A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Akarod tudni? Vagy mégse?

2012.08.19. 07:22 skarlát betű

Van, aki mindent akar tudni. Akkor is, ha beledöglik. Ettől érzi úgy, hogy nem nézik hülyének, hogy mégiscsak ő uralja a dolgokat.

cheating spouse.jpg

Más tisztában van vele, hogy nem akar tudni semmit. Van, aki viszont nem tudja, hogy mit akar. Lehet, azt hiszi, ő aztán tudni akar mindent, az utolsó részletig (ami persze nem lehetséges), és mikor sikerül megszerezni az információkat, összeomlik. Azt kívánja, bárcsak sose tudta volna meg. Mert ez fáj. Talán annak is fáj, aki maga is hűtlen, aki tisztában van a motivációkkal és nincsenek illúziói. Mert illúziói mindenkinek vannak.

A kérdés ma tehát az, hogy ha hűtlen (lenne) a partneretek, akarnátok vagy akarjátok-e tudni. Ha akarjátok tudni, mit vártok, hogy ő mondja el? Vagy csak éreztesse? Esetleg az a jó, ha a lehető legdiszkrétebben jár el? Nektek személy szerint mi a fontosabb? Hogy mindent tudjatok, vagy, hogy ne sérüljön a büszkeségetek? Esetleg valami más?

Vajon honnan tudhatja a partneretek, hogyan álltok ehhez a kérdéshez? És ti tudjátok-e róla, hogy mit preferálna? Vagy úgyis esélytelen kitalálni, hogy a másiknak mi a legjobb, hiszen esetleg még mi magunk se vagyunk igazán tisztában azzal, amit szeretnénk? 

Mivel rengeteget vitatkoztunk ezeken a kérdéseken, nagyon kíváncsi leszek a szavazás eredményére! 

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr504717955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keptelen kepkeret 2012.08.19. 12:04:18

Az elozo ferjem megcsalt, megereztem, kinyomoztam. Letagadta, jott a bizonyitek egy level formajaban es szemtanuk is lattak oket. Nem ezzel volt a baj, hanem azzal, h amikor ezzel szembesitettem, szemrebenes nelkul letagadta.

Regen mindent tudni akartam, mert ugy gondoltam, h igen, muszaj tudnom mert az oszinteseg mindennel fontosabb. Nem banom, h megtudtam, sot.Ha nem tudom meg meg egy evig biztos benne maradtam volna egy rossz hazassagban.

A jelenlegi hazassagomban mas a helyzet. A ferjem olyan mint en, hasonlo az etikank es neki sem fer bele a megcsalas a kapcsolatba, ahogy nekem sem.
Nem egy amorozo alkat egyebkent sem:-)

Hulyen (es masoknak talan ostoban es naivul hangzik) de tudom, h sosem csalna meg.

Ha horribile dictu megis, akkor NEM akarom tudni. Szimplan azert nem , mert o a tarslelkem es ha megtudnam elveszne az a bizalom ami koztunk van.

Szerencsere ettol nem kell tartanom:-))

Huba Májkül 2012.08.19. 12:50:58

HELLO4
Nem jó mindent tudni, sajnos nemrégiben úgy alakult, hogy egy véletlen folytán annyi mindent tudtam meg a "kedvesemről", hogy az egy edzett idegrendszerű
indiai remetéből is minimum dühöngő őrültet csinált volna. Hát még belőlem.. Borzalmas érzés volt, különösen, hogy még én is szerepeltem a beszélgetésekben, nem épp hízelgő jelzőkkel illetve..
Nem kívánom senkinek, amit akkor átéltem.. jobb, ha minden titik marad..
Amit nem tudsz, az nem fáj!

Nesebar 2012.08.19. 12:56:19

A kapcsolatnak akkor van vége, ha már nem figyelünk a másikra.
Nem fér bele még egy ölelés sem nálam, nagyon szigorú az etikettem.

Luzercica 2012.08.19. 15:02:41

@keptelen kepkeret: Ennél szebbet régen olvastam.
Társlelked van. Irigyellek az érzésért.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.19. 15:35:22

@keptelen kepkeret: Érdekesen változott a hozzáállásod a mindent akarok tudni és lenyomozom-ról a nem akarom tudni-ra. Talán mégiscsak úgy érzed, hogy nem annyira jó mindent tudni. Persze amellett, hogy most biztos vagy a férjedben. Nem nevetséges, vannak ilyen férjek, hogy sose csalnának, mert vannak. Ettől még persze lehet szar a kapcsolat. (Nem a te esetedre értem.)

@Huba Májkül: Egyetértek, jobb, ha az ilyesmi nem derül ki.

normál nyomtáv 2012.08.19. 18:05:07

Sziasztok, azt hiszem, már leírtam, de hát nem állandó a társaság...

Mi úgy indultunk neki a házasságnak, hogy megbeszéltük, néhány kitérő nem válóok. Asszony kérte, hogy mondjuk el egymásnak, ne máshonnan kelljen megtudnunk. El is mondtuk. Eleinte, legalábbis. Aztán úgy éreztem a reakcióiból, hogy ez mégsem működik így és leszoktam róla.

Később barátnőm mondott egy emlékezetes mondatot: "Lefeküdtem valakivel, akivel nem kellett volna". Először azt hittem, rólam van szó, mert szoktuk csipkedni egymást csupa szeretetből, de nem állt össze a kép és kiderült, hogy nem. Akkor majdnem összeomlottam, de végülis túl vagyunk rajta és virágzik a kapcsolatunk a mélypont után.

normál nyomtáv 2012.08.19. 18:13:34

... barátnőnél nem azon buktam ki, hogy más is érintette kedves testét. Az volt a katasztrófa, hogy közben velem nem, merthogy férj, meg lelkifurdalás, ...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.19. 18:18:12

@normál nyomtáv: Ez nagyon övön aluli volt... Ha már megtette, ne mondta volna el... És ezek után továbbra is azt mondja, hogy veled nem? :-(

Egyébként persze a szeretőkre is kiterjeszthettem volna a kérdéseket, de már így is kissé bonyolult lett. Mindenesetre sokaknak a szerető "hűsége" talán fontosabb, mint a legális partneré.

Azt én is tapasztaltam, hogy elmondani mégse annyira jó. Úgyhogy visszatértem a titkolózásra, nem a tény titkos, hanem, hogy mikor... De persze nem mindig sikerül titokban tartanom, és akkor látom a reakciót. Annak ellenére, hogy köztünk már semmi sincs.

normál nyomtáv 2012.08.19. 18:25:50

@skarlát betű: "És ezek után továbbra is azt mondja, hogy veled nem?": nem mondja, írtam utána, hogy virágzunk. :-)

Övön alul: Hogy is mondjam? Is. Más vetületből viszont azt lehet mondani, hogy tartott annyira, be merte vallani tévedését.

normál nyomtáv 2012.08.19. 18:29:56

Miért rosszabb, ha egy szerető lép félre mellőlünk, mintha egy házastárs?

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.08.19. 21:19:56

@Huba Májkül: egyet értek, én is azt vallom: amiről nem tudunk, az nem fáj

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.19. 22:02:21

@normál nyomtáv: Vannak, akik szerintem a szeretőjükre féltékenyebbek, vagy már csak rá féltékenyek igazán, mert a házastárs nem hozza őket annyira lázba. Ő végülis többé-kevésbé "megvan", persze nincs 100%-os biztonság, egy szerető viszont mindig bizonytalan.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.19. 22:06:15

@normál nyomtáv: Ó, akkor éppen ez adta a lökést, hogy újra legyen szex? Ebben az esetben végül is nem volt rossz. :-)
Így is lehet nézni, sose tudja az ember, hogy ki milyen értelmezést hoz ki egy kényes helyzetből :-)

normál nyomtáv 2012.08.19. 22:07:11

@skarlát betű: "szerető viszont mindig bizonytalan.": szerintem ez a lényeg. Szeretőnél folyamatosan meg kell küzdeni a fenntartásért. A házasság állapot, ott nem tartjuk fontosnak ezt a küzdelmet, marketinget, minőséget, stb.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.20. 14:02:31

@normál nyomtáv: A házasság sokszor olyan állapot, amelyet már nem is akarnánk fenntartani.. De még azoknál is igencsak lanyhul a figyelem, akik igenis fenn akarják tartani. Hát, nem lehet 24 órában a legjobbat nyújtani. Ezért lenne jobb elkerülni az együttélést :-P De ezt a viccet már elmeséltük. (A végén 2 külön földrészen él a házaspár, és semmi veszekedés nincs. Tényleg működik :-)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.20. 16:27:35

A szavazás értékelése:

Mindent tudni akar: 28%
Épp, hogy a tényről akar tudni: 24%
Nem akarja tudni: 15%, és ehhez én még hozzávenném a 13%-ot, aki azért nem akarja tudni, mert őt úgyse csalják meg. Ez a hozzáállás szerintem inkább azok körét bővíti, akik nem akarják tudni: 28% összesen.
Vagyis körülbelül egyenlő arányban akarnak minden tudni és semmit se tudni. (Ezzel az értékeléssel persze lehet vitatkozni.)
15% rábízza a partnerre, kb 7% nem tudja, mit akar.

Ami azt illeti, hogy ki várja el, hogy a partnere őszintén megmondja neki:
Hozzávetőlegesen 40%.
Itt megintcsak nehéz megmondani, melyik csoporthoz sorolható az, aki szerint az ő partnere biztosan nem hűtlen, mert ez lehet tényszerű tudás (ha ilyen létezik), jól megalapozott sejtés vagy csak önámítás. De mivel egy korábbi szavazás alkalmával a soha nem hűtlenkedők aránya 20% volt, ez a % teljesen hihető is lehet.
A lényeg számomra, hogy legalább a válaszadók fele nem várja el a partnerétől, hogy elmondja neki, ha megcsalja. Tehát fifty-fifty, hogy ráhibázunk-e arra, a partnerünk igazán tőlünk akarja-e tudni, ha van mit tudni, vagy sem.

TBal 2012.08.20. 19:15:10

Én az egyéb kategóriát jelöltem meg, ami félúton van a Mindent tudni akarok és a rábízom között. Jó, az én esetem kicsit más, igaz... én úgy vagyok, hogy szívesen meghallgatnék mindent, de rábízom, hogy mit mond el.

TBal 2012.08.20. 19:21:16

@skarlát betű: találtam a Velveten egy érdekes cikket, ami esetleg itt vitaindítónak jó lehet - a kapcsolathoz való hozzáállásnak hét fő típusát különbözteti meg. Érdekes lenne ezzel kapcsolatban, hogy tud-e valaki ezeken kívül egy új típust mondani, illetve, hogy melyik típusnál a legnagyobb a hűtlenség, esetleg a nyílt kapcsolat esélye. Illetve, ki melyiket tartja a legjobb fajtának?

itt:
velvet.hu/blogok/randi/2012/08/12/sorsszeruseg_labtorlo_tusz_-_ez_7_szerelemtipus/

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.20. 20:16:08

@TBal: Mindig vannak egyéb esetek :-)
De 2-re is lehetett szavazni, mindig nyitva hagyom a többes szavazás lehetőségét. Vagy majdnem mindig.

Elolvastam a linket, de nem tudok igazán mit hozzátenni. Mert a kapcsolatok többsége talán nem is szerelem. Vagy nem illik egyetlen kategóriába sem. Én is szeretek osztályozgatni, de ez az a fajta dolog, amiről nem tudnék ilyen kategóriákat előállítani. Az igaz, hogy szinte mindenkinek van valami elképzelése arról, hogy mi a szerelem, és ezek az elképzelések olykor köszönő viszonyban sincsenek egymással, de szerintem rengeteg az átmeneti, bizonytalan állapot, mikor nem tudja az ember, hogy szerelmes-e vagy sem. Vagy hol az, hol nem. Lehet, hogy nekem van csak furcsa érzelmi világom, de én így élem meg :-) És az, hogy az egyik mit érez, semmit nem mond arról, hogy a másik mit. Két különböző dolog, miket érzünk, és miként működünk egy kapcsolatban. A szerelem nagyon sok esetben egyoldalú, tehát nem is tapasztalja meg a kapcsolatot, vagy nincs viszonzás, még a kapcsolaton belül sem...

Dökvín 2012.08.23. 15:02:15

"Amit nem tudok, az nem fáj." = Ha a fejem a homokba dugom jóó mééélyeeen... Szerintem.

Részletektől isten ments, de személy szerint szeretném, ha legalább a döntési jogom megadná a párom nekem azáltal, hogy tudatja velem, megcsalt. Ennek tudatában bocsátok meg neki, vagy kötöm rá az útilaput - hogy melyik, nyilván csak a konkrét helyzetben derülne ki, még nem szereztem tudomást eddig sosem arról, hogy megcsaltak volna.

Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2012.08.25. 07:09:14

Hello! akkor következzen az én véleményem. Én egy nő vagyok, és soha nem merülne fel bennem olyan gondolat, hogy "ha nem tudjuk, nem fáj". A megcsalás számomra nem megbocsátható. Vagy ha az is, mert elvégre keresztények vagyunk, nem tolerálható. Ha valaki megcsalna, akkor ott vége lenne a kapcsolatnak, nincs semmiféle mentség. Saját magammal szemben is így gondolom. De abban biztos vagyok, hogy a megcsalna az aktuális társam, nem tőle tudnám meg: ki az a hülye, aki magától elmondana ilyesmit a másiknak? Inkább sunnyognak és reménykednek az emberek...sajnos. Gyanú esetén szükség van nyomozásra. A szomorú ebben az, hogy mindig kiderül valami. Ha nem is konkrét megcsalás, akkor is valami flörtöcske, vagy a megcsalás szándéka. Nagyon ritka az olyan ember, akiben maradéktalanul meg lehet bízni. Eddigi "pályafutásom" során tulajdonképpen csak egy ilyennel találkoztam, bár lehet, hogy még ebben is tévedek- ki tudja? Szomorú, hogy az emberek ennyire nem tisztelik egymást, pláne, hogy elvileg szeretik/szerették a másikat. Nem értem, miért nem lehet őszintének lenni: ha már meg akarom csalni a társamat, akkor inkább korrektül szakítok vele előbb.

Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2012.08.25. 07:11:26

Még valami, szerintem azok az emberek, akik azt mondják, jobb nem tudni, gyávák. Eszméletlenül, durván gyávák. Ezzel persze nincs gond, lehet gyávának lenni, de miért jó hazudni még saját magunknak is?

Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2012.08.25. 07:13:12

persze itt most nem azt értem, hogy ha megcsaltak, akkor abszolút minden részletet tudni akarok, hogy milyen pózban, hol és hányszor csinálták, vagy hogy szólította a csajt szex közben stb. Nyilván. Csak magát a tényt, hogy mi történt (ölelés, csók, dugtak, sokszor dugtak..stb. Bár hogy hányszor, az gyakorlatilag mindegy, csak a saját hülyeségem mérőfaktora lehet, hogy miért nem vettem észre már hamarabb.)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.08.25. 09:59:09

@lágyszívű vaníliapuding: Már csak egy kérdésem van: miért ez a nickneved? Hol itt a lágyszívűség? Még magaddal is keményszívű vagy.

DieLente 2012.08.29. 14:04:45

@skarlát betű: nagyon érdekelne a háttere ezeknek a kommenteknek, a mögötte álló élettapasztalat. kár, hogy nem válaszol.

TBal 2012.08.29. 16:01:30

@lágyszívű vaníliapuding:
"ha már meg akarom csalni a társamat, akkor inkább korrektül szakítok vele előbb. "

Az ilyen hozzászólásokból nekem mindig az ugrik be, hogy "társ az, akivel szexelek".

Ezek szerint te minden férfival
-közös jövöt tervezel
-ott vagytok egymásnak szükség esetén
-megbíztok egymásban
-vannak közös gyerekeitek vagy terveztek
-azonnal ugrotok, ha kell valami a másiknak
stb.

Viszont ami igazán megkülönbözteti a társadat a többi férfitól, az az, hogy csak vele fekszel le.

számomra ezek ÉS a szex együtt jelenti a társat - ha az ember esetleg szexuálisan kíváncsi lesz, akkor az összes többit dobnia kéne, amitöl társ a társ? Nemm hinném, hogy a szexet alfa és omega pozícióba kell tenni, szerintem még csak nem is a legfontosabb láb (szerintem a bizalom a legfontosabb). Hány olyan történet van, hogy ketten eszményi szexuális partnerei egymásnak, mégsem tudnak együtt élni, söt, nagyon eldurvulhat a dolog - lásd pl. a Keserü méz címü polanski-filmet.

Labdarózsa 2012.08.29. 18:47:17

@lágyszívű vaníliapuding:
Igazad van. Van is erre egy szép példám, amikor előbb szakítok, és csak aztán lépek a másikkal.

Történt egyszer, hogy a becsületes hölgy, aki a történetem főszereplője, tizensok, vagy huszonkevés év boldog házasságban töltött év után beleszeretett egy kollégájába. A férfi kedves volt és sármos, sosem felejtett el egy kétértelműen egyértelmű célzást tenni a hölgy bájaira, amit férjem uram már rég nem tett meg nyilván. Addig addig ment a verbális "támadás", amíg a becsületes hölgy elé nem állt a férjének, és közölte: szép volt, jó volt, elég volt. Férj persze csak lesett, hogy miért, neki semmi baja nem volt a kapcsolattal, de okosan azt mondta, ha valaki menni akar, engedjük el. Közös megegyezéssel válás után a papírokat lobogtatva becsületes hölgy boldogan megjelent a sármos munkatárs mellett, aki döbbenten, leesett állal nagy kínnal mesélte el, hogy ő csak viccelődött, nem hozzák lázba a hölgyek.
Persze ez csak egy történet, az sem biztos, hogy megtörtént, de lehet, hogy kevesebb fájdalommal járt volna, ha nem a férjjel tisztázza ezeket a dolgokat......
süti beállítások módosítása