Valamelyik kommentfolyamban megjelent az a napi hír, hogy a KDNP felvetette: párkapcsolati ismereteket (rövidítve: PKI) kellene tanítani az iskolákban. Akkor ezt az ötletet pár szóval elintéztük, de lehet, hogy megér ez vitaposztot.
Gondolom, az már kiderült számotokra, hogy nem kifejezetten jellemző rám sem a napi politika tárgyalása, sem a konzervatív ötletek dicsőítése. De ahelyett, hogy lesöpörnénk az asztalról ezt a felvetést, mi lenne, ha elképzelnénk egy tantárgyat, egy tantervet, és megpróbálnánk kitalálni, hogy nézne ki egy PKI félév.
Az ötleteléshez segítségképpen néhány részlet az eredeti hírből:
A kereszténydemokrata politikus megjegyezte: fontos, hogy a gyermekvállalási kedv erősödjön, ez pedig összefügg a házasság intézményével, amely a legtermékenyebb párkapcsolati életforma. Fontos, hogy a felelős párkapcsolatról, a családi életről szóló ismeretek megjelenjenek a középfokú oktatásban - emelte ki, hozzátéve: a családi példa sok esetben ezt a szerepet már nem tudja betölteni. Harrach Péter az ismeretek megjelenítését a készülő köznevelési törvényben is rögzítené.
Nekem ezek a kérdések jutottak az eszembe:
1. Milyen képzettségű tanárok tartanák az órákat? (Ugye, nem nőtlen papok?)
2. Heti hány órában? Hány szemeszteren vagy éven keresztül?
3. Mennyi lenne az elmélet/gyakorlat arány?
4. Milyen ideológiai alapokra helyeznék a tanítást? (Csak nem a valláshoz kötnék?)
5. A gyakorlati oktatás keretében mit csinálnának a tanárok illetve a diákok?
6. Milyen korosztálynak szánnák a tantárgyat? (Már 14 évestől, vagy csak 17-től?)
7. Hogyan állnának a próbaházasság, próbaegyüttélés intézményéhez?
8. Gyereknevelésre is előkészítenének-e, bevetnék-e babaszimulátort? (lásd a fenti ábrát)
8. Mit kezdenének a párkapcsolat szexuális vetületével? Egyáltalán szóba kerülne? Tiltanák? Támogatnák? Tűrnék?(Mit tanítanak ma a szexről középiskolában, a biológia órán kívül, tudja valaki?)
Remélem, lesz mit hozzátennetek.