A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Testképek és szeretők

2011.11.10. 07:42 skarlát betű

A múltkori poszt kommentjei véletlenül épp ebbe az irányba vezettek, ha vannak egyáltalán véletlenek: hogyan változik a testképünk és főleg nők esetében ezzel együtt az önbecsülésünk, a közérzetünk, saját lényünkhöz és szexualitásunkhoz kapcsolódó érzéseink a szeretőnk vagy szeretőink hatására? 

Találkozott már valaki olyan nővel, aki maradéktalanul elégedett lett volna a testével? Ugye, hogy nem? Felmérések szerint (ha jól emlékszem) a nők 95% elégedetlen azzal, ahogy kinéz, nem tudom, hol bujkál a maradék 5%, lehet, hogy őket egyáltalán nem is érdekli, hogy néznek ki. Hosszasan értekezhetnénk arról, hogy vajon miért ennyire negatív a nők önképe, testképe, miért érzik magukat ennyire bizonytalannak, vajon egyre rosszabb-e a helyzet az extrém soványság, a tökéletesnek tűnő modellek, a Photoshop és a mindenütt jelen lévő pornó korszakában, hogy a férfiak mennyire hibásak mindebben... De inkább nézzük, mitől lehetne ez másképp.

A pozitív önkép (és az ettől elválaszthatatlan pozitív testkép) első forrása a család, a gyerekkori visszajelzések. Olyan egyszerűen működik az egész, hogy sírnivaló: akit dicsérnek, az azt fogja elhinni, akit szidnak, kritizálnak és megaláznak, az pedig azt. A gyerek védtelen, és ha lányból van, akkor még inkább. Kezdettől fogva sokkal jobban figyel környezete visszajelzéseire, és próbál mindent megtenni azért, hogy azok pozitívak legyenek. Persze, ez nem azt jelenti, hogy egy fiút hidegen hagy a kritika, de mégiscsak sokkal kevesebbet nyom a latban egy férfi esetében, hogy mennyire tetszetős külsejű, mint egy nőnél.  

De a család normális esetben nem erotikus kontextusban lát bennünket, a szexualitásunk kialakítása már más környezetben megy végbe. Ki hogyan tapasztalja meg a másik nemet, és ezen keresztül a sajátját, mit gondol a fiatalkori szexről, a házasság előtti szeretkezésről, miket tiltanak neki, és hogyan, milyen megjegyzéseket tesznek rá saját nemének és a másik nemnek tagjai, alakja éppenséggel egyezik az épp divatos trenddel, vagy nem, és ehhez ő hogy viszonyul, kinek hisz és kinek nem, mennyi csalódás éri, milyen szexuális kultúrájú partnerekkel hozza össze a sors, és még sorolhatnám. 

A testkép titokzatos valami, sokszor köszönő viszonyban sincs a valósággal, vagyis azzal, amit a környezetünk lát. Persze, kritikusabbak vagyunk önmagunkkal, mint mások, hiszen nem szokhatunk hozzá a saját látványunkhoz, és ha mégis szembetalálkozunk vele, az sokkoló lehet. (Férfiak egy teszt alapján állítólag fel sem ismerik saját tükörképüket.) De minél kevésbé feszengünk amiatt, amilyenek vagyunk, annál jobban elfogadja a furcsaságainkat a környezetünk is. 

Akármilyen magabiztosan csinosnak érezzük azonban magunkat felöltözve, a meztelenség újabb gondot jelenthet. (És jelent is.) Pucéron nem nagyon rejtegethetjük vélt vagy valós hátrányainkat, kevésbé szép részeinket. Bár olvastam már olyat, hogy akinek nem szép, karcsú a lába, az szeretkezés közben is folyton takargassa (nem manapság írták), ha valaki állandóan azon izgul, hogy milyen látványt nyújthat éppen (nem férfiakról beszélünk), akkor abból sose lesz elengedettség. 

Az esztétikailag szép és a szeretkezés közben szép - tapasztalataim és mások véleménye alapján is - nem fedik egymást. A szexben nem az számít, hogy ki mennyire tökéletes testű. (Na persze, az edzőterembe járóknak biztos fontos...) A szépség valami egészen más, maga az aktus. Lehet, hogy valami önmagában nem különösebben szép, de szexuális értelemben ellenállhatatlan. Ha valaki szeretkezni akar velünk, és látszik rajta, hogy tényleg akar, annak nem a tökéletességünk kell, hanem esetleg épp a tökéletlenségünk.

Persze, mit beszélek a mellműtétek és vaginaplasztikák világában? Igen, van olyan pasi, aki mellműtétet ajándékoz a barátnőjének, vagy képes rávenni arra, hogy plasztikáztassa a punciját, mert nem elég kerek, vagy mit tudom én, milyen. De remélem, ezek extrém példák. Főleg szeretőnek nem alkalmas az, akinek akár egy rossz szava is van a nője testével kapcsolatban. (Egyébként férjtől is elfogadhatatlan.) 

A házasságból, tartós együttélésből való kikacsintás egyik velejárója, ahogy Esther Perel is írja, hogy a nő megszépül. Megszépül, mert még nőnek nézik, és megszépül, mert magabiztosságot kap. A szerető olyan testképhez segítheti, amilyenje talán fiatal lányként sem volt. Ha ennyi és ennyi évesen még kell egy új pasinak, akkor lehet, hogy nem is annyira fontos, milyen feszes a bőre, és mekkora a melle. 

Ha egy férfi magabiztos és felszabadult nőre vágyik, akkor annak (nézetem szerint) egy módja van: teljes meggyőződéssel és őszintén odalenni azért a nőért. Dicsérni a testét, szeretkezés közben is, és azon kívül is. A nemi szerveit is, természetesen. Semmi sem felszabadítóbb, mint rájönni, hogy pont így kellünk, ahogy vagyunk, és egyáltalán nem számít, hogy milyen modellek szerepelnek a Playboyban vagy a pornóújságban. Magánhasználatra lehet a szerető is modell. (Csak csínján kell bánni a titkos bizonyítékokkal.) Azt hiszem, valamelyik Kundera-könyvben szerepel egy női csoport, amelynek tagjai meztelenül fotózzák egymást, hogy megismerjék a saját testüket olyan szövegből nézve, ahogy addig még soha nem látták. Izgató játék, és még hasznos is. 

Aztán csak vitatkozzatok mindezen. 

174 komment

Címkék: testkép szépség test önbizalom

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr833366875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M-elicious 2011.11.10. 16:00:06

@kardhal77: ha hiszed, ha nem, földi halandók is szoktak ilyen csajokat dugni.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 16:27:53

@skarlát betű: hát, tudod, a "férfi dumák" annyira, de annyira ócskák tudnak lenni, hogy az nekem férfiként ciki... :)

@M-elicious: na most, akkor vegyük végig!

A történet ott kezdődik, hogy eleve: "modell-kinézetű csajokról" szól a duma. Ez eleve egy vicc: mégis, mi van annak a férfinek a fejében, aki "modell-kinézetűnek" titulál egy nőt? Milyen minősítés ez, milyen szempontok alapján?

Aztán. Ott vannak ezek a modell-kinézetű csajok. Hát csak természetes, hogy ha összeverődik egy nagyobb férfitársaság, akkor megosztják egymással igen hiteles és érvényes tapasztalataikat ezekről a csajokról! (Közvetlenül a Forma-1 és a Bayern München téma után.)

És, hát, ugye, mit tesz isten? A modell-kinézetű csajok úgy dugnak, mint egy fadarab. Még dugni se tudnak.

De azért megvoltak, biztos, ami biztos.

barbieds (törölt) 2011.11.10. 16:45:13

@kardhal77: Lásd még az "ezt is unja valaki" dumát. :DDD

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 16:50:18

@barbieds: tökéletes. :D

Egyébként én a legjobb dumát egy taxistól hallottam, aki előadta, milyen a karácsonyi céges bulik évadja táján megkefélni a hazaszállított részeg topmenedzserpicsákat. És szürreális csavarként még hozzátette: "mert hát nekem, ugye, ágrólszakadt taxisként, soha máskor lehetne ilyen nőm".

notC 2011.11.10. 17:10:12

@kardhal77: statisztikailag azért lehet ebben a "modellcsaj" dologban valami.
Azok a nők, akik elismerten szépek rendszerint rendelkeznek egy bizonyos rátartisággal. Ez van. Hogy miért alakult ki bennük, az már egy másik kérdés. Van ilyen férfiban is, talán a vastag pénztárca szinonímája.
Mindkét "kategória" könnyen szerez párt, ergo olyan nagyon nem kell megküzdenie sem a megszerzésért, sem a megtartásért. Vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy nem hálás eléggé, mert egy másik nembéli őt kívánta meg. Inkább annak a másiknak kell hálásnak lennie, hogy közel engedte magához.
Aztán ha ezt is megfordítjuk, akkor a "csúnya nő", vagy az "átlag pasi" hálás, lelkes, odaadó annak a másiknak, aki figyelmét rászentelte, boldog, mert ő is csinálhatja amit a "felsőkategóriások" oly könnyen elérhetnek. :)

M-elicious 2011.11.10. 18:13:41

@kardhal77: köszönjük, hogy már megint kirángattál minket a posványos általánosítások mocsarából:-)

egyébként nem pasik között elhangzott beszélgetéseket hallgattam ki, hanem saját férfibarátaimtól hallottam ilyet, egyáltalán nem olyan kontextusban, amikor fényezniük kellett volna magukat.

átlagos kinézetű pali-modellkinézetű csaj (azért sem használok más fogalmat, mert te is pontosan tudod, miről van szó, ez folyik a csapból is) esete: vannak olyan palik, akik szinte bárkinek a bugyijába bele tudják dumálni magukat, függetlenül a kinézetüktől. nem tartom fikciónak, hogy ez megtörténhet a mindennapi életben, még ha te le is maradtál róla esetleg...

M-elicious 2011.11.10. 18:15:16

félig offtopic; testkép témához, PKI-hoz, miegymáshoz kapcsolva:

www.nlcafe.hu/szexesmas/20101125/a_szex-oktato/

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 19:22:33

@notC: ez mind elképzelhető, de az eset számomra nem a jól kinéző nőszemélyről szól, hanem a köré rittyentett férfi-sztoriról...

hannawald 2011.11.10. 19:30:47

fú, nem tudok ennyi kommentet elolvasni (ez most furán hangozhat... inkább csak lusta vagyok :) ),de a saját tapasztalatom az, hogy persze nem vagyok most sem 100%osan elégedett a testemmel, de volt valaki, aki elhitette velem, hogy neki én vagyok az este, és már 6 éves korában is így képzelte el az ideális nőt :) mondjuk meg kellett küzdenie érte, de a végére csak elhitette velem, hogy nem üres bókokat szajkóz, hanem tényleg így és ez kell neki, nagyon. és azóta sokkal lazábban viszonyulok a testemhez, vagy elfogadóbban, vagy nem tudom. mondjuk hálistennek szex közben amúgy sem jutna eszembe semmilyen "gyárihibán" eltűnődni, annak rejtegetésén... akkor és ott, hiába vagyok meztelen, a legkevésbé sem tudnak érdekelni ezek a dolgok :)

amúgy most eszembe jutott, hogy az a nő, aki nem tudja magát meztelenül még akkor sem elfogani, amikor akció van, az nyilván nem tudja elengedni se magát, nem tudja levetközni a gátlásait. vajon egy pasinak mi esik rosszabbul? ha nem tökéletesen kerek a mell, vagy vékony a láb, vagy ha a csaj nem tudjateljesen átadni magát neki? hmmm...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 19:32:23

@M-elicious: és te hiszel saját férfibarátaidnak? :DD

Legyünk már felnőttek: hát a férfiak hazudnak, mint a vízfolyás, akár ha egymás között a nőügyekről van szó, akár (és akkor aztán főleg!), ha nőtársaságban, például a te társaságodban vannak.

(Ha meg egy olyan elismert kamubajnokkal beszélgetsz, aki úgymond a bombanők bugyijába is bedumálja magát, akkor különösen mókás, hogy úgy gondolod, veled őszinte lesz.)

És a férfiak persze semmi másért nem hazudnak, kizárólag a nők miatt: ugyanis tudják, hogy a hazugsággal lehet leggyorsabban meghódítani őket.

Nincs is ebben semmi különös, a világ így működik: a férfiak hazudnak, a nők pedig sminkelik (és plasztikázzák) magukat, annak érdekében, hogy bevágódjanak az ellenkező nemnél. Csak annyi, hogy amikor tőled, egy nőtől tényként hallottam viszont egy jól bevett férfikamut, akkor gondoltam, szóvá teszem. :P

hannawald 2011.11.10. 19:35:40

@notC: lehet bennem van a hiba, de soha nem mentem még csak (vagy főként) külső jegyek miatt valakivel ágyba, így nekem ezek a kategorizálások furák. valaki azért könnyen szerez "párt", mert szép mert gazdag? mármint abszolút lehet, hogy így van, ill. valószínű, csakhogy azok a párok, akiket így lehet megszerezni, azok nekem nem kellenek! :)
köszönöm istenem, hogy nem topmodellnek születtem :)

hannawald 2011.11.10. 19:36:43

@kardhal77: és ha én nem sminkelek és plasztikáztatok, akkor nekem ugye nem is hazudnak? :P

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 19:42:21

@hannawald: nem, drágám, akkor neked semmiképpen nem fog hazudni senki, soha. :P

hannawald 2011.11.10. 19:43:33

@kardhal77: becsülöm, kicsi csillag, hogy tartod az elméletedhez magad :P

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.10. 20:48:27

@M-elicious: A végén lévő videót nem tudtam megnézni, de majd igyekszem, mikor nincs itthon senki :-)

@kardhal77: Drága kardhal, én igazán nem vagyok a mindent beveszek, amit nekem mesélnek-típus, de azért úgy se nagyon lehet élni, ha azt gondoljuk, hogy mindenki, nem, minden férfi és mindig hazudik a saját szexualitásáról. A férfiaknak azért, mert férfiak, és előttük fel kell vágni, meg lezsernek kell mutatkozni, a nőknek azért, mert nők, és előttük be kell vágódni, valamint le kell fektetni őket. Konklúzió: soha egyetlen férfi egy kukkot se mond a szexről, ami igaz lenne. Kivéve természetesen az ebben a blogban megszólalókat.
Vagy itt is kamuzás megy? Mondd meg te.

Szerintem egy adag emberismerettel ki lehet szűrni, hogy a barátunk, ismerősünk mikor hadovál, és mikor őszinte. Minden póz és nagyzolási kényszer dacára.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.10. 21:07:38

@M-elicious: Tényleg vannak ilyen pasik, akiknek hihetetlenül jó a dumájuk, nagyon szép nőket is le tudnak akasztani, és ehhez nekik nem kell extra csinosnak lenniük. Lásd például Odüsszeusz :-)

M-elicious 2011.11.10. 21:29:14

@kardhal77: no, most elérkeztünk egy klasszikus filozófiai kérdéshez: ha minden férfi hazudik, és te, kardhal, férfi vagy, akkor egy szavad sem igaz, ergó, amiról azt állítod, hogy kamu, az igaz.

egyébként a nagydumás pali nem egyenlő a kamuzóssal. az igazi nagydumásnak nem kell kamuznia ahhoz, hogy tetsszen a nőnek.

és miből gondolod, hogy a nők nem tudják elválasztani a szart a májtól? lenéző álláspont az, hogy szerinted a férfiak bármit is kamuznak, azt a nők csont nélkül beveszik. persze ez abból az igen leegyszerűsítő premisszából indulhat ki, hogy ha egy férfi és egy nő szóba áll egymással, az csak a dugásrül szólhat. nem ismétlem, amit SB feljebb írt e témában, hanem csak csatlakozom a véleményéhez. sajnálom azt, akinek az emberi kapcsolataiban csak ez a vonal létezik.

M-elicious 2011.11.10. 21:32:38

A link végén található videjjóból:

SOMA: "sokszor tapasztaltam a csoportjaimban, hogy a hűség támogatója sokszor az önbizalomhiány" [...]

MD: "nincsen férfi vagy női hűség ilyen értelemben" [...]

M-elicious 2011.11.10. 21:39:56

@kardhal77: ja igen, királylány vagyok és a 30valahány évesen hiszek a férfibarátaimnak, pont ezért a barátaim. ha nem így lenne, minek állnék szóba velük? kevés az időm és energiám arra, hogy szar emberekre pazaroljam (a szar és a máj esete). nem állítom, hogy tévedhetetlen vagyok, de hosszú út áll mögöttem(ünk), mire egy pasit barátomnak nyilvánítok, ezért volt idejük ezeknek a kapcsolatoknak letisztulniuk.

és képzeld, mivel baromi kiváncsi vagyok a férfiak működésére (direkt nem írtam, hogy az agyuk máködésére), viszont nyitott vagyok én is a kérdésekre, kölcsönös információforrások vagyunk egymásnak a másik nemmel kapcsolatosan. persze szubjektv szűrőn jutnák át az infók a másikhoz, de ez még mindig értékesebb, mint a kamuzás.

barbieds (törölt) 2011.11.10. 21:55:53

Puncitípusok rajzon, sok szeretettel mindenkinek! :))

shikseh.tumblr.com/post/11601741986

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.10. 22:03:14

@barbieds: Köszönjük!
Hadd tegyek rá pár lapáttal. A testképről itt aztán mindent meg lehet találni:
www.the-clitoris.com/f_html/body_indx.htm
Mértékkel fogyasztandó, bele fogtok szédülni...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 22:11:28

@skarlát betű: én nem azt mondtam, hogy a férfi "mindig" hazudik, hanem azt, hogy "hazudik, mint a vízfolyás". Igaz, nem csak magával, hanem a partnerével kapcsolatban is. Sőt: a partnerét konkrétan szembe hazudja. "Drágám, a legszebb nő vagy, akit valaha láttam."

És mit tesz ilyenkor a jó női partner? Megmondom neked: ÖRÜL.

Ez a tartós kapcsolat alapja. :DD

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.10. 22:14:16

@M-elicious: természetesen, gyakran hazudok, szemrebbenés nélkül, máskor pedig szemrebbenéssel. Mint minden normális férfi, aki szereti a nőket.

Azt meg honnan veszed, hogy úgy képzelem, a nők nem tudják elválasztani a szart a májtól? Hát nem szoktad te olvasni az én blogomat? ;))

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.10. 22:19:42

@kardhal77: Ez "a legszebb nő vagy"-duma elég ócska, ezt tuti nem venném be :-P
Hazudni meggyőződéssel és invenciózusan, az már igen!
Különben felesleges nagyokat hazudni, én nem is szoktam pasinak, ha kell, akkor azt érzi rajtam, ha nem kell, azt is. Képtelen vagyok hízelegni :-)

barbieds (törölt) 2011.11.10. 22:52:26

@skarlát betű: Érdekes ilyen mennyiségben látni a különféle női testrészeket, ilyenkor mindig rájövök, hogy én magam is rettentő kritikus vagyok - az más kérdés, hogy nem dörgölöm senki orra alá a véleményem. Ugyanakkor viszont nagyon irigylem azt, aki annyira tudatos, hogy nem zavarja meg az önképét, ha tökéletes testekkel, arcokkal szembesül.

M-elicious 2011.11.10. 23:00:50

@barbieds: egyetértek, én is kritikus vagyok. ennyi ronda puncit egy rakásra! közben vicces, hogy miközben elvileg tudom, mert láttam már sokszor, hogy az enyém milyen, a különböző színű, méretű stb. a puncik forgatagában elvesztettem a fonalat, hogy én ezek közül melyik is vagyok?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.10. 23:05:24

@barbieds: Nincsenek tökéletes testek, vagy csak nagyon elvétve, a mindennapokban ritkán szembesülsz velük szerintem. Leginkább még gyerekben látok olyat, aki úgymond tökéletes, de felnőttben szinte soha.

@M-elicious: Bármilyen testrész furcsa hatást tenne így, ömlesztve, szerintem. Szóval ez mégse ad reális képet.
Egyébként baromira el vagyunk kényeztetve a pornó és a photoshop által, nem?

M-elicious 2011.11.10. 23:08:08

@kardhal77: szerintem ott bukik a mondandód, hogy bizonyos pillanatban és helyzetben a "te vagy a legszebb nő" még igaz is lehet. ez a két ember adott pillanatban fennálló viszonyáról szól, nem arról, hogy látta-e már Naomi Campbellt élőben.

TBal 2011.11.11. 08:11:39

Egyetértek @notC: és néhány előtte szóló emberrel, a "modell csajok", akiknek tökéletes a kinézetük és nem kell megdolgozni érte, azok inkább hajlamosak ellustulni, nem belefektetni energiát pl. a szexbe, nem harcolni a pasikért. Lehetnek kivételek, de ők nincsenek erre rákényszerítve, és ugye, teher alatt nő a pálma.

Látta valaki a Gattaca című filmet? Szerintem az pont erről a problémakörről szól.

Lars.Lares 2011.11.11. 08:23:34

Csak akkor tudom azt mondani, hogy csodálatos, vagy imádni való, ha igaznak gondolom @M-elicious: .
A nem tökéletes testek a tökéletes testek @skarlát betű: -).
Lesz bevallás a @barbieds: féle tipizálás szerint, azaz kinek milyen van? :)))
Olyan kíváncsi vagyok!

barbieds (törölt) 2011.11.11. 08:55:33

@M-elicious: Ugyan, az csak jól elhelyezett "hazugság" azért, hogy megkapjon, vagy még odaadóbb legyél. Annyi, hogy viszont nincs köze a valós értékeidhez: ettől még valóban lehetsz vonzó, kedves, édes stb. Csak itt most van egy pszichológiai helyzet, amit a pasi így vél megoldani, általában sikerrel.

Én abszolút cinikusan álltam mindig a férfiak szexközeli helyzetben elhangzott dumáihoz (mondani bármit lehet alapon), örülök, hogy ez megerősítést nyert hiteles forrásból.

organikusviselet · http://organikusviselet.blog.hu/ 2011.11.11. 09:15:23

Teljesen igaz minden a fejben dől el. Ha a nő eltudja hinni hogy gyönyörű és felvállalja a testét stb. teljesen más személlyé alakul át. Megnő a magabiztossága, esetenként sokkal érzékibbé is válhatnak rengeteg múlik ezen.

Szexofon · http://szexofon.blog.hu 2011.11.11. 09:21:33

Ma reggeli eset:
Kedves megy fel a fürdőből teljesen pucéron. Szokásom szerint végigstírölöm és utánaszólok:

- De szép vagy édes!
válasz
- De jó hogy Te ilyennek látod...

Lars.Lares 2011.11.11. 10:11:32

Bocsi @barbieds: , de nem vagyok benne biztos, és remélem, hogy ez minden férfira igaz.
Ha nem lenne számomra az, aki, akkor nem is adnék mindent, amire csak képes lehetek.
És nem csak szóval dicsérhetek szerencsére, hanem minden egyéb eszközzel amivel csak lehet, és annyiféle módon ahogyan csak lehet. Mert számomra a partnerem tényleg csodálatos. Egyébként a testi viselkedésben, vélt-valós hiányosságokban a partner lelke is benne van. Együtt még inkább szerethetőek.

Rogerthat 2011.11.11. 10:32:40

@barbieds: szerintem ne vedd ezt ennyire ökölszabálynak. én például nem tudok valamire szépet mondani, valamit megdicsérni, ha nem tetszik, és ennek egészen biztosan nem az az oka, hogy olyan marhára különleges lennék.
az önvédelmi cinizmus hasznos jószág, de nem minden esetben.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 10:52:09

Kitalált identitásokban, virtuális szerepeket játszva megy a beszélgetlés, egy olyan témáról, amit eleve le szokás tagadni -- és azt bizonygatjátok, hogy mennyire hihetetlenül őszinte az ember, amikor bókol.

Hát teljesen elmentek otthonról??

Félreértés ne essék:a bók nagyon sokat ér, pozitívum annak is, aki adja, és annak is, aki kapja. Kicsit persze felszínes, de azon a szinten hiteles és adekvát kifejezése két ember viszonyának. Ám a valódi jelentősége pontosan annyi, mint a sminknek -- és érdekes módon, valahogyan a sminkkel kapcsolatban nem képzelgünk arról, hogy az az őszinteség felülmúlhatatlan kifejezése.

barbieds (törölt) 2011.11.11. 11:01:22

@kardhal77: Minden cinizmusommal együtt tényleg érdekelne, hogy ha viszont nem ez az őszintétlen viselkedés lenne a férfiak részéről, akkor hogyan működnének?

Lars.Lares 2011.11.11. 11:25:06

Amikor a tettekel, testbeszéddel bókolunk női testnek-léleknek, az is hazugság @kardhal77: -)?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 11:46:15

@barbieds: Mi az, hogy valóság? Mi az igaz a szépségből? A szépség illúzió, és nem valami különálló entitás, amelyet mindannyian felismerünk és amelyben konszenzus uralkodik, bár lehet, hogy sokan hiszik ezt. Szerintem nem létezik olyan szép, amelyet mindenki szépnek lát, mert a szépérzékünk csak részben alapul szimmetria-érzéken, részben pedig tanult szabályokon. Azt mondták a régi görögök, szép az, ami érdek nélkül tetszik. Ebben az esetben tehát bármilyen személyes kötődés egy másik emberhez megszünteti a képességünket, hogy meg tudjuk ítélni tárgyilagosan, az a valaki szép-e vagy sem. Ráadásul a szép állítólag a szimmetrikus, márpedig az emberi arc teljes szimmetriája nem szebb (értsd: nem vonzóbb), mint viszonylagos aszimmetriája, ahogy ezt felmérések igazolják.

A kérdés az, hogy te szép akarsz-e lenni, vagy tetszeni akarsz-e annak, aki neked tetszik. Mit érdekel az téged, hogy valami elvont szempontok alapján szép vagy-e, vagy hogy a férfiak bizonyos százaléka annak tart-e? És vajon a szép és a vonzó mindenképp egy irányba mutat-e?

Szerintem az a baj, hogy a szépségnek túl nagy jelentőséget tulajdonítunk mi, nők, mert így nevelnek bennünket, megbénítva. Nem rosszindulatból, de mégis.

Még egy dolog: nem modellszépségű, hanem annál sokkal egyénibb, egzotikus szépségű ex-barátnőm olyan szerencsétlen volt a pasikkal kapcsolatban, hogy nem bírtam elhinni. Egyébként tele volt komplexussal is, pedig kevés ilyen szép nő akad... De nem volt neki elég. És sose jött össze neki egyetlen normális pasi se, de erre nem találtok valódi magyarázatot.

@kardhal77: Nézd, nem tudom, milyen felmérést készítettél a barátaid , ismerőseid körében, de az, hogy te soha nem vagy őszinte, ha bókolsz, nem jelenti azt, hogy más se az. Bizonygatni, hogy senki nem őszinte (vagy csak a férfiak nem azok?) maximum egyetlen eredménnyel járhat, hogy a nőket jól elbizonytalanítod, pedig már így is épp elég bizonytalanok. Lehet, hogy te senkit nem látsz szépnek még szeretkezés közben sem, vagy annyira kifinomult az ízlésed, hogy ahhoz az ideálishoz képest mindenki csak gyengébb lehet, nem tudom, de mások másképp élik meg.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 11:46:34

@barbieds: szexközeli kommunikációt tekintve? Mint a spenót.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 11:49:14

@Szexofon: Ó, ilyeneket én is bírok válaszolni ;-)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 11:49:18

@Lars.Lares: hát nézd, ha te például a dugást is bóknak tekinted, akkor a válaszom az, hogy igen, akkor dugás közben is megjátszod magad.

barbieds (törölt) 2011.11.11. 11:52:12

@kardhal77: Utálod, de muszáj legyűrni, mert sok benne a vitamin? :o

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 11:57:31

@skarlát betű: drágám, elnézést kérek, hogy nem megerősíteni járok ide a nőket.

Értsd meg, hogy itt nem arról van szó, kívánsz-e, tudsz-e, és szoktál-e őszinte lenni a partnereddel, és nem is arról, hogy vonzódsz-e hozzá, kívánod-e. Arról van szó, hogy az udvarlás, a bókolás, az a megjátszás egyik ősi, kikerülhetetlen formája. Pont.

De aki ezt nem bírja felfogni, az valószínűleg tényleg jobban jár, ha nettó elhiszi a bókokat. (A végeredmény meg úgyis ugyanaz.)

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 11:59:45

@barbieds: hát nem tudtad, hogy a spenót a tökéletes afrodiziákum? :D

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 12:07:18

@kardhal77: Drágám, már megint te vagy a bölcsesség széke...
Mintha a bókolás és a hízelgés ugyanaz lenne :-P Amiről te beszélsz, az inkább hízelgés, nem szimpla bókolás.
Amúgy bókolni is annyiféleképpen lehet, ahányan csinálják. Lehet olyan túlzó módon, hogy azt senki sem hiszi el, de megmosolyogtat, és lehet szűkszavúan, ritkásan, csak a lényegre szorítkozva. Azt nyugodtan el lehet hinni.
Ha valaki olyanokat mond, hogy te vagy a legszebb, az persze erős túlzás, és senki nem fogja komolyan venni, de ha annyit mond, hogy nekem nagyon szép vagy, akkor miért ne lehetne hitelt adni a szavainak?
Azt persze tudom, hogy nem jótékonyságból vagy itt, hanem, hogy megmondd nekünk a tutit :-P

TBal 2011.11.11. 12:11:28

@barbieds: Nem lehet, hogy te a Berne féle világkép mintapéldánya vagy? "Zsetonokat" gyűjtesz, azaz olyan megjegyzéseket jegyzel meg, amik negatív színben tüntetik fel az énképedet, testképedet... illetve, most nagyon örülsz Kardhal "aki bókol az hazudik" eszmefuttatásának. A jó, dícsérő megjegyzésket meg elereszted a füled mellett...

@skarlát betű: az egzotikus szépségű barátnőről: úgy látszik, olyan típusokat vonzott be, a "rossz" pasiknak megakadt a szemük rajta, kiszúrták, hogy őt jól ki lehet használni, a normlis pasiknak meg pl. nem volt elég önbizalmuk hozzá, vagy neki nem voltak elég érdekesek, esetleg nem tudott jól választani.

TBal 2011.11.11. 12:12:28

@kardhal77: Spenóóóót! :D
A kedvencem! Na nem a kaja, hanem a videó :)

barbieds (törölt) 2011.11.11. 12:25:55

@kardhal77: Jó, most megtudtam, de azért a válasz még hiányzik. Vagy csak csekély értelmű vagyok.

@TBal: Nem, én realista vagyok.

TBal 2011.11.11. 12:30:35

@barbieds: "Nem, én realista vagyok. " - én is, de valahogy mégis pozitívabb a világképem. Ez vajon hogy lehet?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 13:10:28

@TBal: Mindez igaz, mégis hihetetlen, hogy valaki ennyire szép legyen, és ennyire magányos. Még, ha azt mondanám, hogy elviselhetetlen hárpia... De sokkal rosszabb és csúnyább hárpiákat láttam már, akiknek jutott pasi, állandóra is.

@barbieds: Szerintem nem kéne ennyire hinni kardhalnak. Mitől nagyobb tekintély ő a szemedben, mint mindenki más?

barbieds (törölt) 2011.11.11. 13:15:53

@skarlát betű: Megerősíti, amit én is mindig gondoltam a férfiak bókjairól. És tudod, az ember mindig a saját igazolását keresi. :D
(De ennél jobban érdekelne, hogy milyen a nem őszintétlen viselkedés, akár példával illusztrálva is.)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 13:23:27

@barbieds: Ez egyfajta lelki bdsm szerintem. Még mindig nem értem, miért kell egy kalap alá venni az összes férfi összes bókját. És, ha egy nőtől kapsz bókot, azt elhiszed? Mert szerinted nincs mögötte érdek? Ha nagyon szőrszálhasogatóak vagyunk, mondhatjuk azt, hogy minden bók mögött van érdek, mert meg akarjuk szerezni a másik jóindulatát, szimpátiáját, egyszerűen jobb hangulatot szeretnénk, és ez már érdek. De ettől maga a bók még lehet teljesen őszinte.

barbieds (törölt) 2011.11.11. 13:49:47

@skarlát betű: Szerintem egy nő nehezebben dicsér meg egy másik nőt, ezért jobban elhiszem. A férfiak bókjainál nem annyira egyszerű attól elvonatkoztatni, hogy "akar valamit", különösen úgy, ha olyasmiről szól a dolog, amivel én mondjuk elégedetlen vagyok. Akkor mindig azt gondolom, hogy nincs ennek szeme?
És egyébként nekem a tettekben megnyilvánuló törődés sokkal inkább beszél arról, hogy kedvel, mintha odavet naponta három bókot. Az ugyanis már erőfeszítésbe kerül.
De mondjuk ez lassan egy parttalan téma lesz, sztem fejezzük be. :)

M-elicious 2011.11.11. 14:41:26

@barbieds: én ezt az egészet nem értem. miért kéne mindig hazudniuk a pasiknak? hidd el, baromi fárasztó az örökös hízelgés, hazugság, és a férfiak (is) szeretik egy idő után elengedni magukat.
arról beszélünk, amikor a pasi meg akar szerezni, vagy amikor már egy folytatásos regényben vagytok? mert az utóbbinál nem látom be, hogy miért kéne hazudnia a pasinak, hogy szép vagy, tetszel neki. megvolt az udvarlási fázis. megvolt az elhálás. nincs zsükség erre a fajta vetítésre. ettől kezdve csak azért mondanak valami szépet-jót, mert nekik is jólesik. ha viszont te forszírozod, hogy mondjanak szépeket, nem tudsz többet kisajtolni belőlük, sőt, elzárod a bók-csapot.

amiről te meg kardhal beszéltek, az a vadász-fázis, amikor mindkét fél a legszebb arcát próbálja mutatni. de a becserkészés után is van élet.

szerintem kardhal, nálad ez maradhat ki, mert ahogy megvan a csaj, tovább is állsz. legalábbis nekem ez jött le a blogodból, amíg olvastam. aztán meguntam, mert túlzottan egysíkú, nincs benne semmiféle fejlődés. ezért marad a trollkodás.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 15:34:23

@M-elicious: béjbi, nekem ne hízelegj, tudod, hogy úgy sem veszem komolyan. :D

M-elicious 2011.11.11. 15:42:14

@kardhal77: kedves ember, én csak érdek nélkül és szívből bókoltam néked:-)

végre eljutottunk odáig, hogy a nők is hazudnak! éljen az esélyegyenlőség!

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 15:42:38

@skarlát betű: drágám, miután a posztban kifejtetted, hogy: "[...] teljes meggyőződéssel és őszintén odalenni azért a nőért. Dicsérni a testét szeretkezés közben is, és azon kívül is", eggyel ezelőtt pedig azt írtad, hogy: "ha egy pasi elbűvöl a dumájával, és nem túl fiatal, túl öreg vagy bármi más, ami az erotikát lehetetlenné tenné (gondolatban), akkor bizony támadhat bennem némi bizsergés", akkor most ne kezdd el finomhangolni a sztorit, mi szerint "lehet szűkszavúan, ritkásan, csak a lényegre szorítkozva. Azt nyugodtan el lehet hinni." :PP

M-elicious 2011.11.11. 16:06:27

@kardhal77: miért ne lehetne mindkettő igaz? mi, nők már csak ilyen következetlenek vagyunk.

M-elicious 2011.11.11. 16:35:47

@kardhal77: ráadásul a sztori vége mégis csak az, hogy saját magunk döntjük el, hogy mit veszünk be, és mit nem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 17:26:54

@kardhal77: Drágám, ha nekem azt mondanád, hogy szép, hosszú lábam van, akkor nyilván kiröhögnélek, ha azt, hogy szép a szemem, hülye módon elhinném, mert már elég sokan állítottak hasonlót. Az ügyes bók nem hazugság, hanem az igazság szép, ízléses, ötletes csomagolásban. Természetesen lehet a túlzás, a nagyítás retorikai eszközével is élni, ezt én ugyancsak nem nevezném hazugságnak.

A jó duma nem feltétlen azt jelenti, hogy a pasi egész idő alatt engem fűz, lehet, hogy teljesen másról beszél, aztán én mégis csak arra gondolok, amire nem kéne. ;-)

@M-elicious: Szerintem az a lényeg, hogy a szereplők jól érezzék magukat, ha úgy állunk hozzá, hogy ez a szemétláda biztos hazudik, csak le akar fektetni (bár, ha le akar fektetni, akkor esetleg vonzónak talál, nem?), akkor lehet, hogy baromi okosnak érezzük magunkat, mert minket nem ver át senki, de saját magunknak rúgunk pár öngólt.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 20:48:08

@barbieds: hát, mondjuk ilyesmit mondana a férfi, ha az emberi társkapcsolat programjában az őszinteség lenne a genetikailag nyerő stratégia: "hogy jó volt-e veled a szex? hát persze. de miért lett volna más? nekem a szex mindig egyforma, és mindig jó.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.11. 20:57:07

@kardhal77: Érdekes, ezt a marhaságot olvastam valahol, de attól még marhaság. Ha mindig egyforma lenne, akkor mi a francnak törnétek magukat újabb és újabb nők után? (Persze, csakis a spermaszórás miatt.) Egyikkel miért szállnátok el 2 másodperc alatt, míg a másikkal hosszan bírjátok? Biztos a szopás is mind egyforma, bár épp azt taglaltuk barbie posztjában, hogy lehet azt jól és kevésbé jól csinálni. Stb.
Legfeljebb nincs akkora különbség két aktus között, mint egy nő számára.
Amúgy a saját írásaid cáfolnak, emlékezz csak az órás szösszenetedre, amikor neked nagyon nem volt jó. Na, persze lehet, hogy neked tényleg mindig egyforma, hát azt csak sajnálni tudom, szar lehet.

barbieds (törölt) 2011.11.11. 22:35:20

@kardhal77: Igen, hát ha úgy vesszük, az orgazmus az csak orgazmus mindenkivel, ez tény. De valami egyedit nekem minden partnerem ad(ott) (pozitívat vagy negatívat), amitől mégis más minden élmény és emlék.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.11. 23:42:46

@skarlát betű: @barbieds: látjátok, pont ennyit érne a férfi őszintesége. Hát meg sem értenétek, mit mond!! :P

Az, hogy "a szex mindig egyforma és mindig jó", az nem azt jelenti, hogy nincsenek nagy különbségek partnerek között. Vannak, természetesen. De a szex, az alapvetően olyan tünemény a férfi számára, ami egyáltalán nem csak a partnerről szól, hanem egyszerűen önmagában létezik, mint késztetés és élmény. (Mit gondoltok, miért viccelődnek a férfiak a nő fejére húzott vödörrel, és miért bámulnak totálisan személytelen pornóklipeket?) És mivel egy egészséges férfi orgazmusa automatikus, ezért ez az élmény nem tud rossz lenni.

De minek is magyaráznám tovább, inkább költök pár személyre szabottnak ható bókot, azzal tuti a biztonsági zónában leszek. :D

MsManna (törölt) 2011.11.12. 00:02:35

Én kérek elnézést mindenkitől, de e mellett most nem mennék el. Tapasztalati alapon még mindig hiszek abban, hogy van egyetlen olyan pillanat nő és férfi fizikai együttlétében, amikor nehéz hazudni a tetszést, boldogságot, döbbent elismerést: a pillanat, amikor az eksztatikus pillanatot képes mindkét fél egymás szemébe nézve megélni - ott (talán) nincs helye, tere hazugságnak. Sem érdekből, sem másból kifolyólag. Nagyon-nagyon ritkán van része(m) ilyenben az embernek, de szeretném hinni, hogy akkor, ott nehéz hazudni.

barbieds (törölt) 2011.11.12. 03:35:36

@kardhal77: Nem kimondottan kedves dolog nagy nyilvánosság előtt szopatni minket, de lelked rajta. :/
Bár tudatlan asszonyállat vagyok, és nekem már mindegy, azért még megkérdezném, hogy ha az igazság egy szép szelete az, hogy a nőszemélynek van egyedi tulajdonsága is számodra, akkor miért az őszinteség netovábbja csak a másik szeletet a tudomására hozni? Nehogy elbízza magát a kis kurva?

Rogerthat 2011.11.12. 09:12:38

@kardhal77: úgy gondolom, hogy az általad leírtak akkor állják meg a helyüket, ha az érzelmi vonatkozásokat ki tudod zárni, vagy azokkal nem számolsz mert nem éled meg őket. így el is hiszem, hogy a tapasztalataid ezt támasztják alá.
én viszont nem mindig tudom kizárni, ezért az enyémek más irányba mutatnak, egy olyanba, ahol van őszinte bók (bár nem szeretem ezt a szót mert legalább annyira sekélyessé vált mint mondjuk a szeretet), és ahol bár létezik önmagában a szexuális késztetés és 'automatikus orgazmus', de távolról sem húzható egyenlőségjel a különböző partnerekkel különböző érzelmi állapotokban átélt aktusok során bekövetkező orgazmusok közt.

de ettől még egyetértünk abban, hogy az EMBEREK hazudnak, mint a vízfolyás. túlságosan esendők vagyunk ahhoz, hogy az igazságot minden körülmények közt fel tudjuk dolgozni hiszti nélkül, ezzel abba az irányba tereljük a másikat, hogy alkalmasint hazudjon nekünk, vagy csak szimplán úgy árnyalja az igazságszerűségeket, ahogy mi hallani akarjuk.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.12. 09:39:17

@kardhal77: Drágám, a szex egyrészt nem egyenlő az orgazmussal. Másrészt én is tudok totálisan személytelen pornóklippeket nézni, és még fel is izgatnak. Az azonban más kérdés, hogy ha valakivel együtt vagyok, az soha nem személytelen.

De azzal az érveléssel, hogy csak te mondod az igazat, mert a nők nem AKARJÁK elfogadni az állításodat, az összes többi megszólaló férfi meg direkt HAZUDIK, nyilván nehéz szembeszállni.

@barbieds: Ha már itt tartunk, az orgazmusok sem egyformák, van köztük különbség, nőknél is, férfiaknál is, nem ugyanolyan a pasik első orgazmusa egy szeretkezéskor, mint a második, vagy sokadik, van sokkal intenzívebb elélvezés, és sokkal kisebb intenzitású, van hosszú és rövid, hogy a nők többféle orgazmusáról már ne is beszéljünk. (Persze beszélhetünk, csak ez messzire vezetne.)

@Rogerthat: Miért, szívesen kizárnád az érzelmi vonatkozásokat? Mert kár lenne :-)
Persze, hogy hazudunk, hazudozunk, de ez nem jelenti azt, hogy folyton és minden szituációban. Az is kérdés, hogy a tapintat például hazugság-e vagy valami más. A túlzott őszinteségről már sokat beszéltünk, nyilván nem kell az senkinek. De az is erős túlzás, hogy minden pillanatban hazudozunk, ha kell, ha nem.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 09:49:32

@MsManna: a jelenléttel és a transzcendenciával egyetértek; de lássuk be, hogy eddig ez a beszélgetés nem a jelenlét és transzcendencia síkján, hanem a virtuális fodrászüzlet síkján zajlott. (És én lettem az anti-Gedeon bácsi. :D)

@barbieds: sajnálom, ha ebből valami szopatás jön le. Szerintem, ha valaki kívülről nézi, annak számára az egész egy komédia. Annak a tízezer éves históriának a legújabb színre állítása, amikor férfiak és nők a saját logikájuk szerint kísérleteznek megérteni egymást, és amikor ez nem megy (hiszen sosem megy), akkor elkezdenek röpködni a tányérok. :)

Más részről, most kezdjem el ékes szavakkal bebizonyítani, mennyit ér számomra egy egyéni találkozás? Hogy mennyire szoktam figyelni egy nőre egyénileg? Az megnyerő lesz?

Hát, b+, mégis, kivel tudsz beszélgetni például erről a témáról, például ebben a blogban, például ebben a percben? Mert szerintem velem, a vadállattal. :S

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 09:52:25

@skarlát betű: drágám, én nem "érvelek". Nem szokásom. Én csak... mondom. Oké?

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 10:20:38

@Rogerthat: én nem gondolom, hogy a "megélt érzelem" kontra "kizárt érzelem" a különbség. Azt hiszem, ez inkább egy otthonos gondolati sablon, amit szeretünk használni. Te személyesen például törekedtél valaha érzelmek "megélésére" vagy "kizárására"? Mert én például sosem, hanem egyszerűen csak éreztem, amit éreztem.

barbieds (törölt) 2011.11.12. 10:35:41

@kardhal77: A szopatást arra értem, hogy állítasz valamit, majd amikor erre reagálunk vmit, akkor azt mondod, hogy háhá, nem értjük meg, mert ebbe beleértendő az is, amit mi írtunk. Szerinted?

Azt hiszem, én egy tányért sem röptettem különösebben, de azt még mindig nem értem, és ehhez lehet, hogy valóban kevés az én női eszem, hogy ha a férfiakban ott van a "mindegy kivel, csak szex legyen" és a "fontos a személyiséged, bébi" is harmonikus egységben, akkor szerinted miért hazugság/komédia, ha ez utóbbit is a nő tudomásra hozzák? Csak ha már beszélgetünk...

Rogerthat 2011.11.12. 10:38:42

@kardhal77: én sem az érzelmi tudatosságra (megélés vagy kizárás) helyezem a hangsúlyt, hanem úgy általában az érzelmi oldal jelenlétére a szexualitásban. ez olyan tényező, amitől máris nem lesz minden orgazmus egyforma, és itt elsősorban nem a fiziológiai oldalra gondolok.

egyébként meggyőződésem, hogy az érzelmek mind generálhatók, min pedig kizárhatók, én legalábbis így működöm. előbbire többnyire önkéntelenül, utóbbira inkább tudatosan, de mindkettőre törekedtem már.

arra viszont már nem emlékszem, hogy milyen úton jutottunk ide az emberek testkép-tudatának karikírozásától. :)

barbieds (törölt) 2011.11.12. 12:29:55

@kardhal77: Úgy érted, hogy ebben a jelenlétben lehet a legőszintébbnek lenni, és bármi, amit mondhatunk, ehhez képest "hazugság"?

M-elicious 2011.11.12. 14:51:26

Sajnalom azt, akinek a cinizmustol annyira torzult a vilagkepe, hogy mindenben csak a hazugsagot, a jatszmat latja, es akinel a testi erintkezesnek is csak egeszsegugyi okai vannak.

emlekeztek meg Don Juanra? hiaba hodit es kap meg a szinte barkit, nem elvezi, mert csak a vadaszatrol, a jatekrol szol minden hoditasa. kozben mindig hianyzik neki valami: a szive. a noket semmibe veszi, pont azert, mert azok bedolnek neki, es csak a lelkeben levo urt probalja enyhiteni azzal, ujabb kalandokba veti magat, de az - nemleglepo modon - meg nagyobb
lesz. izetlen-szagtalan vilagban bolyong, es ebbol fakado frusztraltsagaban belerug abba, aki szembejon. talan magat kene szeretnie eloszor ahhoz, hogy masokat is ertekeljen?

szemely szerint jobban szeretem a Casanova-tipust, aki minden noben meglatja a szepet, az imadnivalot; magaba a noi nembe szerelmes, ezert nem tudja magat megvonni egytol sem...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 15:27:53

@barbieds: egy normális férfiben olyan erős a szexuális késztetés, hogy az megadja a nővel való kapcsolatának alaphangját. Sokféle zene játszható el -- de mindegyik ebben a hangnemben fog szólni. Én itt a hangnemről beszélek, nem pedig a dallamról, ami az adott hangnemben szól. Te viszont egy konkrét szerenádot szeretnél hallani. Elfújom neked, mert én is szeretem a szép melódiákat, de mint minden zenész, a hangnemből fogok kiindulni.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 15:49:50

@Rogerthat: az érzelmek persze tényleg generálhatók, és ki is zárhatók -- de minek? Minél többet manipulálod őket, annál rosszabb lakótársaid lesznek.

Konkrétan úgy jutottunk ide, hogy a nő dicsérgetése kapcsán felvetettem, hogy talán nem ugyanazt mondja a férfi, amit a nő hall belőle.

De hát ez szörnyűségnek bizonyult. Olyannyira horrorisztikusnak, hogy akkor már azzal a gondolattal is könnyebb megbarátkozni, mi szerint az ismert férfiakon és nőkön kívül egy harmadik emberi faj is biztosan él ezen a bolygón: azok a férfi megjelenésű egyedek, akiket cselekedeteikben pontosan az motivál, ami a nőknek a legjobban esik. Kell, hogy legyenek ilyen lények, különben a női nemnek, ahogyan önmagát ismeri, egyszerűen: vége! :P

Rogerthat 2011.11.12. 16:24:15

@kardhal77: manipulálni akkor kell őket, ha borulóban van az egyensúlyuk, ami esetemben néha reális veszély a szerető - feleség frontokon. ha szabad kezet adnék nekik, könnyen oda jutnék, hogy fel akarom rúgni az életet, amit viszont józanué belegondolva mégsem akarok felrúgni.

értem amit mondasz a motivációról, de nem értem hogy te miért ódzkodsz elismerni azt, hogy az 'ismert férfiak' körében is előfordul, hogy valami testi síkon is őszinte elismerő csettintést vált ki belőle egy nővel kapcsolatban, hátsó szándék nélkül is. ha ezt elmondja a nőnek, akkor azt ugyanúgy bóknak nevezzük jobb híján, mint a felszínes érdekbókokat, de mégis más minőséget képviselnek, csak épp nincs rá más szavunk. és ilyen esetekben jóval kisebb a távolság a férfi motivációja, meg az "ami a nőnek jól esik" közt.

nem arról beszélek, hogy ez a gyakoribb, vagy a -nevezzük így- nők által kizsarolt bókok, pusztán a létezését erősítem meg.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.12. 17:01:04

@Rogerthat: Nagyon tetszik, amit írsz :-) Nem felszínes érdekbók :-)

Amúgy olybá tűnik, mintha csak nekünk (nőknek) lenne szükségünk dicséretre és motivációra, bókokra, ha úgy tetszik, pedig ez messze nincs így. Nincs sérülékenyebb dolog, mint a férfiúi büszkeség. És ezt a nők általában pontosan tudják, és olykor vissza is élnek a hatalmukkal ezügyben. Vagyis a játék korántsem egyirányú, csak az ellentétes irányról kevésbé beszélünk.

@M-elicious: Persze az is kérdés, hogy miként válik valakiből Don Juan.

Rogerthat 2011.11.12. 17:17:40

@skarlát betű: azért a női büszkeség egy sérülékenységi versenyben bőven állná a sarat a férfi büszkeséggel szemben. csak máshol van a rés a pajzson. :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.12. 17:25:53

@Rogerthat: Ne rendezzünk ilyen versenyt :-)
Igen, mindkettő nagyon sérülékeny, de a ők valahogy könnyebben felépülnek a sérülésből. Ez az én benyomásom. Nagyobbnak tűnik a dráma, mert jobban megmutatjuk, de ezáltal könnyebb is lesz. Persze ez nem több, mint általánosítás, nem minden egyedre igaz, csak úgy átlagban.

Rogerthat 2011.11.12. 17:43:34

@skarlát betű: szerintem ez a sérülésből felépülős dolog megint nem annyira nemi kérdés, mint amennyire érettségi (lásd amit a posztban írtál a gyereklányok kritikákkal szembeni védtelenségéről, ezáltal sérülékenységéről), és személyiségfüggő (önmarcangolásra fogékonyak hátrányban).

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.12. 18:09:58

@Rogerthat: Mind sérülékenyek vagyunk, még azok is, akik ebből semmit nem mutatnak, vagyis úgy tesznek, mintha ők aztán képtelenek lennének sérülni. De mivel a férfi-kép meghatározó része, hogy nem szabad kimutatni a sérülékenységet, ez talán nehezebben viselhető és rombolóbb.
Természetesen személyiségfüggő is, de annak valami oka csak van, hogy a nők sokkal tovább élnek... Gyakran mondják, hogy azért, mert nem emésztik magukat annyit magányosan, sokkal inkább hajlamosak kommunikálni a lelki folyamataikat, és így hatalmas belső feszültségtől szabadulnak meg. (A nyugdíjas kort, vagyis a hasznosság érzetének megszűnését - mert sokak számára ezzel jár) például a férfiak nagyságrendekkel rosszabbul viselik, erről nemrég olvastam egy nagyon érdekes fejezetet. Pont A férfi agy című könyvben, ha minden igaz.
De ez messze vezet, persze, nem is akarom erőltetni a témát.

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.12. 20:39:39

@Rogerthat: az "őszinte elismerő csettintés, hátsó szándék nélkül" nem csak SB-nél aratott sikert, hanem én is egy óriásit röhögtem rajta! :DD Valóban, tipikusan akkor szoktunk őszintén és elismerően csettinteni, füttyenteni és seggre paskolni (mentálisan és fizikailag), ha a lehető legtávolabb vagyunk lényünk szexuális zugaitól. :D

Rogerthat 2011.11.12. 21:32:25

@kardhal77: akkor nekifutok mégegyszer, hátha így több energiádba kerül majd kiforgatni, és kiesel a szerepedből, anti-Gedeonbácsi. :) veled még nem volt olyan, hogy tetszett, tényleg tetszett, és nem csak azért mondtad (...volna) ki, mert ez lett volna mondjuk az utolsó szükséges lépés ahhoz hogy széttárja végre a combjait, hanem mert tényleg tetszett?

egyértelmű hogy a szexuális tánc része ez az egész, és nem azért látod szépnek egy nő mellét, mert az olyan nagyon praktikus formájú és elrendezésű a csecsemőszoptatás szempontjából. aligha van olyan értelmes ember, aki a 'bókot' ne a szexualitással hozná összefüggésbe.
a szándék kontextusa egyértelmű tehát, amiről én beszélek, hogy összhangban van-e amit mondasz és amit gondolsz; ha valamire azt mondod hogy szép, azt valóban szépnek találod-e.
illetve esetedben: ha valamit szépnek találsz, azt kimondod-e.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.12. 21:39:31

@Rogerthat: Nézd, én már belefáradtam. Ezek szerint kardhal még magának is hazudik, mikor ki se mond valamit, csak gondolja, de valójában nem gondolja, mert az szexuális motivációjú lenne, tehát ilyet nem lehet gondolni, hiszen nem beszámíthatóak a saját gondolatai...
Áh...

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.11.13. 00:07:44

@Rogerthat: én értem, hogy mit mondasz, szerintem nagyon közel van ahhoz, amit én gondolok. Annyi, hogy a szexuális motiváció szerintem nem csak, hogy befolyásolja a férfi és a nő közötti személyes kommunikációt, hanem egyszerűen anélkül nem is létezne az egész. Ezért aztán lényegében bármi hangzik el, számomra egyértelmű, hogy szexuálisan motivált; az, hogy "milyen szép a szemed", az a lényegét tekintve nem azt jelenti, hogy "milyen szép a szemed", hanem minimum valami olyasmit azt, hogy "élvezem a társaságodat", de valójában inkább azt, hogy "le szeretnék veled feküdni"; vagy akár "már tíz éve együtt élünk, és még mindig le szeretnék veled feküdni".

Ezt minden normális férfi és nő pontosan érti, csak, mint a mellékelt ábra mutatja, mégsem tudja.

Talán ha kúraszerűen három hónapra olyan férfiak társaságában eresztenék a nőket, akiknek nagyon kellemes a dumájuk, viszont nincs farkuk, akkor kölcsönösen jelentkezne egy bizonyos hiányérzet, és ez ráébresztené mindkét nem tagjait, milyen gyorsan unalmassá válnak a lárpurlár szép szavak.

De szerencsére nincs ilyen helyzet. Olyan helyzet van, amit a költő megfogalmazott (neki 4 db sorban sikerült, amit én 400-ban próbáltam):

"tudod, megtennék én bármit,
ha érted teszem
s te egy szerenádot kértél
hát jól van, legyen"

No jó, én is meguntam, mindenki továbbra is azt gondol, amit csak szeretne.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.13. 11:12:24

Mivel kardhal megunta, nem neki válaszolok, csak ideírom, amit gondolok.

Férfi és nő közt nem lenne kommunikáció szex nélkül? Mondjuk, eleve kizárt, hogy ne létezzen szex, persze, de a férfi és nő közötti kommunikáció nagy része nem szexuális tartalmú. Merthogy kommunikálunk a gyerekeinkkel, a szüleinkkel, a nagyszüleinkkel, a számunkra szexuálisan közömbös (vagy tabunak számító) emberek százaival, és tetszhet nekünk akár a saját nemünk, akár a másik nem képviselője azért, mert szép, azért, mert szimpatikus, azért, mert szeretetreméltó, mert okos, mert, mert, mert.

Ha homokossal beszélgetsz, az ugyanúgy mondhat bókokat, mint egy másik nő (és akkor is, ha NEM akar semmit erotikus értelemben).
Nem is értem, hogy lehet ez kérdés. Komolyan nem értem.

M-elicious 2011.11.13. 17:38:47

@skarlát betű: en is kb ezt irtam, meg valahol az elso 50 komment kozott. azota porgunk egy olyan rudon, amit kardhal igazabol maganak allitott fel, es az azon valo performansz csak neki all jol.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.11.14. 00:09:13

Atyavilág, miből maradtam ki...

@kardhal77: Ha neked a szex mindig egyforma, akkor téged se irigyellek.

Lars.Lares 2011.11.14. 12:33:36

Hülye a kérdés, de miért kellene hazudni? Azért, hogy olyas valakinél vágódjunk be, akivel szemben ismerünk őszintén megközelíthetőt?
A lényeg @M-elicious: szavaiban van. Mindig a nők döntenek.
Ennél igazabb nincs @MsManna: .
Még valami. Leírva elég sarkos a @barbieds: kezdeti véleménye, de belül nem érzem annyira egyértelműen keménynek, bár leírni, megfogalmazni nem tudom, mégis megértem.
Ja igen, és nincs meg a tök jó jelecske a hozzászólás mellett. :(

TBal 2011.11.14. 15:29:10

@MsManna: Jaj, te kihozod belőlem ezzel a hzzászólásoddal Móriczkát, akinek mindenről AZ jut eszébe... :)

"Én kérek elnézést mindenkitől, de e mellett most nem mennék el."
:DDD pedig a következőkben épp az elmenés őszinteségét taglalod :)

"Tapasztalati alapon még mindig hiszek abban, hogy van egyetlen olyan pillanat nő és férfi fizikai együttlétében, amikor nehéz hazudni a tetszést, boldogságot, döbbent elismerést: a pillanat, amikor az eksztatikus pillanatot képes mindkét fél egymás szemébe nézve megélni - ott (talán) nincs helye, tere hazugságnak. Sem érdekből, sem másból kifolyólag."
És valóban, ha van kifolyás, akkor tuti az őszinteség :P. Szerintem tudod is, hogy miből kifolyólag :P.

MsManna (törölt) 2011.11.14. 15:34:05

@TBal: Szóval kiforgatod halálosan komoly szavaimat? Ejnye-ejnye... :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.14. 18:14:49

@M-elicious: Emlékeztem, hogy valahol olvastam erről az összehasonlításról, és most megvan, Popper Péternél. De ő is olvasta:
"Stefan Zweig híres tanulmányában összehasonlítja Don Juan és Casanova, a két világhírű nőcsábász karakterét. S ezek teljesen különböznek. Don Juan - nőgyűlölő. Az ő számára a szexuális siker a bosszú eszköze a gyermekkor, az ifjúkor során elszenvedett sérelmekért. Minél több nőt „hódít" meg, „ostromol" sikerrel, tesz magáévá, annál nyilvánvalóbb az egykor kiszolgáltatott kisfiú fölénye, diadala. Casanova költő ás álmodó. Valóban szereti a nőket és a legrepedtsarkúbb mosogatólányra is képes „ráálmodni" valami gyönyörűt, és - akárcsak két órára - beleszeretni."
Egyébként az idézet innen, ezt a szöveget is érdemes végigbogarászni.
goclenaus.freeblog.hu/archives/2009/03/13/Popper_Peter_A_meghivott_szenvedely_Ferfiak_es_nok_nyomaban/
Ez is innen van:

"Monogám a hosszú életszakaszon, netán az egész életen át egy kapcsolatot igénylő férfi vagy nő. (Manapság kicsit szégyellnivaló.) Poligám, aki párhuzamosan, egyidejűleg több szexuális kapcsolatot tart fenn. Palingám, kinek egy időpontban mindig csak egy kapcsolata van, de ezeket sűrűn váltogatja.

Van monogám igényű férfi, aki - janisági komplexusa miatt - boldogtalan és konfliktusokkal telt poligám életet él, s titokban a felesége főztjére, karosszékre, házikabátra és egy jó könyvre vágyik.

Van poligám természetű elméleti nőhódító, akit konvenciók, presztízsféltés, formális vallásosság vagy a „mi lesz, ha kiderül?" aggodalma miatt a hűségesnél is hűségesebb, csak éppen a „csalás" legrondább formáját gyakorolja: simogatja a feleségét és közben más nőre gondol.

A folyton kapcsolatot váltó palingámot rejtett okok mozgatják: ő szakít előbb, nehogy őt dobják ki, lássák a riválisok, hogy ő újra meg újra elkell a halpiacon, borzad attól, hogy érzelmileg behálózzák és megkössél, ahogy mondani szoktál: „megegye egy nő".

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.11.14. 18:22:04

@skarlát betű: "elkel és nem elkell a halpiacon, persze, de nem én gépeltem be így :-)

M-elicious 2011.11.15. 09:35:44

@skarlát betű: jaj, de jó, hogy felfrissíted az emlékeimet! még tavasszal olvastam ezt a könyvet, és már el is felejtettem, miről szól és hogy milyen jó...
süti beállítások módosítása