A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Becéző szavak

2012.02.09. 07:12 skarlát betű

Minden szerelmes levél nevetséges - olvastam valahol. Bár nem értek vele egyet, az biztos, hogy a szerelmi/szexuális kapcsolatoknak van egyfajta sajátos nyelvezete, amely kívülállók számára sokszor negédesnek, abszurdnak, infantilisnek tűnik. A szerelmesek, az érzelmi okokból együvé került emberek (házastársak) sokszor becézik egymást, nem csak akkor, ha kettesben vannak, hanem akár társaságban is: kérdés, hogy egy idő múlva a szerelem hajnalán bejáratott nevek nem válnak-e mesterkéltekké és mulatságosakká, nem kövülnek-e bele  a szereplők olyan szerepekbe, amelyek már rég nem a sajátjuk.

Engem persze nem is a házastársak vagy a "legitim" szerelmesek szokásai érdekelnek elsősorban, hanem a szeretők közötti kommunikáció. Merik-e egyáltalán becézni egymást? Vajon alkalmaznak-e olyan beceneveket, amelyeket már korábbi kapcsolataikban is használtak? Esetleg a becenevek csereszabatosak? Nehogy a pasi nevet tévesszen, például a feleségét és a barátnőit is egyöntetűen drágámnak, kicsimnek vagy valami hasonlónak hívja? 

Becézi-e az ember a szexpartnerét? Kinél hat a becézés lekezelőnek, kinél értékeljük nagyra? Milyen becézéseket tartunk kívánatosnak, és mi az, amit snassznak érzünk? Ha bennünket becéznek, viszonozzuk-e? Vigyázunk-e arra, hogy ezeket a megszólításokat csak olyankor használjuk, ha nincs senki hallótávolságban? Becézzük-e egymást levélben, sms-ben, vagy csak személyesen? Lehet-e becézés eredetileg trágár vagy durva kifejezés, ha megfelelő kontextusban és hangnemben adjuk elő? Vagy ezen inkább megsértődünk?

És, ha valaki azt választja, hogy nem becézi a szeretőjét, az miért teszi ezt? Vajon jelez ez valamiféle távolságtartást? 

17 komment

Címkék: becézés

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr184080051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lars.Lares 2012.02.10. 07:20:39

A becézés jó, a becézés ösztönös. A kapcsolat folyamán ha találó, lehet állandó, de változhat is, így nem üresedik ki.
Durvának tartott becézés (kis kurvácskám, ribancom :)) nem bántó. Remélem. :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.02.10. 07:37:58

Érdekes módon exemet a mai napig a teljes keresztnevén szólítom, nem a becézett formájában. Ő viszont még egy évtized után is azon a becenéven szólít, amit akkoriban használt rám. Gyerek apja szakítás után elvesztette a mindenki által használt becenevét számomra, és úgy hívom magunk között, ahogy az anyja hívja őt.
Szeretők/laza kapcsolatok. Volt, akinél szóba sem került a becézés. A "drágám" valahogy nem az igazi, az "édesem" "kedvesem" számomra sokkal elfogadhatóbb. Az egyedi elnevezések, amik csak nekünk szólnak, lehetnek állandóak. Sajnos jöttem már rá olyanra, hogy mindenkire ugyanaz az egyedinek ható becenév volt ráhúzva. :( Ilyenkor ez eléggé lohasztóan hat.
Ha becézek, akkor minden körülmények között és minden formában. A trágárság lehet akár a legfinomabb és legmegtisztelőbb becézési forma...
Ha már úgy érzem, hogy valamelyik elnevezés nem hat igazinak, nem szívből szól, akkor keresek másikat. És nem bánom, ha velem kapcsolatban változtatnak, de azt sem, ha marad a bevált becézés. :)

hannawald 2012.02.10. 13:05:58

én valamiért szeretem, ha nem teszik birtokviszonyba azt a valamit, amivel megszólítanak: pl drágám helyett csak drága, édesem helyett édes. (bár ez utóbbit leginkább sehogy nem szeretem :))
"és mulatságosakká"
az egyedi becenevekről annyit, hogy nálam azok alapból viccesek, nem ennek kapcsán élem ki a szenvedélyes szerető énemet :) mondjuk valószínűleg velem van valami baj, mert én a barátaimat is vállalhatatlan beceneveken szoktam szólítani :D

szeretői kapcsolat: a kevesebb személyes kontaktból szerintem adódik valamiféle olyan dolog, hogy nem alakul ki 100%osan az a "bensőség" személyesen, mint írásban, vagy telefonon. persze ez csak az én tapasztalatom. ha valakit pl 6 hetente látsz szemtől szembe, az teljesen más, mintha nap mint nap. magyarán: egyedi "orális" becenév nemfeltétlen alakul ki. más leírni és más kimondani :)

barbieds (törölt) 2012.02.10. 14:49:12

Szerintem sem nevetségesek a szerelmes levelek. Nekem megvannak egész régiek is, és bár az érzelem már rég elmúlt belőlem, olyan szívet melengető olvasni őket. Olyan is van, ami már csak fejben van meg, de minden szavára emlékszem.(Pedig én aztán nem vagyok érzelgős fajta.)

normálnyomtáv 2012.02.10. 21:29:32

@barbieds: Képzeld, egy régi-új barátnőm megőrizte, megmutatta huszonéve hozzá írt leveleimet! Egyrészt majd' elolvadtam a meghatottságtól, hogy megtartotta, másrészt jellegtelen szürkeségüket látva azonnal megértettem, miért nem választott párjának. Némi mentségemül szolgáljon, hogy katona voltam, amikor ezeket írtam és onnan tilos volt sokmindent megírni.

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.02.10. 21:53:41

Az első szerelmemmel volt egy állandó becenevünk, azon szólítottuk egymást. Utólag viccesnek tűnik, de akkor inkább kedves volt.
A férjemmel nem igazán becézgetjük egymást, leginkább keresztnéven szólítjuk a másikat. Így alakult és nem is igazán hiányzik a becézgetés, máshogy mutatjuk ki az érzelmeket.
Egyéb kapcsolatokban érdekes módon nincs keresztnéven nevezés. Nem tudom az okát, miért. Van viszont kedves/kedvesem, drágám, szívem, kicsim megszólítás, főleg írásban, de néha szóban is. Minden egyes ilyen megszólítás nagyon jól esik.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.02.11. 19:27:02

@hannawald: A drágám-ról mindig az angol filmek jutnak eszembe, darling így meg úgy, abszolút érzelem nélkül... Mint valami hivatalos megszólítás, mert úgy szokás.
A drága jobb, szerintem is, az édes... Csak nagyon módjával.
A becézésnek megvan a maga ideje és szerepe, van, aki ezt nem érzi, túl korán kezd bele, az lekezelőnek hat, vagy túl sokakat részesít benne, az elértékteleníti a dolgot.

@Lars.Lares: Ha olyan mondja a kis kurvácskámat, aki ezt teljes meggyőződésből szeretettel és elismerésként mondja, akkor teljesen rendben van - szerintem.

normálnyomtáv 2012.02.13. 22:32:54

@skarlát betű: Hááát...nem is mondanám senkinek, hogy kis kurvácskám és nem is örülnék neki, ha valaki mondjuk drága baszógépemnek nevezne. Kíváncsi lennék, a blogolvasó és író nők milyen arányban lájkolnák ezt a kedveskedő megszólítást, kár, hogy eddig nem nyilatkoztak többen.

hannawald 2012.02.13. 23:28:43

@normálnyomtáv: nekem semmibajom a kis kurvácskámmal, BÁR minden a hangnemen, a stíluson múlik. minden. meg persze azon, hogy ki az, aki így hív :)
ja, és ne társaságban tegye, mert azt lehet, nem díjaznám :):)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.02.14. 10:09:48

@normálnyomtáv: Mindkét megszólítást megkaptam már, és mindkettő megállta a helyét akkor, ott. :)
Persze nem mindig így kedveskednek, és ez így a jó...
@hannawald: Társaságban tényleg nem feltétlenül lenne ildomos, de ez is a társaságtól, meg a hangnemtől függ... :)

Lars.Lares 2012.02.14. 11:15:23

Édes pici ribancom, @hannawald: imádlak! :)
Bocsi, nem bírtam kihagyni, pedig nem is ismerlek. :D
Kedves @normálnyomtáv: , nem akartalak megbántani. Olyan ez, mintha fizikailag letérdelnék az előtt akire mondom, és a lábát megcsókolnám. Legalábbis ez az első ösztönös kép, ami felmerült bennem a kifejezéssel kapcsolatban. Azért, mert olyan nő, aki belső szabadságával, de nem ész nélküli viselkedésével megérdemli a dicséretet, a becéző szavakat.

hannawald 2012.02.14. 12:50:57

@Lars.Lares: ugye erre céloztam azzal, hogy nem mindegy, hogy ki hív így. adott esetben sértő és bántó. nem hiszem, hogy pl tőled ezt bármivel is kiérdemeltem volna. nem értem, hogy lehetsz ennyire tapintatlan.

bocsi, nem hagyhattam ki :P :)

@Enchantée: előfordulhat ilyen társaság, meg ilyen ööö... hangulat? :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.02.14. 13:34:56

@hannawald: A baráti társaságomban simán el tudom képzelni, poénos körülmények között, de ha komolyan is értik, azon sem akadnak fenn...

Holly-Audrey 2012.03.08. 11:51:13

@normálnyomtáv:
Ez volt számomra a legkedvesebb bók amit mostanában kaptam: "igazi ribanc vagy, az én ribancom.." :)
És egyet értek Lars-szal, olyan volt mintha letérdelne előttem és a "belső szabadságomnak" hódolna, amivel képes vagyok önfeledten élvezni vele a szex minden egyes pillanatát..

normálnyomtáv 2012.03.12. 06:46:40

@Holly-Audrey: Másak vagyunk... Meséltem, hogy olvastam ilyen véleményt és azt mondta, ő kis termetű, mégis hatalmas pofont kapok, ha megpróbálom. :-)
süti beállítások módosítása