A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Titkolózás, rejtőzködés: pozitív izgalom vagy fárasztó teher?

2012.10.29. 07:54 skarlát betű

A hűtlenség egyik legfontosabb velejárója, hogy általában titkolni kell. Még akkor is, ha esetleg nyitott házasságban él mind a két hűtlen, azért a társadalmi konvenciók miatt és a botrány, a pletyka, a csámcsogás elkerülése végett szinte mindenki arra törekszik, hogy diszkréten bonyolítsa külsős kapcsolatát. A titok, a rejtőzködés, a színlelés tehát mindenképp jelen van az ilyen történetekben.

cheating-hiding.jpg

Nem tudom, ki hogy van vele, de kétlem, hogy ne volna szinte mindannyiunkban igény arra, hogy személyes titkai legyenek, egyszerűen, mert ez izgalmas, mert ettől úgy érezzük, fontosak vagyunk. A gyerekek is szeretnek titkolózni a felnőttek előtt, illetve egymás előtt is, titkok és kis összeesküvések nélkül elég sivár lenne a létünk. Kell az a feszültség, kell a cinkosság, kell az izgalom. Aki az örökös és feltétlen őszinteség pártján áll, azt hiszem, nem érti ezt. A teljes transzparencia egyszerűen megfosztja az egyént a játék örömétől. Elfilozofálgathatnék a titok és a személyes szabadság illetve a totalitárius gondolkodás és az ad absurdum vitt őszinteség kérdéseiről, de nem teszem. Inkább visszatérek a hűtlenséggel kapcsolatos titkolózáshoz.

Van, aki elsősorban élvezi ezt a játékot, de van, akinek nehezére esik. Egyrészt nagyon észnél kell lenni, másrészt hosszabb távon tényleg fárasztóvá válik a sok korlátozás. Az is benne van a pakliban, hogy az ember (elsősorban tán a nők) szeretnék elmesélni valakinek, hogy mennyire boldogok, vagy hogy épp ellenkezőleg, mennyire nyomorultul érzik magukat. (Egyébként is rájuk van írva, titkolni sem tudják, és kérdéseket is kapnak, természetesen.) Ha létezik olyan nő, aki soha senkinek nem beszélt a szeretőjéről, akkor neki múzeumban a helye, olyan ritkaság lehet. A férfiak is beszélnek a hódításaikról, de sokkal kevesebbet, és valószínűleg sokkal sablonosabban. Lehet rám dobálni a köveket, de a férfiak legőszintébben a nőkkel folytatott kapcsolataikról más nőknek nyilatkoznak, és nem férfitársaiknak - ha valaki ezt másképp gondolja, úgyis vitatkozni fog.

A titkolózás tehát spannol és inspiráló lehet, felértékelhet bennünket a saját szemünkben is akár, de olyan teherré is válhat, amelyet szívesen leráznánk magunkról. Lehet, hogy sokan ezért nem bírják hosszú távon a szeretői viszonyt: túl sok energiájukba kerül a fedőtörténetek gyártása, nem valami profik a hazudozásban, bosszantja őket, hogy egy kis ideig tartó gyönyörért olyan keményen meg kell dolgozni. Egy-két találka után teherré válik a sok szervezkedés, egyszerűbbnek tűnik kilépni az egészből.

Vagy épp ellenkezőleg, eszük ágában sincs kilépni a viszonyból, csak a titkosságát elégelik meg, és fel akarják vállalni ország-világ előtt. Ebből aztán szándékos lebukások lehetnek, ha pedig az egyik fél egyáltalán nem akarja a titkosság megszűnését, csúnya konfliktusok alakulhatnak ki. Vagy ígérgetéssel odázzák el a robbanást, mondjuk azt bizonygatva, hogy el fognak válni és összeházasodnak a szeretővel, vagy durván szakítanak vele. Ez utóbbi esetben is nagyon pórul járhatnak, persze, ha a kirúgott szerető a hivatalos partnerhez fordul. 

Számotokra mennyire inspiráló a titkolózás, illetve mennyire van terhetekre? Ugyanolyan izgalmas-e a szeretői viszony, ha nem kell rejtőzködni, vagy a hivatalos partner által adott engedély elveszi a varázsát? Vajon tényleg a tiltott gyümölcs-jelleg-e a lényeg? Szerintetek hogy van ez? 

22 komment

Címkék: izgalom titkolózás rejtőzködés

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr444873989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feromontika 2012.10.29. 09:25:53

Engem nem inspirál a titkolózás, bár persze ad egy kis plusz adrenalint, ami az elején növeli a felfokozott hangulatot. De a számomra az egészet az mozgatja, hogy ráhangolódtam egy emberre és szeretném magamat átadni a helyzetnek a másiknak, és az állandó szervezkedés, titkolózás egy idő után nyomaszt.

Nekem még hivatalos partner nem adott engedélyt, csak én adtam a hivatalos partnernek.
az eredmény, hát ..khm. valahogy nem volt frenetikus, pedig azt hittem ez a pasikat megmozgatja. bár hozzá kell tenni, hogy én is éltem (volna) persze a kikacsintás lehetőségével. lehet, h ez volt a baj? vagy inkább nem a megfelelő pasinál vagy nem a megfelelő időben próbálkoztam.

Szemekbe zárt titkok 2012.10.29. 09:29:40

Több olyan férfiről is hallottam ill. tudok, akik első szóra bevallották, hogy csalnak, amikor nejük erre kifejezetten rákérdezett, némi bizonyítékkal alátámasztva.
Sokat gondolkoztam azon, vajon miért? Nehéz lehetett a terhet cipelni, és adódott egy alkalom, amikor végre ki lehetett mondani, hogy "Igen, csalok."
Volt aki maradt a házasságában, volt aki ment, tehát nem ez motiválta a beismerést. Azt gondolom, inkább a belső feszültség megszüntetése.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 09:45:20

@Feromontika: Volt erről az engedélyadásról szó már többször, és újra és újra az merült fel, hogy a pasik az ilyesmit nem hogy értékelnék, hanem inkább úgy veszik, hogy ők már nem kellenek, nem szereti őket a nő, és megalázottnak érzik magukat. Kivétel az olyan, aki szívesen hallja, és akivel nyíltan lehet erről az egészről beszélni. Én is falba ütköztem, mikor nyitni akartam.

Feromontika 2012.10.29. 09:55:14

@skarlát betű: igen de amikor már látod, h kerülget egy nőt, majd jelzed, h nem kell titkolni, sőt ezért önmagában még szakítani sem kell.. és így sem.
biztos nem vettem figyelembe egy-két tényezőt. vagy csak tényleg a varázs múlt el. az egyik esetben mondjuk voltak önértékelési gondok is a fiúnál, de mégis összekavarodott a barátnőmmel, és nem akkor, nem amiatt lett vége.

Tenkeskapi Tánya 2012.10.29. 11:15:47

Rakovszky Zsuzsa
HÁZASSÁGTÖRÉSEINK

A zseniális szervezések!... ,,Top secret" dokumentumok
körmönfont elrablásához se lenne sok
ennyi sietős lelemény: a könnyes konspirációk

szennyes presszókban, a gyors telefonok... No és a minden-
féle helyszínek: hátsóülésen, puszta földön
- szemben a lomb alulnézetben - vagy a kölcsön-

szobák, borosüveg-lámpáikkal, a hímzett
díszpárnákkal... Vagy éppen a megszokott falak közt
támaszthatunk - kétbalkezes betörők - röpke tűzvészt,

nyomtalanul, remélhetőleg... És furcsamód tágíthatónak
bizonyul az idő: egy szeles idegen évszak
költözik hézagaiba - míg aztán újra vissza

nem forr ez a vészkijárat is - most már örökre, vagy
még feszegetjük a zárat, egyre vadabbul, ahogy
a fűtés ki-kihagy, és a levegő is egyre fogy.

OakTree 2012.10.29. 13:50:11

@skarlát betű:
"...a pasik az ilyesmit nem hogy értékelnék, hanem inkább úgy veszik, hogy ők már nem kellenek, nem szereti őket ..."

Nőként újra a férfiak védelmére kelnék:
Szerintem becses nemünk jó részére - megkockáztatom talán többségére - legalább ennyire igaz ugyanez dolog.
Személyes tapasztalataim a nemek egyenlőségét támasztják alá ezen a téren.
Leginkább függetlennek tartom a nemtől/nem identitástól - volt már szó régebben a kommentek között hasonlóan gondolkodó melegekről is ......

OakTree 2012.10.29. 14:12:46

@Tenkeskapi Tánya:

Szép :))
Idézet azért továbbra is van mindennek az ellenkezőjére:

"Nem kétséges, hogy ezen a területen súlyos hiányosságok mutatkoznak a házasságról szóló tanításokban. A szeretet és egymás megértése megkapja a kellő hangsúlyt, de csak nagyon keveset beszélnek arról, hogyan kell felépíteni a bizalmat, vagy kifejleszteni magunkban a megbízhatóságot. Ha megadnánk a bizalomnak azt a figyelmet és gondoskodást, amit megérdemel, sokkal kevesebb házasság feneklene meg a megszegett ígéretek és a hűtlenség zátonyán."
Tom Marshall

"A házasság többnyire azért szerencsétlen, mert a nő elfelejti, hogy angyal. A férfi pedig még azt is elfelejti róla, hogy nő."
Gárdonyi Géza

"A hazug ember büntetése nem az, hogy nem hisznek neki, hanem az, hogy ő sem tud hinni senkinek"
G. B. Shaw

de persze:

"A férfi akkor se mond igazat, amikor beszél, az asszony akkor is hazudik, ha hallgat."
Móra Ferenc

barbieds (törölt) 2012.10.29. 14:36:05

@Tenkeskapi Tánya: Nem ismertem ezt a verset, csodálatos, kösz, hogy idézted! :)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 14:51:40

@Tenkeskapi Tánya: @barbieds: Ma már kicsit másképp néz ki a zseniális szervezkedés, ennek a versnek hetvenes-nyolcvanas évekbeli hangulata van, ha nem tévedek :) A hazudni boldog szeretőt c. könyv jutott róla eszembe, nem, mintha a hátsó ülések és a padló kiment volna a divatból, de a kölcsön lakás számomra ismeretlen tapasztalat. :) Persze, lehet, hogy csak én vagyok peches :P Vagy inkább mégse?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 14:59:11

@Feromontika: Azt hiszem, a legtöbben inkább titokban csinálják, mert akkor maguk előtt is titkolhatják félig-meddig. Meg nem kell szembenézniük azzal, hogy tőlük is elvárja a partnerül ugyanezt a nagylelkűséget. Nagyon kipróbált és nagyon szilárd párkapcsolatban lehetséges a nyitás, ott, ahol még csak fel se merül egyik félben sem, hogy a másik ne szeretné. Ilyen, azt hiszem, kevés van. És persze elengedhetetlen, hogy baromi liberálisak legyenek, mert konzervatív beállítottsággal ez aligha fog működni. A konzervatívak is ugyanúgy csalnak, mint mások, de ők egyfajta kettős erkölcsöt működtetnek a saját fejükben. Skizofrén állapot... Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal. Így is lehet. Csak nyíltan beszélni esélytelen.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 15:02:17

@OakTree: Nem idézetverseny van :P Nincs olyan, hogy hazug ember par excellence, vagy nagyon kevés ilyen van. Mindannyian hazugok és igazmondók vagyunk egyszerre. Van, aki leginkább önmagának hazudik, az a legrosszabb :P És vannak rosszindulatú és kedves hazugok. De még a legtöbbet lódító ember is hisz valakinek, mert enélkül képtelenség élni.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 15:06:45

@Szemekbe zárt titkok: Van, aki meg akkor is tagad, mikor már semmi értelme. Én meg azt nem értem. Én nem tagadtam, tényleg megkönnyebbülés volt, hogy nincs rá szükség.
De a rejtőzködésről nem lehet leszokni, muszáj tovább csinálni, ha az ember tekintettel van a látszatra.

barbieds (törölt) 2012.10.29. 15:07:31

@skarlát betű: Nekem a szervezkedés gyakorlati része fel sem tűnt, az fogott meg, hogy mennyire átjön a versből a bujkálás lelkiállapota, az, hogy
akarja a viszonyt minden esetlenség, bénaság és átmenetiség ellenére is. Merthogy mégis képes egy szeles, idegen évszakot költöztetni a szokásosan pergő idő hézagaiba. ;)

OakTree 2012.10.29. 15:33:30

@skarlát betű:

Vettem! Leálltam!
Nem én állítottam a hazug embert, csak idéztem a nagyokat.
Egyik idézettel sem értek egyet. Ugyanakkor persze mindegyikkel. Ez nem csak az általam idézettekre vonatkozik.

OakTree 2012.10.29. 15:47:27

@skarlát betű:

Ez szerintem messze nem a szokásos "magyar" konzervatív-liberális sablonrendszerrel magyarázható szerintem. Bár elismerem, hogy tetszetős.

A kettős erkölcs és a skizofrénia mindkét oldalon ugyanúgy megáll.

Pl. Megcsalom a páromat, mert jogom van hozzá, megvalósítom magam és nem hagyom, hogy rám kényszerítsen bárki is egy életmodellt.
Ugyanakkor eltitkolom előle az egészet, abban a hitben tartom, hogy az általam már meghaladott életmodell működik. Így egyben meg is gátolom abban, hogy esetleg ő is tetszése szerint éljen - esetleg tovább is lépjen rajtam és folytassa az életét mással.

Ez szerintem nagyon-nagyon messze áll a liberális és konzervatív fogalmától is.
Ha már latinul akarjuk leírni akkor inkább legyen mondjuk "androgantiam simplex" :)

OakTree 2012.10.29. 15:48:04

@OakTree:
Sok volt a szerintem. Mert tényleg csak szerintem.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.29. 15:59:50

@barbieds: Ki mire fókuszál :) Nekem alapvetően más hangulatot hoz a vers, mint amit én tapasztaltam, tapasztalok. Biztos vagyok benne, nagyon más lenne az ehhez kapcsolódó hangulatom, ha mocskos presszókban kellene randiznom, mert egy-egy jóillatú cukrászda vagy kávézó engem kifejezetten feldob, szóval itt alapvetően ellentétesek az érzéseim. És a hátsó ülés mint műfaj is kellemes hangulatot, illatokat hoz elő. Ezért egyrészt korhoz kötött ez a vers, másrészt persze vannak benne kortalan megfogalmazások :)

@OakTree: Én föntebb épp a nyitásról beszéltem, amikor arról van szó, hogy a felek megbeszélik a hűtlenkedést. Tehát nem titkolóznak. Ez igazi konzerveknél szerinted lehetséges? A liberális alapvető értéknek az egyéni szabadságot tartja, ezért a másik szabadsága is rendkívül fontos számára, nem csak a sajátja! A virtigli konzervatív ugyanúgy él az egyéni szabadság adta lehetőségekkel, csak maga előtt is titkolja, amit csinál. Mintha sose történt volna meg - nekem ez a skizofrénia már-már hihetetlen... Szóval, aki az egyéni szabadságát inkább rossz lelkiismerettel éli meg, mint természetesen, mert alapvetően nem hisz ennek értékében vagy abszolút mivoltában, az a partnerével sem fogja megbeszélni, hogy engedjék meg egymásnak a hűtlenséget. Míg egy szabadelvű párnál ezt nem csak elképzelhetőnek tartom, hanem már láttam is rá példát. Itt természetesen nem a politikai konzerv/libsi felosztásra kell gondolni, főleg itthon (Mo-n) nagyon félrevezető ezzel összekeverni. És, hogy ki igazán és minden ízében liberális, vagyis szabadelvű, a magánéletére vonatkoztatva is, az a hűtlenkedéshez való hozzáállásából biztos kiderül.

OakTree 2012.10.29. 16:36:15

@skarlát betű:
Teljesen általánosan értettem szokás(om) szerint.

Akkor hát mindenki konzervatív (lenne), aki nem megbeszélt és kölcsönösen egyeztetett nyitott kapcsolatban él?
Aki pedig eltitkolja a félrelépését, az egy sem liberális? Mert ugye azt az alapvető liberális dogmát veszi semmibe, hogy az egyén szabadsága addig terjed(het) ameddig más egyén(ek) - itt élettárs, gyermekek - szabadságát nem kokrlátozza.

A hűtlenkedéshez vagy bármilyen más kérdéshez való hozzáállás véleményem szerint csak azt mutatja meg, hogy az ADOTT kérdésben melyik sablonba sorolható az illető - ha már sablonokba soroljuk. Nem hiszem, hogy létezne az élet minden területén teljesen egyformán ilyen-vagy olyan emberi lény.

Én pl. azért tartom magam liberális felfogásúnak, mert a legtöbb - de nem minden - kérdésben a liberális sablonrendszer megoldásai alapján működöm. Sőt szerintem a liberális és konzervatív felfogások közül egyik sem jobb, pozitívabb vagy felsőbbrendűbb a másiknál, csak eltérnek. Szerintem kinek-kinek gusztus szerint.

Holly-Audrey 2012.10.29. 17:31:31

Érdekes nálam személyfüggő, mennyire fáraszt vagy inkább doppingol a titkolózás. Van az a férfiú (félisten) akiért bevállalom a meredek dolgokat is.Voltam már úgy, hogy rezgett a léc, de megérte! :) Olyan is volt, akit lazán hárítottam, pedig belefért volna akkor egy randi, de nem volt kedvem, energiám kamuzni valami programot. A fickó nem érdekelt annyira, hogy kockáztassak. Nem is tartott sokáig ez a 2viszony".. Aztán olyan is volt, hogy majd bele pusztultam de nem mehettem el otthonról egészen prózai okok miatt- a férjem születésnapja volt aznap este. :)
Durva de miközben a tortát sütöttem, fél kézzel a mobilomat nyomogattam és annyira de annyira lettem volna máshol.. :(

Светлана Павлова 2012.10.30. 09:23:50

Az eleje csodálatos, tényleg egy új évszakot visz az évbe -ahogy ezt fentebb írta valaki. Aztán a felívelés után elindul a lejtmenet. Vagy azért, mert több kell, vagy azért, mert kevesebb. Borulhat minden ha túlcsordulnak az érzelmek, de az is lehet, hogy energia hiányában szimplán elfonnyad az is ami jónak indult.
Kérdés, mi van akkor ha voltak érzelmek is, mégis elsorvadt a dolog? Visszavágyom az "újtavaszba"...
Pedig baromira leamortizálódtam a végére testileg, lelkileg, mindenhogyan. És még csak nem is a szexen volt a hangsúly, inkább a plátóiságon.
Mi lenne velem akkor ha arra lenne kihegyezve?! Vihetnének elföldelni :))))
(erősen szubjektív vélemény)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.10.30. 10:03:24

@Holly-Audrey: Ezt ismerem én is, van, akiért nem érdemes nagyon erőlködni :)

@paternoszter: Nekem elég jól megy a kiegyensúlyozás, persze bele kellett tanulni... De a kezdeti felívelés után lehetséges egyfajta fennsíkon mozogni, jó, olykor vannak szakadékok, de drótkötélpálya is :)

Szemekbe zárt titkok 2012.10.30. 17:23:35

Egy kis nem éji :) zene ..

www.youtube.com/watch?v=eBQAqIOaGoc
Zorán Számíthatsz rám
süti beállítások módosítása