A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Sima félrelépés vagy molesztálás?

2011.05.25. 07:51 skarlát betű

Az utóbbi napokban egy bizonyos nagyember ügyétől hangos a sajtó, és azt veszem észre, hogy sokan teljesen egy kalap alá vesznek egy munkahelyi főnök-beosztott viszonyt a szexuális agresszióval, molesztálással, nemi erőszak kísérletével. Nem a konkrét esetről akarok itt bármit is írni, hanem magáról a jelenségről.

Egyik a bejárónőt ejti teherbe, és évekig titokban tartja a gyerek létezését, a másik a titkárnőjét fekteti két vállra az íróasztalon. Vannak pasik, akik zaklatják a beosztottjaikat vagy azokat, akik valamilyen szempontból ki vannak nekik szolgáltatva, de azt se feledjük el, hogy létrejöhet egy ilyen viszony kölcsönös beleegyezés alapján is. Maga a tény, hogy egy nő a fölérendelt férfivel folytat szexuális tevékenységet, még nem jelenti azt, hogy a férfi visszaélt a hatalmával, vagy a nő úgy érezte, hogy nem mondhat nemet, mert. Lehet, hogy így van, de éppenséggel az is lehet, hogy a nőnek tetszik a pasi, esetleg szerelmes a főnökébe, esetleg még fel is ajánlkozik, vagy a feleség helyébe akar lépni, vagy pénzt akar keresni (zsarolás, a közös gyerek miatti apanázs, satöbbi). És még az a teljesen furcsa este is elképzelhető, hogy mindketten csak jókat akarnak szexelni, hátsószándék nélkül. Tudom, hogy hihetetlen, de legalább ne vessük el, mint lehetőséget.

Ugyanakkor sokszor már maga a szimpla tény, hogy egy férfi hűtlen volt, alapot szolgáltat ahhoz, hogy olyan erkölcsi nullának állítsák be, akitől minden egyéb gonoszság is elvárható. Ha valakit le akarunk járatni, a lehető legkönnyebb szexuális jellegű "bűnt" rákenni, akkor már a többi vád is könnyen hihető lesz. Pedig egyik dolognak semmi köze a másikhoz. Ami két felnőtt ember között zajlik, mindkettő beleegyezésével, az csakis az ő magánügyük, és nem bűncselekmény, nem minősíti a szereplőket erkölcsi szempontból. A molesztálás, az agresszió egészen más kategória.

16 komment

Címkék: bűncselekmény molesztálás összemosás

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr172915140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.05.25. 08:31:32

Talán csak érintőlegesen tartozik a témához (bár szerintem némileg magyarázat), nagyon régen az Éden sárkányai című könyvben olvastam, hogy pl. a csimpánzoknál, páviánoknál oroszlánoknál, farkasoknál az alfahím státuszért folytatott harcban a győztesnek emelkedik a tesztoszteron szintje, a vesztesnek pedig zuhan.

Magyarán a győztes kanosabb.
Vajon az embereknél miért lenne más?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.25. 10:36:16

@Szexofon: Elképzelhető, sőt, valószínű, hogy az embernél is így van valahogy. Bár a győztes-vesztes nem feltétlen ennyire éles szembeállításban jelenik meg, mint az állatvilágban. De aki kakas a saját szemétdombján, az valószínűleg férfiként is klasszabbnak érzi magát. Az megint más kérdés, hogy ezt az általa megkörnyékezett nők hogyan értékelik-érzékelik.

notC 2011.05.25. 10:50:36

Én szeretem megdicsérni a környezetemben lévő nőket, ha látszik rajtuk, hogy ma "nőnek öltöztek". Régebben a fogadtatás egyértelműbb volt: rendszerint örültek a bóknak. Manapság ez nem triviális. Egyrészük továbbra is hálás pillantással konstatálja, viszont akadnak olyanok, akiknek súrolja a zaklatás határát :| Ki érti ezt?
A posttal kapcsolatban annyit jegyeznék meg, hogy vannak szintek, beosztások, helyzetek, amikor egy férfinek igencsak távolságtartónak kell lennie. Mert pl. egy IMF elnöknek már az sem magánügy, ha böffent egyet ebéd után a saját lakásában. Egy főnök nem kezdhet ki a beosztottal, sőt vissza kell utasítsa a titkárnőt, ha netán az csábítani akarná. Ez van. Oldja meg máshogy, máshol, máskor.. Irodában dugni csak az alkalmazottaknak szabad :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.25. 11:25:05

@notC: Hát, egyrészt az is idegesítő, hogy itthon egy munkahelyen a nők alapban becenéven szerepelnek, főleg, ha titkárnői és hasonló funkciókat töltenek be. Icuka, Gizike, Mancika ... Ez nem csak lekezelő, bizalmaskodó (bár tudom, hogy nem ez a szándék), de totál infantilis is. Mint ahogy abszurd, hogy egy férjes nőt Kovács Jánosnénak hívjanak, és külön kelljen megkérdezni, hogy mi is a neve? Ha valamit, ezt a rendszert eltörölném :-P
De nem a megszólítás teszi persze félreérthetővé vagy nehezen kezelhetővé a férfi-nő: főnök-beosztott helyzeteket. Nemrég olvastam egy francia újságírónő által írt panaszkodó cikket a francia politikusok és újságírónők közt létező szokásokról ... Ott teljesen bevett, hogy a politikus bepróbálkozik, aztán az újságírónő eldönti, hogy erre mit lép. De mindent ott se vennék egy kalap alá, hiszen születnek ilyesmiből házasságok is, meg zaklatási ügyek is ...
Sokminden tilos elvileg, mint például a főnöknek a beosztottal, a tanárnak a diákkal kavarni, de emberből van mindenki, és nehéz kizárni a leghétköznapibb helyzeteket, mikor az életünk nagy része ilyenek közt zajlik. Ettől függetlenül egyetértek veled.

notC 2011.05.25. 13:34:34

@skarlát betű: Szerintem Icukákból, Mancikákból egyre kevesebb van. A titkárnő ma már inkább személyi titkár, vagy irodavezető. Ambiciózus, agilis, igazi tökös csajok, akik azért valljuk be, simán helyreteszik a "Bélákat" :) És Kovács Bélánéból is csak elvétve van: a modern lányok gondolnak a jövőjükre, váláskor ne kelljen megint új névjegyet nyomtatni. (természetesen bocsánat az álnév mögött megbúvó Béla, Manci, Ica nevű olvasóktól!)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.25. 15:25:16

@notC: Van változás ebben, persze, de engem még simán a keresztnevemen hívott mindenki az irodában, míg én igazgató uraztam stb. Pedig az iskolai végzettségem alapján egyenrangú voltam. (Nem titkárnő.)
A né-k még megvannak, de általában a keresztnevükkel megspékelve. Sokan büszkék arra, hogy -né-k lehetnek :P

Mr. Waszabi 2011.05.27. 07:00:28

Örülök, hogy végre valaki normálisan szemléli ezt a dolgot, s nem karikírozza, tipizálja.
Nincs olyan nő, aki egyszerre öltözködik, viselkedik kihívóan munkahelyén s ugyanakkor ne esne jól neki a férfiak közeledése - hisz ezért villantja magát, még ha erről tabu is beszélni. A praktikák leleplezését nem nagyon szeretik a hölgyek:)
Különösen igaz ez a férfi vezetők viszonylatában, akik általában sikeres emberek, amihez elengedhetetlen valamennyi férfias jellemvonással bírniuk. Ez pedig az esetek többségében vonzó a nők szemében, ez is természetes.
Ilyenek vagyunk, emberek: a férfi szeret férfias lenni, a nő szeret nőies lenni és mindkettő egymásra vágyik. Ezt az egypálcás modellt el lehet maszkírozni bármivé, különböző álszent hazugságokkal - de nem érdemes. A tisztánlátás fontos dolog.
Tekintve, hogy az egész bulit a nő viselkedése indukálja, nos, eléggé álságosnak tartom a visszaélésekről szóló panaszáradatot.
Ha valaki valóban kerülni akarja a munkahelyi zaklatást, annak van fegyvere ez ellen:
gondosan megválasztott, visszafogott ruházat és viselkedés. Az ilyen nő tiszteletet ébreszt általában, inkább partnerként kezelik a férfiak. Persze nem zárom ki, hogy vannak olyan pasik is, akiket ez nem gátol, de tapasztalatom szerint ők vannak kevesebben, különösen a menedzseri kategóriában.
Az érem nem mellékes másik oldala, hogy sokan viszont szexuális befolyásuk érvényesítésével akarnak munkahelyi előnyökhöz jutni és jutnak is.
Ha valakinek minderre az a válasza, hogy már miért kéne a nőnek visszafognia magát, nos, az is pontosan mutatja, hogy valójában nem akar elzárkózni, azaz azonosul vele. De akkor miről is beszélünk? Nem lehet szűznek maradni is és b..ni is, régi igazság ez.

Mr. Waszabi 2011.05.27. 07:10:55

@skarlát betű: a becézésnek más okai is vannak a gyakorlatban. Bármely cégnél a titkárnő a legfontosabb ember - a főnöke alá rendeltek szemében. Hatalom ez, ha tisztában van vele a hölgy. Kevés hpcs-t láttam sok év alatt ilyen beosztásban, mert némi intelligencia elváratik.
Ő tud mindent, még ha ez az állítás nevetségesnek hangzik is. A cég információs agytrösztje általában, ezért szeretnek vele jüban lenni a főnökök is,meg a beosztottak is.
Nem egy vezetőt buktatott meg a saját titkárnője, csupán azzal, hogy bizonyos fontos, ám nem hivatalos információt visszatartott előle, vagy későn adott át.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.27. 09:01:28

@waszabi: Igen, ez mindig nagy dilemma nőként: hogyan öltözzön az ember. Mert az, hogy kicsit kihívóbban öltözik, értelmezhető úgy, hogy táncba vihető, de legalább is nincs ellenére egy kis flört. Direkt apácának öltözni viszont nem annyira kellemes, mert azt se szeretnénk, ha nem látnák meg bennünk a nőt. Én inkább a visszafogott öltözködést gyakoroltam mindig, sose volt rossz tapasztalatom egyetlen főnökkel sem, az viszont tipikus, hogy a nagyfőnök többször utalgatott arra, hogy a kisfőnök nem véletlenül kedvel engem ... Sose volt köztünk semmi, de szó szerint, egy ujjal nem nyúlt hozzám, mégis sokan hitték talán, hogy a szeretője vagyok. Ez is megalázó feltételezés volt ... Én úgy éltem meg.

Szerintem a becézés nem csak a titkárnők esetében volt gyakorlat ... Sőt, még mindig az. A nők egymást is icukázzák, mancizzák, ami nekem nagyon idegen. Németországban mindenki Frau így meg úgy, attól függetlenül egyébként, hogy férjezett vagy sem! 18 év fölött munkahelyen ez a megszólítás dukál. Sokkal korrektebb. Jó, lehet, hogy kicsit hidegnek hat. De legalább nem lekezelő.

barbieds (törölt) 2011.05.27. 09:31:14

@skarlát betű: Nálam kiveri a biztosítékot az a feltételezés, hogy ha kicsit kihívóbban öltözik egy nő, akkor szabad préda. Szerintem ez a szexizmus maga. Viszont ez az ország még mindig így működik, ezért az egyetlen, amit tehetek, hogy nem öltözöm így. És a keresztnéven szólítgatás is ugyanez a kategória. Én már több férfival vesztem össze ezeken a dolgokon, mert nem értik, mi benne a lekezelő - ők csak kedvesek akarnak lenni. Bahhh.

Mr. Waszabi 2011.05.27. 13:31:23

@skarlát betű: a németek más vérmérséklet, mint mi.
Annyi bizonyos, hogy a közhidelmek és az érdek miatti megalkuvás szélesítette ki ezt a csatornát. Köznyelven: prostitúció. Amikor már az egyetemi vizsgákra, télen, mínuszban miniben,dekoltáltan mennek lányok egyre többen, bevállalva az "alternatív" könnyebb utat, akkor nyilvánvaló, hogy ezen az úton mennek tovább később is. Ez az érdekérvényesítés ma már természetesnek mondható a munkahelyeken is. Azt mindenesetre látni kell, hogy ezt a tendenciát nem a férfiak kényszerítik ki, hanem a nők teremtenek helyzetet, amivel nőtársaikat is helyzetbe hozzák. A férfiak meg kihasználják a nők versengését.

Mr. Waszabi 2011.05.27. 13:56:08

@barbieds: én nem is értem, hol éltek, dolgoztok. Nekem az elmúlt 15 évben nem volt olyan munkahelyem, ahol ne tegeződtek volna a kollégák, az pedig együtt jár a keresztnév használatával. Volt köztük több multi, más, más kultúrából, hivatal is.
Senki nem mond olyat, hogy "Kovács, légyszi csináldt meg ezt nekem!" Ez csak a szocreál kartársi időszakában volt így.
A szexis és a viszafogott elegáns öltözködés között van különbség. Pont annyi, hogy előbbi a kiváltja a szexuális közeledést, utóbbi meg ritkább esetben. Azt ne számítsuk ide, amikor egy férfinak mindenre elindul a fantáziája, aminek melle vagy segge van, az már beteges.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.27. 14:35:04

@waszabi: Ha a kollégák tegeződnek, azzal nincs semmi bajom. Azzal van bajom, hogy nekem a főnök ky úr, én meg neki Marika vagy Gizike. :-) Egyébként semmi bajom a tegeződéssel.

Mr. Waszabi 2011.05.27. 14:53:12

@skarlát betű: ja, ehhez a formációhoz nem volt szerencsém. Ez kultúra kérdése is, hogy ha a nő nem tegez(het)i a férfit, akkor az se tegezze.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.05.27. 14:59:04

@waszabi: Nem tegeztek, csak keresztnéven szólítottak. Szerintem ez eléggé bevett dolog. Az azonos szinten álló kollégákat én is keresztnéven szólítottam, de őket tegeztem is.

lüke 2011.05.28. 11:56:36

pláne ha tudjuk a szokásait és elnök választás elött állunk
süti beállítások módosítása