A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Helyettes, pótlék, utánérzés?

2012.04.16. 07:45 skarlát betű

Biztosan volt már rá példa a ti életetekben is, hogy valakivel azért kavartatok, mert egy másik személyre emlékeztetett. Lehet, hogy ez a másik egy korábbi, plátói vonzalom tárgya volt, amely sosem teljesedhetett ki. De az is lehet, hogy az apátokra hasonlított, vagy a bátyátokra, akire felnéztetek. (Vajon a férfiaknál mennyire elterjedt, hogy az anyjukra hasonlító nőkhöz vonzódnak?)

Lehet az új szerető egy régi szerelem, akár korábbi házastárs vagy szerető "hasonmása", legalább is első látásra annak tűnhet, bár persze hosszabb távon elnyeri saját identitását, és elhalványulhat a kezdeti motiváció.

Vonzódhatunk külső megjelenés, nemzetiségi hovatartozás, beszédstílus, foglalkozási ág, érdeklődési kör, zenei ízlés alapján, és még ki tudja, hány titkos motiváció létezhet. 

Az efféle vonzalom megszállottsággá is válhat - érdekes például megfigyelni, hogy bizonyos emberek egymáshoz hasonlító partnereket szemelnek ki maguknak, újra és újra. Még akkor is, ha előre látható (főleg kívülállók számára), hogy nem lesz sikeres a kapcsolat. 

Mennyire vagytok foglyai egyetlen típusnak? Hasonlít-e a szeretőtök a férjetekre/feleségetekre, vagy épp ellenkezőleg, teljesen más típust választottatok vagy választanátok? Hasonlít-e valamely korábbi szerelmetekre? Vagy olyasvalakire, akihez nem vonzódhatnátok nőként/férfiként? Van-e a szeretőnek egyfajta jóvátétel, kárpótlás jellege? Az, amit valami miatt másképp, mástól nem kaphattatok meg? Elmondanátok-e valaha neki, hogy kire emlékeztet benneteket? És ha valaki elmondja nektek, hogy valakire emlékeztetitek, azt vajon jó néven vennétek/veszitek-e?

30 komment

Címkék: pótlás helyettesítés

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr484373468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lars.Lares 2012.04.16. 10:24:29

Volt az osztályunkban egy szívtipró srác, akinek a lányok szemében, határesetes másolata voltam.
Azért kavartak velem, mert vele nem tehették, ja és amikor rákérdeztem, még be is vallották. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.16. 10:29:51

@Lars.Lares: Hm, ez nem lehetett jó érzés, vagy hogy élted meg? Hozzáállás kérdése, de nekem nem esett volna jól. Persze, attól függ, hogy tartósabb kapcsolatot akartál-e, mert ha csak kalandokat, akkor nem vehetted túlságosan a szívedre. A másolat az a fizikumra értendő, gondolom.

Lars.Lares 2012.04.16. 10:41:41

Furcsa volt @skarlát betű: , hiszen kvazimódóként egyáltalán nem éreztem azt, hogy hasonlítanánk. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.16. 11:45:07

@Lars.Lares: Ugyan már, ezt csak azért írod, hogy valaki cáfolja a kvazimódó meghatározást :-)
És, ha valakivel hosszabban barátkoztál, az túllépett ezen a fizikai hasonlóságon és meglátott téged?

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.04.16. 11:58:47

Fizikailag minden pasim abszolút más kategória volt :). Belsőleg azért szokott lenni hasonlóság, természetesen. De nincs olyan, hogy valakire emlékeztet és azért kavarok vele. És rosszul esne, ha valaki más csak azért kezdene velem, mert emlékeztetem valakire. Persze, lehet, hogy így van, csak ne mondja meg.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.16. 12:21:42

@azentitkaim: Nálam bizonyos tulajdonságok megismétlődése megfigyelhető, de nem a fizikum, az számomra se igazán mérvadó.
Viszont már volt olyan, hogy egy pasi emlékeztetett valaki másra, aki elérhetetlennek tűnt, és ez az ő vonzerejét is növelte, noha saját magának is volt bőven vonzereje számomra. :-)

barbieds (törölt) 2012.04.16. 12:46:34

Én egyszer azért kerültem egy pasi alá, mert ellenállhatatlanul emlékeztetett Richard Gere-re. :D

Lars.Lares 2012.04.16. 13:09:52

És mennyiben hozta a karaktert @barbieds: -)?
Mind dobott, amint tehette @skarlát betű: -).

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.04.16. 13:24:47

@barbieds: hááát, nem mondom, hogy engem nem vonzott volna magához :) de sajnos még nem volt szerencsém ilyen pasihoz

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.16. 22:41:56

@barbieds: Richard nem annyira a zsánerem, bár igaz, hogy hasonlóval se találkoztam.

mégsem én voltam? 2012.04.16. 23:42:57

@barbieds: No most gondold el ugyanezt egy kétéves karonülőben. Nagyon hülye helyzet volt, de nem bírtam a szemem levenni róla, és volt egy pár hét, amikor minden hétvégén találkoztam a családjával :-))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.16. 23:50:04

@mégsem én voltam?: Mi történt? A karonülő gyerek úgy nézett ki, mint Richard Gere? Vagy?

mégsem én voltam? 2012.04.16. 23:58:21

@skarlát betű: Hihetetlen, de tényleg olyan arca volt, illetve volt valami, ami miatt állandóan Richard Gere jutott eszembe, amikor ránéztem (talán a haja meg a félig begyógyult szemei :-)) ) - ezek után állandóan néztem, amikor csak tudtam. Furcsa volt :-))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.17. 09:00:53

@mégsem én voltam?: Richard Gere mindenütt ott van. Lehet, hogy klónok százait eresztették szélnek Magyarországon :-)

barbieds (törölt) 2012.04.17. 09:01:07

Úgy látom, RG nagyon megmozgatja a fantáziákat. Hát, jó pasi, az már biztos. :D

mégsem én voltam? 2012.04.17. 17:29:42

@skarlát betű: :-)) Ez a kisfiú speciel egy Párizsban élő amerikai család sokadik gyermeke volt :-))

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2012.04.18. 09:01:08

Én nem ennyire egzakt vonzalomról hallottam, de a Kedvesem bevallottan szerbmániás :-)
Egy be nem teljesült kapcsolata (amolyan plátói vagy inkább egyoldalú szerelem) ihlette. Egyik barátnőjének egy délvidéki magyar srác volt a férje, akibe vagy hárman szerelmesek voltak (talán pontosabb volna azt írni: vonzódtak).

Azóta kitüntetett figyelmet kapnak nála a szerb-délvidéki macsós ffiak. Abban az időszakban amikor még csak szeretők voltunk, bevallottan csak a származása miatt, le is feküdt egy ilyen (Mo-n élő) ismerősével. Semmi fizikai hasonlóság nem volt az "eredetivel", csak a származásuk.

(mellesleg ebben az a furcsa, hogy alapvetően nem jön be neki a macsó, mint olyan, de a szerbek esetében úgy látszik van valami érzelmi kivétel) :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.18. 10:54:34

@Szexofon: Bizonyos nációhoz tartozás már rám is volt erős hatással... Vagy egy bizonyos nyelv hangzásvilága. Szerb Antal ír valamit erről a Pendragon legendában az angol lánnyal kapcsolatban, de persze nem tudom beidézni.

zotyer · http://testimese.blog.hu/ 2012.04.19. 16:29:05

volt már ilyen esetem..., a csaj hasonlított egy korábbi kedvesre, csak ezért kezdtem el foglalkozni vele. aztán lassan kiderült, hogy nem is annyira csinos mint az 'eredeti', íyg vége lett a románcnak.

notC 2012.04.19. 16:56:58

"(Vajon a férfiaknál mennyire elterjedt, hogy az anyjukra hasonlító nőkhöz vonzódnak?)"
Ó, bammeg... Ez milyen már :) Mindig ez az apróbetűs fricska...

Amúgy részemről nem valakihez (főként nem valami be nem teljesült szerelemhez) kapcsolódik a zsáner, inkább tulajdonságokhoz, kisugárzáshoz. A legszebb az egészben az, hogy sosem volt még dolgom az "ideálommal", szinte mindig valami más típust sikerült begyűjteni. Az is igaz, hogy alapvetően szeretem a változatosságot, és nem szeretem a kategorizálást. Mindenki nulláról indul, s gyűjt vagy veszít pontokat a "teljesítményének" függvényében.
Amúgy bocs.. Bevallom, mégis van egy előítéletem: nem nagyon tudok azonosulni a "nagy test, nagy élvezet" aforizmával. Ebben viszont minden ex és minden jelenlegi hasonlít egymásra :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.19. 22:14:09

@notC: Miért lenne fricska? Szerintem sok pasi imádattal néz az anyjára, és hasonló nőt szeretne feleségnek. (Nem fizikai hasonlóságról beszélek feltétlen.) Lehet, hogy nem tudatosítja magában, persze, de a lányok se feltétlen tudatosítják, hogy az apjukra hasonlító pasikhoz vonzódnak.

normálnyomtáv 2012.04.20. 08:20:18

Feleségemre nem hasonlítanak azok, akikre vágytam, akikkel összejöttem, nálam épp ez a lényeg, hogy ne olyan legyen, mint az itthoni megszokott.
Semmiképpen nem mondanám el, ha emlékeztet valakire, még pozitív utalást sem szoktam, hogy "de jó, hogy nem olyan vagy, mint a régi, aki....". Engem sem szoktak összehasonlítani férjjel / előzővel, nem is tudom, hogyan esne.
Sajnos, nem vagyok a nők kedvence :-(, nem tudok válogatni. Van egy régi, nagy vágyam, de vele nem jön össze. Volt rá ugyan példa, de sajnos, az volt a néhány kivételes eset. Ő szól néha a férjéről, nem összehasonlításként, csak kibukik belőle: az összehasonlításunkat én végzem magamban és megnyugszom, mennyire jobb vagyok nála. :-)

normálnyomtáv 2012.04.20. 08:21:09

Olyan száraz, fantáziátlan lett a hozzászólásom, mint egy statisztikai adatszolgáltatás. :-(

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.20. 13:24:01

@normálnyomtáv: Tényleg nem túl pozitív, ha valaki ki is mondja, hogy a másik erre vagy arra hasonlít, de ettől még gondolhatja :-)
Szeretünk egyediek lenni, azt hiszem, én például nagyon rosszul viselném, ha lenne egy ikertestvérem... Persze, akkor nyilván megszoktam volna, és az lenne a természetes, de ahogy belegondolok, ez elég idegesítő lehet. Olykor a pasik jönnek azzal a szöveggel, hogy szívesen csinálnák ikerpárral, ezt se értettem soha. Ha már két partner, legalább különbözőek legyenek, nem? :-)

normálnyomtáv 2012.04.20. 14:29:40

@skarlát betű: "Ha már két partner, legalább különbözőek legyenek, nem? ": de, bizony! :-) (sajnos, ezt nem tapasztalatból mondom :-) )

Lars.Lares 2012.04.21. 11:56:19

Ikrekkel az a probléma, hogy nem szeretnek egymáshoz érni, egyébként soha nem igazán egyformák. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.04.21. 12:38:35

@Lars.Lares: Logikus szempont, eszembe se jutott. Ezek szerint te már voltál ikrekkel?

lüke 2012.04.22. 07:32:40

vagy igen, vagy nem

Almandin 2012.04.29. 21:07:54

Érdekes ez a téma. Valóban létezik olyan, hogy az ember azért kezd valakihez vonzódni, mert egy régebbi szerelmére/plátói vonzódására emlékezteti. Mindenesetre ezt jó idejében felismerni, mert véleményem szerint csak akkor lehet jó egy kapcsolat, ha önmagáért szeretjük a másikat. Ha pótlék valaki, az régen nem jó, egy idő után általában megromlik az ilyen kapcsolat. Könnyebb csalódni is az ilyenben, mert az ember könnyen észreveszi a különbségeket a pótlék és az ideál között.
süti beállítások módosítása