A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Védekezel? Vagy vállalod a kockázatot?

2011.07.22. 07:19 skarlát betű

Valamikor a blog történetének elején már emlegette valaki a témát, de igazából sose mentünk bele eddig. A többpartnerűségnek pedig van egészségügyi kockázata is. Noha Magyarországon állítólag nem túl nagy.

Ami a HIV-vírust illeti, ha nem kifejezetten veszélyeztetett csoportba tartozunk, és nem válogatás nélkül cserélgetjük a partnereinket, akkor, azt mondják, egész kicsi a megfertőződés veszélye. A HPV sem annyira ijesztő, főleg, ha a nő rendszeresen jár szűrésre. A betegség kialakulása nagyon lassú, és időben megelőzhető. Vannak még más szóba jöhető kórságok, persze, de a jelek szerint azért annyira nem rettenetes egyik sem ... Vagy mégis?

Érdekelne a valódi gyakorlat. Mert itt is hatalmas viták tudnak kerekedni: van, aki számára a biztonságos szex a monogámiával egyenlő, más a gumira esküszik, ha a partnerét nem tartja teljesen megbízhatónak. De mit ér az óvszer, ha az orális szexet is gyakoroljuk? Márpedig nem sok pár létezhet manapság, főleg nem sok szeretői viszony, ahol ez úgymond kizárt lenne. 

Az is kérdés, hogy mennyire bízunk a partnerünkben, legyen az házastárs, szerető, vagy alkalmi játszótárs. Lehet, hogy megbízunk, és tévedünk, de lehet, hogy nem bízunk meg, és akkor is tévedünk. És mit tennénk, ha kiderülne, hogy valóban elkaptunk egy nemi úton terjedő betegséget, de ennek bevallása a párunk felé a félrelépés bevallásával egyenértékű? Nem buktunk le másképp, de az ő egészsége érdekében kénytelenek vagyunk lebuktatni magunkat. 

Ti védekeztek? Vagy rábízzátok magatokat a jószerencsétekre? Lányok, mi van, ha egy pasi nem akar gumit húzni? Vagy nem tud, mert nem tart ki addig az erekciója? Meg lehet titeket győzni valamivel? A PC álláspont egy dolog, de amikor az ember ott van az adott szituációban, sokminden alakulhat másképp, mint gondolta. 

És akkor még a teherbeesés kockázatáról nem is beszéltünk ... 

55 komment

Címkék: betegségek óvszer védekezés

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr853087809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gritty goose 2011.07.22. 10:10:34

Csakis gumival, főleg, ha új partnerről van szó.
Ha nem akar használni, ha már mellé beszél, akkor felejtős az illető. Eddig egyszer volt abban részem, hogy nagyon ritkán használt, velem sem akart, de az elveimet tiszteletben tartotta, első együttlétünkre készült, hozott gumit...aztán nem lett a használatából semmi. Azóta már 7 éve a párom. Azóta spirál a nyerő.:-) Igaz, nem sűrűn...de ez más tészta.

Ha félre kacsintgatnék, akkor is marad a gumi (spirál ellenére is!). Jobb félni, mint betegnek lenni.
Soha nem tudhatjuk, hogy a kiszemeltnek a párja éppen előtte kivel és hogyan, vagy a kiszemelt mennyire forróvérű és felelősségteljes?!

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 10:45:13

@Gritty goose: Igaz, soha nem tudhatjuk, és az is igaz, hogy előfordul, megbeszéltétek a dolgot, ott a gumi, csak éppen ... Senkinek se akaródzik feltenni.
És mondd azt, hogy felejtős, ha már hetek óta fel vagy húzva, és iszonyúan tetszik a pasi, és ott vagy vele az ágyban. Jelentkezzen, aki a gumi hiánya miatt félbehagyta már!

Gritty goose 2011.07.22. 11:05:18

Mondom: felejtős!
Igaz, én már az első kérdések között tisztázom/tam ezt a gumi kérdést....így ennek a kísértésnek nem voltam kitéve (eddig).:-))))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 11:37:29

@Gritty goose: Hogy érted, az első kérdések között? Megismerkedsz valakivel, tetszetek egymásnak, egyszer csak jön a letámadás, és akkor, még csók közben: ja, dugni csak gumival vagyok hajlandó! :-P
Netes társkeresésénél valóban tisztázhatóak ezek a szándékok, de szerintem ott se az első 2 levél tárgyát képezik.

Pasik mélyen hallgatnak? Való igaz, hogy gumival az élvezet nagy része elvész?

Gritty goose 2011.07.22. 11:41:21

Lassan 20 éve a "háló" rendszeres felhasználója vagyok....nagyon sok kapcsolatom innen származik.
Azt hiszem így nem kérdés a kérdés.:-)))))

TBal 2011.07.22. 11:56:00

@skarlát betű: Jelentkezem, mint pasi...
Tök jó lenne, ha nem kellene gumi, mert azért tényleg sokkal jobb anélkül, bár szerintem ezt pasija válogatja. Tapad, ahelyett, hogy csúszna, és tényleg sok érzést elvesz. Talán a legrosszabb benne, hogy a szeretkezési stílust is meghatározza: a finom mozgásokat a nem érzem, csak az erőteljeseket, így kevés az esély egy igazi érzelmes, lassú szeretkezésre. Mármint, tudok úgy csinálni, csak akkor nem érzek semmit, és nem ugyanaz tudatosan utánozni valamit, mint érzésből csinálni... mintha nem "kapcsolódnál rá" a partneredre.

Viszont különösen félrelépésnél fontos, hogy legyen gumi, mert a partnered felé felelősséggel tartozol, szerintem. Esetleg kiválthatja a partner megfelelő ismerete, illetve tesztek - de ez csak hosszútávú szeretőnél, és azért ez sem ad teljes védelmet.

Orálisan is el lehet persze kapni dolgokat, de azok azért kevésbé komolyak, ott kisebb a veszély. Ennyi erővel wc-ről/uszodából/stb. is elkaphat az ember dolgokat.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 12:03:37

@TBal: teljesen ugyanez a tapasztalatom: bizonyos szeretkezési módokat nemigen lehet gumival művelni, és egyszerűen nem jutnak el hozzád (nyilván a partneredhez sem) olyan érzések, amelyek nagyon finomak. Ráadásul egy idő után (persze ez nem három perc, inkább harminc) mindig kezdem úgy érezni, hogy már nem a lányt dugom, hanem a gumit. De hát valamit valamiért. Én elsősorban a nem kívánt terhesség megelőzésére tartom nélkülözhetetlennek.

TBal 2011.07.22. 12:08:45

@kardhal77: A terhesség ellen mondjuk még ott lenne a fogamzásgátló, már ha a partner szedi. Nemibetegséggátló tabletta viszont sajna nincs.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 12:33:16

@TBal: A tájékoztatóm szerint, amit a nőgyógyásztól hoztam, az orális és az egyéb módon fellépő fertőzés között nincs különbség ... Sőt, az amerikaiak egyenest demonizálják az orális szexet, és szájrákos fotókat mutogatnak, hogy lám-lám ... Tehát szerintem öncsalás azt gondolni, hogy ha dugás közben használtunk óvszert, akkor orális úton se fogunk megfertőződni.
A terhesség kivédése nem olyan nehéz, lásd spirál, vagy tabletta, bár én pasiként nagyon nehezen bíznék meg nőben ilyen szempontból. Főleg, ha a nő 30-as, és még nincs gyereke.

@kardhal77: Ha a szeretkezés ennyire csökkent élvezetet nyújt, megéri még egyáltalán? Nőként nem igazán érzem ezt át, bár tény, hogy gumi nélkül azért én is jobban érzek minden rezdülést.

Más: értem én, hogy az ember ezt az álláspontot képviseli. Átgondoltan és bölcsen. De sosincs olyan, hogy az adott pillanatban nem számít semmi, mert annyira tombolnak a hormonok?

Tesztek?

koibito 2011.07.22. 12:47:14

Nem lehet mindent a hormonokra és ösztönökre fogni. Ez a bajom, h itt sokszor elhangzik, h az emberi természet nem monogám meg stb. Egyetértek. De az nem ez az ősi ösztön, az, aminek nem lehet ellenállni...Sőt.

Annyiszor tombolnak bennem a hormonok, adrenalin meg stresszhormonok amikor felidegesítenek, mégsem verem be az illető arcát, mert megállom, mert tudom, h súlyos következményei lesznek. Pedig hihetetlen késztetést érzek, h odavágjak egy nagyot.

A szexuális tombolást (akár hormoni) is meg lehet tudatosan fékezni... Csak nem akarja a többség... aztán meg néznek ha baj van, vagy fellélegeznek, ha kiderül semmi baj nincs..megúsztam...kell ez? Lebecsüljük a veszélyeket és egyben túlértékeljük a szexualitást...

A gumi nem jó, de ha komolytalan a dolog, akkor kell, ha nem ismerem a partnerem, akkor kell. De még az sem jelent semmi biztosítékot, ha ismerem az illetőt és úgy leszünk egymáséi.

Rogerthat 2011.07.22. 12:57:10

@skarlát betű: a tabletta meg a spirál akkor nem opció, ha a nő a másik kapcsolatában nem ilyen eszközökkel védekezik. ilyenkor marad a gumi.

egyébként volt már olyan, hogy nem volt kéznél gumi, volt viszont vágy, ellenálhatatlan. ügyeltünk a végkifejletre, nyilván.
a következő (és korábban hajszálpontos) menstruáció késésének hetedik napján léptem be újra a történetbe, és elég kemény további 7 napot töltöttem el benne, amíg végül-végre kiderült, kaptunk még egy esélyt arra, hogy legközelebb több eszünk legyen.

a gumi tehát szükséges rossz. szerintem mindenki, és mindkét fél jobban szereti nélküle, de azért a szexualitás több mint bőrfelületek egymáshoz dörzsölése, a fejekben is történik közben valami. azt meg már lehet befolyásolni, hogy az ottani történésekre mekkora hatással legyen az óvszer viselése. :)
engem leginkább az elején szokott zavarni, leginkább a felvétele, illetve akkor talán még nagyobb igényem van arra az intimitásra, hogy bőr a bőrrel.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 12:58:35

@TBal: ez felfogás kérdése. Ilyen-olyan fertőző betegségeket megelőzendő, én nem használnék gumit. Sokkal többet számít a partnerem megfelelő megválasztása, általában az egészséges életmód és főleg a kellő szellemi állapot. (Ha meg ezekkel van gond, a betegség megtalál, nem kell ahhoz szexelni.) Egy nem kívánt terhességet ugyanakkor hihetetlenül súlyos következménynek érzek. És nem kívánnám a partneremtől, hogy ez ellen gyógyszerekkel védekezzen -- mint amiképpen én sem lennék hajlandó ilyesmire, férfiként. Ezért aztán vállalom a gumit.

@skarlát betű: hát, tudod, így 18 éven felül engem azért ritkán fog el olyan elképesztően ellenállhatatlan testi vágy, hogy most azonnal, minden körülménytől függetlenül szeretkezni akarok valakivel. :) Természetesen azért nagyon meg tudok kívánni egy nőt. De talán éppen azért, mert már tisztában vagyok vele, hogyan működik a szexualitásom, és milyen fontos ez számomra, valahogyan kézben tudom tartani az egészet.

Ha úgy adódna, hogy ott állunk a pálmafák alatt, a telihold fényénél szikrázó homokban, és "most vagy soha" -- no hát, akkor nyilván nem szaladnék a szupermarketbe. De azért ilyen viszonylag ritkán szokott adódni. ;)

TBal 2011.07.22. 13:02:26

@skarlát betű: ki mondta, hogy orálisan nem lehet megfertőződni? De amúgy bőrérintkezéssel is lehet simán, tudok mesélni, hogy pl. a szemölcs az milyen kellemetlen lehet...
Viszont azért AIDS-et nem lehet elkapni úgy.
Nemrég olvastam egy blogbejegyzést, hogy valakik hogy szedtek fel ukrán lányokat a Balaton Soundon, ha jól vettem ki, védekezés nélkül - gondolom, ők még nem olvasták az ottani AIDS-statisztikát, nem olyan lájtos, mint nálunk.

Hát, ha a szerető így akar teherbe esni, sunyiban, akkor az őt minősíti... szerintem ki lehet szűrni, hogy hány agysejtje van neki, nem hiszem, hogy egy bizonyos szint felett komolyan gondolnák, hogy ezzel bármit el lehet érni - elég beteg azt gondolni, hogy ezután szeretni fogják őket.
"De sosincs olyan, hogy az adott pillanatban nem számít semmi, mert annyira tombolnak a hormonok? " - hát, ha a partnerednek megígérted, hogy nem lesz olyan, akkor ne legyen. Ha megbízik benned annyira, hogy elenged mással, akkor talán nem kéne ezt a bizalmat porig rombolni. Vagy lehet kezdeni a hazudozást, csak úgy meg szintén svindlizünk egymás előtt, mint egy látszólag zárt kapcsolatban.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 13:06:26

@skarlát betű: "az amerikaiak egyenest demonizálják az orális szexet" -- no persze, faszságból sosem volt hiány sem Amerikában (mért pont abból lett volna?), sem máshol. Mint tudjuk, a szex bármilyen formája, sőt, maga "a szex", úgy ahogy van, démonizálható, démonizálják is rendesen. De ettől pánikba esni, hát az nagy hiba lenne.

koibito 2011.07.22. 13:08:22

és mi van az elspricceléssel? Azt is jobb a partnerben. Vagy csak ezért nem kérné meg senki a partnerét, hogy szedjen vmit? Akár tablettát vagy spirált? egyértelmű, ez nem igazán férjezett nő esetére értendő... szóval ti, ha egy egyedülállóval akadnátok össze, s nem egy-két menetre, nem kérnétek meg, h védekezzen?

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 13:12:52

@koibito: a kérdés jó. Szerintem a férfi-női kapcsolat, benne a szex kiteljesedése, hogy ilyen közel kerültök egymáshoz. De hát akkor már ne lépjünk azon túl, hogy mi ennek a közelségnek a valódi értelme és betetőzése: a közös gyermek!

Akivel közös gyermeket szeretnék, így gyakorlom a szexet. Akivel nem, azzal máshogy.

Gritty goose 2011.07.22. 13:13:45

@skarlát betű: "De sosincs olyan, hogy az adott pillanatban nem számít semmi, mert annyira tombolnak a hormonok? "

Visszakérdeznék: Ezek szerint nálad vannak ilyen pillanatok és nem tudod megállni?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 13:23:30

@Rogerthat: Köszönöm az őszinteségedet :-)
Persze, hogy az agyban játszódik le, ez is teljesen igaz ... Úgy egyébként meglep, hogy eddig minden pasi ilyen felelősségteljesen nyilatkozott, mert levelezésileg nekem más a tapasztalatom.

@TBal: A legtöbben nem ígértek meg semmit a partnerüknek, merthogy az nem tud semmiről ... A tisztességes játékszabályok világosak, csak arra utaltam, hogy hányszor és hányan, még egyébként nagyon tisztességes emberek is meg tudják szegni ezeket.

@kardhal77: Nem én demonizáltam az orális szexet :-)

@Gritty goose: Tartós szeretői kapcsolatban ... De nincs titok itthon sem ebből a szempontból.

koibito 2011.07.22. 13:26:08

@kardhal77: Ez tetszik. Nagyon is. Nem Erósz játékszere vagy :)

Lehet, mert fiatal vagyok, sose így láttam ezt a dolgot, legalábbis eddig. De még sokat kell tapasztalnom, hogy ilyen kiforrott legyek... Jó pap holtig tanul :)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 13:39:23

@koibito: tapasztalatim szerint inkább: "jó tanár holtig papol". :)

M-elicious 2011.07.22. 13:45:56

@TBal: "Orálisan is el lehet persze kapni dolgokat, de azok azért kevésbé komolyak, ott kisebb a veszély. Ennyi erővel wc-ről/uszodából/stb. is elkaphat az ember dolgokat"

A teljesség igénye nélkül: herpesz, chlamydia, HPV, tripper, szifilisz, (igen, ez a kettő még mindig létezik) orális úton is elkapható.

Nem a legtökéletesebb, de íme egy körkép:

www.medimix.hu/cikk.php?cid=269

Aki ezekkel a betegségeknek legalább a nevével találkozott, talán tudja, hogy ugyan nem mindegyik be lehet belehalni (mint a HIV-be, és a HPV egyes válfaja által okozott méhnyakrákba, és hagyjuk a szifiliszt, mert nagyon el kell hanyagolni, hogy bele lehessen halni), viszont attól még nagyon durvák, és komoly szövődményekkel járhatnak.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.22. 13:53:34

@M-elicious: bocsáss meg, de egy orvosi lexikont felütni, mi haszna van annak? A villamoson is elkaphatod a TBC-t, ha olyan állapotban vagy. Minek hülyítjük magunkat ilyesmivel?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 14:02:17

@M-elicious: A tájékoztatóm szerint vannak olyanok, amelyeket nem lehet gyógyítani, de kezelni igen, és a HPV pont az, amelyiket legjobban lehet szűrni, mert 7-8 év a kialakulási időszaka. Tehát, ha minden 1-2 évben elmész szűrésre, idejében léphetsz, és tájékoztathatod a partnereidet is. (A kislányoknak meg ott az oltás.) Szerintem nem árt rendszeresen szűrésre járni egyéb betegségekre való tekintettel sem ... Ennél jobb módszer tényleg csak egy van, az önmegtartóztatás ...

Egyébként a tájékoztatók valahogy pont úgy vannak kitalálva, hogy minél ijesztőbbek legyenek, nekem ez a benyomásom. De biztos így van ez jól.

Gritty goose 2011.07.22. 14:27:49

@skarlát betű: A kislányok is menjenek szűrésre, amint szexuális életet élnek, akkor is ha oltva vannak!

Egyébként meg az oltás, még mindig baromira drága...és még nem ment le egy generáció, hogy tudjuk a védettség mellett milyen mellékhatásai lesznek/lehetnek?!:-(((((((((((((((((

M-elicious 2011.07.22. 14:31:40

@kardhal77: köszönöm, kedves kardhal, a kioktatást. ha statisztikát csinálnánk, hogy a pasik/nők (sztem az utóbbiak többet, saját bőrükön tapasztalva) ezekből a betegségekből mennyit ismernek, te is meglepődnél az eredményen....

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 14:38:08

@Gritty goose: A HPV oltást sok helyen fizeti az Önkormányzat, felnőttnek tényleg nagyon drága.
Minden oltásnál felmerül a kérdés, hogy milyen szövődményei lehetnek ... De ez messzire vezethet. És persze, mindenki járjon szűrésre :-) Nem csak a lányok.

@M-elicious: Tényleg, érdekes lenne egy statisztika.

Gritty goose 2011.07.22. 14:46:51

@skarlát betű: Utána jártam a támogatott oltásnak...nálunk is az...lenne!
Csak kiderült, hogy CSAK a 13. éves lányoknak. A többinek majd támogatott, de már 3 hónapja várunk, hogy jelezzék a támogatás körülményeit és az oltással kapcsolatos dolgokat (kinél, hogyan, mikor?).:-(((

Na az egy másik téma lehetne....pasik és a szűrés?! Még a dokihoz is vontatni kell őket ha baj van, nem hogy önként és dalolva altájéki vizsgálatra menjenek.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.22. 18:50:13

@Gritty goose: A szűrés mehet vérvétellel, anonim jelleggel.
www.anonimaids.hu/anonimszures.htm
Igaz, ez csak HIV-vírusra szűr.

Én is tapasztaltam, hogy kitesznek egy plakátot a HPV oltásról, és nincs rajta elérhetőség, semmi. A kerületi kórházban dolgozó nőgyógyász nem hallott róla. Minimum érdekes ...

viczabubus 2011.07.22. 21:26:56

hogy egy kicsit feldobjam a péntek estéteket: apafia.blog.hu/2011/07/22/vedekezes_7

viczabubus 2011.07.22. 21:27:51

@Gritty goose: egyetértek. ffiak és szűrés, kemény dió.

Gritty goose 2011.07.22. 21:38:16

@skarlát betű: Én ezt tudom, hogy anonim is lehet....nem egyszer s nem kétszer voltam már "fénykoromban".:-)))
Na de kérdem én....már csak a jelenlévő férfiakat...ki volt már ilyen szűrésen?

@viczabubus: Ugye-ugye!? :-)))

Labdarózsa 2011.07.23. 10:35:19

Hihetetlen okosak, érettek és tudatosak vagytok. Dicséretes! De vajon tényleg saját tapasztalat nélkül lettetek ilyenné? Egyikőtök sem égette meg magát? És minden óvintézkedés ellenére nincs bennetek a félsz, hogy mi van, ha mégis valami baj lesz?
Nem gondoljátok, mennyire igazságtalan, hogy ami igazán jó az életben, azt sosem élvezhetjük önfeledten?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.23. 13:47:39

@Labdarózsa: Nincs tökéletes biztonság, és nincs tökéletes tudatosság - ezen kívül tökéletes őszinteség sem ebben a kérdésben, az a gyanúm. Most azok, akik nem akartak lecseszést kapni, inkább nem szóltak hozzá, szerintem ...
Szeretjük az öncsalást, de nem bírjuk, ha valaki rámutat, hogy jé, te is :-)

barbieds (törölt) 2011.07.23. 19:08:14

@skarlát betű: gumi-gumi-gumi, bár néha tényleg olyan érzés (és hanghatás), mint amikor valami műanyag felületet suvickol az ember. :D Én a hpv-től rettegek iszonyúan, mondjuk ehhez képest csak félvédelem van, mert szopni nem vagyok hajlandó a gumit. Szóval veszélyesen élek...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.23. 19:49:15

@skarlát betű: aki ilyen blogokba írogat, szerintem viszonylag magas fokú tudatossággal él a szexualitás terén, és talán ez terjed ki a védekezésre is.

De a lényeg szerintem nem ez, hanem a szorongás jelenléte.

Attól tartuk, észre sem vesszük, hogy ez az egész konkrét téma, kommentestül-mindenestül semmi másról nem szól, mint a szorongásról. És ki jobban, ki kevésbé szorong.

(Megjegyzem, én úgy látom, az egész blogban igen nagy hangsúlyt kap a szorongás -- nem tudom, ezzel újat mondtam-e, vagy számodra is világos.)

barbieds (törölt) 2011.07.23. 21:36:01

@kardhal77: ja, rám például teljesen jellemző a szorongás a szex különféle aspektusai miatt. Végül is annyi minden tiltás, bűntudat, elfojtás kapcsolódik hozzá, hogy nem megy ám csak úgy az élvezet minden további nélkül. :)

Rogerthat 2011.07.23. 21:53:24

@kardhal77: a blogban én azt, amit te szorongásnak látsz, inkább egyfajta -az egészségesen nem túlmutató- tépelődésnek, útkeresésnek érzem.

a kommentek persze más tészta, abból inkább lejöhet valami ilyesmi, de az összképet én nem érzem szorongósnak. tény ugyanakkor, hogy bőven teret kapnak a hűtlenség kapcsán megélt negatívumok is.

koibito 2011.07.23. 22:08:18

Szorongás nincs bennem, olyan partnert sikerült találnom, akivel a szexualitást mindenféle szorongás nélkül tudom meg/átélni.

Érdekes lehet viszont, hogy vajon hányan keverik össze a szorongást azzal, hogy a szexuális úton terjedő fertőzéseket/betegségeket tudatosan igyekezzük kerülni. Ez a kérdés a gyakran partnert cserélőknek lehet inkább érdekes.
Hisz, az én esetemben korlátolt számú (2) és hosszú távú partnerekről van szó, akikről tudom, h nem fekszenek össze-vissza. Holtbiztosra tudom.

Másfajta szorongás, amikor próbálod titkolni a feleség/férj elől kicsapongó (még ha csak egyetlen egy partnerrel) életed. A lebukástól való félelem, ha állandósul szorongáshoz vezet... számomra a szorongás állandó félelemet jelent.

Az a baj, h anno igen, tagadhatatlan, h az egyház próbálta szabályozni az ember szexuális életét (is), hisz könnyebb "igába hajtani" és kontrollálni a szorongó, frusztrált embereket, hisz ígértedet adsz a "feloldásra"... de ez egy ragadvány, amit le lehet mosni. Hisz a bibliában nem találsz olyat, h ne szopd le társadat... ne közösülj vele kötelek használatával :D stb...
Sajnos amíg büntetőtörvényekkel szabályozták (és még mindig) az ember állatias (értsd erőszakos) természetét, tehát nem verheted be másnak a képét, h abból ne legyen neked bajod, addig a középkorban az anyagias és korrumpálódott (hisz minden ami intézményesül korrumpálódik is) egyház lelkileg (lelki törvények) próbálta befogni és megtörni, úgymond függővé tenni az embert az egyház iránt (hisz basszus, el kell adni azokat a bűnbánó cédulákat)... Ám ezt ki lehet nőni, meg lehet ebből "szabadulni".

Azt hiszem, ha nem lenne olyan nagy baj ez a mindenki mindenkivel, akkor nem is kéne tartani attól a sok nemi betegségtől sem... mégsem olyan normális ez az embernek...
ha már annyit hoztátok már fel az állatvilágban látott példákat, kíváncsi lennék, hány nemi beteg állat van... mondjuk kutya... mert hát azok sem hűségesek egymáshoz. :) hmmm

koibito 2011.07.23. 22:13:08

@Rogerthat: nem hiszem, azzal, h szeretőd lett, ráléptél egy útra, innentől már nem keresed az utat, hisz rajta lépdelsz... innentől tépelődsz és bizonytalankodsz, h merre visz, vajon az áhított cél felé? Ez semmiképp sem útkeresés, fogalmazzunk inkább, célkeresésnek :D csak játék a szavakkal és fogalmakkal... srry

koibito 2011.07.23. 23:29:04

Azon gondolkodtam, h anno a haverokkal volt egy vitánk a házassági szerződésről... sokan rögtön ellenezték, mondván, ha bizalmatlansággal indul egy házasság, nem is érdemes belekezdeni meg eleve elrendelem, h vége legyen szóval így ismét nincs értelme a házasságnak, stb (főleg férfiak voltak ellene, érdekes)... miközben halál logikus lenne az egész, persze semmi romantika nincs benne, csak kőkemény logika és önmagam bebiztosítása, de ez rossz? hisz önzőek vagyunk... nagyon is.

na most ennek példájára, mi lenne ha egy - természetesen tartós - szeretői viszony kezdetekor kérné mindkét fél (ideális eset), hogy előtte menjenek szűrésre...
vagy mi lenne ha csak az egyik fél ragaszkodna hozzá? ebben az esetben ez nagy baj lenne? Kiölne minden vágyat? bizalmatlansággal indul a kapcsolat?
mi a baj a felelősséggel? Vagy túl sok macera?

Rogerthat 2011.07.24. 09:55:45

@koibito: túl azon, hogy a vágyat ha teljesen ki nem is ölné, legalábbis mérsékelné: egy harmadik féllel nem számolsz. ha a szeretőd is kapcsolatban van, ők nem védekeznek, és az ő párja is félrelép, ennek során begyűjt valamit, és továbbadja a szeretődnek. ekkorra te védtelen vagy a 2-3-x évvel ezelőtti szűrővizsgálatotok dacára, plusz rövidebb némi vággyal és készpénzzel ugyanez miatt.

szóval attól tartok, nem igazán van (nemi) élet a gumin túl. ami mégis van, annak pedig meg van a maga kockázata.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.24. 10:28:05

@koibito: szerződés mindig van. Mikor megismerkedsz valakivel, megosztod az életre vonatkozó elképzeléseidet, a konkrét vagy homályos vágyaidat, a gyerekkori emlékekeidet, a kedvenc vicceidet és ételeidet, a félelmeidet, a gyengeségeidet, az indulataidat, a sebeidet és hegeidet, a mosolygásodat -- ez a szerződés. Ehhez képest amit leírhastz, bakfitty.

koibito 2011.07.24. 10:33:01

@Rogerthat: Igen, abból indultam ki, h a félrelépők társai nem azok... azaz nem félrelépők.
viszont nem egyszeri szűrésről van szó, persze ez a nőknek természetes, hiszen nekik rendszeresen (1-2 évente) csináltatni kell (méhnyakrák stb)

Végül is nem igazán létezik más biztonságos megoldás (még így is meg van a guminak a kockázatai).

Sztem még a vágy hevében sem kéne (és nem is lehetetlen tudatosnak maradni) megfeledkezni arról, hogy felelősséggel tartozunk magunk és megcsalt társunk felé is...

koibito 2011.07.24. 10:50:17

@kardhal77: igen, ez lelkiség nagyon is fontos, hiszen magad tárod fel/ki a másiknak. Sebezhetővé válsz. Manapság a lelki dolgokat nem becsülik annyira. De mégis, nagyobb felháborodást kelt egy nyamvadt házassági szerződés, mint az, ha nem mondom el, h pl a családomban volt alkoholista, vagy hogy hogyan képzelem el jövőt 20 év múlva.
Ha van egy lakásom, amit vagy örököltem (érzelmi kötődés), vagy én vettem, nem biztos, h válás után eladnám, csak mert muszáj megosztani a vagyonunkat és ki kell fizetni a másikat... és ez nem jelenti azt, h nem szeretném mélyen az illetőt, csak mert vannak olyan dolgok, amiktől nem szeretnék megválni...
Annyira sok család csak gazdasági okokból marad együtt s mindkét fél csalja egymást... szép... a gyerek is látja, h anya apa közt nincs intimitás és meghittség... de hát közös a kassza és lakás meg minden... a válással meg rosszabb anyagi körülmények közé kerülhet mindenki... Pedig anno kötöttünk lelki szerződést... ismertük egymás gondolatait is... hova lett ez? Nem értékeltük eléggé... azt hiszem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.24. 13:16:40

@koibito: Honnan lehetne azt tudni egy szeretői viszonyról az elején, hogy milyen tartós lesz? Ezt semmilyen kapcsolatról nem lehet tudni.
De szép dolog, hogy mindketten menjenek el szűrésre, elméletben. A gyakorlat szerintem másképp néz ki. Gyárthatunk itt szép szabályrendszereket, engem elsősorban az érdekelt, hogy ez a hétköznapokban hogy működik. Mert valójában az számít.

barbieds (törölt) 2011.07.24. 13:48:24

@koibito: "anno kötöttünk lelki szerződést... ismertük egymás gondolatait is... hova lett ez? Nem értékeltük eléggé."

Igen, ez olyasmi, mint az egészség - amíg megvan teljesen természetes, nem is gondolkodunk rajta, semmit sem teszünk érte, csak élünk vele. Amikor elvész, siratjuk, és fogadkozunk, hogy ha még egyszer visszanyerjük, jobban vigyázunk rá. Aztán általában mégsem. Kell pár pofon, hogy tudatosak legyünk - a kapcsolataink megőrzésében is.

Labdarózsa 2011.07.24. 14:23:33

@koibito: Honnan vagy olyan halál biztos a párod bármelyikének hűségében? És ha csak tapintatos akar lenni veled?
És egyáltalán. Te elvárod az ő hűségüket?

koibito 2011.07.24. 18:11:22

@barbieds: egyetértek :) (mellesleg elég sok mindenben egyetértek veled :))

@Labdarózsa: Ez bizalom kérdése, az én esetemben nem tartok vissza senkit. Az egyikkel egy szakra járok az egyetemen, a másiknak már családja van. Nem vagyok házas, s egy darabig nem is tervezem. De azt már most tudom, h mit szeretnék elkerülni a házasságban... Szóval az egyikkel szinte mindig együtt vagyok, ám nem tartom vissza semmitől, nem én vagyok a lánc és súly, ami visszatartja. Nem hiszem, h összekötjük életünket. De élvezzük egymást...talán neveltetésünk miatt sem vagyunk igazán azok a kicsapongó emberek...
A másik, idősebb mint én, és nem akartam tőle semmit, szimpla barátságnak indult az egész, majd egy év után testi síkra is terelődött ez a barátság :) puszta kíváncsiságból, de mondjuk úgy, h ez az egész tiszavirág-életű volt... ám a barátság megmaradt... a szex nem működött nálunk annyira jól...
Szóval röviden, a bizalom az alap, ha azt mondja most nincs senkije rajtam kívül, akkor nem kételkedem... persze érhetnek bárkit meglepetések... talán kár volt azt írnom, h holtbiztosan...de jelen pillanatban nincs okom kételkedni benne. Ha már eleve nem hiszem el, amit mond a másik, nincs értelme a kapcsolatnak...

@skarlát betű: az a baj, általános recept nincs, itt erősíthetitek egymást, h nem rossz sőt tul.képpen "hasznos" a félrelépés...de ami nektek bejött, másnak nem az útja, úgy is a végén derül ki minden, akkor látod be, h jó volt-e az egész, vagy hogy megérte, az hogy egyesek érzik a hűtlenség, fogalmazzunk inkább úgy, h félrelépés, szóval, ha már most érzed annak egyéb jótékony hatásait a te életedben szerencsés vagy. De azok is, mint pl Dai, akiknek nincs erre szükségük. Az egész elméleti síkon folyik, teoretikus vitákat folytatunk itt, hiszen 1 vagy 10 példájából, de még 1000éből sem mondhatom, h ez a norma... h ez mindenkinek megfelelő.
s írtam is, h ideális eset..ideális eset csak a teóriákban létezik ;) ez egész egy feltevés volt részemről...
Továbbá nem hiszem, hogy ha én 20on évesen képes vagyok tudatossággal megélni a szexualitást, akkor egy 35+ embernek kéne behülyülnie, hisz sokkal tapasztaltabb, látottabb..ő már joggal mondhatná, h légy eszednél, s mégis, talán mert félnek az öregedéstől (pedig nagyon messze vannak még attól a kortól), vagy mert úgy gondolják, h túl sokat áldoztak a családért, vagy nem tudom miért, de totál meg tudnak őrülni...
Persze, gyorsan hozzátenném az a 35+ az nagyon is szép, hisz akkor van ere teljében az ember... de szerintem, mindennek megvan a maga ideje...annak is, h esztelen tiniként viselkedjünk, meg annak is, h tudatosan éljünk...
Szóval amellett vagyok, h a szeretősdit tudatosan kéne csinálni... én kontrolláljam a vágyat és ne fordítva, mert abból lesz a baj.

Nem tudom, csak itt blablázok, aztán majd pár év múlva, ha még lesz ez a blog (legyen úgy) majd jót mosolygok az ekkori elképzeléseimen... de mindenesetre szeretem olvasni a hozzászólásokat.. Lord_M_, barbieds, kardhal77 és mindenki más nagyon érdekes és megfontolandó dolgokat ír le... jó ötlet volt ezt elindítani, s az eddigi írások is nagyon ötletesek és érdekesek voltak... sokkal egyetértek, soktól csak facepalmoltam... de tudom, h változni fogok, s azt hiszem, ez a blog is egy olyan tényező lesz, ami hozzájárul bizonyos dolgok/szempontok átértékeléséhez, vagy ki tudja :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.07.24. 19:42:11

@koibito: Most ez lehetett volna egy vendégposzt is :-)
Nem tudom, van-e téma több évre, egy idő után már csak ismételném magam. Ami az elméleti részét illeti. Az esettanulmányok persze a végtelenségig folytathatók. Köszönöm az elismerést.

Labdarózsa 2011.07.25. 07:58:56

@koibito: Mindent értek. :-) Ilyen fiatalon persze könnyebb. Drukkolok, hogy te is érj meg annyi házasságban eltöltött évet, mint én, olyan ártatlanul, mint Dai. Nekem ebből az állapotból 25+ év sikerült hűségben, azért ez sem annyira rossz. :-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.07.25. 09:50:41

@koibito: én nem hinném, hogy a lelki szerződés kevésbé lenne fontos "mainapság", vagy akár hogy kevesebb lelki szerződést kötnénk... Ez továbbra is mindennél fontosabb, és megkötjük, ha foglalkozunk vele, ha nem.

haborgo1975 · http://haborgo.freeblog.hu 2011.08.16. 10:13:24

Úgy tűnik, hogy nagyon egyedül vagyok azzal a véleménnyel, hogy nem zavar az óvszer használata.
Mostanában egy átlagos, kisebb méretűt használok és bizonyos esetekben plussz élvezetet is okoz.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.09.03. 12:49:10

@Gritty goose:

Én már többször is voltam; amikor pl. külföldi melóm volt, s a munkaadó megkövetelte. Nem nagy vaszisztdasz.

Amúgy - hipochonder lévén - én mindenféle szűrésre el szoktam menni, kivéve az urológiát. Attól egyszerűen irtózom, ezért a klasszikus (ujjazós) módszer helyett inkább a drágább és macerásabb megoldások felé orientálódom, ha lehet: ultrahang, vérkép-labor.
süti beállítások módosítása