.

folyt. köv.

TBal 2013.04.12. 11:51:36

@orsiw: folytatás:

Szóval: "nagyon kényelmetlen az ilyen talonemberek ideiglenes tartása, komoly párkapcsolat mellett meg kifejezetten felesleges.", írod.
Ez olyan, mintha tisztán haszonszempontból fognád meg a kérdést, mennyit fektetsz a mukiba, mit kapsz cserébe. Ha pl. a szex egy ilyen kapcsolatban nem egy extra élmény neked (pl. nem ad lendületet a következö napokra), hanem az együttlét legmeghatározóbb komponense nálad az, hogy érzed, hogy együtt vagytok, együtt lesztek, együtt tervezitek a jövöt, miközben egymást átölelitek, akkor nincs hol belekötni ebbe a gondolatmenetbe, a te szemszögedböl teljesen hiteles. folyt. köv.

TBal 2013.04.12. 11:52:27

@orsiw: folytatás 2:

Nekem jól müködö nyitott kapcsolatom van, és a külsö kapcsolatok nekem egy alapvetöen más élményt nyújtanak, kiegészítik az alapkapcsolatomat, hozzátesznek, nem egyszer új motivációkat adnak a kapcsolatom ápolására (pl. a szeretömmel figyelmesebb voltam, mint a régóta meglevö párommal -> a párom is megérdemel ugyanilyen figyelmet), illetve barátként is segítenek nekem, nekünk. Számomra tehát mi sem áll távolabb, mint hogy ezt feleslegesnek nevezzem. Meglennék ezek nélkül is, de úgy szerintem kevésbé lenne jó.

TBal 2013.04.12. 11:53:24

@orsiw: folytatás 3:

"De abban az esetben, ha a szingli szerető valamilyen szinten hitegetve van a (távoli) jövőben megvalósuló kapcsolat lehetőségével, akkor igenis nagyon észnél kell lenni, hogy meddig engedi magát kihasználni."
Ez sem olyan bonyolult feladvány szerintem. Egyszerüen egy esetleges lehetöségnek célszerü tekinteni (ha már hasznossági alapon állsz hozzá), de nem kizárni, nem lemondani más lehetöségekröl, tehát lehet közben ismerkedni, ha van szintet megütö, váltani, ha nincs és közben a lehetöség valósággá válik, akkor meg azt választani.

orsiw 2013.04.12. 13:22:36

@TBal: köszi a választ. Nem gondolom, hogy a haszonelvűség miatt csinálom, sőt. Nekem is felemelő élményt ad egy kapcsolat nélküli szimpla szex az elkövetkező napokra. Ez így is van és ezzel semmi gond nincs, ha két ember tartósan emiatt találkozgat, ettől még jó haverok vagy barátok lehetnek, nem olyan degradáló ez. Néha én is és a (szex)partnereim is éreztük ugyanakkor, hogy azért többet tudnának nyújtani. És ha nem egymásnak, akkor valaki másnak. És ez sem gond, ezek a viszonyok azért egy harmadik ember miatt el is sikkadnak. Mert megengedjük a másiknak, hogy "teljesebb" vagy intenzívebb vagy mélyebb kapcsolatot vigyen. Így lehet, hogy fura a "dugópajti" kifejezés, de végülis minden benne van. A szex is, a haverság is, ugyanakkor a felületesség és az ideiglenesség is.
És igazából nem ez a cél, hanem amit írsz, hogy "együtt vagytok, együtt lesztek, közös jövő" És azért valljuk be: folyt.

orsiw 2013.04.12. 13:39:01

@TBal: folyt: egy tartós kapcsolat mellett könyebb "szeretőzni", mintha ezt a tartós kapcsolatot még ki kellene alakítani, hogy legyen.

Amiről a saját példádon keresztül írsz, az pedig amiatt érdekes, mert a kedvesség amúgy alapból benned volt és ezt mondjuk kihozta belőled (vagy felszínre hozta, tudatosította benned) a szerető, amit te mondjuk szépen vissza is forgattál a tartós párkapcsolatodba.
Mert ugye azzal az emberrel vagy nap mint nap, nyilván neki nyújtassz többet. Magadból. Is.
Ne haragudj meg, de ezt meg pont én látom hasznossági szempont alapján kialakított kapcsolat(ok)nak, azzal együtt, hogy ugye a szeretők lehetnek baráti segítők is. (Segítenek nekem, nekünk...) Ez persze hogy nem felesleges! :)
Viszont pont ez az, hogy úgy "használsz" embereket, hogy más jellegű dolgokkal csereberéltek.
És hidd el, próbáltam én is ilyen szinten felfogni, de sajna már nem megy. folyt

orsiw 2013.04.12. 13:47:15

@TBal: Nem az a gond, hogy ideiglenes szeretőket tartsak, mert sok éven keresztül így volt és nem zavart, kényelmes is volt. Hanem hogy ez roppant kevés. És elsősorban nem amiatt, mert nem kapok, hanem ellenkezőleg. Többet tudok adni. És szeretnék is. És az elmélyült intimitáshoz kell egy bizalom, amit az idő és az egymás felé mutatott korrektség nagymértékben elősegít.
És néminemű kizárólagosság. Hogy valaki megérdemli a teljes figyelmet.
Ezérthát pont amiatt kell résen lennie a szingli szeretőnek, hogy a partner csak egyszerű "motiváció-generátor"-nak használja-e (és a kellemes érzéseket szépen hazaviszi és otthon kamatoztatja) vagy leendő társát látja benne. Az egyik nem annyira tisztességes.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.12. 13:49:27

@TBal: @orsiw: Részletekbe menően most nem tudok ebbe az eszmecserébe bekapcsolódni, de orsiw haszonelvűségi gondolkodásmódját valóban nem értem. Ha az ember barátja egy másiknak, akár van szex, akár nincs, nem használja. Van olyan energiavámpír, aki tényleg használja a többieket, de ez már nem barátság, hanem valami egész más. Persze a barátságot is fel lehet fogni egyfajta "do ut des"-gondolatmenet alapján cserekereskedelemnek, de jóval többről van azért szó.
Amikor adni legalább olyan jólesik, mint kapni, na ott kezdődik az emberi kapcsolat.
A talon-emberekről szólva: én nem sértődnék meg, ha valaki fejében így jelennék meg :) Nem tudom, van-e ilyen. Léteznek piros fonalként húzódó kapcsolatok, ezek a legerősebbek (korántsem biztos, hogy a hivatalos partner az, teszem hozzá halkan), meg kék fonalak, meg sárgák, mindegyiknek megvan a saját létjogosultsága, és szerintem nem kell elvágni egyik fonalat azért, mert lesz egy másik.
Más: korlátozzák a karakterszámot? Nemár!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.12. 13:54:56

@orsiw: Az rendben van, h Te személy szerint vagy még sok más ember (nő) társat akar, akivel együtt élhet, teljesen jogos ez a vágy, de nem minden szingli szeretőre igaz, a saját helyzetedből általánosítasz. A házas fél meg nem mindig motivációgenerátorként "használja" a szeretőjét - nálad minden emberi viszony a használat szóval írható le? Engem ez zavar...
Egyszerűen különböző fajta kapcsolatok vannak, attól, hogy valami nem az együttélés felé halad, még lehet jó, mély, vagy akár elég is annak, aki benne van. Ez mindig egyénfüggő, és nem a kapcsolat státuszából fakad.
Persze, a hitegetés a házas fél részéről szerintem se kóser.

TBal 2013.04.12. 15:20:49

@orsiw: "Ezérthát pont amiatt kell résen lennie a szingli szeretőnek, hogy a partner csak egyszerű "motiváció-generátor"-nak használja-e (és a kellemes érzéseket szépen hazaviszi és otthon kamatoztatja) vagy leendő társát látja benne."

Nanemár, harmadik lehetöség nincs?
Motivációgenerátor IS. Élményeket adunk és kapunk, barátok is vagyunk, segítünk egymásnak, ahogy tudunk (persze az állandó partner utáni fontossággal). Házas szeretömnek próbáltam segiteni, hogy jobb legyen a kapcsolata. A szngli szeretöm kikérte a véleményemet a randijaival, pasijelöltjeivel szemben, és tudtam hasznos dolgokkal szolgálni.

Te a barátaidat is csak használod???

orsiw 2013.04.12. 15:35:38

most mélyen elgondolkozom

Tylia cordata 2013.04.12. 18:28:36

@orsiw: Kérlek, azon is gondokozzál - mert még nem kaptam tőled választ a tegnap feltett kérdésemre - hogy mit értesz ezalatt:
"van, aki nem tud szerető életmódba kapcsolni, mert valahogy klasszisokkal értékesebbnek gondolja magát. Ezt nem igazán tudom értelmezni. Mire gondolsz?".
Ergo, az a filozófiád, hogy aki szerető, az klasszikusan értéktelenebb? És vajjon mihez viszonyítva és miért?

orsiw 2013.04.12. 21:11:14

@TBal: Jól van, jól van...Persze, hogy nem! Nem tudnék úgy élni, nem is élek úgy, hogy használom a körülöttem élő embereket. Egy kicsit most zűrös a magánéletem, aztán gyártom a sommás ítéleteket, de azzal is tisztában vagyok, hogy olykor a rendelkezésemre álló információk kevesek a helyzetek teljes megértéséhez. Ettől függetlenül te is leírtad, hogy oké a kölcsönös egymás segítése, de "az állandó partner utáni fontossággal". Megértem én, hogy a szeretővel is komoly emberi beszélgetések vannak, de azt az előnyt nem élvezheti, mint az állandó partner, vagy úgymond az állandó partner helyébe nem léphet. Ez pedig számomra a barátság kategória, ettől még nem kopulálok...izé...(üssetek!!!) szóval nem szeretkezek vele.
Abban is igaza van SB-nek, hogy az emberi viszonyok alakulnak, a barátság szeretői viszonnyá vagy ferdítve (na, fordítva), nekem is vannak mindkét részről tapasztalataim, szóval nagy az átjárhatóság, a lényeg, hogy helyükön kezeljük a dolgokat!

orsiw 2013.04.12. 21:27:05

@Tylia cordata: nem ítélem el a szeretői létet. Én is csináltam (bár őszintén szólva problémamentesebb volt független partnerekkel). Egy házasnak valószínűleg meg egy másik házas oké, mert senki nem akarja felborogatni a kis kialakított rutint otthon, pláne, ha ott figyel a lakáshitel meg a gyerekek iskoláztatása.
Nem is értéktelenségre gondolok, hanem inkább arra, hogy nincs meg, vagy nem alakul ki az a fajta tisztelet egy szerető felé, ami egy komoly kapcsolat felé megvan. Őszintén szólva egy idő után már engem zavart, hogy mondjuk nem tudtam egy szeretőnél több lenni (pedig, hej!). Sőt. Hogy a másik ember sem (akart?) több lenni mint a szeretőm. Ettől függetlenül jól éreztük magunkat, és nem írhatom elő senkinek, hogy mit akarjon, de olyan kevés volt az egész. Az adás részről. Vagy most legyen akkor kölcsönösség. Sok tényező befolyásolja azt, miért nem vállalnak fel emberek szeretőt.

orsiw 2013.04.12. 21:29:16

Ha a témánál maradunk, hogy "Meddig várjon a szingli szerető és mire? " akkor a szingli szerető viszont igenis kissé hendikeppel startol.
Ha nincsenek elvárásai és carpe Diem van: semm gond. Ha viszont be nem tartott ígéretek, azért, hogy a szerető partnere feldobja az életét: gáz.

Amúgy a "klasszisokkal értékesebb" számomra a vállalt, komoly kapcsolatot jelenti. Most micsináljak? Egyszer a laza szerető is megunja a szeretősdizést.

orsiw 2013.04.12. 21:32:14

És abban is megegyezhetünk, hogy jobb érzés elsőnek lenni, mint másodiknak.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.12. 21:36:21

@orsiw: Hát, ez attól függ, hogy aki első, annál van-e második is, tud-e róla, és mit szól hozzá :P
A saját tapasztalatom viszont az, hogy szeretőként sokkal jobb nekem, mint feleségként valaha volt. De ez persze nem szabály, csak egyéni szocprobléma. Az se mindegy, hogy kinek vagy az elsője és kinek a másodikja :P

És megértem, h a szingli szerető szempontjából másképp néz ki az élet, a poszt eredetileg erről szólt, de a kommentekben elmentünk más irányokba is.

TBal 2013.04.12. 22:38:09

@orsiw: Nem látom, hogy hol a vita... én azt írom, hogy másodiknak is lehet adott esetben nagyon jó lenni (amúgy lehet, hogy a házas ember is a másodikkal levést élvezi igazán, a párjával kihűlt a kapcsolat), te meg azt írod, hogy de a második nem első. Szóval arról megy az eszmecsere, hogy a pohár félig üres vagy félig tele van.
Persze, embere válogatja, hogy meddig van tele a pohár.

Viszont a félig teli pohár lehet literes korsó is, a teli pohár meg egy kis kupica, arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem mindegy, mivel van tele az a bizonyos pohár :).

Tylia cordata 2013.04.12. 23:45:49

@orsiw: "nincs meg, vagy nem alakul ki az a fajta tisztelet egy szerető felé, ami egy komoly kapcsolat felé megvan".
Definicióid mutatják, hogy a szeretői létet sematikusan és csak a két szélső érték tükrében nézed (értéktelen "dugópajtás" vagy az értékes "komoly kapcsolat"). A valóság ennél sokkal differenciáltabb (szerencsére!).

Hogy melyik kapcsolat értékes és melyik nem az, az mindkét résztvevő félen (és nem a kapcsolat formáján) múlik.

Hogy biztos legyél magadban és céljaidban, nem árt tovább tájékozódnod, önismeretedet is javitani - Igy nagyobb esélyed lesz boldogabb kapcsolatokra.

Tylia cordata 2013.04.12. 23:55:11

@TBal és @skarlát betű: : Megjegyzéseitek nagyon helytállóak!

florence 2013.04.13. 12:05:15

@Tylia cordata:

Azt nem tudom, hogy te öntelt vagy-e, vagy ennyire megkeseredetté tett a házasságod sikertelensége?

Miből gondolod, hogy Orsiw önismerete fejletlen?
Csak mert, a saját értékrendje szerint, már sem szerető, sem dugópajti nem szeretne már lenni? Mert vágyna egy tartósabb, családanya - feleség - házasság szintű kapcsolatra?

florence 2013.04.13. 12:48:15

@TBal: @skarlát betű:

Semmi közöm hozzá(tok sem) , de még mindig azt a képet erősítitek bennem, hogy ti egy pár vagytok :-)

Ha mégsem, akkor sürgősen ismerkedjetek össze IRL is!
Az isten is egymásnak teremtett titeket :-)

Olyan romantikus lenne, ha ezen a blogon keresztül válnátok szetetőivé egymásnak :-)))))

Tylia cordata 2013.04.13. 20:24:22

@florence: Ha Orsiw valamit nem ért abból, amit irtam, majd megkérdezi. Nem jól értelmezted a neki szóló üzeneteimet. Ha Orsiw nem ért valamit abból, amit írtam, majd megkérdezi.
Az önismeret és emberismeret gyarapitása senkinek sem árt.

Mellesleg, nem öntelt vagyok, csak több élettapasztalatot gyüjtöttem össze és a tanulásba is sokat fektettem be, tudok segiteni másoknak.

Megkeseredett nem voltam még soha, pedig volt pár nehéz helyzet az életemben, amiket gyorsan és jól sikerült megoldani. Lehet, hogy anakronisztikusan hangzik, de kifejezetten jókedvű, kapcsolataimban, sportban és szakmailag is sikeres volta az eddigiekben, nagy baráti körrel, és többnyire (mint most is) boldog ember.

Tylia cordata 2013.04.13. 20:25:15

@Tylia cordata: hibajavitás: első bekezdésben véletlenül szerepel kétszer ugyanaz a mondat.

TBal 2013.04.13. 21:25:09

@florence: képzelj, amit csak szeretnél! Meg is filmesítheted esetleg! :)))

(jókat szórakozok az ilyen találgatásokon :))

orsiw 2013.04.15. 09:39:18

@florence: köszönöm florence! (Amúgy szerintem meg SB férfi.)
@Tylia cordata: Az önismeret fejlesztése valóban hasznos dolog, nem zárkózom el tőle. Mindenesetre az önismeret számomra nem a belső konfliktusok elkenését, a helyzetek (lelkiismeretemmel szembeni) kimagyarázását jelenti. Párkapcsolati kérdésekben fokozottan nem, pedig nem vagyok egy merev gyerek.
Itt inkább a téma megközelítése az alapgond, hogy van, aki az állandó kapcsolatára koncentrál(na); van, aki meg az állandó kapcsolata mellett szeretőt tart, hogy elviselje az állandó partnert. (blogol211)
@TBal: ha a poharas hasonlatot jól értem, mindkét "versenyzőnél" félig van, de elvárod, hogy mindkettő úgy tekintsen rá, mintha félig tele lenne, neked meg mindegy, mert nálad van a két fél pohár, ami ugye egy egész adag.

TBal 2013.04.15. 10:56:26

@orsiw: "(Amúgy szerintem meg SB férfi)".
Hm, csak ruhában láttam öt ugyan, de határozottan nönek nézett ki :)

Pohár: ugye a félig tele/félig üres dolog az optimista/pesszimista hozzáállást szimbolizálja, hogy arra koncentrálsz-e, ami van, vagy arra, ami nincs. Arra próbáltam rámutatni, hogy sokszor nem a relatív szempont a legjobb, azaz azt nézni, hogy hány %-ot kapok x-töl ahhoz képest, amit elvileg (teljes társként) kaphatnék. Lehet, hogy mennyiségben egy korrekt valakitöl a kevesebb % is több, mint mástól a 100%.
folyt. köv.

TBal 2013.04.15. 10:57:33

@orsiw: folytatás: Tudod, van a klasszikus zsidó vicc, amikor Kohn megy a rabbihoz, hogy mit válasszon: szép feleséget, aki viszont valószínüleg megcsalná, vagy rondát, aki hüséges lenne. Erre a rabbi úgy tette fel a kérdést, hogy: inkább megosztasz egy tortát a barátaiddal, vagy megeszel egy kalap szart egyedül?

Amit meg a két fél pohárról írsz: leegystzerüsítés, hogy nálam van két fél, ami egy egész, de elfogadom - viszont nem kötöm ki a szeretömnek, hogy neki csak félig lehet a pohara, az az ö dolga, hogy megszerezze a másik felét, ha akarja, senki sem kéri töle az ellenkezöjét. Ha te meg az gondolod, hogy de... nos, akkor azt mártírkodásnak hívják.

orsiw 2013.04.15. 11:46:14

@TBal: akkor te vagy a torta ezek szerint. :)
Na, most pont nem értem, miért kapom meg a mártír jelzőt, de az előzmények után már semmin nem csodálkozom :D

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 12:02:17

@florence: Na, lebuktunk, ismerjük egymást IRL, és nem vagyunk, valamint nem is leszünk egy pár :P

Ez hogy jött, h én férfi vagyok? Érdekelne az indoklás is.

@TBal: A fenébe, most lebuktattál, pedig épp ki akartam írni egy szavazást a nemi hovatartozásomról :P

florence 2013.04.15. 12:03:05

@TBal:

A zsidó biccekkel az a baj, hogy egy szituációt hasonlít egy másikhoz. De egy párkapcsolat összetettebb és viszonosságon alapul. A torta meg a szar ugyanazt csinálja. Hagyja magát, hogy megedd :-)
Az üzlet már jobb hasonlat.
Ott már vannak előnyök, hátrányok, bizalom, meg konkurencia, meg fair play, meg stílus, meg udvariasság.... de barátság az nincs :-)
Tehát, egye mindenki kedvére a szart a feleségével és a tortát a szeretőjével.... hülye aki nem tud választani. Igaz? :-)

orsiw 2013.04.15. 12:44:25

Hogy kikupálódjak, elolvastam az egyik korábbi posztot.
SB: A férfit visszavonom, bár a legutóbbi kommentjeidből 80% -os esélyt olvastam ki belőle. A véleménykülönbségeket az is okozhatja, hogy mindannyiunknak más dolgok vannak a háta mögött. Emiatt az igények is mások. Egy megunt házassági együttlét alatt kibontakozó embert nyilván feldob a szeretőzés; egy még nem házas, de már feltételezhetően "kibomlott" igényekkel rendelkezőnek meg a házasság a buli és a szeretősdi unalmas. Ezek miatt az eltérő tapasztalatok miatt senki sem jobb vagy rosszabb és az igényeket tiszteletben lehet tartani vagy közelíteni lehet őket.
Ui: szerintem sem hülyeség a Miskolczi-könyv.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 13:19:04

@orsiw: Még mindig nem értem ezt a 80%-ot :P Bár az biztos, h racionálisabban közelítem meg a dolgot, mint a nők általában, lehet, h ez okozza a félreértést nálad. Ami nem zárja ki, h ne legyek érzelmes is, de azt inkább megtartom magamnak legtöbbször :)

A Miskolczi-könyvben biztos vannak érvényes mondatok, de a szeretőzés mint jelenség sokkal gazdagabb és sokszínűbb, lehet, hogy ez az ő átkosban megélt perspektívájából nem látszott, mindenki magából indul ki. Én ismerek olyan embereket, akik igen nehéz történelmi körülmények között is meglátták a színeset és az izgalmasat, inkább rájuk szavazok :)

TBal 2013.04.15. 13:45:28

@orsiw: Hajjaj, nem közelít a véleményünk ezek szerint...
Torta: hát, lehetek torta, remélem, a kóstólók meg vannak velem elégedve, mindenesetre igyekszem annyira finomnak lenni, amennyire tudok :P

"ha a poharas hasonlatot jól értem, mindkét "versenyzőnél" félig van, de elvárod, hogy mindkettő úgy tekintsen rá, mintha félig tele lenne, neked meg mindegy, mert nálad van a két fél pohár, ami ugye egy egész adag."
Ebböl gondoltam a mártírt. Nekem két fél az egész, a felesek meg mártírok, mert abban reménykednek, hogy majd az egész az övék lesz (a te szavaidból következtetve), ezért nem keresnem másik felet, feláldozzák magukat a reményért -> mártír.

TBal 2013.04.15. 13:50:59

@skarlát betű: bocsánat, azért reménykedem, hogy ennyi lebutatást még nem veszel zokon... :) csak gondolotam, igazolom a nemi hovatartozásodat, amennyire tölem telik. Miután nem Thaiföldröl származol, eléggé bizonyos vagyok a nöi mivoltodban :P.

@florence: a feleséggel is ehet az ember tortát, igaz, nem olyan választékban, mit szeretövel. Én legszívesebben feleséggel és szeretöv/kkel is tortát eszek (persze mesmilyet egyikkel, illetve másikkal).
Ha a feleség szar, a szeretö meg torta, és szeretöböl feleség lesz, könnyen változhat a torta is szarrá...

florence 2013.04.15. 13:56:39

@skarlát betű:

Az, hogy te, esetleg, férfi is lehetnél, nem az én megérzésem volt :-)
Téged nőnek gondoltalak. Vagy annyira okos, hogy ez ne legyen kérdés :-)

@TBal:
Azt írod, hogy mindig jót mulatsz az olyan felvetésen, mint az enyém. Ezek szerint, másoknak is gyanúsak voltatok már... Ez neked nem gyanús ? :-))))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:00:07

@florence: Ja, persze, csak elfelejtettem berakni a kérdésbe orsiw-ot, sorry. De ő már válaszolt is.

Nem emlékszem, hogy bárki gyanúsított volna minket, és aligha járhatnál messzebb az igazságtól :) Sztem TBal csak arra utalt, hogy volt már hasonló gyanúsítgatásban része, de nem velem kapcsolatban, ha jól tudom :P

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:01:38

@TBal: Lebutatást? :P De, azt már igen :)
Most még a származásomra is utalsz, oda az inkognitóm, te :P

florence 2013.04.15. 14:03:04

@TBal:

Ha nem a feleség a kizálógasosságát a szarságával tetéző szereplő, akkor mire asszociáljak a zsidó viccedből? :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:08:15

@florence: Sztem nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani egy sztereotip és kissé ostoba viccnek. Pl tévedés, hogy minden szép nő hűtlen, mert van sok szép nő, aki aszexuális, a "csúnyák" pedig állítólag többet szexelnek, vagyis nincs ám biztonság :P
Arról nem is beszélve, hogy a szépség és a csúnyaság mennyire relatív, ugyebár. Ha már viccet akarunk elemezni...

TBal 2013.04.15. 14:10:04

@florence: mondd szépen: Ú-T-E-L-Á-G-A-Z-Á-S! :))) Nem hitem volna, hogy létezik írásbeli nyelvbotlás is :D

Gyanússág: SB-nek van igaza, néha elég hajmeresztö dolgokat feltételeztek rólam, de nem vele kapcsolatban :).

Amúgy nem zárom ki a hüséges tortát sem, elöfordulhat. De mivel én szeretem a tortákat változatosan, szívesen megosztom a sajátomat is.

orsiw 2013.04.15. 14:12:11

@skarlát betű: szerintem nem kell a hetvenes évek átkos korszakára fogni azt, ami akkor működött, mert most tök ugyanezek folynak, maximum eufemizálunk, nem nevezzük nevén a gyereket.(Emiatt le is torkoltak itt sokan, hogy ejj, nem dugópajti az, hanem Szerető, pedig...)
/A könyvet nagyon fiatalon olvastam, még tapasztalatok nélküli illúziókban éltem, meglehetősen kiakadtam én is. Az a rész maradt meg máig, amikor a (házas)pali táncol egy bulin egy (férjezett)nővel, aztán megszólal: "Mondj egy hatjegyű számot." /
Ha a helyzeted fordított lenne és nem áhítoznál arra, hogy megszabadulj a lerázhatatlan férjedtől, hanem lelépett volna, valószínűleg nem magasztalnád fel azt, hogy te vagy talonban valakinél vagy hogy megtehetsz olyasmiket szabadon, ami amúgy egy normál kapcsolatban kiveri a biztosítékot. De ezt nem bántó szándékkal mondom, csak megállapítom, hogy így már értelek.

TBal 2013.04.15. 14:12:12

@skarlát betű: hjaj, mostantól egy szót se szólok erröl a témáról :) - butatni meg természetesen a legkevésbé sem állt szándékomban :DD

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:19:23

@orsiw: Nézd, vannak szemét emberek, akár egyedülállók, akár házasok, a szemétség nem a státuszból fakad, hanem magából az emberből. Nyilván van egy csomó pasi, aki lélektelenül csak dugni akar, na, az ilyeneket én elég jól ki tudom szűrni. De csak azért, mert ilyenek is vannak, az egész szeretői képlet azért nem ilyen.

Mi lett volna, ha... Hát, ezt sose fogjuk megtudni, de ha a jelenlegi F-em hagyott volna ott, vagyis itt, akkor sztem nem nagyon bánkódnék. És biztos megtanultam volna akkor is, hogy ne várjak ölbetett kézzel, talonban, akkor legyen nekem is talonban valaki :) Bár én nem így értelmezem a férfi-nő kapcsolatokat.
Azt viszont nem vitatom, hogy szar lehet, ha családot akarsz és nincs rá kilátásod, mert én is voltam magányos, nem is keveset.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:22:15

@orsiw: A dugópajti pedig más, mint a szerető, de ha te ragaszkodsz ehhez a meghatározáshoz, ám legyen. Csak egy dugópajtihoz nem fordulok a bajban, nem keres napi szinten és nem aggódik miattam, nem számíthatok rá... Persze a szerető is sokféle lehet, a lehetőségeihez mérten, de amit/akit én annak nevezek, az legelőször is barát. És nem felületes haver.

florence 2013.04.15. 14:23:28

@skarlát betű:

Leszállok erröl a témáról, de nőből vagyok és belülről 1000 apró karom ejtette sebként viszket a kiváncsiságom....
Annyira nem az eseted @TBal: ? Vagy te vagy láthatóan nem az esete? Mert szerintem egy nyiltan is felvállaltan, nyitott kapcsolatban élő, okos, jó humorú és figyelmes pasi ( én ilyennek képzelem őt :-) ) a te élethelyzetedben és a te szemléleteddel, több mint ideális lehetns....
Persze most nyílt színvallásra kényszerítelek. Ha hülyeség, amit gondolok, ne is válaszolj rá!
De én őszintén gondoltam, hogy olyam ritka az olyan férfi, aki nyíltá tudta tenni a szetetőkereső indíttatását, hogy csak úgy tudom elképzelni, ha a pasi otthon nagyon jó, figyelmes és biztonságot sugalló a felesége szemében és átlagon felül okos is.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:27:10

@florence: Ezt most tényleg nem kommentelném :)
Legyen az én titkom :P

TBal 2013.04.15. 14:28:53

@florence: Hü, mindjárt elpirulok :)!
Szerintem írj @skarlát betű: -nek privátban, én megadom neki az engedélyt, hogy ott válaszoljon neked, de szerintem ez nem tartozik mindenkire.

Amúgy köszönöm a jellemzést, meglep, hogy ilyen jó imidzsem van :D

orsiw 2013.04.15. 14:29:39

Na, tényleg ne jussunk el a zsidózásig, mert az már tényleg nem ide tartozik!
Amúgy a vicc jó, mert meglátásom szerint ez egy tipikus "sztereotípia" a fiúk biztonságosabban érzik magukat a "csúnyákkal", mert a "szép" nő kikapós. (Marhaság!!!) Viszont ebből kiindulva azért nekik sem esne jól, ha asszonka kikapna valaki mást is...Inkább ők.

TBal 2013.04.15. 14:33:30

@TBal: @skarlát betű: az engedély nyilván a velem kapcsolatos dolgokra vanatkozik, magadról természetesen annyit mondasz, amennyi jól esik :).

orsiw 2013.04.15. 14:35:40

@skarlát betű: igazad van, a dugópajti nem szerető. Ha viszont engem minden nap felhív és aggódik értem, plusz egy jó barát (és vica-versa) akkor azzal az emberkével nagyon szívesen élnék együtt, hogy még jobban gazdagítsuk az életünket egymással. Ha meg erre nincs lehetőség, akkor ne hülyítsük egymást feleslegesen. Akkor legyen barát, nem kell telefonálgatnia, dugás meg nix.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2013.04.15. 14:40:58

@orsiw: Mi ebben a hülyítés, azt nem értem. Mindketten tudjuk, hogy mi az ábra, és mindkettőnknek jó ez így.
Lehet, hogy egy párhuzamos univerzumban az embernek az itteni univerzumbeli sz-e a férje/felesége, de az is lehet, hogy ott is szeretők :P
Van olyan kapcsolat, aminek épp az a varázsa, hogy szeretőség és nem együttélés. A 2 műfaj nagyon más, de mindkettőből van nagyszerű és szar is.
Neked meg fix egy monogám kapcsolat kell, oké, csak amíg ez nem jön össze, addig mit csinálsz?

florence 2013.04.15. 14:52:15

@TBal:

Szerénységed nem ismert határokat. Eddig :-) Mostantól meg egy kicsit kijjebb tolódtak azok a nemismert határok is.
Aranyos, amint "zavarba jössz" :-)
Gondolom, a csajozós imágód szerves része :-)))))

TBal 2013.04.15. 20:47:33

@florence: nem igazán van csajozós imágóm, igyekszem magamat adni és ha úgy adódik, fontos, hogy a lány/nő mire mond igent, és igyekszem meggyőződni arról, hogy tudja kezelni, pl. nem kezd el epekedni utánam, nem akar első lenni nálam. Így persze nem is dúskálok az igenekben, de nem is vagyok a bioszex (fűvel-fával) híve, ha keresek, akkor általában egyvalakit, hosszabb távra.

A "zavarba jövés"-t inkább poénnak szántam - igen, értelmesnek tartom magamat, remélem, mások is. Humor? Nem mindenkinek az ízlésével találkozik, de többeknek tetszik, nekem ez elég. Nem szerethet mindenki, de nem is kell.

orsiw 2013.04.24. 10:01:17

@skarlát betű: "amíg nincs monogám kapcsolatod, addig mit csinálsz?" Nos. 1) egyedül vagyok; 2) dugópajti tűzoltásra hülyítés nélkül közös megegyezéssel 3) keresem a párom, azaz monogám kapcsolatot. 4) A legvégső esetben vetemedek arra, hogy foglalt fiúra pattanjak, pont azért mert már néha előfordult és elég szar. Ennek ellenére jelenleg is a legvégső eset van. És megint szar.

ghost recon 2013.04.24. 11:02:01

@orsiw:

LOL!
"-Mikor és hol erőszakolt meg a Medve, Nyuszika?
-A patakparton, a nagy fűzfa alatt. Tegnap, meg tegnapelőtt. És ma megint oda megyek."

orsiw 2013.04.26. 11:44:20

@ghost recon: nem vagyunk hibátlanok.

ghost recon 2013.04.26. 11:52:18

@orsiw:

Nem, persze. De azér a közvetlen tapasztalatból valamennyire mégis tanulni kéne, hein?

TBal 2013.04.26. 13:26:48

@orsiw: "Ennek ellenére jelenleg is a legvégső eset van. És megint szar."
Ezek szerint az egyedüllét még szarabb... :)

ghost recon 2013.04.26. 13:35:44

@TBal:

Ki hogyan bírja. Van aki akármeddig is elvan egyedül, van aki egy napot sem bír ki. Ez utóbbi szerintem infantilis vonás.

TBal 2013.04.26. 13:41:04

@ghost recon: szoktam idézni a Bambiból a legfontosabb mondatot, illetve kérdést: "Te nem tudsz egyedül lenni?"

ghost recon 2013.04.26. 13:46:50

@TBal:

Köszönöm kérdésed, én kiválóan bírok egyedül lenni. Remekül tűröm a magányt, ámbár nyilván nem lubickolok benne.
Tapasztalatom alapján szilárd véleményem, hogy kimondottan jó, ha egy kapcsolatot magány követ, és nem egyikből ugrunk a másikba. Főleg nem úgy, hogy esetleg még ösze is lóg két vagy több kapcsolat.

TBal 2013.04.26. 13:56:40

@ghost recon: ebben egyetérthetünk, azt hiszem. Az elöbb se kérdeztem, hanem kb. egyetértettem Veled.

TBal 2013.04.26. 13:58:19

@ghost recon: @TBal: Bár személy szerint a legjobbnak azt tartom, ha egy kapcsolatot halál, esetleg megözvegyülés követ, feltéve, ha a kapcsolat egy életen át tartott.

orsiw 2013.05.07. 11:15:16

@ghost recon: nem, nincs gondom az egyedülléttel, nem vagyok társfüggő, ha erre gondolsz. Bár őszintén szólva nem szeretem, ha ezt a "bélyeget" lépten-nyomon rásütik valakire.
Van, amikor a szituk úgy hozzák, hogy nyuszika a patakparton találja magát. De azért reménykedik, kísérletezik, hátha nem. Mindent belead: akkor se nem. Na, amikor látja, hogy akárhogy odateszi magát, nem változik semmi, akkor már inkább nem szívesen megy ki.

orsiw 2013.05.07. 11:16:36

@ghost recon: az össze is lóg két kapcsolatról meg csak annyit, hogy két év szünet, az már elég ahhoz, hogy mondjuk "Tudok egyedül lenni?"

ghost recon 2013.05.07. 11:31:25

@orsiw:

Nem sértegetni akartalak. Manapság meglehetősen gyakori, hogy az emberek egy percig sem képesek egyedül kibírni. Tulajdonképpen már-már az számít abnormálisnak, ha valaki nem kap sírógörcsöt, ha nincs aki elkészítse a reggeli kakaóját.
Személy szerint nekem is volt olyan nőismerősöm, aki mintegy bemutatkozásként és a félreértések elkerülése végett közölte: úgy legyen saját életem, hogy ő képtelen egyedül aludni. És tényleg nem is tudott.:)

orsiw 2013.05.08. 09:43:21

@ghost recon: de gondolom ezt nem bírtad...és a hölgy hogy bírta a köztes időszakokban?

ghost recon 2013.05.08. 10:51:41

@orsiw:

Én ezt nem is akartam bírni, és a hölgy sem kényszerült rá, hogy bármit kibírjon. Az a fajta volt, aki bármikor szerzett magának alvótársat ha akart.

ghost recon 2013.05.08. 11:31:04

@orsiw:
Azt te csak úgy gondolod. Valójában hiába tud bedugni az ágyába szinte bárkit, akit csak akar, valójában boldogtalan a mai napig. Depressziós, kissé paranoid, csalja a férjét, a szeretőit, a szeretői melletti szeretőit, mindenkit. Esélye sincs egy normálishoz közeli életre, és ő sem lesz örökké fiatal.

orsiw 2013.05.09. 17:06:17

@ghost recon: félre ne érts, nem irigylem egyáltalán. Namost ezt a nőt mégis valaki elvette feleségül. Kemény. Igen, az poén, ha már a szeretődet is csalod egy másik szeretővel. Menekül önmaga elől is. Először magaddal kell jól együtt lenni, a többi már csak bónusz.

ghost recon 2013.05.09. 23:14:34

@orsiw:
Az még csak hagyján, hogy elvette, de azóta is a férje. És liheg és gürcöl, és nyalja a seggét, mint egy idióta.
süti beállítások módosítása