A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Az igazi szexterapeuta

2011.05.09. 08:14 skarlát betű

A hivatásos szexterapeutákat csak filmekből és könyvekből ismerem. Nem tudom, mennyire hatékonyak, meglehetősen szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. A szexről beszélni is kell - és ez a poszt egyik központi mondanivalója -, de a puszta duma nem elég. Márpedig a hivatásos szexterapeuta nem szexelhet a pácienseivel. (Hivatalosan legalábbis nem.) A szexben azonban az egyetlen dolog, ami működőképes, ha gyakoroljuk is. Elmélkedni szép, de gyakorlat nélkül csak arra jó, hogy egyre frusztráltabbnak érezzük magunkat.

Az ideális szexterapeuta tehát a hozzáértő, empatikus és nagyon tapasztalt szerető lehet. Akivel meg tudjuk beszélni, ha valami nem működött eddig, vagy nem működik most, ha tudni szeretnénk, szerinte mit lehet tenni, másnak például mi jött be. Tudom, biztos vannak olyanok, akiknek minden megy, mint a karikacsapás, vagy olyanok, akiket egyszerűen nem érdekel ilyen szinten a szex. Ők csak csinálják, de nem dumálnak róla, és főleg nem elmélkednek. Ha valakit a téma mélyrehatóbban izgat, és nem a röhögcsélés vagy az infantilis nagyzolás szintjén, annak az intenzív, verbális és gyakorlati szexterápia nagyon jót fog tenni. 

Kérdés, miért nem lehet ezt szolgáltatásként, egy profitól igénybe venni. Olvastam már olyan örömlányról, aki saját bevallása szerint képes a férfiak szexuális gondjait ilyen tettleges tréninggel megoldani - persze messziről jött ember azt mond, amit akar. Nem tudom, képes-e rá. Nem tudom, olyasvalaki, akinek fizetünk a szexért, el tud-e hitetni velünk dolgokat. Lehet, hogy bizonyos férfiaknál ez is működik. Nők esetében inkább kétlem. Egy nőnek valószínűleg kell a kötődés, a bizonyosság, hogy a férfi - ez esetben az ő szerető szexterapeutája - őt kívánja, és nem a pénzéért mondogat ezt-azt vagy szexel vele olyan szenvedélyesen. Kár, hogy az effajta szexterápiát is nyújtó kapcsolat sejtésem szerint nagyon kevés lehet ... És pusztán a szerencsén múlik, hogy valaki belebotlik-e egy hasonló önkéntes jótevőbe.

Miért nem töltheti be egy férj vagy egy állandó partner ezt a szerepet? Betöltheti? Lehet, hogy igen, hátha van valakinek erről tapasztalata. Talán egy jóval idősebb férfi egy fiatalabb nő életében működhet ilyen minőségben is. A kérdés csak az, hogy egy nő mikor jut el abba a korba, hogy a szexualitása tudatossá váljon. Nem huszonévesen, azt hiszem. Tehát még az is lehet, hogy meg se fogalmazta magának a kérdéseket, amelyekre választ kap. Vagy mégsem kap rájuk választ? Kivel lehet őszintén, tabuk nélkül beszélni a szexről? És van rá igényünk egyáltalán? 

30 komment · 2 trackback

Címkék: szerető szexterápia

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr862884245

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pszi-fóbia 2011.05.09. 11:17:25

Ki-ki biztosan talál olyan embert az ismeretségi körében, aki a külső szemlélő számára pszichológiai segítségre szorulna, mégsem lehet rávenni, hogy igénybe vegyen ilyesmit. Talán még sértésnek is veszi az ajánlatot, mintha az legalábbis a lehülyézésév...

Trackback: Sosem volt neki igazán jó senkivel az ágyban 2011.05.09. 11:16:50

Nem tudom, lehet-e itt szexuális kérdést is feltenni? Van egy barátnőm, már fél éve járunk. Az a gond hogy ez amolyan féloldalas kapcsolat, mert szex az nincs benne. Azt hittem azért, mert szűz lehet. Mikor megkérdeztem elmondta hogy nem az, csak so...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barbieds (törölt) 2011.05.09. 10:37:21

Én azt tapasztaltam, hogy a legjobb terapeuta a bizalom/intimitás a vággyal ötvözve - ez tudja leginkább kihozni az emberből, amit és ahogy szeretne a szexben.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.09. 10:57:17

@barbieds: Ez szerintem is helytálló, de a nagy kérdés az, hogy kell-e hozzá nagy tapasztalat. Vagy vannak-e olyan esetek, amelyek megoldásához sokkal nagyobb tapasztalat kell, mint amit egy ember 2-3, 4-5 partner megtapasztalásából le tud vonni. És ugye itt arról is beszélgettünk, hogy te például nem bírod, ha más tapasztalatról esik szó. Pedig alkalomadtán abból sokat lehet tanulni. És valamennyire hitelesebb, ha egy számodra hiteles ember szájából hallod, mint ha a neten olvasod, ahol mindenki azt ír, amit akar. Nem is csak arról van szó, hogy mit szeretnél a szexben, hanem, hogy mire vagy képes. Erről a határtologatásról épp te írtál valamikor.

barbieds (törölt) 2011.05.09. 11:37:40

De mi az, hogy "esetek megoldása"? Ha pl. valaki borzasztó gátlásos?
Ehhez annyira nem tudok hozzászólni, bár persze gátlás bennem is volt/van (még ha hihetetlen is :)). És nálam ezt mindig a partnerbe vetett bizalom, a belőle áradó gátlástalanság és tapasztalat oldotta. Tapasztalatra tényleg szükség van, de nem úgy, hogy elmeséli nekem az előző nőügyeit (vagy legfeljebb csak kis mozzanatokat), hanem hogy az átélt élményeket olyan viselkedésbe szintetizálja, amivel megnyit engem. Ez létező dolog!!!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.09. 12:12:05

@barbieds: Nem csak a gátlásosság. Bár lehet, hogy a legtöbb probléma ezzel függ össze ... De vannak orgazmus-gondok is. (Film: Short Bus) Rengetek olyan egyéni megoldandó dolog lehet, amire egy szimpla párkapcsolat nem feltétlen tud válaszokat. A férfiaknál is vannak merevedési problémák, korai megömlés, satöbbi. Ezek lehetnek kis jelentőségűek, vagy súlyosabbak, van, hogy szakember kell hozzájuk, de a szakember hogy tud segíteni? Tud-e segíteni? Szívesen venném valakinek a véleményét, aki már járt szexterapeutánál.

TBal 2011.05.09. 13:57:50

Érdekes ez a gyakorlati szexterapeuta dolog, de ezt csak olyan társadalomban lehetne megcsinálni, ahol a szexet nem ötvözik tabuk. Illetve, annak, aki igénybe veszi, annak nagyon nyitottnak kell lennie, pl. a párja nem szabad, hogy megcsalásnak vegye a terapeutával való szexet...

Keleten működik, legalábbis a gésák szerintem közel állnak ahhoz, amit te itt elképzelsz.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.09. 15:59:19

@TBal: De az is a pasiknak van fenntartva, pedig a nőknek talán több szükségük lenne rá, hiszen bonyolultabb a szexualitásuk. És mi van a szexterapeuta lelkével? Az a gond, hogy egy nőnek ez a terápia feltétlen érzelmi ügy is, nem csupán testi ...

A többiek meg hová tűntek ... :-)

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2011.05.09. 23:54:26

nem vagyok pszichológus, de legjobb tudásom szerint, ha két ember között nem működik a szex, akkor az általában egyéb párkapcsolati problémáikra vezethető vissza. ennek kibogozására való a párterápia. ott a pszichológus/pszichiáter közvetítésével beszélheti ki magából a pár az ilyen problémákat. gyakorolni meg otthon lehet kettesben. :)

egyedül akkor lehet érdemes elmenni szexológushoz, ha több partnerrel is ugyanaz a probléma merül fel. pl. vaginizmus, orgazmusképtelenség férfival (míg mondjuk egyedül a kispárnával meg megy). akkor ott valami partnertől független, probléma van, amiről érdemes lehet beszélni kettesben is a szexológussal.

de személyes tapasztalatból tudom, hogy vannak esetek, amikor tényleg elég egy szerető, aki mellett nincs megfelelési kényszer (esetleg az élet egyéb területein is), és aki meghallgatja a másikat, és odafigyel rá. de gondolom ritka lehet az ilyen madár, ha léteznek pl. olyan nők, akik több tucat partner után, 39 évesen élik át életük első orgazmusát egy férfival.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.10. 07:00:01

@dildozer: Kizártnak tartom, hogy egy idegen jelenlétében jobban meg tudom beszélni a problémáimat a párkapcsolatomat, és főleg a szexet illetően, mint kettesben. Akivel kettesben se tudok beszélni, az egy 3as társalgástól eleve elzárkózik, és úgyis annyira visszafogott, hogy nem nyílik ki egy idegennek. Egyébként, ahogy én itt vallomásokat olvasgatok - ebben a blogban és más helyeken - a szex nem megy (elég jól)-eset nem rejt feltétlen egyéb párkapcsolati problémát. Csak gyakran van az úgy, hogy az ember nem a legszenvedélyesebb szexpartnerével bútoroz össze ... Tán, mert nem is tudna együtt élni vele.

Partnertől független probléma: persze, vannak olyan dolgok, amelyek általános nehézségek, de nem egyformán jelentkeznek minden partnernél. Amíg valaki nem nagyon próbál ki több partnert, addig azt is hiheti, hogy a probléma belőle fakad, és nem azért van, mert a partnerével inkompatibilis ... Nem ilyen egzakt dolgok ezek, sajnos, hogy az ember tudná, minek mi van a hátterében. De egy olyan beszélgetésben, ahol nincs semmi intimitás egyébként, merthogy a terapeuta egy idegen, aki pénzért beszélget, nekem nem túl valószínű, hogy az emberek többsége igazán őszinte tudna lenni. Meg azt is ismerjük, hogy leásunk a lelki okokig, aztán marad minden a régiben, mert egy nagyon empatikus játszótárs nélkül nem oldódik a görcs. És ezt a szexterapeuta nem tudja hozni. Főleg, amiket az idősebb korosztályról, -tól ilyen ügyekben olvastam, hajmeresztő ... (Itt, kies hazánkban.)

Nem is biztos, hogy olyan ritka az olyan nő, aki későn éli át élete első orgazmusát egy férfival. Csak erről aztán végképp nem szokás nyíltan beszélni ...

TBal 2011.05.10. 09:21:37

@skarlát betű: Hát, férfiprostituáltak azért vannak, kis számban - de gondolom, hozzájuk hozzá tartozik, hogy kellemes élményt adjanak, önbizalmat öntsenek a nőbe. De tény, hogy azért ők se nevezhetők szexterapeutának...

szociologus 2011.05.10. 11:03:26

@skarlát betű: Elöször is: Az elejétől olvasom a blogot, hozzá ugyan még nem szóltam, de gratulálok! Nagyon érdekes témákat hozol fel és nem mellesleg (néhány trollt leszámítva) nagyon értelmes és építő hozzászólások születnek; jó társaság jött itt össze. (Olvasgatva Titeket mindig eszembe jut, hogy a mondatok mögött milyen hús-vér ember bújik meg.)

A témához: Teljesen igazad van, az önmagában nem árul el semmit egy kapcsolatról, ha csak azt tudjuk róla, hogy az ágyban nagyon nem mennek rendben a dolgok. Ismerek olyan párokat, ahol egyedül a szex működik, és olyanokat is, ahol egyedül a szex nem működik. Sokfélék vagyunk mi emberek.

Az egy másik téma, hogy az ágybeli zavarok (pláne ha nem szimmetrikus az ezirányú érdeklődés) hogy verik szét idővel a kapcsolatot, vagy hogy viszik az ember fiát/lányát egy buja szeretőhöz.

M-elicious 2011.05.10. 11:12:51

Közvetlen élményem nincs, de épp tegnap fejeztem be Poppertől a Meghívott szenvedély című opuszt, amiben a szexterápiáról, illetve a terapeuta hozzállásáról is szó van. Mindenkinek melegen ajánlom a könyvet, nem csak ezért.

TBal 2011.05.10. 11:59:20

@éniskócos: te is PONT ezt akartad mondani? :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.10. 13:26:51

@TBal: Olyan beszámolót is szívesen olvasnék, aki már igénybe vett férfi prostit, de szerintem ez elég ritka. Nem tudom, hogy van másnál, de én nem hinném el egy fizetett pasinak, hogy jó nő vagyok :-) Ahogy a férfiaknak se feltétlen javasolnám, hogy higgyék el a prostituáltak sikongatásait.

@szociologus: Örülök, hogy most végre kommenteltél. :-) Nem is tudok belekötni.

@M-elicious: Valamit bővebben nem írnál róla? Egyébként szeretnék könyvekről is posztokat közölni, de eddig még nem jutottam el ide. Tervbe van véve egy pár. De ha valakinek van kedve, és szívesen írna, akkor várom. Teljesen személyes megközelítés is jöhet, nem profi kritikára gondoltam.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.10. 13:27:51

Az előző kommentem első mondata kissé béna lett ... "Olyan nő beszámolóját is szívesen olvasnám ..."

M-elicious 2011.05.10. 15:16:42

@skarlát betű: írok majd, ha a könyv a kezemben lesz. sajnos még nem tudom betéve, de lehet, h eljön majd annak is a napja:-)

barbieds (törölt) 2011.05.10. 16:22:39

@skarlát betű: A prostituáltak igénybevételénél jól tetten érhető a női és férfi szexualitás különbsége. A nőknek fontos, hogy számítsanak a partnernek, fontos arról megbizonyosodniuk, hogy a férfinak is jó, amit együtt művelnek (alárendelődési hajlam ;)).
A férfiaknak is gyakran szempont ez tapasztalataim szerint, ámde ők el is tudnak tekinteni tőle minden gond nélkül. A nők meg nem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.10. 21:51:53

@barbieds: Gondolod, hogy ez alárendelődési hajlam? Ebben legalább annyira ott van az az igény is, hogy a férfi valóban kívánja őket, és ha lehet, ennél többet is érezzen irántuk ... Nekem az sokkal érthetetlenebb, hogy miként lehet kielégítő egy férfinak olyasvalakivel szexelni, akit még emberként se tart semmire. Vagy direkt azért, hogy megalázza, bántalmazza. Bár múltkor valahol láttam, hogy valamelyik afrikai országban mostanság nők erőszakolnak meg pasikat, de nem szexuális motivációból, hanem, hogy szerencséjük legyen az üzleti életben.

barbieds (törölt) 2011.05.11. 08:59:01

@skarlát betű: Eléggé biztosra veszem, hogy ez is benne van a női szexualitásnak abban a jellemzőjében, hogy kell a férfi "elismerése" ahhoz, hogy jól érezzük magunkat az ágyban. (Az elismerés persze gyűjtőfogalom, és nagyon sok mindent takar.) A férfiaknak meg nem feltétlenül kell a nőktől ez az elismerés (és attól még nem bántalmazzák az érintett hölgyet!). Erre (is) gondolok, amikor arról írkálok, hogy a dominancia nagyon alapvető férfi, a szubmisszivitás pedig nagyon alapvető női jellemző.

M-elicious 2011.05.11. 10:03:48

Egy tegnapi gondolatom: sztem Casanova tipikusan női szexuálterapeuta volt, arra a két órára/pár napra, amíg meghódított egy nőt, az a nő volt a minden, a legszebb, a legcsodálatosabb. ez a csodálat késztette őket arra, hogy beadják a derekukat.

csak ez is csapda: ha egy nő jól érzi magát egy férfival, akkor várja a folytatást, a kapcsolatot, a további törődést. ezért is nem alakult ki sztem igazán a nőket kiszolgáló ffiprostitúció intézménye úgy, mint ahogy a hetéráké v a kurtizánoké (az utóbbikaról is ír kicsit Popper), ugyanis a nők részéről mindig ott van az elvárás a következő találkozás kimondásával kapcsolatosan.

mindenesetre biztos van 1-2 ffi, aki űzi az ősi ipart, de ez csak empátiával megy (ld Duce Bigalow, the Amerocan Gigolo, imádnivaló kis bugyuta film, de megfogja a lényeget).

ám arról se feledkezzünk meg, hogy a férfiak erőforrásai végesek, ellentétben a nőkkel. nem tudom, milyen lehet a ffiaknál a szexuális kiégés, de gyanítom, hogy már a spermák sem olyan lelkesek, amikor mindennap új hölgy felé kell venni az irányt:-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.11. 12:46:46

@barbieds: Igen ... Igazad lehet. Én még ugyan olyan pasival nem találkoztam, akinek ne lett volna fontos az elismerés, de lehet, hogy csak "rossz" körökben mozgok :-) Meg ki tudja, hogy viselkednek más nőkkel.

@M-elicious: Ja, az ősi probléma. Még akkor is akarunk folytatást, amennyiben jól éreztük magunkat, ha nem szeretnénk a pasitól se gyereket, se pénzt, se posztót. Miért kéne egy alkalomra redukálni valamit, ami jó? :-)
Casanova a lehető legnagyobb csapda, de mégis érdemes ilyenbe botlani. Legalább egyszer az életben ... De ha lehet többször, az se baj. Csak tudni kell kezelni, lelkileg. Ami nem egyszerű.

barbieds (törölt) 2011.05.11. 13:48:57

@skarlát betű: Nekem pl. a baráti körben van egy pasi, aki miután elvált, és mielőtt a mostani, tartósnak ígérkező párját megtalálta, saját bevallása szerint járt kurvákhoz, mivel szüksége volt a szexre, és így kaphatta meg a legkevesebb bonyodalom nélkül (szintén az ő szavai). Pedig ő aztán tényleg az a típus, aki amúgy monogám, figyelmes, sőt érzelmes. És mégis: át tud kapcsolni abba az üzemmódba, amikor nem érdekli, hogy a nőnek számít-e. Így értem, hogy a férfiak és a nők mások. Erre szerintem a nők általában nem képesek.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.11. 14:12:55

@barbieds: Érdekes példa. Aki eddig ilyesmiről vallott nekem, már, hogy járt prostinál, mind azt mondta, hogy neki az nem volt kielégítő, és zavarta az üzleti viszony. És mind azt szerette volna, ha úgy érezheti, hogy tényleg képes gyönyört adni - még a prostinak is. Persze lehet, hogy csak ködösítettek, szerettek volna jó színben feltűnni, de semmi szükség nem volt rá, hogy egyáltalán bevallják a dolgot ...
Egyébként ezért irigylem a férfiakat, jó lehet. Sokkal egyszerűbb lenne az élet, ha a nők is képesek volnának ezt hozni.

barbieds (törölt) 2011.05.11. 14:23:28

@skarlát betű: Bennem óhatatlanul felmerül, hogy a különbség onnan származhat, hogy te nő vagy, ezért jobb színben akarták feltüntetni magukat, tudván, hogy a nők erről általában hogyan vélekednek. Az én esetemnél pedig nem nekem adta elő, hanem F-nek.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.11. 14:49:59

@barbieds: Igen, elképzelhető, hogy ködösítettek egy kicsit.

M-elicious 2011.05.11. 14:51:58

@skarlát betű: barbieds kommnetjéhez fűzött kommentedhez:-) én sok helyen olvastam, hogy vannak pasik, akik a lágy, ám kötelezettség- és kényszermentes érintésért járnak masszázsra, kurvához. Sokan el is panaszolják az életüket, vagy csak egy kis nyugira, központban levésre vágynak, anélkül, hogy ez őket kötelezné valamire. És ezért fizetni is képesek. Szerintem (perzse lehet, hogy naiv kis liba vagyok, nem volt még dolgom sem prostituálttal, se nem vallotta be nekem még senki, milyen volt neki) azért a csak a magáról az aktusról szóló fizetett numerák inkább az útszélen történnek, de emellett van egy csomó igényesnek mondott fiatal v kevésbé fiatal nő, aki az interneten hirdeti magát, ami egy más kategória. persze le lehet engem hurrogni, mert tényleg hipotetikus a hozzászólásom.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.11. 15:04:43

@M-elicious: Ezt a témát persze a pasiknak kéne itten megvitatniuk, de ők nem akarnak hozzászólni. Biztos még egyik se járt prostinál :-)
Hát, nem tudom. Mikor is őszinte egy pasi?
1) Mikor egyedül van, a tükörrel szemben?
2) Mikor haverral van, akinek adnia kell a macsót?
3) Mikor nővel van, aki előtt jó színben akar feltűnni? (Akár van köztük valami erotikusan, akár nincs.)
Talán soha sem őszinte 100%-ig. Még önmagához sem. TALÁN.

M-elicious 2011.05.11. 15:16:58

@skarlát betű: Muhaha, biztos a 3. esetben:-)

notC 2011.05.13. 11:34:31

@skarlát betű: ej-ej... Ez nem volt egy hízelgő hozzászólás a pasikra nézve... Mint ahogy nőből is sokféle van, biztosan pasiból is.
A férfiaknál azt gondolom, hogy fontos az önbizalom. Ha az nincs, akkor férfi sincs. Hím-tag igen, de kb itt véget is ér. És a jelenkor emancipált lányai elég alaposan próbára is teszik ezt.
@M-elicious: -nak igaza van, az illúzióért mennek a pasik kurvázni. Szemérmes kurvának üres a buxája, megfordítva egy menő hivatásos nem szemérmes. Ami a férfiban simán kiválthatja a "hú, de pasi vagyok!" érzést. Csak úgy sikongatott, amikor döngettem és olyan hálásan bújt oda zuhanyzáskor! (persze, hogy marketing, de kit érdekel?!). Ettől aztán emberünk dereka kiegyenesedik, jobban behúzza pocakját, még vissza is mosolyog a rá bambuló utastársra a metrón.
Az útszéli történések szerintem szimpla egészségügyi aktus kategóriába tartoznak. Amiről az előbb írtam, az inkább mentálhigiénés terápia.
De hogy a témánál maradjunk. A szeretők kapcsolata a kölcsönös örömszerzésről szól. Ebben azért erősen különbözik a "hivatásos" megoldásoktól. Az eredmény persze hasonló: férfi és nő is bizonyítva érzi energiáját, kisugárzását, hódító erejét. És nem mellékesen jól jön az a kis testiség is ;) De nem feltétlen maga személy (főleg nem a nagy beszélgetésekkel, egymásba borulásokkal, őszinteségi rohamokkal körített lelki szemetesláda) a terapeuta, sokkal inkább maga a kapcsolat. A jól hangzó közhely: "nem azért szeretlek ami vagy, hanem azért akivé váltam általad.". Márpedig mivé lehet válni egy szerető karjaiban? Imádott nővé/csodálatos férfivá, buja vágyak tárgyává, titkos vágyak megtestesítőjévé. Szerintem ez már önmagában terápia. Persze OK, lehet róla beszélni is ;)
Már csak egy kérdés marad: szerető és férj/feleség miért is nem tud lenni ugyan az? Van erre egy mondásom: "vannak dolgok, amiket az ember a feleségével nem csinálhat meg....!"

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.13. 11:42:43

@notC: Na, de akkor a 3-ból melyikben őszinték? Komolyan kérdem!

Mit nem csinálhat meg az ember a feleségével? És miért??? Szerintem sokan így gondolják, de jó lenne tudni, hogy mi van a háttérben. És abban is biztos vagyok, hogy van, aki ezen túl tud lépni.
süti beállítások módosítása