A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Vitaposzt: Szeretőből házastárs

2012.06.18. 07:35 skarlát betű

Többetekkel megtörtént már, hogy az addigi szeretőtökkel egyetértésben egyszer csak úgy döntöttetek, véget vettek a bujkálásnak, elhagyjátok a korábbi családotokat (esetleg csak egyikőtök, ha a másik egyedülálló volt), és együtt folytatjátok -  szinte mindegy, hogy házasságot is kötöttetek, vagy együtt éltek, a lényeg, hogy a szeretői, rejtett státuszból egy teljesen felvállalt, nyílt státuszba kerültök, kerültetek.

divorce-woman-picking-pieces.jpg

Van, akivel ez régen történt meg, és mostanra leülepedett benne az egész, akkor valószínűleg drámainak megélt változás, van, aki esküszik, hogy élete legjobb döntése volt, van, aki azóta megbánta, mert a szeretői kapcsolatban sokkal izgalmasabbnak tűnt az az ember, akivel utána együtt élni már nem is olyan csodás, van, aki most azt csalja, akivel régebben az előző partnerét csalta (vagy akinek szingli szeretője volt), vagy éppen ő csalatik meg. (Lehet, hogy olyan is van, aki később visszatért az eredeti családjához.) És persze ne feledkezzünk meg azokról sem, akiket e miatt a döntés miatt elhagytak. Akik talán nem akartak kilépni egy házasságból, kapcsolatból, de az új szerelem ellen nem tudtak mit tenni, vagy akik a hűtlenségről értesülve egyik pillanatról a másikra (esetleg hosszas tépelődés után) kirúgták a partnerüket, és az emiatt költözött össze a szeretőjével, bár talán magától sose döntött volna így. 

Ha gyerekek is születtek az első házasságból, együttélésből, akkor az exszel való kapcsolat valószínűleg megmarad (bár van olyan, aki annyira képtelen felülemelkedni a saját sérelmén, hogy a gyerekét teljesen elzárja a másik szülőtől, ezzel leginkább a gyereknek ártva), és ha van kapcsolat az exszel, akkor annak új partnerével is, ha másképp nem, a gyerek(ek) beszámolói alapján. Ki hogyan viszonyul a partnere korábbi családjához, illetve elhagyottként vagy válást kezdeményezőként az új partnerhez? Tudomást se vesz róla? Kígyót-békát kiabál rá? Féltékenykedik a múltra, a jelenre, a jövőre? Megpróbálja felhasználni a gyerekeket? Nyilván vannak pozitív példák, amelyekben a korábbi partnernek sikerül újraépíteni az életét, és ő maga is boldogabb lesz egy új kapcsolatban, de léteznek olyan emberek is, akik soha többé nem jönnek össze senkivel, és a sebeiket nyalogatják életük hátralévő részében. Hogyan élik meg mindezt a gyerekek, és a család, a környezet, örök harag lesz-e, vagy várható némi megértés, az elhagyóra hárítják-e az összes felelősséget, vagy a csábító lesz az ügyeletes gonosz? 

Mennyi konfliktusforrás, sérelem, hatalmi játszma! Vajon győztesnek érzi-e magát a szerető, mert úgymond kiragadta a férfit/nőt az eredeti családjából, vagy éppen rossz lelkiismerete van miatta? Megpróbálja saját gyerekekkel kárpótolni az eredeti családtól elszakadt felet (általában a pasit), vagy inkább nem vállal gyerekeket, sőt, a másik nő gyerekeit tekinti sajátjainak? Beleszól a nevelésükbe? Vagy ebből kimarad? Lehet ezt az egész folyamatot minden szempontból pozitív módon is megélni, vagy a veszteségérzés elkerülhetetlen, még akkor is, ha egy elvileg nem működő kapcsolat végére teszünk pontot és végre megkaphatjuk azt a maga teljességében, akire korábban annyira vágytunk?

Tudom, rengeteg kérdés, és ahány sors, annyiféle, de mindenképp érdemes beszélni róla, minden aspektusból. Várom a kommenteket!

24 komment

Címkék: család gyerekek szakítás féltékenység házasság vereség válás diadal megváltozott státusz

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr564591747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varázsló1 · http://eleterzesek.freeblog.hu/ 2012.06.18. 11:26:19

Nagyon jó kérdéseket vetettél fel, itt csak az a kérdés, milyen változások következnek be kapcsolat átalakítása kapcsán. Az egymáshoz való viszony hogyan változik? A két fél a régi kapcsolatához hogyan áll hozzá?
Vannak aki tudják ezeket a helyén kezelni, de vannak akik nem, vagy érzelmileg labilisak. Hogyan élik meg ők a változást?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 12:16:46

@varázsló1: Érdekes, hogy még rajtad kívül nem szólt hozzá senki, pedig biztos vagyok benne, hogy rengeteg vélemény és történet kering a fejekben. Nem is valamiféle igazság keresése itt a cél, hanem az, hogy beszéljünk róla, de hát vitaposzt csak vitával együtt működik :-) Persze, lehet, hogy a hétfő a csend oka.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.06.18. 12:51:51

A szerető és a (házas)társ két olyan kategória, amit nem tanácsos egymásba konvertálni, noha igen, én is ismerem a közmndást, mely szerint amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinkát is :-)

És ismerek olyan esetet, amikor a címben szereplő folyamat fordítottja (is) megtörtént: a pali elvált, feleségül vette a szeretőjét, majd egy év múltán az új asszonyt elkezdte csalni... no kivel? Igen, az előző asszonnyal :-)

Furcsa szerzet vagyunk mi, férfiak. És ti, nők :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2012.06.18. 12:52:27

@skarlát betű:

Nyugi, majd jönnek, ahogy szoktak. Pláne, ha a Zindex kiteszi címlapra is...

DieLente 2012.06.18. 13:35:57

én itt vagyok, csak érdemben nem tudok hozzászólni:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 14:50:04

@tiboru: Akkor ennél a házaspárnál csak a dráma hiányzott :-P És végül visszament a feleségéhez, vagy mi történt, ne hagyj már minket ilyen suspense-ben?!
Effajta sztori van egy jópofa filmben (Egyszerűen bonyolult):
www.youtube.com/watch?v=ZzihftBdCKk

Nem nyugtalankodom, csak érdekes, hogy egy ilyen szerteágazó téma nem mozgatja meg a népeket, de hát ez van, sose lehet kiszámítani :-) És az utóbbi idők legtöbbet kommentelő egyede épp úgy döntött, hogy elhagy bennünket.

@DieLente: Tapasztalatom nekem sincs, de azért ismerek ilyen eseteket.

Lars.Lares 2012.06.18. 15:00:40

Van értelme egy monogám kapcsolatot egy másik monogám kapcsolatra cserélni? :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 15:09:13

@Lars.Lares: Van olyan monogám kapcsolat, amit igen :-P És ki mondta, hogy az új kapcsolat monogám lesz? Ha mondjuk az új asszony nagyobb szabadságot ad, az akkor már megéri? Szexofon példája nagyon jó erre szvsz. Kár, hogy nem járt erre rég.

hibiszkusz50 2012.06.18. 15:09:38

@Lars.Lares: Van. Előfordul, hogy az első házasság nem volt igazán monogám - hiszen akkor lett az egyik félnek szeretője, aki aztán házastárs 2.0-vá lépett elő. És ha tényleg megérte a váltást, akkor az újabb szerető talán már nem lép be.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 15:11:50

@hibiszkusz50: Lars éppen ennek az ellenkezőjét szeretné, ha jól értelmezem :-P

hibiszkusz50 2012.06.18. 15:17:22

@Lars.Lares: @skarlát betű: Persze a másik házasfél, akinek esetleg ez csak az első házassága, gondolhatja másképp is :)

Lars.Lares 2012.06.18. 15:34:58

Értem @hibiszkusz50: @skarlát betű: . A látszólag monogám, zárt kommunikációjú kapcsolatot csak szabadon monogámatlan, nyílt kommunikációjú kapcsolatra érdemes cserélni. :)

hibiszkusz50 2012.06.18. 16:06:09

@Lars.Lares: ez nagyon szakszerűen hangzik :)

varázsló1 · http://eleterzesek.freeblog.hu/ 2012.06.18. 17:27:28

@tiboru: Én is tudok egy esetet, emberünk folyamatosan upgradelte kapcsolatait. Most barátnő 3.0-nál jár, és sorban fogyasztja a feleségeket. Szóval itt inkább belső késztetés, vagy a társ nem kellő tisztelete, elhanyagolása lehet a probléma ami folyton visszaüt.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2012.06.18. 17:59:46

Nálunk 6 éve történt meg a szétköltözés, 18 hónapos kicsi gyerekkel az én döntésemre. Sajátosan alakult a szerető kérdés: a szakítás után fél évvel tudtam meg az ex új barátnőjéről, hogy tulajdonképpen már másfél éve barátnő. Nem esett jól, viszont sok dolgot más megvilágításba helyezett azért, bár utólag cirkuszolni értelmét már nem láttam. Mivel nem tudtam a kapcsolatról, mégis én szakítottam, a kisfiam apukájában sokáig volt sértettség, ami hátráltatta a jó kapcsolat fenntartását, de a gyerek miatt nem adtuk fel, annál is inkább, mivel a távolság miatt neki kellett jönni inkább, és nem telhet minden ilyen nap veszekedéssel. Veszekedés nincs, közös programok, családi kirándulások annál több. Mióta a lányt elvette (egy éve), kicsit megritkultak a látogatásai, de nem kevésbbé tartalmasak, és mára már azt is sikerült elérni, hogy legalább olyankor ne hívogassa álló nap. Sok múlik rajtam, de szerintem még több az új asszonyon, meg kell értenie, hogy a férjével együtt minket is "megkapott", akár tetszik, akár nem. Mindenesetre én sikerként élem meg, hogy gond nélkül kitehettem a kicsim kedvéért a családos képünket az fb-re: nem volt balhé, a gyerek szeme viszont ragyog. Nyáron a gyerkőc három hetet náluk lesz, amikor is én megyek látogatóba. Az ex invitált, hogy aludjak is ott. Meglátjuk majd, jó ötlet volt-e:)

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.06.18. 18:37:47

Ó, kényes kérdés, és az alfája ott van, hogy ki mit ért szerető alatt :)
Mivel ezt már elég jól kivesézte a blog, tulajdonképpen a válasz is megvan. Mert Micikékből/Bélákból a legritkább esetben lesz új asszony/ember. De van az úgy, mikor olyannyira beleszédül az ember az ember a másikba (elég gyorsan ...), hogy nem szeretőnek tekinti.
Nem tudom, mennyire voltam világos :)
A többi kérdés viszont nem kérdés, mert intelligens ember nem henceg a "legyőzött" fölött, nem fitogtat hanem elfogad: múltat, helyzetet, gyereket, bárakármit. Ha nem akarja elfogadni, akkor nem kell neki az új asszony/ember, maradjon a szeretőnél.
Szerintem :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 21:32:20

@HoldViola: Igen, úgy tűnik, ez a lehető legjobban alakult, ami csak a körülményekből kihozható volt. Azt nem értem, miért kell folyton telefonálniuk egymással, különösen idegesítő szokás...

@Zsit (nyau és rémizé): Sajnos viszonylag kevés az intelligens ember, és ilyen helyzetekben még az egyébként értelmesek is képesek nagyon nagy hülyeségekre.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.06.18. 21:35:12

@skarlát betű:
igen, látom/tapasztalom- sajnos durván racionális agyműködésem miatt viszont kevésbé értem. Egyszerűen nem logikus. Pedig pont ott lenne helye a logikának, ahol eltűntek az érzelmek :)
Na, de nem magyarázom agyon.

varázsló1 · http://eleterzesek.freeblog.hu/ 2012.06.18. 21:39:39

Még egy dolog jutott eszembe.
Az emberek második házassága gyakran nem sikerül, de harmadik igen, ez is egy érdekes statisztika.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.06.18. 21:44:50

@varázsló1: Senkit nem ismerek, aki a 3.-nál tartana, úgyhogy erről nemigen tudok véleményt formálni. Ehhez vagy nagyon gazdagnak kell lenni (valamelyik részről), vagy gyermektelennek, de az én köreimben valahogy még az elsőből való kilépés és az újrakezdés is nagyon nehéz.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2012.06.19. 07:00:36

@varázsló1: Hát szeritnem ehhez a szerencséhez semmi köze, legfeljebb annyiban, hogy szerencsére van egy gyerek a történetben, aki napi szinten emlékeztet minket arra, mi az igazán fontos:)
Ő adja az erőt az amúgy állatira nehéz feladathoz:) Egyébként én ezt tudom ajánlani mindenkinek, akinek gyereke van, és átmegy egy ilyenen: soha, semmilyen körülmények között ne felejtse el, hogy a másik fél a gyereke szülője ugyanúgy, a gyerek összeköt egy életre, akármi van. Ez segít a legtöbbet az intelligens megoldások megtalálásában. Szerintem.

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2012.06.19. 07:08:39

@skarlát betű: Hát engem is idegesített: 10-kor: "leszálltál már a vonatról?" 12-kor "együtt is ebédeltek?" Délután kettőkor: "Melyik vonattal jössz haza?" Délután négykor: "elérted-e a vonatot?" stb. Agyamra ment vele, de közben meg tudom, hogy nem lehet könnyű neki helyén kezelni a helyzetet, belegondolni, hogy a férje a kis családjával békésen üldögél a vasárnapi ebéd felett ahelyett, hogy gyilokra mennének. Mert hát ez lehet az általános, és meglepő, ha nincs így. Elejében de sokat visszahallottam, hogy "biztos vissza akarom hódítani a zuram":)
süti beállítások módosítása