A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Miért nem lehet egyszerűbb?

2011.05.18. 07:33 skarlát betű

Gyakran eszembe jut, és nem csak nekem: miért kell ilyen bonyolultnak lennie ennek az egész félrelépős világnak? Miért kell szenvedni miatta? Még ha két ember látszólag hasonló motivációkkal rendelkezik is, még ha egyértelműen vonzódnak is egymáshoz, és intellektuálisan, erotikusan egyaránt működik a kettősük, akkor is állandóan közbeszól valami ... Ahelyett, hogy felhőtlen élvezetet jelentene a szeretősdi, az idő nagy részében lelki sebeket ejtünk vagy kapunk, és egyébként is gyötörjük magunkat, a partnerünket, vagy, ha ettől visszatart minket a jobb belátás, bizalmasunk napjait keserítjük meg vele.

Vajon ez elsősorban a nőkre jellemző? Mi rágjuk magunkat ennyire, mi próbálunk olyan igyekezettel egyensúlyozni, önelemezni, mérlegelni, vajon megéri-e vagy sem, és méltatlan-e vagy sem, megalázó a helyzet vagy sem? Szeretem-e vagy sem, ha szeretem, miért elégszem meg ennyivel, ha nem szeretem, minek az egész, és miért nem jelentkezik, és miért nem szól hozzám, és miért nem mondja, hogy kellek neki? Miért akarunk mindig többet és többet, miközben tudjuk, hogy egy ponton túl már nem szeretősdi van, hanem valami egész más? Józanul átgondolva tudjuk, de mégis többet akarunk.

Aztán itt a szex kérdése. Miért kellenek nekünk feltétlen érzelmek? Mennyivel könnyebb lenne, ha mi is tudnánk csak a pillanatra, a rövid és esetleg nem ismétlődő élvezetre koncentrálni. Ha nem azon gondolkodnánk még a búcsúzás előtt, hogy mikor lesz legközelebb. Vagy kivel ... Lesz-e. Vajon hány férfi aggódik amiatt, hogy nem lesz legközelebb? És, ha nem lesz, bántja ez egyáltalán?

Persze, tudom, hogy általánosítok, mert nem minden férfi veszi ezt ilyen könnyen, és nem minden nő gondolkodik rajta ennyit. Láttam már férfiakat is hosszasan mélázni, és nőket is könnyeden túllépni kalandokon. De a kérdés attól még kérdés marad. Miért kell ennek ilyen bonyolultnak lennie? Miért nem esnek pasik az égből, és kész? :-)

20 komment

Címkék: értetlenség bonyolultság

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr482911114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M-elicious 2011.05.18. 11:22:15

Ez megint egy kerek poszt. Aki megtalálja a bölcsek kövét, és válaszolni tud a fenti kérdésekre, ossza már meg velünk! Addig is egy Popper-idézet (vö: Meghívott szenvedély):

"Valóban más lenne a férfiak és a nők kapcsolatteremtési sémája? A férfiak érdeklődését először a nő teste, erotikája kelti fel. Ha ezen a téren élményekhez jut, az érdeklődés átterjedhet az intellektusra, érzelmekre, s szerelemmé válhat. Vagyis a séma: testiség - intellektus -érzelem.
A nők többségénél az irény fordított. Felfigyelnek egy számukra intellektuálisan vagy érzelmileg érdekes emberre, s ez erotizálja őket. Érzelem - intellektus - testiség.
Sajnos ebből az következik, hogy egy kaland a nő részéről sokkal több odaadást hordozhat, jelentőségteljesebb lehet, mint egy férfinél."

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.18. 11:36:30

@M-elicious: Popper mindig jókat mondott :-)
Ennek csak egy kicsit mond ellent, hogy mégiscsak sikerül neten keresztül ismeretséget kötni, és abból kialakulhatnak nagyon komoly kapcsolatok is, pedig ott aztán az intellektus és a lélek sokkal korábban érzékelhető, mint a test. De tény, hogy az ebben a műfajban sikeres pasikban van valami feminin vonás, amitől azért ők még akkora pasik lehetnek, hogy csak na ... De szeretnek és tudnak írni, vannak gondolataik, képesek kitartóan udvarolni valakinek, akit még sose láttak. Nagyon sok férfi képtelen rá vagy egyszerűen csak lusta ehhez, aztán csodálkozik, hogy miért nem akaszt le egyetlen nőt se a társkeresőkön ... :-)
De tényleg igaz, hogy egy intellektuálisan érdektelen pasi akármilyen csinos lehet, nem fog megmozgatni bennem semmit. Szomorú, mi? :-)

barbieds (törölt) 2011.05.18. 12:30:41

@Kommentel(n)ő: Ha szépnek találod azt, akit megszeretsz, akkor hozod a Popper szerinti sémát: intellektus/érzelem -- testiség (fizikai vonzerő). :) Általában nálam is így működik, de azért volt olyan a praxisomban, hogy borzasztó jókat beszélgettem egy fiúval (kolléga volt), nagyon szimpatikus volt, sokat lógtunk együtt, de mégsem bírtam elképzelni, hogy megcsókolnám, annyira nem jött be a külseje.

De ez mondjuk nem tartozik szorosan a poszt témájához. Ahhoz csak annyit fűznék, hogy még egy nem titkos kapcsolatban is mennyit lehet gyötrődni, itt meg meg van spékelve az illegalitással is. De a szenvedés fő oka úgyis az, amiről már korábban is volt szó, meg most is visszakanyarodtunk hozzá: a nő és a férfi két külön érzelmi bolygó, nagyon nehéz közös kapcsolatstratégiában megegyezni.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.18. 12:53:09

@Kommentel(n)ő: Ez a slusszpoén a slágerre vonatkozott :-)
www.youtube.com/watch?v=hGLZqDXau98

A fizikum persze számít valamennyire, nem teljesen indifferens, de messze többet nyom a latban a többi, amiről beszéltünk ... Csak azért szomorú, mert így sokkal kisebb a választék, mint a pasik számára, akiknek elvileg nem számít (annyit) az egyéb ... persze a konkrét pasik mindig az ellenkezőjét állítják. :-)

@barbieds: Hát, én már jártam úgy, hogy nem tudtam volna elképzelni, hogy megcsókoljam, amíg meg nem történt, aztán már nagyon el tudtam képzelni. :-)
Ó, a kapcsolatstratégia ...

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.05.18. 14:59:01

Én csak annyit tudok hozzátenni - ffiként - hogy amikor szeretőm volt, majd' belehaltam minden pillanatba, amit nem tudtam megosztani a Kedvesemmel.

barbieds (törölt) 2011.05.18. 15:11:54

@Szexofon: igen, hát így van, ha szerelmesek is a szeretők (már ha ugyanazt a személyt takarja a Kedves és a szerető nálad), de ez a ritkább eset, azt hiszem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.18. 15:23:24

@Szexofon: A szerelem az más tészta a pasiknál. Olyan rendkívüli állapot, ami életükben 1x vagy 2x lepi meg őket (úgy hallottam). A nők viszont számtalanszor tudnak szerelmesek lenni, vagy úgy érezni magukat, mintha azok lennének.

M-elicious 2011.05.18. 15:31:21

@skarlát betű és @barbieds: mélységesen egyetértek

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.05.18. 17:19:25

@barbieds: @skarlát betű: Nem tudom,de abban igazatok van borzasztóan szerelmes voltam. Korántsem csak testiségről volt szó

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.18. 18:28:38

@Szexofon: Ez bennünket igazol :-)
Egyébként te hányszor voltál szerelmes életedben? Csak, hogy ellenőrizzen, helytálló-e az elméletem a férfiak szerelembe esési gyakoriságával kapcsolatban :-)

Ifigenie 2011.05.19. 09:26:52

A bölcsek köve a következő:
emberi mivoltunk biológiai, pszichológiai alapjában rejlik a megoldás:
A férfi arra törekszik, hogy minél több utódot nemzzen, a nő arra, hogy minél nagyobb biztonságban, minél jobb feltételekkel adjon életet...ezek miatt a férfiak többsége általában könnyebben túllép egy-egy "kalandon" (=dugáson), míg a nők érzelmi, majd később minden téren való biztonságot akarnak (mai társadalmi elferdítéseink szerint a férfitól)- és ezért agonizálnak ennyit (mármint a nők).

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.05.19. 10:24:08

@skarlát betű: Ha jól becsülöm 3-4 olyan eset volt, amelyiket már szerelemnek lehet nevezni, de nem volt olyan egy sem, aki iránt nem éreztem volna ...hmmm.. mi is a jó szó? talán ez: vonzalmat (és itt nem csak testi értelemben mondva)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.19. 10:35:55

@Ifigenie: Ezt szokás mondani, de szerintem elavult magyarázat, hiszen a legtöbb nő nem akar minden pasitól gyereket, akihez vonzódik. Attól, hogy valakit szeretsz (vagy vonzódsz hozzá), még egyáltalán nem biztos, hogy mindjárt gyereket is akarsz tőle, vagy le akarod szögezni magad mellé. Ez a kőkorszakban se volt így, szerintem, meg ma sincs. Ahogy a pasik se arra törekednek általában, hogy minél több gyerekük legyen, maximum a biológiájuk működik ebben az irányban, de nem lehet az emberi lényt csak a biológia alapján meghatározni.

@Szexofon: Na, akkor nálad tán az átlagnál nagyobb az előfordulás. Bár, ha csak becslés, akkor voltak ezek között határesetek, amelyekben nem vagy biztos. A vonzalom azért egész más, az lehet baráti+szexuális jellegű, de nem a szerelem elvakulása.

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.05.19. 13:34:20

@skarlát betű: A határeseteket kizártam. Csak azokat számoltam bele, amelyekben tuti szerelmet éreztem.

Igaz, ezek közül az egyik:
szexofon.blog.hu/2010/04/26/eletem_legrovidebb_szerelme

notC 2011.05.19. 13:44:28

@Ifigenie: folyatása: ha a nő letudta ebbéli "kötelezettségeit", netán a csemeték már önállósultak is, onnantól olyan intenzitással akarják megélni nőiességüket, hogy nem ritkán túltesznek a férfiakon is :)

notC 2011.05.19. 13:46:27

@Szexofon: pont ezt akartam én is írni, csak féltem, hogy az "5 perc alatt szerelmes tudok lenni egy nőbe, és a csillagokat is az égről, csak hogy viszont szeressen!" hozzászólásomért megint megkapom a magamét :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.19. 15:16:41

@notC: Már tőlem??? :-) Ugyan már ...
De ezek a villámszerelmek abban a vonatkozásban, hogy valaki baromira tud hiányozni, és kaparod a falat, nem számítanak szerintem :-)

notC 2011.05.20. 15:03:11

@skarlát betű: A villám itt azt jelenti, hogy jön és már múlik is? Mert akkor ez nem illik arra, amit írtam :)
Nekem tényleg elég rövid idő kell ahhoz, hogy valakiről kialakuljon egy olyan kép, amivel be lehet kerülni a "kell nekem!" dobozkába. S mivel ez egy intuitív döntés, de végül is egy döntés, így (mérlegként) ki is tartok mellette. A viszonzásért persze meg kell küzdeni (csillagok az égen) és nekem pl. ez a része a játéknak igencsak inspiráló tud lenni.
És persze másként élem meg az általad "falkaparós" érzésnek titulált hiányt is :) Annyi ötletem van "falkaparás" ellen, hogy több is néha, mint amennyit meg lehet valósítani :))))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.20. 19:07:51

@notC: A villámszerelem itt konkrétan inkább arra utalt, hogy sok férfi azt mondja, az aktus idejére beleszeret a partnerébe ... Na, az a fél óra vagy egy kicsit több nem szerelem :-)
Aztán van a "kell nekem", de csak dugni akarok ... Ami eltarthat hetekig, hónapokig, produkál mindenféle jelet, amit egy igazi rajongás, majd az első szex után, mintha elfújták volna. Gondolom, ez sem szerelem. Vagy?
A falkaparás elleni ötleteidet várom :-) Nekem is vannak, csak az egy konkrét személyre vetített hiányt nem csökkenti az, ha másik 5 konkrét személy van akár. Mert csak az az egy kell - egy ideig. Van, akinél évekig is eltart ez az állapot ...
süti beállítások módosítása