A hűtlenség ábécéje

Mindent a hűtlenségről, félrelépésről, megcsalásról! Amiről nem szokás nyíltan, tabumentesen és szenteskedés nélkül beszélni. Férfi és női szemmel egyaránt.

Ennyien vagytok

Térkép

Hűtlenség a Fácsén

Friss topikok

Innen érkeztek a blogra

Tiltott érzelmek?

2012.01.25. 07:42 skarlát betű

A nők sokat beszélnek róluk, a férfiak sokszor még azt is tagadnák, hogy tudják, mik ezek. A gyerekek belekiabálják a világba, a felnőttek visszafogják, titkolják. Olykor elragadnak bennünket, olykor uralkodunk rajtuk, olykor összezavarodunk tőlük, olykor nem tudunk velük mit kezdeni, szégyelljük őket. 

Rengeteg mindent mondhatnánk az érzelmekről, nem kis szakirodalma van a kérdésnek, akit érdekel, olvasson utána. A legújabb kutatások szerint hat alapérzelmet kultúrafüggetlenül minden ember képes beazonosítani, sőt, a másik ember arcáról leolvasni (a pszichopatákat és az autistákat most hagyjuk), ezek pedig a következők: öröm, bánat, düh, meglepődés, félelem és undor. (Ki lehet próbálni a gyerekeken, én megtettem, azt kértem, hogy vágjon olyan arcot, mintha vidám lenne, szomorú, haragos, meglepődne, félne vagy undorodna, mindegyiket azonnal tudta és nagyon meggyőző volt a mimikája).

Persze, most nem ezekről az érzelmekről akarunk itt beszélni, hanem az ennél összetettebb, úgynevezett másodlagosakról, mint például a szeretet, a szerelem, a hála. És ezek között is arról a fajtáról, amelyről úgy hisszük, titkolni kell - vagy esetleg színlelni? 

Miért nem vállalhatjuk leplezetlenül azt, ha szeretünk valakit? Pozitív érzés, ki ne örülne annak, ha szeretik? Miért kellene úgy tennünk, mintha nem éreznénk semmit, vagy éppen csak haverságot? Nem is arról van csak szó, hogy az egyik ember iránti szeretetünk sértheti a másikat (féltékenység), hanem arról is, hogy az, akit szeretünk, nem viszonozza az érzéseinket. Vagy csak kisebb mértékben. 

A szeretői viszony igen kényes egyensúlyon alapszik, amelyet nehéz megtalálni és megőrizni. Főleg a nők hajlamosak rá, hogy meglehetősen hamar heves érzelmeket kezdjenek táplálni egy férfi iránt, ettől a pasik igencsak ódzkodnak. A legtöbb, szeretőre vágyó férfi (aki ragaszkodik a házasságához) nem akar heves érzelmeket, legfeljebb langyosakat, barátiakat (bár a baráti érzelmek szerintem nem a felületességükről híresek). De miért nem kell a férfiaknak az érzelem? Vagy kell nekik, csak nem tudnak vele mit kezdeni? 

Nem magukkal az érzelmekkel van a baj, hanem az azokhoz kötődő elvárásokkal. Noha a szeretethimnuszban éppen az ellenkezője szerepel (a szeretet türelmes, nem vár semmit, satöbbi), a valóságban mind a heves, mind a mély másodlagos érzelmek viszonzást indukálnak. A viszonzás pedig törődést, időt, energiát, odafigyelést jelent. Valószínűleg azért emlegetik a férfiak annyiszor a szeretői kapcsolat baráti jellegét, mert számukra természetes, hogy ha van egy férfi barátjuk, az akkor is a barátjuk, ha évekig nem találkoznak, és nem is kommunikálnak egymással. Az érzelmeik nem igényelnek folyamatos gondoskodást. 

A nők viszont másképp élik meg a barátságaikat is, intenzívebb és rendszeresebb kommunikációval. Lehet, hogy az érzelmeik jellege is más, de az a mód is, ahogyan megélik és kifejezik, illetve, ahogy viszonzást várnak. A férfiaknak is kell az érzelem egy szeretői viszonyban, de nem akarják megkötve érezni magukat általa. És rosszul viselik, ha elvárásokkal találják magukat szemben. Egy kicsit szabad őket szeretni, de nem túlságosan. Vagy úgy is mondhatnám: csak egy kicsit szabad megmutatni a valóságban (esetleg) jelentősebb érzelemmennyiségből. 

A kölcsönös szerelembe esés az a rendkívüli állapot, amikor már egy férfi sem nehezményezi a mély és heves érzelmi megnyilvánulásokat. De ennek könnyen lehet robbanás a vége. Nem tudom, megállítható-e az egymásba szeretés folyamata tudatosan, az érzelmek visszafogásával, vagy azok visszafogott kifejezésével. Úgy sejtem, igen, de ehhez nagyon észnél kell lenni, ami épp a szerelmesekre nem jellemző. 

55 komment

Címkék: szerelem szeretet érzelmek alapérzelmek másodlagos érzelmek

A bejegyzés trackback címe:

https://hutlenseg.blog.hu/api/trackback/id/tr123323819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.25. 08:19:18

A férfiakat úgy szocializálják gyerekkor óta, hogy ne mutassák ki az érzelmeiket, mert az nem férfias. Elég nagy baromság, de ez van. Mert ugye ha egy fiú elesik és sírni kezd, rászólnak a felnőttek, hogy micsoda dolog ez a sírás, csak egy kis katonadolog az egész, nem fáj az. A kislányt meg elkezdik babusgatni. Ugyanez igaz a pozitív érzelmekre is, egy idő után a kisfiú már nem ölelgetheti úgy a szüleit (főleg nem az apját), ahogy szeretné, mert rászólnak. (Én személy szerint még nem szóltam rá egyik fiamra sem, ha érzelmeket láttam rajta, és az apjuk sem, de szerintem a nagyszülőktől előbb-utóbb várható.)

Mire felnőnek ezek a férfiak, megtanulják, hogy az érzelmeiket titkolni kell, mert kimutatni nem "férfias". Ezért aztán nem is nagyon mutatják ki.
De hogy miért nem fogadják el, azt nem igazán értem. Miután egyszer-kétszer megégettem magam, mert félreértették a jelzéseimet, esetleg a "szeretlek" szót, már óvatosan mondom ki. Mert megijednek tőle. Ebből a szempontból nem túl szerencsés (az amúgy nagyon kifejező) magyar nyelv, mert ugyanaz a szavunk van a szerelem és a szeretet kifejezésére is, és ha én azt mondom egy pasinak, hogy "szeretlek", rögtön azt hiszi, hogy szerelmes vagyok, pedig nem feltétlenül erről van szó, a szerelemtől meg jól megijed, mert ő nem akart mély érzelmeket.
Nehéz megtalálni az egyensúlyt. De lehet, csak tényleg nagyon észnél kell lenni.

MsManna (törölt) 2012.01.25. 09:18:39

@azentitkaim: ez érdekes, mert erre nekem is ki kellett alakítanom egy saját szótárt, amitől lehetőleg nem ijednek halálra, de mégsem gondolnak jégkirálynőnek. Mert ugye azt sem igazán tudják hova tenni :) Így nálam a helyzet szeretetének, ill. bizonyos tulajdonságok szeretetének kifejezése egész jól működik.

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.25. 09:23:49

@MsManna: Ez jó, mert pl. a "szeretek veled lenni" teljesen rendben van :).

barbieds (törölt) 2012.01.25. 09:24:40

Az biztos, hogy a férfiak másképp mutatják ki az érzelmeiket, mint a nők, de ez szeretői kapcsolaton kívül is így van - én rengeteget kínlódtam ezzel legális viszonyokban is. Aztán ott van még a szinkronitás hiánya is a legtöbbször.
Amit viszont a legkomolyabb problémának látok, és nagyon jellemző a szeretőzésre, az a felkavaró érzelmek elrendezésére való képtelenség. Annál biztosabban semmi sem tudja kinyírni a viszonyt, mint ha bármelyik fél azzal küzd, hogy a normál életmenetébe és érzelmi életébe beillessze a szeretővel való kapcsolattartást és a hozzá fűződő érzelmeket.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.25. 10:22:06

@azentitkaim: Bármilyen testrészét szabad imádni, odalehetsz a nevetéséért, a humoráért, akármit mondhatsz, csak őt teljes egészében nem szabad szeretned :-P Nem más ez, mint játék a szavakkal, persze, de erre nagyon érzékenyek.

Hát, apám is bír olyat mondani, hogy a fiamat nem szabad nagyon ölelgetni, mert akkor nem lesz férfias. Szegény, ezek szerint fogalma sincs, mi az a férfias. Szvsz az tud nagyon magabiztosan férfias lenni, akit gyerekkorában feltétel nélkül szerettek. Aki ebben kételkedett, az felnőtt korában is kételkedni fog.
Persze alapvetően bennük van, hogy kevésbé mutatják ki az érzelmeiket, akkor is, ha senki nem biztatja őket erre, de a csoportdinamika nagyon hat rájuk. Nem is annyira a felnőttek elvárásai, hanem a saját fiúcsapatukon belüli felfogás. Példa: oviban most az a divat a fiúk között, hogy a puszi fúúúj. Még akkor is, ha lányok adják, vagy lányoknak szeretnék adni. Hát, ezt még át fogják gondolni később :-P

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.25. 11:54:19

@skarlát betű: Egyelőre az oviban még nem merült ez fel, nagy a szerelem az egyik fiamnál :).
Abban teljesen egyetértek, hogy a feltétel nélküli szeretet ad önbizalmat a fiúknak (is), és igenis kell őket ölelgetni.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.25. 12:41:37

Pasik mélyen hallgatnak...

@azentitkaim: Főleg addig érdemes ölelgetni őket, amíg vevők rá :-)
Azt olvastam a férfi agyas könyvben, hogy pubertás korban az anya illata kellemetlenné válik számukra, elvileg így gondoskodik a természet arról, hogy ne legyen gyakori az incesztus. Úgyhogy nem esik jól nekik az anyai ölelés akkortájt... Lehet, hogy jobb hagyni őket, de persze még nem tartok ott, nem tudom, mennyire nehéz.

Koborlovag 2012.01.25. 13:50:15

Azért a másodvonalas kapcsolatokban egy férfi szemével abban van a nagy küzdelem, hogy még ha amúgy minden téren passzol is az ottani partner, nem igazán akar érzelmi bonyodalmakat. Talán azért is alakult ez így ki, mert volt már rá precedens, hogy egy bezsongott partner szétdúlta az első vonalat.
Ugyanakkor ha érzelmi bonyolódást érzünk az esetek többségében jön egy sündisznó póz, mert egyszerűbb eltaszítani kicsit a nőt magunktól mintsem magyarázni hogy "izé, én is, de nem úgy, hanem amúgy..."

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.25. 14:14:21

@Koborlovag: Hát, persze, mindig a kisebb ellenállás felé. :-P
Én értem, hogy ez miért és hogyan, de mikor tapasztaltam, akkor mindig szar volt. Pedig a rácsimpaszkodás meg a veszélyeztetés nem az én stílusom :-)

rózsa.szirom 2012.01.25. 14:29:26

Adott egy céges kiruccanás. Adott egy feleség és a férj szingli főnöke. Egymásba kavarodnak, csókolóznak. De más nem történik, mert férj is ott van, meg a rengeteg munkatárs. Meg férj ex-szeretője is.
Fájdalmas pillantású búcsú, puszira nincs bátorság, mert nem lehetne ott megállni, annyira vibrál minden.
Kiruccanásból hazatérvén se kép, se hang, pedig cseréltek telefonszámot.
Tiltott érzelem?
Vagy vajon folytatás?

Lars.Lares 2012.01.25. 15:42:26

Ölelgetésre mindig vevő vagyok @skarlát betű: -).
Miért ne lehetne kimutatni az érzelmeket? Legfeljebb jól visszautasítanak, de érezni jó!
Nem értem a kommunikáció elhanyagolását sem. Ha valaki érzelmileg megérint, akkor próbálok vele annyit, és annyiféle módon kommunikálni, amennyit csak lehet, egészen addig amíg el, vagy vissza nem utasít. Miért is tennék másként? Igazán nagy érzelmek nélkül nem jó élni.

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.25. 19:50:44

@Lars.Lares: a visszautasítás nem fáj? Én inkább visszafogom magam, mert ha "túl sok" leszek neki, akkor annak sírás lesz a vége, ami nem jó.

Lars.Lares 2012.01.25. 20:18:48

Fáj, nagyon fáj, @azentitkaim: . De inkább a fájdalom megélése, mint a semmi, az érzelemmentesség.
Ha átélhetek és érezhetek csodálatos dolgokat, de mellette megjárom a poklot is, akkor is megérte.
Gondolom nálad fel sem merül, hogy ne érezzél, szerencsére.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.25. 21:32:31

@azentitkaim: Én is inkább a visszafogás híve vagyok. Persze nem kell mindig visszafogni, helyzettől is függ.

@Lars.Lares: Attól még érezheted, ha nem mutatod ki. Azért sem érdemes olykor megmutatni, mert a másik félreérti, úgy gondolja, hogy emiatt többet akarsz, mint amennyit ő nyújtani tud.
Bár ez inkább akkor van így, ha egy nő mutat sok érzelmet egy pasi iránt.

Lars.Lares 2012.01.25. 22:38:10

Nem kimutatni nehéz, legalább annyira mint nem érezni. Ha elmondom, kiderül amit érzek, és a másik nem úgy és azt érzi, az nem az ő hibája, nem tehet róla. Nincs értelme bántani, vagy haragudni rá.
Köszönöm, @skarlát betű: , hogy ráébresztettél arra, hogy az érzelmek kimutatása nem biztos, hogy nem bántó a másik félre. (és még+20 hogy :))))
Olyannak érzem a helyzeted @azentitkaim: , hogy nem egyszerre sírsz, hanem a visszafogással apránként. De akkor is megsiratod.

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.26. 08:01:31

@Lars.Lares: Érzek, persze, hogy érzek, néha túlságosan is :).
Szerintem az, hogy igyekszem kevésbé kimutatni a túláradó érzelmeket, könnyebbé teszi a dolgot számomra is. Nem sírok annyit (tudom, képletesen értetted, én is úgy értem). Tehát az érzelmek megvannak, csak nem lesznek a - talán - felesleges kommunikációból félreértések, és neadjisten veszekedések.

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2012.01.26. 09:02:58

Sajnos (vagy szerencsére) nekem legtöbbször minden érzésem az arcomra van írva, nem tudok poker face-t mutatni. Így még ha meg is próbálom elrejteni az érzéseimet, a szemem nem hazudik...
A kommunikáció nagyon fontos, de a tettek is árulkodóak lehetnek érzések terén.
Magamat meg muszáj visszafognom, mert elég magas hőfokon vagyok képes égni, ami senkinek nem jó, sem nekem, sem a "fogadó" félnek. Erős érzelmi kilengéseket meg kevesen tolerálják...

barbieds (törölt) 2012.01.26. 09:35:22

@azentitkaim: Ha a szavaim és a gesztusaim is falakba ütköznek, akkor egy idő után felhagyok a próbálkozással. Nincs konfliktus, de aztán már érzelem sincs.
Ugyanakkor néha meg azt gondolom, hogy a fenébe ezzel a méricskéléssel, simán kellene mindig vállalni, hogy mit érzek - szóban és tettekben is. Az, hogy mit kezd vele a partner, már az ő dolga, az ő emberi képessége, érzelmi érettsége is mutatkozzon csak meg, legalább hamarabb kiderül, ha nem passzolunk. Csak aztán mindig megalkuvó vagyok, sajnos.

MsManna (törölt) 2012.01.26. 10:44:26

@barbieds: Nem biztos, hogy ez megalkuvás, talán inkább egyfajta védelmi mechanizmus. Számomra az egyik legnagyobb kiszolgáltatottság, ha egy az egyben meg- és kimutatom az érzelmeimet. Nem csak a másiknak lehet riasztó, hanem magunk számára is.

barbieds (törölt) 2012.01.26. 11:05:01

@MsManna: De, megalkuvás és gyávaság a rövid távú béke érdekében. Így esély sincs valódi, őszinte kapcsolatra.

MsManna (törölt) 2012.01.26. 11:22:00

@barbieds: Értelek. De azért az adagolás, időzítés még a teljes őszinteségben is kardinális kérdés. Szerintem. Szóval én azért egyelőre a méricskélésre szavazok :)

hannawald 2012.01.26. 11:24:13

@barbieds: és mit tanácsolnál, ha azt mondanám, hogy épp most bizonytalanodtam el abban, hogy megéri-e vállalni 100% ban (muhaha, na jó, nem 100, de 98%ban) az érzelmeimet? most tartok ott, hogy elgondolkodtam azon, vajon nem lenne-e mindenkinek egyszerűbb és nem lenne-e mindenki boldogabb, ha alkalmazkodnék hozzá, és pont csak annyira fejezném ki az érzelmeimet, mint ő.

és miért van az, hogy sokszor valóban elhisszük, hogy a másik arcán is pont ugyanannyira kellene tükröződnie az érzelmeinek, gondolatainak, mint a sajátjainknak a miénken? tényleg képesek vagyunk elhinni, hogy ha ő is ugyanúgy érezne, mint mi, akkor ugyanúgy mutatná ki is azt?
mennyire abszurd... és mégis (??)

barbieds (törölt) 2012.01.26. 11:51:50

@hannawald: Rövid távon kényelmesebb, az tény. Bár, még ez sem feltétlen igaz, mert a vele le nem játszott meccset a saját kis lelkedben kell megvívni. Erről mintha elfeledkeznénk - nemcsak a partnerrel lehet konfliktus, hanem ha azt lenyeled, akkor magaddal kell ám lerendezni az érzelmi vihart. Szóval nem tudom, hogy végül boldogabb lennél-e megalkuvóbban. Nagyon kényes egyensúly ez, hogy miért mit vállalsz be, mennyit adsz fel a vágyaid valódi természetéből, intenzitásából...

Én nem hiszem egyáltalán, hogy ugyanúgy kellene kimutatnia az érzelmeit, mint nekem, de valahogy mutassa, különben érzelmi éhenhalásban kimúlok a kapcsolatból. :D

hannawald 2012.01.26. 12:33:36

@barbieds: még vacillálok. nagyon távoli lenne az én természetemtől, ha megalkudnék, de most úgy érzem, hogy magamnak is és neki is fájdalmat okozok azzal, hogy nagyon nem leplezem se az érzelmi, se a testi "éhségem", és ...és amin ennek az ellentéte, ezt nem tudom, hogy mondják, szóval az, amit én tudok adni, az ő vélt vagy valós éhségének a kielégítése :) nem akarom megtömni, mint egy libát, na :)
hát ez az, hogy most elkezdtem magamban harcolni. ott tartok, hogy először magamban nyomok le egy harcot, és utána vele. valószínűleg a legrosszabb megoldás. dupla "élvezet"...

ott a pont. :)
de mi van akkor, ha elkommunikáltok egymás mellett. mármint ő melletted. kimutatja ő a maga módján, és ha belegondolsz, tudod, hogy érez valamit irányodban, s honnan tudhatnád, ha nem onnan, hogy kimutatta?? mégis úgy érzed, mintha az érzelmi éhenhalás küszöbén ácsingóznál... innen gondolom, hogy akkor valami olyan érzelemkimutatást "várok el" tőle, amit a rózsaszín felhős álmaimban kitaláltam magamnak...

azentitkaim · http://azentitkaim.blog.hu 2012.01.26. 12:39:29

@barbieds: ha kimutattam, valójában mit érzek, mit szeretnék, közömbösség volt a válasz. Ha én játszottam a közömböst, akkor elkezdett csorogni a nyála utánam és megtett mindent, hogy együtt legyünk. Nekem megérte kicsit visszafogni az érzelmek kimutatását :).

koibito 2012.01.26. 13:40:14

@hannawald: Ha nem nős az illető... nem tudom, én pl örülök, ha a másikon látom, h vágyik rám (vagy a farkamra... :D) az olyan ego buster... De azért a vadászat örömét is illik meghagyni... aki könnyen jön, arra könnyen ráunnak (srry, én így működöm) ám jobb ha nem általánosítok...

de ha nős, akkor inkább fogd magad vissza egyelőre... de nem hiszem hogy hosszútávon ez megoldás lesz. Az elfojtásnak mindig majd egy jó nagy robbanás lesz a vége... vagy ha nem is robban az ember feladja mert belefásul...

hannawald 2012.01.26. 13:49:03

@koibito: nem nős :) és ne is általánosíts :P és azt hiszem, a vadászaton már túlvagyunk... vagy az életfogytig tartó folyamat?

a nős ffival való kapcsolatomban az volt a tapasztalat, hogy felváltva "szenvedtünk", és robbantottuk az érzelembombákat. néha ő, néha én. de akkor sem direkt fogtam vissza magam, hanem egyszerűen 7végenként én küzdöttem azzal, hogy neki család van, és se gép, se sok sms, hétközben meg ő őrült bele, ha pl reggeltől estig órán ültem, és nem voltam gépközelben, és épp sms-ekre se tudtam olyan ütemben reagálni.
nem mondom, hogy szuper egyensúly volt, de most úgy érzem nagyobb volt (márhogy az egyensúly) abban a kapcsolatban, mint a mostani "legális"-ban.
persze vaószínűleg hibázom, amikor megpróbálom összehasonlítani a kettőt....

jadu 2012.01.26. 14:05:45

@hannawald: értem... abból indultam ki, h még nagyon friss ez a dolog... a vadászat és becserkészés kell, de hmm nem sokáig :)) mármint a nagyon nyilvánvalót nem kell(ene) sokáig húzni...de ismét: nem szeretnék általánosítani, én így működöm.

(hibázol :P de legalább tudod :))

kívànom a legjobbakat!

koibito 2012.01.26. 14:15:41

@jadu: bzmg ez én voltam :) csak mobilon más nick alatt voltam regisztrálva s a mobil megjegyezte... hosszú történet, de az egyik kollégámat vicceltem meg vele...

barbieds (törölt) 2012.01.26. 14:31:20

@koibito: Booster, te! :D Az elfojtás mechanizmusában meg pont egyetértek veled.

@azentitkaim: Kicsit komplikálja a helyzetet, ha a számodra negatív viselkedésed kap pozitív reakciót...

@hannawald: Szeretős kapcsolatban az ember eleve óvatosabb azért. Nyilván, ha mindketten függetlenek vagytok, másképp lehet megélni az érzelmeket. Bár egyébként én azt sem igazán értem, hogy a szerető iránt miért ne lehetne felvállalni bármit. Számomra pl. a szerelem nem egyenlő sem a kizárólagossággal, sem az ebből esetleg következő borogatási szándékkal.

hannawald 2012.01.26. 14:31:41

@koibito: :)

amúgy ilyenkor mindig ez a szám jut eszembe:
www.youtube.com/watch?v=e0kJi6lofXk

jaj és köszönöm a jókívánságokat! :)

hannawald 2012.01.26. 14:34:19

@barbieds: most nem teljesen értem azt, amit írsz. mármint pont azt akartam megfogalmazni, hogy a szeretői kapcsolatomban nagyobb érzelmi egyensúly tudtunk teremteni, mint a legálisban.
szeretnék ugyanolyan őszinte kapcsolatot, mint amit a szeretői kapcsolatban megéltem. s valamiért mégsem akar sikerülni... egyelőre (!)

MsManna (törölt) 2012.01.26. 14:34:58

@hannawald: alapvetően más a tét a "legálisban" és a "nem-legálisban" a nem legálisban én hajlamosabb vagyok játszmázni, mérlegelni, de ha az alapról van szó, akkor abszolút Barbienak van igaza. Nem éri meg nem kimutatni. Ha sok vagy, akkor jobb az elején megtudni, hogy az vagy neki. Később sem leszel kevesebb :) Persze a jól megfontolt, jól időzített megnyilvánulások itt sem ártanak.

barbieds (törölt) 2012.01.26. 14:39:01

@hannawald: Komoly? Kiegyensúlyozottabb volt a szeretős kapcsolatod? :o

@MsManna: Én később kevesebb leszek. :D De ez természetes, nem? (Bár én eleve sem vagyok ragadós.)

MsManna (törölt) 2012.01.26. 14:44:51

@barbieds: én most nem az elhidegülésről beszéltem :P

koibito 2012.01.26. 14:46:46

@barbieds: igen de ez olyan, mint a kúl meg a prísöz :D báár a buszterből lemaradt egy z.. így meg *facepalm* asszem fáradok, holnap vizsga és tanulás helyett itt tengek lengek...

"Számomra pl. a szerelem nem egyenlő sem a kizárólagossággal, sem az ebből esetleg következő borogatási szándékkal."

Ezt légyszi mondd meg a bnőmnek is, aki most azt játszotta velem, hogy szakít...mert nem mondtam meg azonnal, hogy találkoztam egy lánnyal (munkahelyről) hanem csak pár nappal később.. de ha nekem nem jelent semmit az a csaj? És hogy én nem vagyok vele (a csajommal) őszinte és ezt ő nem bírja, nem tud bennem bízni... Én meg csak ott állok egy WTF arccal... aztán pár nap múlva (sok-sok sms és deénnagyonszeretlek után) mondja, h nevelő szándékkal csinálta az egészet...

nők... :/

koibito 2012.01.26. 14:46:51

@barbieds: igen de ez olyan, mint a kúl meg a prísöz :D báár a buszterből lemaradt egy z.. így meg *facepalm* asszem fáradok, holnap vizsga és tanulás helyett itt tengek lengek...

"Számomra pl. a szerelem nem egyenlő sem a kizárólagossággal, sem az ebből esetleg következő borogatási szándékkal."

Ezt légyszi mondd meg a bnőmnek is, aki most azt játszotta velem, hogy szakít...mert nem mondtam meg azonnal, hogy találkoztam egy lánnyal (munkahelyről) hanem csak pár nappal később.. de ha nekem nem jelent semmit az a csaj? És hogy én nem vagyok vele (a csajommal) őszinte és ezt ő nem bírja, nem tud bennem bízni... Én meg csak ott állok egy WTF arccal... aztán pár nap múlva (sok-sok sms és deénnagyonszeretlek után) mondja, h nevelő szándékkal csinálta az egészet...

nők... :/

hannawald 2012.01.26. 14:46:58

@MsManna: vagy én működöm fordítva, vagy csak egyzserűen két teljesen másmilyen "alany" van a másik oldalon...

@barbieds: korainak érzek még naaagy következtetéseket levonni, de most azt érzem, hogy a szeretős kapcsolatban rizikómentesebb volt minden egyrészt, mert SEMMI elvárás nem lehetett egyik oldalról sem, és SENKI nem gondolt arra, hogy "na most erre vajon, hogy fog reagálni?" megbeszéltük, hogy őszinte a dolog, és az is volt.

a legális kapcsolatomban is megbeszéltük, de úgy érzem, hogy én is óvatosabb vagyok... mármint elkezdtem gondolkodni azon, hogy erre vajon most hjogy fog reagálni? meg ilyenek, plusz ha elmondom, mi az amire szükségem van, és úgy érzi, hogy ezt ő nekem nem tudja megadni? vagy legalábbis nem olyan intenzitással, nem akkor és nem ott?? akkor lemond rólam. vagy nem.

az a bajom, hogy elkezdtem gondolkodni a következményeken.... és nem ehhez vagyok szokva...

koibito 2012.01.26. 14:47:28

oops 2x küldte el... srry SB

barbieds (törölt) 2012.01.26. 14:49:38

@MsManna: Te tényleg nem leszel kevesebb egy idő után? Nálam például a szexben tipikus, sokszor vágták a fejemhez, hogy az elején valami demóverziót mutattam.

koibito 2012.01.26. 14:50:23

@hannawald: de ha nem mondod el ezeket, esélyt sem adsz neki... meg úgy is, sok esetben idő kell az összecsiszolódásra...

És mi baj lehet, ha beszélsz vele ezekről? Még nem azt kéred, hogy azonnal ott és akkor tegyen meg minden olyat, amiről szó van...

hannawald 2012.01.26. 14:51:02

@koibito: :D
bocs, biztos nem volt vicces Neked, de azért kicsit... :)

és tessék menni innen elfele és TANULNI!

(csak nevelő szándékkal mondom... :D)

hannawald 2012.01.26. 14:55:34

@koibito: de elmondom. ill. az elején elmondtam. és nem éreztem változást.
ill. azt éreztem, hogy nem is érti meg az alapproblémát, hiszen olyat szeretnék tőle, ami nem ő lenne... vagy ilyesmi.
és még mindig mondom, ha van valami, csak előtte magamban szenvedek pár sort, aminek az a következménye, hogy amikor neki mondom, akkor már tripla feszültség kíséretében teszem ezt...:/

koibito 2012.01.26. 14:58:36

@hannawald: hát nem volt az... és komolyan, így visszagondolva ez kiakasztó, gyerekes és éretlen... hülye kis p.na, de szeretem :)

nem bírom azt a tantrágyát... és csak szívatnak vele... utálom az ilyet... amúgy UV-zni megyek belőle (3x-ra)

itt jobb :)

barbieds (törölt) 2012.01.26. 15:00:24

@hannawald: Jó, hát ez nem legális/nemlegális különbség, hanem kapcsolati dinamika vagy mifene. Valakivel összejön, valakivel nem. Tudod mekkora elvárás bír az lenni, hogy "ne akaszkodj rám, csak dugunk"? Még akkor is, ha mindkét fél így gondolja, de félnek attól, hogy ez változhat közben.

@koibito: Figyelj, huszonévesen én is pofán nyomtalak volna. :P Majd 15 év múlva lehet, hogy ő is másképp gondolja.

MsManna (törölt) 2012.01.26. 15:01:12

@barbieds: OK, nagyban a másiktól függ. Persze, hogy tudok idővel kevesebb lenni, de nem magam miatt, vagy ha igen, akkor teszünk ellene ;)

MsManna (törölt) 2012.01.26. 15:06:40

@hannawald: hja az alanyok... nem lehet szabályokat felállítani. nekem pl. pont a kötetlenség miatt megterhelőbb egy szeretős kapcsolat, mert ott aztán tényleg nagyon óvatosan lehet érzelmeket kinyilvánítani, nehogy világgá szaladjon a másik. Egyszer ugyan már sikerült valaki olyannal találkozni, akivel azonos volt az érzelmi szótárunk, de az nagyon ritka. Ha pedig olyat kérsz, ami nem ő, akkor se jó nem kérni, mert ha már az elején elkezdesz kompromisszumokat kötni, hááát...

barbieds (törölt) 2012.01.26. 15:26:35

@hannawald: És még az van, hogy kinek mi a szeretetnyelve. Szerintem fontos ezt megtudni a partneredről, és figyelni rá, akár erőfeszítések árán is. Csak persze szeretői kapcsolatban ez is nehezebb sajnos.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.26. 23:20:03

Látom, belehúztatok a kommentelésbe :-)
Érdemben nincs ma időm hozzászólni, de mindent olvastam :-)

hannawald 2012.01.27. 11:21:30

:)
@MsManna: nem tudom hogy ez nem olyan-e, mint az egyéb rigolyák berögzödése... van egy kapcsolat, amiben valahogyan viselkedik a másik, vagy valahogyan működik a dolog, és jön egy 'új', s kiderül, hogy egyes dolgok, amik azt hittük miattunk voltak így, hogy mi alakítottuk, kiderül, hogy a másik legalább annyira kell hozzá, sőt egy másik alanynál esetleg pont ellenkező irányba kell gondolkodni.
nem sikerült valami jól megfogalmazni, de a lényeg, hogy igen, valószínűleg, @barbieds: ezt a szeretetnyelvet vagy mit meg kell találni, meg minden egyéb nyelvet is, amit lehet vele használni.
szeretői kapcsolatban miért nehezebb ez szerinted? az idő és tér korlátai miatt vagy valami egészen másra gondolsz?

rózsa.szirom 2012.01.30. 13:19:27

@rózsa.szirom: update - nincs folytatás. Azt se tudta ki vagyok, amikor valami miatt felhívtam. Letiltotta magában az érzelmeket vajon? Vagy ez nem is a tiltott érzelem kategória? Pedig nekem egyáltalán nem lett volna ellenemre. Így, ennyire még soha nem utasították vissza. Nekem meg ez a tiltott érzelem, elvégre a férjem előtt mégsem sirankozhatok, hogy a potenciális szerető vajon miért dobott ilyen rútul...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2012.01.30. 13:27:34

@rózsa.szirom: Nem nagyon tudok erre mit mondani, a pasi részéről szerintem ez legfeljebb hirtelen megkívánás volt, és az érzelmek eszébe se jutottak, ott és akkor jólesett neki, aztán ennyi. Nem látok a fejébe, de hallottam már nyilatkozni pasikat hasonló esetekről. Úgyhogy szerintem ne vesztegesd rá az időt. Persze, neked ez most csalódás, mert elkezdtél rajta agyalni, és érzelmeket belevinni, plusz az egód is sérült. Lehet, hogy nem ő a megfelelő szeretőjelölt, de ha benned megvan az igény, akkor majd biztos találsz olyat, aki alkalmas.
Egy ilyen csalódáson hamar túl lehet lenni :-)

barbieds (törölt) 2012.02.02. 14:46:22

@hannawald: Igen, főleg ezért: ha valakivel korlátozott a kapcsolatom, gyakorlatilag csak dugásokra találkozom vele, sokkal nehezebb megismerni, mintha mindenféle helyzetekben együtt lennénk.

koibito 2012.02.05. 19:24:24

@Labdarózsa: természetesen ;) (az első kettőre be se mentem, csak jelentkeztem a vizsgákra...annyira nem érdekelt a tantárgy...komolyan csak szívatás miatt volt a kötelezők között)
süti beállítások módosítása